Gå til innhold

Dere som tjener millionen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5.6 mill. Onlyfans

Anonymkode: 651da...051

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei egentlig ikke men så beskriver du at du har en type vakter som de fleste ikke har,bognsp jobber ekstra , overtid osv.... Javel. 

Anonymkode: c3a5f...322

Beredskapsvaktene er ikke ekstra, de er i turnus. Det er ikke mye ekstra jeg jobber, men av og til. Vet ikke hvorfor du virker sur? Svarte bare på det TS spurte om. Og ja, jeg tjener rundt millionen med litt ekstra og bonuser.

Anonymkode: 0e49d...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.4.2024 den 15.44):

Det er jo mye. Jobber du fire dager overtid på en måned er det seks arbeidsdager i uka. 

Anonymkode: d6eb4...dcd

Alt er relativt. Jeg ligger på 7 dager overtid pr. måned hittil i år. Men så jobber jeg normalt ikke mer enn 17 dager i måneden heller, pga. tidskompensasjon for kveld, natt og annenhver helg samt at vaktene er 9 timer i snitt. Så totalt sett jobber jeg bare et par dager mer enn de som jobber 8-16 man-fre.

Anonymkode: 7bb1b...5b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Pensjon i det offentlige vil dessverre neppe slå 7% pensjonsopptjening i det private. Den fiktive pensjonsbeholdningen i det offentlige oppjusteres kun med inflasjonen, mens du som privat ansatt har mulighet til å investere din høyst reelle pensjonsbeholdning. Over 40 år blir forskjellen enorm! Ikke noe problem at man kun tar ut det over ti år, man kan jo bare spare til årene etterpå, hvor man kun har alderspensjon. 

Anonymkode: 09414...6ad

Enig. Har selv bare 5,5% men har flyttet alt over til Nordnet og styrer investeringene selv. Om fondene jeg har valgt går like bra de neste 15 årene som de har gjort de forrige 15 årene (selvsagt ganske usikkert) vil jeg få mer i pensjon enn det jeg har i lønn når jeg går av. 

10 år er minste tid du kan ta ut over, det er null problem å velge en lengre tidshorisont. Men det er nok like greit å bare ta ut over 10 år og spare det du ikke trenger i de samme fondene som pensjonen står i. Da står man friere om man plutselig trenger mye penger. 

Anonymkode: 7bb1b...5b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

 

Nå får du bestemme deg. Sykepleiere fortjener god lønn, men leger ikke? 

Du har åpenbart null peiling på legers arbeidsplan. Å være lis på sykehus er et rotterace ingen som ikke er leger selv kan skjønne noe av. For det første jobber man i gjennomsnitt ca 45 timer i uka. Noen uker er på opptil 70 timer. Man skal i utgangspunktet ha kortere uker eller friuker for å kompensere for dette, men fordi mangelen på leger er stor blir man ofte beordret på jobb i slike korte uker. Vaktene er på opptil 19 timer, og på større sykehus er det bare å glemme søvn. Det er oftest så hektisk at man verken rekker å drikke eller gå på do. Det er en konstant strøm av dårlige pasienter, telefoner som skal besvares og avgjørelser som skal tas. 
Og du tror man i det hele tatt har mulighet til å være med å bestemme noe av turnusen selv? 

Anonymkode: e839b...c86

Både sykepleiere og leger fortjener en god nok lønn. En lønn på 1mill er en god lønn, pluss overtid. Det er mye som kan forbedres av arbeidstid, men da måtte dette presses igjennom av arbeidstakere. Med ulovlig streiking.

Er sykepleier må ligge på minst 600 000 som startlønn, pluss overtid såklart.

Om det er for ille å jobbe i et yrke må man slutte.

Anonymkode: 3a6a5...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mellomleder i internavdeling for kvalitet og risikostyring i et stort firma. Er siviløkonom. 10 års erfaring. 
 

Særlig uavhengig stiling, men jobber lite overtid. Lever etter kvalitet fremfor kvantitet ;)

Endret av Charminia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men det er bærekraftig og ikke ha nok sykepleiere? 😅😂 De sykepleierne som tjener så mye som her har som regel MASTER eller 1,5 år skole. De har altså 5 år skolegang, masse erfaring, masse ansvar og jobber mye overtid. Tenker du vi ikke skal lønne det? Hvordan skal vi da sikre at vi har jordmødre, intensivsykepleiere, anestesisykepleiere? Hvem skal ta vare på deg hvis du havner i en ulykke? Hvis du eller noen i familien skal føde? Og mye mer. Nei huff. Din kvalme holdning er det som ikke er bærekraftig 

Anonymkode: c3a5f...322

Fortsatt. Velferdssystemet vårt vil knele totalt snart om den ene halvparten av befolkningen skal være uføre og hele den offentlige sektoren skal ha høye lønninger! Hvem skal betale for alt sammen??

Det finnes sykt mange offentlige ansatte og om alle sammen skal tjene langt over snitt så sier det seg selv at det ikke går. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver eget firma.

Anonymkode: 2e96a...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucula skrev (2 minutter siden):

Fortsatt. Velferdssystemet vårt vil knele totalt snart om den ene halvparten av befolkningen skal være uføre og hele den offentlige sektoren skal ha høye lønninger! Hvem skal betale for alt sammen??

Det finnes sykt mange offentlige ansatte og om alle sammen skal tjene langt over snitt så sier det seg selv at det ikke går. 
 

 

Problemet i Norge er sløsingen, stoppes den så sparer man lett 100 milliarder+ i året. Neste utgiftsbombe er innvandringen, milliardkostnad ingen vil snakke om under valgkamper.

Så det er lett å rette opp i dette, skal folk være i arbeidslivet må de ha en grei lønn. En sykepleier har jo ikke noe høy lønn i Norsk målestokk. En stortingspolitiker/statsråd har 1.1-1,5mill i året for å lyve, ikke får de til noe heller.

Anonymkode: 3a6a5...641

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.4.2024 den 14.30):

Hva jobber dere med? Hvilken utdannelse har dere? Hvilke oppgaver gjør dere?

Gidder ikke få svar som «er konsulent i et firma», uten noen flere beskrivelser. Vil ha konkrete beskrivelser takk.

Anonymkode: 88855...971

Aktuar (forsikringsmatematiker), 4 års erfaring, jobber i Tyskland, 100k EUR fast (knapt 1,2 mill NOK), 10k fast performance tillegg som ikke inflasjonsjusteres, 25-35k EUR variabel bonus. I tillegg til at jeg betaler mindre skatt, men må selv dekke privat helseforsikring. Jobber ca 40-45t per uke. Endte opp i Tyskland fordi jeg var lei av korona-restriksjoner og hysteri i Norge, så rent tilfeldig.....

Anonymkode: da2b8...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Både sykepleiere og leger fortjener en god nok lønn. En lønn på 1mill er en god lønn, pluss overtid. Det er mye som kan forbedres av arbeidstid, men da måtte dette presses igjennom av arbeidstakere. Med ulovlig streiking.

Er sykepleier må ligge på minst 600 000 som startlønn, pluss overtid såklart.

Om det er for ille å jobbe i et yrke må man slutte.

Anonymkode: 3a6a5...641

Igjen motsier du deg selv. Leger tjener ikke 1 million pluss overtid. Leger har i dag en startlønn på 600K, hva blir det riktig å starte legene på, om sykepleiere skal starte på 600K? 
 

Og ulovlig streiking? Har du ikke skjønt hvorfor det blir tvungen lønnsnemnd med en eneste gang helsepersonell streiker? Fordi folk dør om det ikke er leger og sykepleiere på jobb! 

Anonymkode: e839b...c86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du ikke skjønt hvorfor det blir tvungen lønnsnemnd med en eneste gang helsepersonell streiker? Fordi folk dør om det ikke er leger og sykepleiere på jobb! 

Anonymkode: e839b...c86

Problemet er jo at folk godtar tvungen lønnsnemd, er DER man må starte. IKKE godta! 

Anonymkode: 3a6a5...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Problemet er jo at folk godtar tvungen lønnsnemd, er DER man må starte. IKKE godta! 

Anonymkode: 3a6a5...641

Hva tenker du man skal gjøre da? Stå på krava mens friske 25-åringer og babyer dør i fødsel, bestemødre dør av lungebetennelse og barn med bruddskader ikke får behandling? Helsepersonell ville selvfølgelig aldri latt noe sånt skje.
 

Anonymkode: e839b...c86

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva tenker du man skal gjøre da? Stå på krava mens friske 25-åringer og babyer dør i fødsel, bestemødre dør av lungebetennelse og barn med bruddskader ikke får behandling? Helsepersonell ville selvfølgelig aldri latt noe sånt skje.
 

Anonymkode: e839b...c86

Noe må man gjøre. Tvungen lønnsnemd er noe INGEN skal godta. For det betyr at man IKKE har streikerett!

Anonymkode: 3a6a5...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noe må man gjøre. Tvungen lønnsnemd er noe INGEN skal godta. For det betyr at man IKKE har streikerett!

Anonymkode: 3a6a5...641

Wow så god løsning. Noe må man gjøre 😂😂

Anonymkode: c3a5f...322

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Igjen motsier du deg selv. Leger tjener ikke 1 million pluss overtid. Leger har i dag en startlønn på 600K, hva blir det riktig å starte legene på, om sykepleiere skal starte på 600K? 
 

Og ulovlig streiking? Har du ikke skjønt hvorfor det blir tvungen lønnsnemnd med en eneste gang helsepersonell streiker? Fordi folk dør om det ikke er leger og sykepleiere på jobb! 

Anonymkode: e839b...c86

Startlønn til sykepleier er god, lønnen til de mest erfarne er det ikek.,stopper på 10-16 års ansiennitet. 

Anonymkode: c3a5f...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De sykepleierne som er intensiv el anestesi utdannet og tjener rundt 1 million, må ha en meget sterk psyke og være svært fleksibel. Jeg hadde aldri klart det. Er selv utdannet sykepleier og har aldri klart å jobbe fulltid, og aldri med et så stort ansvar. Jeg får angst av tanken.

Å skulle bli forskjøvet har jeg ofte takket nei til da jeg ikke takler at dagene mine endres, da ødelegges hele uken og planene jeg har. Penger betyr såpass lite for meg.

Så de som tror at det er lettjente penger som sykepleier i en slik stilling, det er det ikke! Jeg reagerer og litt på noen av sykepleierne som skriver at det ikke er spesielt vanskelig eller spesielt mye.. da tenker jeg de har en spesiell mentalitet eller ikke tar ansvaret sitt så tungt. Og slik må det kanskje også være for å takle en slik jobb. Men litt dumt å svare på den måten, for det gir et meget feil inntrykk av hva som kreves for å tjene såpass mye som sykepleier!

 

Anonymkode: 7a981...fd9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.4.2024 den 14.30):

Hva jobber dere med? Hvilken utdannelse har dere? Hvilke oppgaver gjør dere?

Gidder ikke få svar som «er konsulent i et firma», uten noen flere beskrivelser. Vil ha konkrete beskrivelser takk.

Anonymkode: 88855...971

Skipsmegler.

over 1 mill i fastlønn. Bonus kan variere fra 0 til 3-4 mill 

veldig varierende arbeidstid og også en del reising som jeg ser på som er pluss.

utdannet siving.

Anonymkode: 85bc6...807

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Skipsmegler.

over 1 mill i fastlønn. Bonus kan variere fra 0 til 3-4 mill 

veldig varierende arbeidstid og også en del reising som jeg ser på som er pluss.

utdannet siving.

Anonymkode: 85bc6...807

Hvordan kan du få en bonus på 3-4 mill?

Anonymkode: da2b8...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De sykepleierne som er intensiv el anestesi utdannet og tjener rundt 1 million, må ha en meget sterk psyke og være svært fleksibel. Jeg hadde aldri klart det. Er selv utdannet sykepleier og har aldri klart å jobbe fulltid, og aldri med et så stort ansvar. Jeg får angst av tanken.

Å skulle bli forskjøvet har jeg ofte takket nei til da jeg ikke takler at dagene mine endres, da ødelegges hele uken og planene jeg har. Penger betyr såpass lite for meg.

Så de som tror at det er lettjente penger som sykepleier i en slik stilling, det er det ikke! Jeg reagerer og litt på noen av sykepleierne som skriver at det ikke er spesielt vanskelig eller spesielt mye.. da tenker jeg de har en spesiell mentalitet eller ikke tar ansvaret sitt så tungt. Og slik må det kanskje også være for å takle en slik jobb. Men litt dumt å svare på den måten, for det gir et meget feil inntrykk av hva som kreves for å tjene såpass mye som sykepleier!

 

Anonymkode: 7a981...fd9

Selv om du ikke klarer å jobbe fulltid eller forskjøvede vakter, betyr det ikke at vi som takler det ikke tar ansvaret vårt alvorlig. Jeg er en akkurat like god anestesisykepleier om jeg jobber kveldsvakt på en tirsdag i stedet for en onsdag. 

Anonymkode: d6eb4...dcd

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...