AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #161 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Danmark har strammet kraftig inn siden 2014. Nå må man nesten være død for å få trygd. Her er en kvinne med med Parkinson og flere alvorlige diagnoser som har blitt nektet trygd. Vil dere virkelig at det skal være så strengt også i Norge? Jeg syntes dette er et helt umenneskelig system. Anonymkode: 76def...6f8 Hadde det enda vært Parkinson o.l de fleste var uføretrygdet av her i Norge, så tviler jeg på at noen hadde sagt noe på det. Det burde helt klart være strengere enn det er nå ja. Anonymkode: cf5ab...054 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #162 Del Skrevet 18. april 2024 Sofakona skrev (1 minutt siden): Og det jeg mener..du kjenner de så godt at de har jugd seg til uføretrygd? Noen av dem, ja. Hadde ikke skrevet det jeg har skrevet om ikke det var sant Anonymkode: 83461...c4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #163 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ei venninne har ptsd etter et voldelig forhold, pågrepet seg psykiske lidelser og ble innviglet uføre etter 3 uker. Anonymkode: 83461...c4e Imponerende å bli uføretrygdet etter tre uker, når ventelisten er flere måneder. Det er bare ett kontor i hele Norge som tar seg av uføresøknadene, og at de skulle hatt SÅ korte lister at det tok 3 uker å få innvilget, tror jeg ikke på. Noen må ha skrønet til deg. Jeg ble ufør for mange år siden, og listene var kortere da enn de er nå. Selv da tok det over et halvt år. Anonymkode: a977c...f99 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 18. april 2024 #164 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Noen av dem, ja. Hadde ikke skrevet det jeg har skrevet om ikke det var sant Anonymkode: 83461...c4e Vet du hva...om de frivillige har jugd seg til aap.. frivillig gjort alt for å få uføretrygd.. frivillig jugd og betalte timer til leger et..ja da er de faktisk syke nok til å få uføretrygd. For ingen friske mennesker gjøre dette frivillig og på høy for at de er lei å jobbe 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #165 Del Skrevet 18. april 2024 Sofakona skrev (42 minutter siden): Vet du hva som er mest skjemmende? Hvor mange folk på kg som kjenner noen som er uføretrygd... og vet at de egentlig kunne klarte å jobbe...for de har barn...de maler huset og går på cafe..og utrolig hvor mange på kg som vet om mennesker som fikk uføretrygd bare for at de hadde vondt i vilja si. Utrolig hva disse menneskene vet om andre sine venner,naboer etc....de må jo være tankeleseren alle sammen. Og det er skikkelig irriterende at slike folk som har HØRT at noen folk utnytter systemet skal da dra alle med uføretrygd over en kam. Og at folk tror det er så lett...slike folk på kg som komme med at naboen er deprimerte og fikk da uføretrygd...når diagnosen ikke har noe med å få uføretrygd å gjøre. Jeg går selv på aap med en kronisk sykdom bare 1000 stk i Norge har...jeg jobbet helt frem til jeg fikk sykdommen, men når jeg fikk den var jeg mer sykemeldt en i jobb til slutt Tror du jeg vil gå hjemme mer liten "lønn" nei...jeg vil ha en frisk kropp,en fast jobb, kolleger og energi til alt Men hvem vil ansette meg np...idag kunne jeg jobbet litt..men ikke på mandag og tirsdag...jeg kan jobbe noen timer..men da har jeg ikke energi til mine to barn og finne noe resten av dagen/ kvelden. Ingen vil være uføretrygd. Ingen vil være syke Selv om det gjelder deg, så gjelder ikke det alle som har uføretrygd. Anonymkode: cf5ab...054 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #166 Del Skrevet 18. april 2024 Ingen har lyst til å ansette en person som er syk og ikke pålitelig. På grunn av min sykdom, kan jeg våkne opp en dag og ikke klare å komme meg ut. Jeg avlyser avtaler hele tiden. Hvem har lyst til å ansette meg? Ingen. Anonymkode: dc4ee...e17 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #167 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Imponerende å bli uføretrygdet etter tre uker, når ventelisten er flere måneder. Det er bare ett kontor i hele Norge som tar seg av uføresøknadene, og at de skulle hatt SÅ korte lister at det tok 3 uker å få innvilget, tror jeg ikke på. Noen må ha skrønet til deg. Jeg ble ufør for mange år siden, og listene var kortere da enn de er nå. Selv da tok det over et halvt år. Anonymkode: a977c...f99 Skal forresten ikke være bombesikker på om at det bare er ett kontor. Det var det da jeg ble uføre. Ble vurdert lokalt, og så sendt til et sentralt kontor. Kanskje de har endret det. Er fortsatt vanvittige lister rundt om i landet, så at det tok tre uker, tror jeg ikke på. Anonymkode: a977c...f99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #168 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Og hva skal folk leve av hvis det er fysisk umulig å jobbe da? Anonymkode: 9cbd7...587 De vil få uføretrygd. Er de i stand til å jobbe må de heller få hjelp til å komme seg i jobb igjen. Anonymkode: 28b07...831 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #169 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg kan bare snakke for dem jeg kjenner Anonymkode: 83461...c4e Nei, du kan kun snakke for deg selv. Anonymkode: ccf40...445 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #170 Del Skrevet 18. april 2024 Sofakona skrev (3 minutter siden): 🤦🤦 Og ja mange mennesker som er uføretrygdet kan fungere i jobb...men i tilrettelegging av jobben...og det er her problemet er. Man kan jobbe 20-40 prosent...men ingen vil ansette en slik person. Selfølgelig har de som er uføretrygdet det bedre en i jobb og har en bedre hverdag...jeg går på aap og har en bedre hverdag en når jeg jobbet..PGA min sykdom. Og ingen..de fleste jeg kjenner...du kjenner de..men vet ikke noe om det. Du ser..og tror og trekker egen konklusjon Bli ringevikar da. Stort behov for det. Nå begynner ferietiden snart også, med enda større behov for vikarer. Masse muligheter. Anonymkode: cf5ab...054 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #171 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bli ringevikar da. Stort behov for det. Nå begynner ferietiden snart også, med enda større behov for vikarer. Masse muligheter. Anonymkode: cf5ab...054 Dummeste ideen ever. Man velger jo ikke når man er frisk nok til å jobbe eller ikke. Ringevakter kommer jo helt random. Jeg måtte si nei til SÅ mange ringevakter fordi jeg var syk i lange perioder. Til slutt kuttet de ut å ringe, for man er jo ikke pålitelig til sånne type stillinger når man er kroniker. Anonymkode: a977c...f99 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #172 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dummeste ideen ever. Man velger jo ikke når man er frisk nok til å jobbe eller ikke. Ringevakter kommer jo helt random. Jeg måtte si nei til SÅ mange ringevakter fordi jeg var syk i lange perioder. Til slutt kuttet de ut å ringe, for man er jo ikke pålitelig til sånne type stillinger når man er kroniker. Anonymkode: a977c...f99 Det er bare så kunnskapsløst. Jeg er i tillegg miljøhemmet (kan få livstruende astmaanfall av å være i nærheten av folk som bruker parfyme). Var ikke bare meg de hadde trengt å ringe men også ambulansen 😆 lurer på hva som er dyrest for samfunnet? Uføretrygden min eller ambulanse utrykning hver gang jeg skal på jobb. 😂 Anonymkode: ccf40...445 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #173 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dummeste ideen ever. Man velger jo ikke når man er frisk nok til å jobbe eller ikke. Ringevakter kommer jo helt random. Jeg måtte si nei til SÅ mange ringevakter fordi jeg var syk i lange perioder. Til slutt kuttet de ut å ringe, for man er jo ikke pålitelig til sånne type stillinger når man er kroniker. Anonymkode: a977c...f99 Igjen så er det noen som tenker at, så lenge det gjelder meg så gjelder det andre også. Flere uføretrygdede som fint kan være ringevakt innimellom. Det fine med det er nettopp at man kan si nei. Og tviler på at absolutt alle uføretrygdede måtte sagt nei hver gang selv om du måtte det. Det er individuelt, og en fin mulighet for mange uføre som ønsker å jobbe litt nå og da når det passer. Anonymkode: cf5ab...054 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #174 Del Skrevet 18. april 2024 Jeg bruker å prate med vesener andre folk ikke ser når jeg er ustabil. Er det noen arbeidsgivere her som vil ansette meg? Det kan hende jeg trenger litt trøst under medarbeidersamtaler hvis jeg er psykotisk. Ja, jeg har varierende konsentrasjon men kan sikkert sitte på kontoret også selv om jeg ikke får noe gjort. Fremdeles noen som vil ansette meg? Anonymkode: d0d11...357 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #175 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er bare så kunnskapsløst. Jeg er i tillegg miljøhemmet (kan få livstruende astmaanfall av å være i nærheten av folk som bruker parfyme). Var ikke bare meg de hadde trengt å ringe men også ambulansen 😆 lurer på hva som er dyrest for samfunnet? Uføretrygden min eller ambulanse utrykning hver gang jeg skal på jobb. 😂 Anonymkode: ccf40...445 Hvis du tok deg tid til å lese hva jeg faktisk siterte, så gjaldt det uføretrygdede som kan jobbe 20-40%, men at ingen vil ansette i så liten stilling. Da er ringevikar et bra alternativ. Anonymkode: cf5ab...054 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 18. april 2024 #176 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Igjen så er det noen som tenker at, så lenge det gjelder meg så gjelder det andre også. Flere uføretrygdede som fint kan være ringevakt innimellom. Det fine med det er nettopp at man kan si nei. Og tviler på at absolutt alle uføretrygdede måtte sagt nei hver gang selv om du måtte det. Det er individuelt, og en fin mulighet for mange uføre som ønsker å jobbe litt nå og da når det passer. Anonymkode: cf5ab...054 Når det passer ja..men du kan tro Adecco og Manpower etc setter deg bakerste på listen når du sier nei 3 ganger til jobb..eller de vet du er uføretrygdet. Og for all del ikke ha barn i barnehagen og skolen...da blir du ikke oppringt ( hunden en som har vært i det systemet) 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #177 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg skrev om venninnen min som er "generasjons-nav'er" som ønsket å bli ufør allerede som 12 åring. Ble ung ufør straks fagbrevet var i boks på tidlig 2000-tallet. Jeg har en venn som er kronisk syk, har slitasjeskader fra industrien og som valgte "uføre-fella" der han ble 85% uføretrygdet istedenfor det tilbudet 100% fordi han ville jobbe! Nå søker han om de siste prosentene da kroppen er helt ødelagt og han lever i et smertehelvete. Ei venninne har ptsd etter et voldelig forhold, pågrepet seg psykiske lidelser og ble innviglet uføre etter 3 uker. Ei venninne har anoreksia og NAV/leger har villet hun skulle søke uføre de siste 15 årene, men hun nekter. Lever heller på sosialen enn å søke ufør. Ei annen har ruset seg og blitt ødelagt av rus/alkohol. Har vært ufør i 20 år pga det. En kamerat sitter i rullestol etter en ulykke og er ufør. Vi er ikke like alle sammen, alle har sin grunn til at ting ble som de ble. Det har i perioder vært for enkelt, så for vanskelig (?), og slik svinger pendelen med hver regjeringsskifte. Anonymkode: 83461...c4e Særlig 🤦🏼♀️ Anonymkode: 7fb78...128 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #178 Del Skrevet 18. april 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er bare så kunnskapsløst. Jeg er i tillegg miljøhemmet (kan få livstruende astmaanfall av å være i nærheten av folk som bruker parfyme). Var ikke bare meg de hadde trengt å ringe men også ambulansen 😆 lurer på hva som er dyrest for samfunnet? Uføretrygden min eller ambulanse utrykning hver gang jeg skal på jobb. 😂 Anonymkode: ccf40...445 Men da er det jo ikke deg vi snakker om da. Det er nok av folk der ute som vil ha uføre, og som fint kunne jobbet enten heltid eller deltid uten tilrettelegging, sjokkerende at folk virkelig tror at det ikke finnes noen der ute som går inn for å få uføre uten egentlig en gyldig grunn. Dere som er uføre og kommentere her kommer kanskje inn under denne gruppen, men det virke jo på dere at alle som er uføre har det helt forferdelig. Hadde en beskjent på facebook når jeg hadde facebook før i tiden, han var mer på tur enn hjemme, reiste verden rundt og tråkket opppi fjellen, altid vært arbeidsky. ingenting i verden skal få meg til å tro at han ikke kunne stå i en 100% stilling. og slike eksempler finnes det desverre mye av. Anonymkode: c5f89...c13 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #179 Del Skrevet 18. april 2024 Sofakona skrev (2 minutter siden): Når det passer ja..men du kan tro Adecco og Manpower etc setter deg bakerste på listen når du sier nei 3 ganger til jobb..eller de vet du er uføretrygdet. Og for all del ikke ha barn i barnehagen og skolen...da blir du ikke oppringt ( hunden en som har vært i det systemet) Trenger ikke å gå gjennom vikarbyråer Anonymkode: cf5ab...054 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #180 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Igjen så er det noen som tenker at, så lenge det gjelder meg så gjelder det andre også. Flere uføretrygdede som fint kan være ringevakt innimellom. Det fine med det er nettopp at man kan si nei. Og tviler på at absolutt alle uføretrygdede måtte sagt nei hver gang selv om du måtte det. Det er individuelt, og en fin mulighet for mange uføre som ønsker å jobbe litt nå og da når det passer. Anonymkode: cf5ab...054 Hvis man skal være ringevakt så ringer de helst til folk som sier ja. Sier man nei mange nok ganger så blir man ikke prioritert. Det er også greit at man faktisk har litt utdanning innen yrket (syns jeg hvertfall). Og veldig mange uføre greier ikke en hel arbeidsdag. Men ja, ringevakt kan funke for noen, men ikke for så mange at man kan anse det som et godt, generelt råd til uføretrygdede å følge. Anonymkode: ccf40...445 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå