Gjest lavmålet Skrevet 16. april 2024 #141 Del Skrevet 16. april 2024 Fint skal det være ... Blir bra bryllupsbilder i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 16. april 2024 #142 Del Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har en følelse av at det er få som har lest ts' innlegg skikkelig. Hun skriver at gjestene ikke skal betale noe for overnatting, MEN at det vurderes å skrive at hvis noen ønsker gi gave, kan dette være til en del av overnattinga. Jeg skjønner poenget, ts, men jeg tror ikke det er det lureste å skrive. Jeg tenker heller at dere lar det gå, i og med at dere selv har valgt en så dyr overnattingsplass. Skulle dere nå tilfeldigvis FÅ pengegaver, kan dere jo heller putte dette inn i "overnattingsbudskjettet" i etterkant. Men tror ikke det vil tas positivt hvis dere ber om penger til overnatting på et hotell dere selv har valgt, og som krever at gjestene overnatter. Anonymkode: 0534a...ec0 Det ts skriver er indirekte «vi kan betale for gjestene, men vil helst ikke». 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #143 Del Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (På 14.4.2024 den 18.54): Men i disse tilfellene så blir det jo som en ferie, og gjester kan velge det som å ta en del som ferieturen. Ofte legges jo disse bryllupene i ferietid. Og mange velger å takke nei til slike bryllup pga. tid og penger. Her forventer man at gjestene skal betale i samme prisklasse som i et utenlandsbryllup, uten at man en gang drar til utlandet. Nei takk. Det finnes ikke noe som heter å tilby gjestene å betale for overnatting, det er bare sært. Man tilbyr seg å betale for noen, man tilbyr ikke noen andre å betale for å være gjest i et bryllup. Det er helt meningsløst å skrive noe sånt, de fleste vil lese undertonen om at det forventes av brudeparet, og da blir det tvang. At det skal erstatte bryllupsgave er bare tull, 8000 kr er langt over hva som forventes å gi i bryllupsgave. Anonymkode: 24ae2...15f Nei. Det blir ikke ferie som gjestene selv velger. Ellers enig. Anonymkode: 8778d...90b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #144 Del Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvor står dette i hi? Det eneste jeg leser er at det nevnes at om noen ønsker å «bidra», kan de betale overnattingen selv. Anonymkode: e1d15...c98 Vel, rent bokstavelig sto det ikke, men det er vel ikke SÅ vanskelig å lese ut av dette hva ts mener..? "Dette for å gjøre det enklest mulig for de, og for å sikre oss at alle vi er glade i har mulighet til å komme uten å måtte få det noe vanskeligere økonomisk. På den annen side fører dette (kanskje åpenbart nok) til at dette blir ganske dyrt for mannen min og meg da vi skal ha en del gjester og planlegger 2 overnattinger for alle gjestene. Vi ønsker oss ikke noen form for gaver fra noen som helst, men lurer da på om det er innafor å tilby at de som evt ønsker å "bidra" heller kan legge ut for hotellrommet sitt selv? Vi ønsker ikke å være pushy og lurer på hva som er etiketten her og hva som er normalt? Vi er redde for at folk skal tro vi impliserer at alle BØR betale for eget hotellrom hvis vi skriver dette; og er derfor usikre på om vi skal foreslå denne løsningen eller bare stå i det helt selv." Anonymkode: 0534a...ec0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #145 Del Skrevet 16. april 2024 mereo skrev (9 timer siden): Det ts skriver er indirekte «vi kan betale for gjestene, men vil helst ikke». Det er jo ikke det hun skriver. Hun skriver at de skal betale for gjestene, men at hvis gjestene har lyst å gi gave, lurer de på om det er innafor at de spør om pengegave til hjelp for ådekke overnatting. Men, vi er vel alle ganske enige at det ikke er innafor, selv om vi åpenbart leser ts' innlegg forskjellig.. Anonymkode: 0534a...ec0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #146 Del Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vel, rent bokstavelig sto det ikke, men det er vel ikke SÅ vanskelig å lese ut av dette hva ts mener..? "Dette for å gjøre det enklest mulig for de, og for å sikre oss at alle vi er glade i har mulighet til å komme uten å måtte få det noe vanskeligere økonomisk. På den annen side fører dette (kanskje åpenbart nok) til at dette blir ganske dyrt for mannen min og meg da vi skal ha en del gjester og planlegger 2 overnattinger for alle gjestene. Vi ønsker oss ikke noen form for gaver fra noen som helst, men lurer da på om det er innafor å tilby at de som evt ønsker å "bidra" heller kan legge ut for hotellrommet sitt selv? Vi ønsker ikke å være pushy og lurer på hva som er etiketten her og hva som er normalt? Vi er redde for at folk skal tro vi impliserer at alle BØR betale for eget hotellrom hvis vi skriver dette; og er derfor usikre på om vi skal foreslå denne løsningen eller bare stå i det helt selv." Anonymkode: 0534a...ec0 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo ikke det hun skriver. Hun skriver at de skal betale for gjestene, men at hvis gjestene har lyst å gi gave, lurer de på om det er innafor at de spør om pengegave til hjelp for ådekke overnatting. Men, vi er vel alle ganske enige at det ikke er innafor, selv om vi åpenbart leser ts' innlegg forskjellig.. Anonymkode: 0534a...ec0 Hun vil tilby de som ønsker å gi gave å betale for hotell rommet sitt, å da er det jo snakk om 8000,- Da kan gjestene føle seg tvunget til å betale 8000,- istedenfor å gi gave for + - 1000,- Er en ganske stor differanse der. Anonymkode: 72b02...5b9 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #147 Del Skrevet 16. april 2024 Fin historie. Er ingen hotell i Norge som krever at mesteparten av gjestene bor der, som koster 4000 kroner natta, og som arrangerer bryllupsfest. Og finnes vel heller ikke et eneste bryllup der alle gjester bor maks tre timer unna. Anonymkode: ec2ee...b9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #148 Del Skrevet 16. april 2024 Jeg syns det er veldig mye å betale for dere. Kan dere f.eks ha en egenandel på overnattingen? Spørs litt hvor mange og hvem dere har invitert, er dere veldig nære med de dere har invitert vil de nok betale for å delta men er det typ kollega fra jobben gidder nok ikke de å betale 8000 for å være der Anonymkode: b583c...f40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #149 Del Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fin historie. Er ingen hotell i Norge som krever at mesteparten av gjestene bor der, som koster 4000 kroner natta, og som arrangerer bryllupsfest. Og finnes vel heller ikke et eneste bryllup der alle gjester bor maks tre timer unna. Anonymkode: ec2ee...b9e Det må i såfall være på ett av de erværdige historiske hotellene. 4000 kroner pr. rom er det fort der, men mer usikker på om de forlanger at gjestene skal bo der. Ser for meg at det er et romantisk trehotell innerst i en fjord eller på toppen av et fjell. Anonymkode: 69840...f48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #150 Del Skrevet 16. april 2024 Synes mange her er vel harde og spydige på TS' vegne. Hun skriver her for å få råd, ikke for å bli sablet ned. Anonymkode: 7ac76...2e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #151 Del Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fin historie. Er ingen hotell i Norge som krever at mesteparten av gjestene bor der, som koster 4000 kroner natta, og som arrangerer bryllupsfest. Og finnes vel heller ikke et eneste bryllup der alle gjester bor maks tre timer unna. Anonymkode: ec2ee...b9e Gjetter på at det er Engø Gård. Anonymkode: 939b7...06c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 16. april 2024 #152 Del Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (På 14.4.2024 den 15.22): Hei! Jeg og mannen min planlegger å arrangere bryllupet vårt på et helt nydelig hotell. Hotellet som arrangerer krever at mesteparten av gjestene som deltar i bryllupet også overnatter der; utfordringen er at hotellet er relativt dyrt; og ligger på 4000 per natt for et dobbeltrom. I budsjettet vårt tar vi høyde for at vi skal dekke alt av utgifter (utenom reise, som blir maks 3 timer i bil for de som bor lengst borte) for alle våre gjester. Dette for å gjøre det enklest mulig for de, og for å sikre oss at alle vi er glade i har mulighet til å komme uten å måtte få det noe vanskeligere økonomisk. På den annen side fører dette (kanskje åpenbart nok) til at dette blir ganske dyrt for mannen min og meg da vi skal ha en del gjester og planlegger 2 overnattinger for alle gjestene. Vi ønsker oss ikke noen form for gaver fra noen som helst, men lurer da på om det er innafor å tilby at de som evt ønsker å "bidra" heller kan legge ut for hotellrommet sitt selv? Vi ønsker ikke å være pushy og lurer på hva som er etiketten her og hva som er normalt? Vi er redde for at folk skal tro vi impliserer at alle BØR betale for eget hotellrom hvis vi skriver dette; og er derfor usikre på om vi skal foreslå denne løsningen eller bare stå i det helt selv. Hva tenker dere? Hva er innafor? Anonymkode: f2045...adf Hotellet har ikke mulighet til å presse folk til å overnatte. Å det er uvanlig at brudepar betaler overnatting . Ville kun skrevet det som en tilleggsinfo : for den som ønsker overnatting : book rom på nr xxxx. La det være opptil hver og en . Hvis hotellet presser på om overnatting , bytt hotell / lokale . Dårlig service . Mvh tidligere hotellansatt . 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #153 Del Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Gjetter på at det er Engø Gård. Anonymkode: 939b7...06c Ja, eller hotell Ullensvang. Dyrt som fy Anonymkode: 9811d...1dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me for life Skrevet 17. april 2024 #154 Del Skrevet 17. april 2024 (endret) Si meg, skal du gifte deg i Geiranger senere i sommer og innser nå at det kanskje var litt overkill og booke tre hele hotell? Var liksom ikke nok å kun diktere farger og klær til alle tre dagene, må diktere sovested også. Endret 17. april 2024 av Me for life 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 17. april 2024 #155 Del Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, eller hotell Ullensvang. Dyrt som fy Anonymkode: 9811d...1dd Ja det er dyrt. Men krever de at alke bryllup gjester bor på hotellet? Er det i ferie tiden kan jeg i såfall anbefale hardanger folkehøgskole som har B&B om sommeren. Ligger nesten rett over veien. Regner dessuten med at det er 4000 kr natten for 1 dobbelt rom og ikke pr person. Likevel altfor dyrt. Hadde skipper det bryllupet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 17. april 2024 #156 Del Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (På 14.4.2024 den 15.22): Hei! Jeg og mannen min planlegger å arrangere bryllupet vårt på et helt nydelig hotell. Hotellet som arrangerer krever at mesteparten av gjestene som deltar i bryllupet også overnatter der; utfordringen er at hotellet er relativt dyrt; og ligger på 4000 per natt for et dobbeltrom. I budsjettet vårt tar vi høyde for at vi skal dekke alt av utgifter (utenom reise, som blir maks 3 timer i bil for de som bor lengst borte) for alle våre gjester. Dette for å gjøre det enklest mulig for de, og for å sikre oss at alle vi er glade i har mulighet til å komme uten å måtte få det noe vanskeligere økonomisk. På den annen side fører dette (kanskje åpenbart nok) til at dette blir ganske dyrt for mannen min og meg da vi skal ha en del gjester og planlegger 2 overnattinger for alle gjestene. Vi ønsker oss ikke noen form for gaver fra noen som helst, men lurer da på om det er innafor å tilby at de som evt ønsker å "bidra" heller kan legge ut for hotellrommet sitt selv? Vi ønsker ikke å være pushy og lurer på hva som er etiketten her og hva som er normalt? Vi er redde for at folk skal tro vi impliserer at alle BØR betale for eget hotellrom hvis vi skriver dette; og er derfor usikre på om vi skal foreslå denne løsningen eller bare stå i det helt selv. Hva tenker dere? Hva er innafor? Anonymkode: f2045...adf Hvorfor krever hotellet dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #157 Del Skrevet 17. april 2024 Sykt. Da hadde jeg droppet det. 8000 er hinsides. Vil dere ikke heller ha et bryllup der menneskene dere er glade i har mulighet til å delta? Anonymkode: 8cf0f...b07 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #158 Del Skrevet 17. april 2024 Den eneste måten forbdere å tedee dere ut av dette er å betale overnattingen selv og deretter bruke gavepengene i ettertid til å betale noe av summen. Eller å ha bryllupet et annet sted. Anonymkode: 9049b...b49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #159 Del Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Den eneste måten *å redde dere* ut av dette er å betale overnattingen selv og deretter bruke gavepengene i ettertid til å betale noe av summen. Eller å ha bryllupet et annet sted. Anonymkode: 9049b...b49 Rettelse Anonymkode: 9049b...b49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 17. april 2024 #160 Del Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er jo ikke det hun skriver. Hun skriver at de skal betale for gjestene, men at hvis gjestene har lyst å gi gave, lurer de på om det er innafor at de spør om pengegave til hjelp for ådekke overnatting. Men, vi er vel alle ganske enige at det ikke er innafor, selv om vi åpenbart leser ts' innlegg forskjellig.. Anonymkode: 0534a...ec0 Og med at vi alle leser det ulikt, så kan jo det også være en pekepinn for TS om hvordan gjestene mottar den invitasjonen. Er jo ikke veldig ofte den gjennomsnittlige gjesten er ute med 8000kr i gave til brudeparet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå