AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #81 Del Skrevet 16. april 2024 Katten vår er hjemme fra fredag til søndag- holdes inne. Ellers har vi noen som er innom den om vi er borte. Ta kontakt på facebooksider så er det alltids noen som vil tjene et par kr ekstra! Anonymkode: cf048...753 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #82 Del Skrevet 16. april 2024 Har ikke selv katt (har andre dye), men er innom naboens katt en gang daglig når de er bortreist etpar ganger i året. De gjør til gjengjeld noe småtjenester for oss. Anonymkode: f2941...0f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #83 Del Skrevet 16. april 2024 *dyr Anonymkode: f2941...0f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #84 Del Skrevet 16. april 2024 Goldenretriever skrev (47 minutter siden): Alene med innekatt. Bor i flermannsbolig og har en katteglad nabo som tusler over gangen for å se på TV med katten hver dag. Hun jobber også litt på hjemmekontor her når det passer. Veldig glad for den løsningen! Reserve er familie, men da blir det fort at de bare får tid å være innom for litt kos og matpåfyll en gang i døgnet. Det går fint for en langhelg, men for lengre turer må favorittnaboen være her 🥰 Hva ser naboen og katten på tv da?😸 Cat-tv på youtube? Ts Anonymkode: a416e...65e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Goldenretriever Skrevet 16. april 2024 #85 Del Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva ser naboen og katten på tv da?😸 Cat-tv på youtube? Ts Anonymkode: a416e...65e Haha! Går nok mest i Gilmore girls Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #86 Del Skrevet 16. april 2024 HSV50 skrev (3 timer siden): Det var ikke det første innlegget du siterte meg på og som startet diskusjonen mellom oss. Kan du ikke bare gi deg? Vi er uenige, og kommer ikke til å bli enige uansett hvor mye du gnåler om at katter MÅ ha en daglig helsesjekk og sosialisering. Og som sagt gir katten min også katta i det. Loven er skrevet av mennesker, og tar ikke hensyn til at katter, som får lov til å gå fritt ute, ikke nødvendigvis gidder å møte opp for daglig helsesjekk. Siste ord fra meg i denne saken. Alle som vet at 1+1 er to forstår selvsagt at denne loven gjelder når man reiser fra katten sin og at man ikke blir straffet hvis katten bestemmer seg for å ikke komme inn i løpet av et døgn når du selv er hjemme. Anonymkode: c7c8f...e65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille39 Skrevet 16. april 2024 #87 Del Skrevet 16. april 2024 Min klarer seg fint, har katteluke og får noen til å sjekke vannet og maten bare. Lengste jeg er borte er 1 uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svisle Skrevet 19. april 2024 #88 Del Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (På 16.4.2024 den 15.56): jeg kan bare ikke forstå hvor vanskelig det er å lese seg opp på hva det kreves av deg og hvilket ansvar man har når man tar seg et annet levende vesen. Sette seg inn i regelverket sier når man planlegger å reise bort uten å ha med seg dyretz https://www.adressa.no/midtnorskdebatt/i/mrORoL/ikke-dra-paa-ferie-uten-dyrepass «Om du lar katten bli igjen hjemme, er det ikke greit å sette fram ekstra mat og la katten bli alene hjemme i lengre perioder. Ifølge dyrevelferdsloven og Mattilsynets tilsynsveileder for katt skal den ha tilsyn – minst én gang daglig, men gjerne også flere ganger – av en person som kan sjekke at alt er i orden og at katten er frisk og fin» https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/na-kan-uansvarlige-dyreeiere-fa-bot-1.12439513 «Loven sier at alle dyr skal ha tilsyn minst en gang i døgnet. Likevel reiser mange fra kjæledyrene sine.» «Nå kan dyreeiere risikere å måtte punge ut dersom de ikke tar godt nok vare på dyrene sine» https://mattilsynet.no/dyr/kjaeledyr/katt/tilsynsveileder-for-katt?kapittel=6-tilsyn-og-stell---24 «Katten skal ha tilsyn minimum én gang per dag. Det betyr at dyreholder fysiske skal sjekke at katten ikke er syk, har sår eller skader. Katten skal også ha sosialt samvær med mennesker daglig (se avsnitt om sosialt samvær/tamhet).» Anonymkode: c7c8f...e65 Og DER kom det faktisk en anonym belærer som roper, skriker og siterer i hue og ræva. 😅 By the way - vi bor laaaangt ute på bøgda så mine katter regnes nesten som fjøskatter og har det helt tipp topp. 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #89 Del Skrevet 19. april 2024 Vi har en katt som ungdommen kom drassende hjem med og der de hadde en trist historie på lager... Vi har to studenter som bor hjemme, så foreløpig passer de katten når vi er borte. I sommerferien når alle drar på ferie så har jeg avtalt med ei på 17 (datter av venninne som bor i nærheten) at hun kommer innom hver dag og mater og koser med den. Vi har enebolig og skal få katteluke- det er tanken. Katten elsker å være ut når det er vår nå. Men den er jo vant til at det er folk og hund i huset (Den og hunden er veldig glad i hverandre), så jeg har dårlig samvittighet til sommeren. Og jeg har sagt til studenten som kom hjem med katten at den må ta med seg katten når han flytter. Hunden passer svigermor, så den er aldri et problem. Anonymkode: 085a1...dc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #90 Del Skrevet 19. april 2024 HSV50 skrev (På 14.4.2024 den 23.25): Lett å være tøff i trynet når man er anonym. Troll. Jeg ser ikke hvor du har signert med navn og telefonnummer? Anonymkode: e3dbe...f28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #91 Del Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (På 14.4.2024 den 16.06): Mange utekatter tåler dårlig å være inne en uke eller to, særlig om sommeren. Latten min blir spinnvill om han ikke får komme ut hver dag Ts Anonymkode: a416e...65e Blir den like spinnvill om du ikke er hjemme? Mine er ett sant mareritt om jeg er hjemme og ikke slipper de ut. Og de er helt rolige inne i to uker når jeg er bortreist. Anonymkode: 61bf2...d6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #92 Del Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Blir den like spinnvill om du ikke er hjemme? Mine er ett sant mareritt om jeg er hjemme og ikke slipper de ut. Og de er helt rolige inne i to uker når jeg er bortreist. Anonymkode: 61bf2...d6a Det vet jeg ikke da jeg ikke er hjemme og ser han. I julen var han inne i leiligheten i fem dager, og jeg fikk en nabo til å gå innom han hver dag, men da jeg kom tilbake virket han trist og litt stresset. Ts Anonymkode: a416e...65e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #93 Del Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Blir den like spinnvill om du ikke er hjemme? Mine er ett sant mareritt om jeg er hjemme og ikke slipper de ut. Og de er helt rolige inne i to uker når jeg er bortreist. Anonymkode: 61bf2...d6a Dette. Når jeg er bortreist bor frøkna mi hos familie og de kan bekrefte at hun slår seg helt til ro med den situasjonen og flyr ikke rundt spinnvill for å komme seg ut slik som hun gjør her hjemme: Anonymkode: c7c8f...e65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #94 Del Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det vet jeg ikke da jeg ikke er hjemme og ser han. I julen var han inne i leiligheten i fem dager, og jeg fikk en nabo til å gå innom han hver dag, men da jeg kom tilbake virket han trist og litt stresset. Ts Anonymkode: a416e...65e Selvfølgelig kan katten virke trist og stresset, men det kan skyldes at du har vært borte. Det trenger langt ifra å bety at dette skyldes at den ikke har fått lov å gå ut. Anonymkode: c7c8f...e65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #95 Del Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig kan katten virke trist og stresset, men det kan skyldes at du har vært borte. Det trenger langt ifra å bety at dette skyldes at den ikke har fått lov å gå ut. Anonymkode: c7c8f...e65 Jeg mente at han var stresset pga at jeg var borte og han var alene i leiligheten, noe som er uvanlig for han. Ts Anonymkode: a416e...65e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #96 Del Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg mente at han var stresset pga at jeg var borte og han var alene i leiligheten, noe som er uvanlig for han. Ts Anonymkode: a416e...65e Men det er ikke nødvendigvis fordi han ikke fikk lov å gå ut og det var det tråden handlet om. Anonymkode: c7c8f...e65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #97 Del Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (På 21.4.2024 den 12.54): Det vet jeg ikke da jeg ikke er hjemme og ser han. I julen var han inne i leiligheten i fem dager, og jeg fikk en nabo til å gå innom han hver dag, men da jeg kom tilbake virket han trist og litt stresset. Ts Anonymkode: a416e...65e Naboen bekreftet at han var stresset? Mine venner som passer pus sier at kattene mine er mye roligere når jeg er bortreist, de maser aldri om å gå ut. Mine maser fort om å få komme ut når jeg er hjemme igjen. Kattene forbinder meg med døråpning. På samme måte er de helt dustete når venninna mi går på kjøkkenet, det betyr godmat. De løfter ikke hodet engang om jeg er på kjøkkenet og åpner hermetikk... De forbinder venninnen min med godmat og snacks. Anonymkode: 61bf2...d6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #98 Del Skrevet 23. april 2024 Har katteluke så kattene går inn og ut som de vil. får noen til å komme å mate dem og fylle på vannfontenen når vi er bortreist mer enn en helg. Så sjekker de at luken ikke er tom for strøm og at kattene ikke har tatt inn fugl eller mus😅 de få gangene vi er bortreist på nyttårsaften har vi hatt dem på kattepensjonat. Anonymkode: 678cc...5d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå