Gå til innhold

Hvorfor dusjer dere så mye?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.4.2024 den 10.46):

Leser tråden her der moren lurer på ansiktsvask til ungen, og så enormt mange av dere dusjer ungene deres hver bidige dag? Hvorfor? Kroppens immunforsvar trenger bakterier, kloden trenger vann, strømregningene er høye etc. Hva er det som er så viktig å spyle av ungene at de må dusje hver eneste kveld?

Anonymkode: 42ba5...0ce

Jeg vil gjerne se linken til at kloden trenger vann. Om strømmen er dyr skal du ikke bry deg om, hvis jeg velger å bruke mine penger på det. Om mine unger har vært og lekt ute i støv og drit, noe jeg oppfordrer dem til, så er det litt greit å få "spylt" de før de skal i seng syns jeg.

Bakterier og drit får de nok av når de leker ute.

Så hva var egentlig spørsmålet ditt!!? 🙄🤦‍♀️🙇‍♀️

Anonymkode: ade89...d2e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi vi er skitne og lukter dritt.

Anonymkode: 438c9...f53

AnonymBruker
Skrevet
tussi84 skrev (19 timer siden):

Å hvorfor det? Hva gjør under føttene så møkkete hver dag?

Man blir møkkete og det lukter 

Anonymkode: 78250...1e7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.4.2024 den 10.46):

Leser tråden her der moren lurer på ansiktsvask til ungen, og så enormt mange av dere dusjer ungene deres hver bidige dag? Hvorfor? Kroppens immunforsvar trenger bakterier, kloden trenger vann, strømregningene er høye etc. Hva er det som er så viktig å spyle av ungene at de må dusje hver eneste kveld?

Anonymkode: 42ba5...0ce

Jeg dusjer hver dag og barnet 4-5 ganger i uka, hn trener

Anonymkode: d0855...741

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.4.2024 den 1.10):

Jeg vil gjerne se linken til at kloden trenger vann. Om strømmen er dyr skal du ikke bry deg om, hvis jeg velger å bruke mine penger på det. Om mine unger har vært og lekt ute i støv og drit, noe jeg oppfordrer dem til, så er det litt greit å få "spylt" de før de skal i seng syns jeg.

Bakterier og drit får de nok av når de leker ute.

Så hva var egentlig spørsmålet ditt!!? 🙄🤦‍♀️🙇‍♀️

Hvert eneste år går det ut varsel om vannforbruk i sommermånedene rundt omkring i Norge. Oslo kommune har mange ganger måtte få vann fra vannlager i kommunene rundt de, som selv også har lav vannstand i lagerne sine. Det er også flere kommuner som har for dårlig håndtering av overvann, så til og med flom kan føre til mangel på vann. Vi har dokumentert endring av nedbørsmønster, og selv om det er en økning av nedbør, så er det ikke i favør for vannstand og vannkonservering. Og la oss se på resten av verden - rent vann er blant de største grunnene for at folk må flykte, og vann er en mangelvare selv i flyktningleirene de rømmer til. Rent vann og tilstrekkelig mat er til og med et av FNS bærekraftsmål! Jeg tipper at vi kommer til å se en økende mengde vann- og værimmigrasjon.

Men nordmenn er så bortskjemt når det kommer til vannforbruk, at selv på dager der det har gått ut forbud mot unødvendig vannforbruk, så står det vannspreder etter vannspreder på bortover villastrøket jeg bor i.
Dersom hver eneste husstand i Norge skal dusje hver dag hele året, så vil vi få et unødvendig vannforbruk som tærer på vannlagrene, som vi helst burde spare til sommermånedene med sine økende temperaturer.
Ingen dør av å dusje mindre, men folk dør av mangel på vann.

Anonymkode: 67e90...758

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.4.2024 den 1.10):

Jeg vil gjerne se linken til at kloden trenger vann.

Har du vurdert å lese seriøse nyheter?

https://www.dagsavisen.no/nyheter/verden/2023/03/22/fn-rapport-vannmangel-kan-utlose-global-krise/

https://www.forskning.no/biologi-hus-og-hjem-kjemi/vi-sloser-med-vannet-i-norge-det-far-konsekvenser-for-klima-og-miljo/1567885

Anonymkode: 04d7c...d46

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.4.2024 den 23.08):

Å jo det trengs hver dag

Kanskje det trengs i ditt hus, men her i huset trengs det ikke. Vi er alle forskjellige og har ulike behov. 

Anonymkode: 8d899...aeb

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.4.2024 den 17.56):

Jeg SPYR av tanken på alle skitne folk som går rundt å tror de er rene etter en klutvask 🤢

Barnehagebarn er skitne! De lukter sånn som det gjør i barnehagen, blanding av vått tøy, bleier og makrell i tomat. Her er det bytting av klær og dusj hver dag. De blir klamme i dress/regntøy vinterhalvåret og full av sand og skitt sommerstid.

Har også en niåring som trenger spyl hver dag. Han lukter svett etter en hel dag meg fotball, løping, sykling ol.

For ikke snakke om trettenåringen! Skole, trening pluss hormoner. Nesten så han burde dusje to ganger daglig 😂

Anonymkode: dab8f...2fc

Det der er nok psykisk. 

Anonymkode: 7c0f0...afb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.4.2024 den 0.28):

Barbeint = skitten

Skokker/sko = klamt

Begge deler krever en vask etter endt dag

Anonymkode: dab8f...2fc

Hvor mye tåfis man har varierer en god del. Jeg f.eks har aldri vært svett på beina, de er alltid kalde. Dusjer stort sett hver dag alikavel pga aktivitet. Men kunne fint gått flere dager uten å vaske føttene, for de lukter ikke.

Anonymkode: 7c0f0...afb

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje det trengs i ditt hus, men her i huset trengs det ikke. Vi er alle forskjellige og har ulike behov. 

Anonymkode: 8d899...aeb

Det trengs i de fleste hus men klart noen brys seg ikke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...