Gå til innhold

Hvorfor dusjer dere så mye?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Å spyle en unge i dusjen i 1-2 minutt tar ikke knekken på miljøet altså. Mange har nok også sparedusj. 
Andre gjør som de vil, men både store og små liker en daglig dusj her i hus.
Hadde myndighetene sett behov for å redusere vannforbruket, hadde dette blir spart inn på andre områder, ikke folks personlige forbruk. 

Og det merkes når folk ikke er for ofte innom dusjen. Dere lukter, selv om dere ikke tror det selv. 

Anonymkode: 1274d...ebe

Om du tar tiden neste gang så tar det nok mer en 1-2 min. Men si de bruker 2 min da. Og du har 3 barn som alle dusjer 2 min hver dag. Pluss at du og mannen din også skal dusje, mest sannsynlig litt lengre en 2 min, kanskje 5 på en god dag. Så er det totale vannforbruket bare på dusjing ca 260 liter vann.. Om ungene bader i badekar så blir det selvsagt mye mer.

Jeg har selv mye å gå på når det gjelder å spare vann. Det som overrasker meg er bare hvor lite bevisste mange er på dette. Og hvor lite kritisk mange er til sitt eget forbruk. Og forsvarer det tilsynelatende uten å reflektere

Anonymkode: 37716...e06

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.4.2024 den 10.46):

Leser tråden her der moren lurer på ansiktsvask til ungen, og så enormt mange av dere dusjer ungene deres hver bidige dag? Hvorfor? Kroppens immunforsvar trenger bakterier, kloden trenger vann, strømregningene er høye etc. Hva er det som er så viktig å spyle av ungene at de må dusje hver eneste kveld?

Anonymkode: 42ba5...0ce

Snørr, sikkel, matrester og snørr i håret, jord og sand på hender og under neglene og div. griseri som sitter fast både her og der. Går i bhg.

Dusjer hver kveld, men har aldri brukt såpe eller shampoo. Det tørker ut huden. 

Anonymkode: a58cc...dad

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Om det er din unnskyldning er det ditt valg. Bare synd det går utover barnet som etterhvert blir "han som lukter vondt" på barneskolen. 

Anonymkode: 8e50e...d29

Begge mine barn har godt over gjennomsnittet mange venner, og klarer seg veldig godt sosialt. Barn lukter ikke etter en dag, og spesielt ikke når de itillegg har vasket seg 😅 Folk altså 😂

Anonymkode: 37716...e06

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.4.2024 den 11.12):

Folk er blitt fullstendig gærne på hygiene.

Anonymkode: e2e0a...5e1

Nei, det synes ikke. 

Det som derimot er spesielt, er at her på KG er det alltid mange som reagerer på normal hygiene/velvære som f eks daglig dusjing og hårvask.. 🤬

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo, barn lukter. Ikke voksensvette, men de lukter. Er forskjell på å lukte rent og lukte såpe. Selv om du ikke vasker beina hver dag, så må en jo vaske under armene, skrittet og føttene i tillegg til ansikt og hendene.

Anonymkode: 5c19a...cec

Jeg lukter ingenting i forbindelse med mitt eget barn eller andre barnehage barn i alle fall. Merker kun lukt hvis de har bæsjet, eller de feks lukter urin fordi de har tisset gjennom klær. 

Hendene vasker barna flere ganger om dagen, i forbindelse med både do besøk og før de spiser mat. Beina blir ikke møkkete etter en dag, med mindre de har gått barbeint. De har jo på seg både sokker og sko/støvler.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I følge hvor mye andre dusjer barna sine er mine da konstant skittne😂😂😂

De vasker seg under armer, ansikt og slikt daglig + bytter truse hver dag - helt ærlig de glemmer å bytte hver dag, så er vel mer annen hver dag. De dusjer 2-3 ganger i uka, vasker håret 1 gang. 

Huden har ikke godt av all den vaskingen og såpebruken. Kroppen trenger ikke vaskes og spyles hver dag. Det er overdrevet. Underlivet er selvrensende og skal ikke vaskes med såpe eller slikt. Verken hos barn eller voksne. 

Mine barn lukter ikke noe, ser ikke skitne ut og  har aldeles helt normal hygiene. Sunn fornuft kommer man langt med gitt..    Gleder meg til å lese om dere som har flere tenåringer i hus om noen år her ikke klage på at de dusjer hver dag 😂😂😂😂 det er jo det dere lærer dem opp til 

Anonymkode: 8d899...aeb

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenåringer MÅ dusje hver dag. De stinker pubertet og hormoner. Men det er veldig stor forskjell på en fireåring og en fjortenåring. 

Anonymkode: 04d7c...d46

AnonymBruker
Skrevet

Jeg SPYR av tanken på alle skitne folk som går rundt å tror de er rene etter en klutvask 🤢

Barnehagebarn er skitne! De lukter sånn som det gjør i barnehagen, blanding av vått tøy, bleier og makrell i tomat. Her er det bytting av klær og dusj hver dag. De blir klamme i dress/regntøy vinterhalvåret og full av sand og skitt sommerstid.

Har også en niåring som trenger spyl hver dag. Han lukter svett etter en hel dag meg fotball, løping, sykling ol.

For ikke snakke om trettenåringen! Skole, trening pluss hormoner. Nesten så han burde dusje to ganger daglig 😂

Anonymkode: dab8f...2fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg SPYR av tanken på alle skitne folk som går rundt å tror de er rene etter en klutvask 🤢

Barnehagebarn er skitne! De lukter sånn som det gjør i barnehagen, blanding av vått tøy, bleier og makrell i tomat. Her er det bytting av klær og dusj hver dag. De blir klamme i dress/regntøy vinterhalvåret og full av sand og skitt sommerstid.

Har også en niåring som trenger spyl hver dag. Han lukter svett etter en hel dag meg fotball, løping, sykling ol.

For ikke snakke om trettenåringen! Skole, trening pluss hormoner. Nesten så han burde dusje to ganger daglig 😂

Da skulle du møtt meg, mannen og barna rett etter vi er på vei hjem fra hytta som vi låner av og til om sommeren.  Hytta har hverken har strøm eller vann. Der har vi vært opptil 2 uker før uten sjans for å vaske oss med noe annet en klut inne i mellom. Eneste vann vi kan bade i er saltvann.

Og som sagt jeg merker ikke lukt fra bhg barn, eller syns barnehagen lukter noe i seg selv. Ei heller voksne mennesker med mindre de lukter skikkelig gammel svette.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har aldri dusjet hver dag, hverken som barn eller voksen. Jeg dusjer og vasker håret hver tredje dag - av og til kan det gå en dag mer eller mindre i mellom. Vasker ansiktet og armhulene med klut hver dag. Underlivet skylles med vann når jeg dusjer.

Anonymkode: 40eea...29a

Du skyller underlivet hver tredje dag eller sjeldnere?? 

Anonymkode: 64c1d...dad

AnonymBruker
Skrevet

De fleste septiktømmere dusjer etter endt dag....

Anonymkode: 4af44...4f8

AnonymBruker
Skrevet
tussi84 skrev (9 timer siden):

Vasker fjeset på morgen med lunket vann i springen. Trenger ikke under armene eller beina hver dag. Det gjøres når barnet dusjer/bader.  Barn lukter ikke svette slik som oss voksne.  Det skal ikke lukte såpe til enhver tid. Hverken av barn eller voksne 

Eh jo alle trenger å vaske under beina hver dag

Anonymkode: 78250...1e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

I følge hvor mye andre dusjer barna sine er mine da konstant skittne😂😂😂

De vasker seg under armer, ansikt og slikt daglig + bytter truse hver dag - helt ærlig de glemmer å bytte hver dag, så er vel mer annen hver dag. De dusjer 2-3 ganger i uka, vasker håret 1 gang. 

Huden har ikke godt av all den vaskingen og såpebruken. Kroppen trenger ikke vaskes og spyles hver dag. Det er overdrevet. Underlivet er selvrensende og skal ikke vaskes med såpe eller slikt. Verken hos barn eller voksne. 

Mine barn lukter ikke noe, ser ikke skitne ut og  har aldeles helt normal hygiene. Sunn fornuft kommer man langt med gitt..    Gleder meg til å lese om dere som har flere tenåringer i hus om noen år her ikke klage på at de dusjer hver dag 😂😂😂😂 det er jo det dere lærer dem opp til 

Har tenåring og selvsagt dusjes det hver dag

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har tenåring og selvsagt dusjes det hver dag

Har 3 av dem, de dusjer ikke hver dag. Helt uaktuelt! Ikke trenger de det, ikke har huden godt av det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har 3 av dem, de dusjer ikke hver dag. Helt uaktuelt! Ikke trenger de det, ikke har huden godt av det. 

Heldigvis okke uaktuelt her;)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Å jo det trengs hver dag

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil bare fortelle noe.. Altså mine foreldre lærte meg egentlig aldri noe om hygiene.. det virker som det var noe de trodde barn lærte seg av seg selv. 

På ungdomsskolen var jeg hun som alltid hadde fett hår.. og luktet sikkert også. 

Nå er jeg 37 år og jeg mestrer det fortsatt ikke.. jeg dusjer når håret begynner å se for fett ut, etter 3-5 dager. Glemmer helt å vaske meg i mellomtiden. Vasker ansiktet når jeg husker det. Vanligvis dusjer jeg og vasker meg ca 2 ganger i uken. Men det kam gå opptil 7 dager uten… jeg glemmer det, orker ikke, tenker ikke på det. Det er rett og slett aldri blitt noe rutine eller noe naturlig for meg…. Det er bare et kjempe stort tiltak. Sånn har det alltid vært. 

Jeg skulle ønske mine foreldre hadde dusjet meg en gang daglig slik at det ble en vane og det naturlige for meg. 

Anonymkode: 0fbda...5f5

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eh jo alle trenger å vaske under beina hver dag

Å hvorfor det? Hva gjør under føttene så møkkete hver dag?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
tussi84 skrev (24 minutter siden):

Å hvorfor det? Hva gjør under føttene så møkkete hver dag?

Barbeint = skitten

Skokker/sko = klamt

Begge deler krever en vask etter endt dag

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Barbeint = skitten

Skokker/sko = klamt

Begge deler krever en vask etter endt dag

Enig i barbeint skitten, men alle blir ikke klamme pga sokker og sko. Lukter Heller ikke nødvendigvis.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...