Gå til innhold

Dere som tjener millionen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

isw skrev (1 minutt siden):

Jeg tror egentlig de fleste skjønner dette 😊

Med det sagt: Selv om jeg mener sykepleiere fortjener vesentlig høyere lønn på grunn av den viktige og krevende jobben de/dere gjør, så er jo ikke sykepleier en ekstremt dårlig betalt yrkesgruppe. De fleste med en bachelor starter lavere i lønn. 

Men igjen: Grunnlønnen for spesialister burde vært nærmere 750-800.

Sykepleiere starter jo ikke med 600 000 i lønn heller da..  grunnlønn for begynnende sykepleiere er 490 000 eller noe slikt. Så... 😅

Anonymkode: c3a5f...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sykepleiere starter jo ikke med 600 000 i lønn heller da..  grunnlønn for begynnende sykepleiere er 490 000 eller noe slikt. Så... 😅

Anonymkode: c3a5f...322

Det vet jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ux-designer

Master i informatikk

Jeg er ikke helt på millionen, men tipper jeg kommer dit i år. Tjener 975 000 kr.

Jobber ikke overtid og har ikke lederstilling.

Anonymkode: 6cbbd...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overbuljongterningpakkemesterassistent

Anonymkode: d1c9d...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to jobber. Tjener ca 750 000 i hovedjobben og resten som ufaglært ringevikar i helsevesenet. Kun kvelds og helgevakter gir mye tillegg.

Anonymkode: 2fdf6...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du må trolle. Det er ikke normalt. Da må dere jobbe sinnsykt mye overtid.   Hvor jobber du der dere tjener så mye mer enn snittet i hele Norge? Snittet for en jordmor er feks 700 noe tusen MED alle tillegg. Da sier d t det selv ar tillegg ikke er normalt sett er  dobbelt av grunnlønn i tillegg da. De jobber mye natt, kveld, helg. ..Gjennomsnittlig grunnlønn er 600 000. Men med tillegg litt over 700 000. ...

Over millionen må være vikarbyrå, ekstremt mye overtid/forskyvning eller ledelse på sulehus 

 

Anonymkode: c3a5f...322

Slettes ikke vanskelig å oppnå lønn på over 1 mill som spesialsykepleier med med full ansiennitet i 100 % stilling i offentlig sykehus. 650K i grunnlønn. Ekstravakter på 100% tillegg, noen forskjøvede vakter, tillegg for røddager, bonus for ekstra helg osv. blir fort penger.

Anonymkode: e839b...c86

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ph.D. i et humanistisk fag. Jobber med å produsere opptaksprøver for studenter (i utlandet). Tjener ca 1,1.  

Anonymkode: 6be4d...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger over en million, er renteist. :)

Anonymkode: 43577...0b8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slettes ikke vanskelig å oppnå lønn på over 1 mill som spesialsykepleier med med full ansiennitet i 100 % stilling i offentlig sykehus. 650K i grunnlønn. Ekstravakter på 100% tillegg, noen forskjøvede vakter, tillegg for røddager, bonus for ekstra helg osv. blir fort penger.

Anonymkode: e839b...c86

Bli fort penger men ikke SÅ mye penger. De færreste steder er villig til å gi en så mye overtid.  De gir som regel vakter til de i deltidsstillinger før de gir det til de i 100% 

Anonymkode: c3a5f...322

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slettes ikke vanskelig å oppnå lønn på over 1 mill som spesialsykepleier med med full ansiennitet i 100 % stilling i offentlig sykehus. 650K i grunnlønn. Ekstravakter på 100% tillegg, noen forskjøvede vakter, tillegg for røddager, bonus for ekstra helg osv. blir fort penger.

Anonymkode: e839b...c86

Vedkommende mener hun ikke jobber noe særlig overtid, men har 650.000 i tillegg.

Anonymkode: 88855...971

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vedkommende mener hun ikke jobber noe særlig overtid, men har 650.000 i tillegg.

Anonymkode: 88855...971

Ikke sant? Fullstendig latterlig. MYE overtid med så mye tillegg 

Anonymkode: c3a5f...322

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IT. Har noen fag fra universitetet, men egentlig ingen fullført utdanning.

Anonymkode: 3dbe8...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0 utdanning DL i leverandør industrien.

 

Anonymkode: 6a70a...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Slettes ikke vanskelig å oppnå lønn på over 1 mill som spesialsykepleier med med full ansiennitet i 100 % stilling i offentlig sykehus. 650K i grunnlønn. Ekstravakter på 100% tillegg, noen forskjøvede vakter, tillegg for røddager, bonus for ekstra helg osv. blir fort penger.

Anonymkode: e839b...c86

Joda, så lenge man prioritere bort mann og barn så går det nok. 

Anonymkode: 13226...74c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vedkommende mener hun ikke jobber noe særlig overtid, men har 650.000 i tillegg.

Anonymkode: 88855...971

Spørs om det var et troll det der. Sikkert noen som skjønner hva det er som engasjerer folk noe voldsomt, tydeligvis sykepleiere, og gjør et grundig forsøk på å piske opp stemninga. 
Sånn i teorien kan man kanskje som enkeltperson på papiret jobbe doble og forskjøva vakter uten stans i månedsvis, og så få en god utbetaling. Likevel så er de fleste arbeidsgivere opptatte av å følge noe som heter Arbeidsmiljøloven. Dette vil si at dersom man som sykepleier tjener opp i mot millionen, er dette både snakk om saftige lovbrudd samt en ekstrem arbeidsmengde for den enkelte. 
Kan opplyse om at kommunen betaler 56,- i timepåslag for arbeid etter klokka 16. Jobber du senvakt på en rød dag, hvor en etter loven skal ha et påslag på 133%/time, så strykes dette senvaktstillegget. Derfor er et årlig tillegg på kr 650 000 selvfølgelig helt borti natta. 
 

Anonymkode: 16af2...063

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ux-designer

Master i informatikk

Jeg er ikke helt på millionen, men tipper jeg kommer dit i år. Tjener 975 000 kr.

Jobber ikke overtid og har ikke lederstilling.

Anonymkode: 6cbbd...05d

Gratulerer med det! Du tjener 400 000 mer i året enn de forhatte sykepleierne. Ingen løfter et kvart øyenbryn på det, men når en vanlig sykepleier tjener 650 k per året INKLUDERT alle tillegg for jobb til alle døgnets tider er det 13 sider på KG med kverulering 😂

Åh, folk altså 🙈 men fint for deg, er tydeligvis UX-designer en skulle ha blitt! 

Anonymkode: 16af2...063

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg gjør ikke, men mannen gjør enkelte år. Jobber i Forsvaret, og de årene lønnen er over millionen er det ekstremt mye overtid, øvelser det man er helt borte fra familien i ukesvis og da sover i telt, eller internasjonale operasjoner med stor risko mesteparten av året. 

Den reelle timelønnen er sannsynligvis lavere enn hva man tjener i kassa på Rimi.

Anonymkode: a6d26...fd1

Rimi🥰

Anonymkode: 0359c...257

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvordan i alle dager får du så god lønn? Er selv intensivsykepleier i tredelt turnus og du tjener jo nesten dobbelt så mye som meg. Du må jobbe forferdelig mye overtid?

Anonymkode: 88855...971

Trenger vel ikke å jobbe mer enn 53 timers arbeidsuke i så fall (jobbe 50 % mer enn en 100 % stilling på 35,5 timer, med 100 % overtid).

Min mann jobber mye mer enn 53 timer i uka for sin million 😆

Anonymkode: a6d26...fd1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min gjør, han er overlege (sykehus). 
TS, hvis du leser gjennom tråden, tror jeg du vil innse at det ikke er noen quick fix til høy lønn. Alle i denne tråden har høy utdanning og mye ansvar. Med unntak av togføreren, som selvsagt har mye ansvar men kort utdanning (som det til gjengjeld er vanskelig å komme inn på).

Anonymkode: 09414...6ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Joda, så lenge man prioritere bort mann og barn så går det nok. 

Anonymkode: 13226...74c

kjenner ingen som tjener over 800 000 som ikke jobber veldig mye og må ofre mye tid med familien pga jobb.

Anonymkode: a6d26...fd1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...