Gå til innhold

Dere som tjener millionen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen min, ingeniør i oljebransjen.

Dere som tror at det er tull at sykepleiere kan tjene så mye. Det er nok ikke det. Men det gjelder selvfølgelig ikke mange sykepleiere som kan tjene så mye. Det gjelder de på større sykehus, med spesialutdanning og de som er villig til å være fleksible.

Jeg har ei venninne som bikket million som spl for en stund siden. Hun har maks ansenitet og er intensivsykepleier. Jobber på et stort sykehus. De har ønsketurnus. Hun legger den opp selv til å jobbe mye nattevakter og intensivt i perioder mot fri andre perioder. Da har hun mye fri. Det har aldri gått en uke uten at hun har blitt enten forskjøvet eller jobbet overtid. Når det er helt krise så hender det at hun får overtidsbetalt og 2 ekstra fridager. Jeg vet, helt sykt, trodde det ikke selv, men det skjer. De MÅ ha folk på jobb og da har de ikke noe valg. Siden hun jobber med de sykeste pasientene så er de 2 som passer på en pasient, og som hun selv sier, hun blir ikke fysisk sliten og er grunnen til at hun kan jobbe ekstra. 

Men jeg gjentar, dette gjelder de færreste og er ikke representativt for sykepleier yrket. Men er fullt mulig og det skjer.

Anonymkode: ac7de...7c3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er programmerer. Alle senior-devs jeg vet om drar inn minst 1 mill i året. Standard arbeidstid 8-16 og fri alle helger og røddager.

Anonymkode: 3d419...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fagleder innen it, personalansvar, økonomiansvar og mye jobb. Liker faget mitt da, og er glad i folka, så det er mitt valg å legge ned de ekstra timene. Men det er fleksibelt når jeg jobber, så jeg kan ha hjemmekontor så jeg rekker å være med til tannlegen, være der når de kommer hjem etter tentamen med en klem og kakao for å feire at det er overstått. 
 

jeg er heldig! 
 

(og jeg har noen år på universitetet uten å ha ferdigstilt noen grad. Men har jobbet mye og strategisk for å jobbe meg oppover fra kundesenter til leder)

Anonymkode: dca54...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veivedlikehold, mye nattarbeid og ved snø jobbes det døgnet rundt. Kolleger tjener ikke like mye, man må stå på for å komme opp i lønn.

Anonymkode: 44adc...e15

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Mannen min, ingeniør i oljebransjen.

Dere som tror at det er tull at sykepleiere kan tjene så mye. Det er nok ikke det. Men det gjelder selvfølgelig ikke mange sykepleiere som kan tjene så mye. Det gjelder de på større sykehus, med spesialutdanning og de som er villig til å være fleksible.

Jeg har ei venninne som bikket million som spl for en stund siden. Hun har maks ansenitet og er intensivsykepleier. Jobber på et stort sykehus. De har ønsketurnus. Hun legger den opp selv til å jobbe mye nattevakter og intensivt i perioder mot fri andre perioder. Da har hun mye fri. Det har aldri gått en uke uten at hun har blitt enten forskjøvet eller jobbet overtid. Når det er helt krise så hender det at hun får overtidsbetalt og 2 ekstra fridager. Jeg vet, helt sykt, trodde det ikke selv, men det skjer. De MÅ ha folk på jobb og da har de ikke noe valg. Siden hun jobber med de sykeste pasientene så er de 2 som passer på en pasient, og som hun selv sier, hun blir ikke fysisk sliten og er grunnen til at hun kan jobbe ekstra. 

Men jeg gjentar, dette gjelder de færreste og er ikke representativt for sykepleier yrket. Men er fullt mulig og det skjer.

Anonymkode: ac7de...7c3

På sin plass! Tenk om DU kom til intensiven med barnet ditt etter en ulykke, og det ikke var intensivsykepleier på jobb? Det er de som gjør 90% av arbeidet med å holde barnet i live (gi medisiner, stell, styre respiratoren osv). I usa tjener en intensivsykepleier 2 mill i året. Vi MÅ ha folk med klinisk intensivsykepleie på masternivå, og da må vi betale for denne kompetansen. For de er for få! 
 

Er ufattelig at ingen bryr seg om en med bachelor IT tjener millionen, men om en intensivsykepleier gjør det, kommer protester? Why?

Og nei, jeg er ikke intensivsykepleier selv, men har vært pårørende, og sett ansvaret og kompetansen de har. 

Anonymkode: 18027...128

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bachelor i bibliotekfag, jobber som seksjonsleder i fylkeskommunen med utvikling/samarbeid med kommuner. Personal-, budsjett- og fagansvar. Har jobbet aktivt med karrieren for ikke å ende opp som underbetalt bibliotekar på skole eller folkebibliotek. Tjener 1,1 mill, mye frihet, stort ansvar. Jobber mye og godt, syns jeg fortjener lønna.

Anonymkode: 56c90...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Mannen min, ingeniør i oljebransjen.

Dere som tror at det er tull at sykepleiere kan tjene så mye. Det er nok ikke det. Men det gjelder selvfølgelig ikke mange sykepleiere som kan tjene så mye. Det gjelder de på større sykehus, med spesialutdanning og de som er villig til å være fleksible.

Jeg har ei venninne som bikket million som spl for en stund siden. Hun har maks ansenitet og er intensivsykepleier. Jobber på et stort sykehus. De har ønsketurnus. Hun legger den opp selv til å jobbe mye nattevakter og intensivt i perioder mot fri andre perioder. Da har hun mye fri. Det har aldri gått en uke uten at hun har blitt enten forskjøvet eller jobbet overtid. Når det er helt krise så hender det at hun får overtidsbetalt og 2 ekstra fridager. Jeg vet, helt sykt, trodde det ikke selv, men det skjer. De MÅ ha folk på jobb og da har de ikke noe valg. Siden hun jobber med de sykeste pasientene så er de 2 som passer på en pasient, og som hun selv sier, hun blir ikke fysisk sliten og er grunnen til at hun kan jobbe ekstra. 

Men jeg gjentar, dette gjelder de færreste og er ikke representativt for sykepleier yrket. Men er fullt mulig og det skjer.

Anonymkode: ac7de...7c3

Så sykepleier kan altså ikke tjene millionen. Kun spesialsykepleier...Ingen som tro spesialsykepleier ikke kan men virker som en eller annen idiot tror vanlige tillegg er på 650 000. Det må være mye overtid. Ikke er det vanlig heller. Så personen troller sannsynligvis mtp at så mange hun kjenner tjener det og det ikke er mye overtid osv 

Anonymkode: c3a5f...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Togleder hos Bane Nor. Ikke grunnlønn, men med overtidsvakter osv. er det mulig å bikke millionen.

Anonymkode: ed2ef...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siv ing med 25 års erfaring. Jobber som konsulent innen blant annet havbruk, olje og gass. Tjener 1.2 mill.

Ulempen er at vi i praksis ikke har betalt overtid. Jeg veldig jobber mye gratis før. (Gidder ikke det lenger.) Reisetid går rett av fritiden.

Jeg må si jeg er litt overrasket over hvor bra folk tjener i offentlig sektor i følge denne tråden. Offentlig sektor har mer goder enn vi har. Mange i tråden har også lavere utdanning som er lett å komme inn på. Bedre pensjonsordninger tror jeg. Jeg unner folk å tjene bra. Jeg er bare overrasket. Man får ofte inntrykk av at de tjener så dårlig.

Anonymkode: 2d0de...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jordmor og tjente over tjente millionen i fjor. Har gode ordninger og tjener ekstra (bonusordninger) fordi det er mangel på folk.

Anonymkode: 0e49d...41b

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Offentlig sektor har mer goder enn vi har

Hvilke?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygge karriere: være en god medarbeider og kollega, positiv/blid, ta på seg oppgaver, ta initiativ, være lojal, være en god støttespiller/rådgiver for sin leder, delta i prosjekter, melde seg frivillig til kjedelige oppgaver/ekstra innsats, ta videreutdanning/kurs/lese seg opp, bytte jobb med jevne mellomrom, forhandle lønn før man skriver under kontrakt, jobbe med cv’en, aldri snakke dritt om leder/kollegaer/arbeidsplass men heller ta opp alvorlige forhold på en ordentlig måte/ta med seg negative erfaringer og lære av dem, ta på seg lederoppgaver. Og så videre. Være en god person, ta ansvar. Da vil man etterhvert få som fortjent, selv med en bachelor/lav utdanning. 

Anonymkode: 56c90...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastanjefrø skrev (1 minutt siden):

Hvilke?

- Avspasering av reisetid. Det ville gitt veldig mye ekstra fri for meg.

- Betalt 50% og 100% overtid uten spørsmål.

- Stort sett bedre pensjonsordninger. (Akkurat vi har ganske OK, men det er ymse)

Anonymkode: 2d0de...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

kjenner ingen som tjener over 800 000 som ikke jobber veldig mye og må ofre mye tid med familien pga jobb.

Anonymkode: a6d26...fd1

Er dette rettet direkte mot sykepleiere?

Jeg er oljeingeniør med millionlønn. 7,5 timers arbeidsdag på kontor. Mulighet til å reise/jobbe overtid, men absolutt ikke noe krav. Meget fleksible ordninger når det kommer til hjemmekontor og arbeidstid. Så jeg ofrer absolutt ikke tid med familien i min jobb. 

Anonymkode: 7de51...c5d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg er jordmor og tjente over tjente millionen i fjor. Har gode ordninger og tjener ekstra (bonusordninger) fordi det er mangel på folk.

Anonymkode: 0e49d...41b

Da regner jeg med "tjener ekstra" er pga mye ekstraarbeid? Er jo mye mer en gjennomsnittlig jordmor 

Anonymkode: c3a5f...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Siv ing med 25 års erfaring. Jobber som konsulent innen blant annet havbruk, olje og gass. Tjener 1.2 mill.

Ulempen er at vi i praksis ikke har betalt overtid. Jeg veldig jobber mye gratis før. (Gidder ikke det lenger.) Reisetid går rett av fritiden.

Jeg må si jeg er litt overrasket over hvor bra folk tjener i offentlig sektor i følge denne tråden. Offentlig sektor har mer goder enn vi har. Mange i tråden har også lavere utdanning som er lett å komme inn på. Bedre pensjonsordninger tror jeg. Jeg unner folk å tjene bra. Jeg er bare overrasket. Man får ofte inntrykk av at de tjener så dårlig.

Anonymkode: 2d0de...26a

Siving som gikk fra det offentlige til det private her. Hadde 530 000 i årslønn, absolutt ingen betalt overtid. Ja, vi avspaserer om vi jobber overtid. Jeg jobber i et firma med gode pensjonsavtaler. De sparer mye mer i pensjon fordi jeg har mye mer i lønn. 

Anonymkode: 7de51...c5d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Siving som gikk fra det offentlige til det private her. Hadde 530 000 i årslønn, absolutt ingen betalt overtid. Ja, vi avspaserer om vi jobber overtid. Jeg jobber i et firma med gode pensjonsavtaler. De sparer mye mer i pensjon fordi jeg har mye mer i lønn. 

Anonymkode: 7de51...c5d

530 000 i årslønn er nok 150 000 mindre enn nyutdannede hos oss. Lavt, men jeg har ikke problemer med å tro på det.

Interessant at en bibliotekar med bachelor tjener like mye som en senior siv.ing i privat sektor (meg) og dobbelt så mye som du gjorde i offentlig sektor.

Interessant (og forsåvidt troverdig) at du som siv ing med Mastergrad tjente mindre enn sykepleiere med bachelor.

Det snur opp ned på noen forestillinger. Jeg er klager ikke. Vi lever i et land med små forskjeller. 

Anonymkode: 2d0de...26a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

530 000 i årslønn er nok 150 000 mindre enn nyutdannede hos oss. Lavt, men jeg har ikke problemer med å tro på det.

Interessant at en bibliotekar med bachelor tjener like mye som en senior siv.ing i privat sektor (meg) og dobbelt så mye som du gjorde i offentlig sektor.

Interessant (og forsåvidt troverdig) at du som siv ing med Mastergrad tjente mindre enn sykepleiere med bachelor.

Det snur opp ned på noen forestillinger. Jeg er klager ikke. Vi lever i et land med små forskjeller. 

Anonymkode: 2d0de...26a

Det er jo ikke vanlig. Se på gjennomsnittlig lønn for disse yrkene så ligger jo siv ing stort sett høyere. Også i det offentlige. Du kan ikke ta noen unntak i denne tråden og ta det som normalen. 

Anonymkode: c3a5f...322

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

530 000 i årslønn er nok 150 000 mindre enn nyutdannede hos oss. Lavt, men jeg har ikke problemer med å tro på det.

Interessant at en bibliotekar med bachelor tjener like mye som en senior siv.ing i privat sektor (meg) og dobbelt så mye som du gjorde i offentlig sektor.

Interessant (og forsåvidt troverdig) at du som siv ing med Mastergrad tjente mindre enn sykepleiere med bachelor.

Det snur opp ned på noen forestillinger. Jeg er klager ikke. Vi lever i et land med små forskjeller. 

Anonymkode: 2d0de...26a

Jeg har kompetanse som det private trenger, så jeg byttet jobb grunnet arbeidsoppgaver og lønn. Mange tidligere kolleger jobber for luselønn samtidig som de gjør viktige oppgaver for samfunnet. 

Anonymkode: 7de51...c5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med it og har 20 års erfaring. 

Ingen utdannelse fullført, men er veldig interessert i faget. 

Finner for det meste ut selv hva jeg skal gjøre på jobb, og løser alle andre sine problemer. 

Flink å google. 

Ingen overtid eller annet fjas og veldig stor frihet så lenge jeg leverer til forventning. 

Anonymkode: 458a7...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...