Gå til innhold

Fått plass i Steiner bhg mot vått ønske


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 4/16/2024 at 10:14 AM, AnonymBruker said:

Det stemmer jo ikke, prøv igjen 

Anonymkode: f2741...55a

Hva mener du med det,

 

Anonymkode: d7602...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde vært mest skeptisk og redd for at mitt barn skulle bli alvorlig syk- f.eks. Bli smittet med meslinger, haemophilus eller annen sykdom før 1,5 års alder og de selv ble vaksinert pga det er høyere andel antivaxxere i steinermiljøene. Hadde i såfall krevd å vite vaksinasjonsstatus og barnehagens policy ift dette. Om det ikke er mulig å oppdrive eller ved høy andel uvaksinerte ville jeg satt meg på bakbena pga kommunen setter mitt barn i en potensielt farlig situasjon. 

Anonymkode: a102c...8c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde vært mest skeptisk og redd for at mitt barn skulle bli alvorlig syk- f.eks. Bli smittet med meslinger, haemophilus eller annen sykdom før 1,5 års alder og de selv ble vaksinert pga det er høyere andel antivaxxere i steinermiljøene. Hadde i såfall krevd å vite vaksinasjonsstatus og barnehagens policy ift dette. Om det ikke er mulig å oppdrive eller ved høy andel uvaksinerte ville jeg satt meg på bakbena pga kommunen setter mitt barn i en potensielt farlig situasjon. 

Anonymkode: a102c...8c4

Det burde være for sånne folk som vil utsette barn for risiko. Jeg skal ringe bhg opptak i bydelen imorgen, bra poeng 

Anonymkode: d7602...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.4.2024 den 11.12):

Hei

Er det noen som har erfaring med Steinerbarnehagen? Har ikke søkt på de men vi ble plassert i Mikaelgårdeb Steinerbarnehage. Har sett bilder og det ser så gammelt og stusselig ut 

Vurderer å takke nei ..... men er det dumt??? De synger mye okkult virker det som!

Anonymkode: d7602...dae

Steiner er en veldig fin barnehage, de er mye ute, mye sang og ikke iPad og sånne saker. 

Anonymkode: 7a6bb...ad8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Steiner er en veldig fin barnehage, de er mye ute, mye sang og ikke iPad og sånne saker. 

Anonymkode: 7a6bb...ad8

Da burde du se uteområde og bygget deres

Anonymkode: d7602...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.4.2024 den 11.12):

Hei

Er det noen som har erfaring med Steinerbarnehagen? Har ikke søkt på de men vi ble plassert i Mikaelgårdeb Steinerbarnehage. Har sett bilder og det ser så gammelt og stusselig ut 

Vurderer å takke nei ..... men er det dumt??? De synger mye okkult virker det som!

Anonymkode: d7602...dae

Ut ifra hva jeg kan lese av dine holdninger, tror jeg nok dere passer bedre i en større kommunal barnehage med likesinnede.

Men, du aner ikke hva dere går glipp av. Steinerbarnehage og skole er helt fantastisk for både store og små!

Engasjerte og ressurssterke foreldre og ansatte som har tatt et aktivt valg på vegne av sine barn. Noe som står i sterk kontrast til hodeløse høns som som søker barna inn i nærmeste barnehage uten tanke på kvalitet og pedagogikk. Og som videre skriver barnet inn på nærskolen uten å vurdere alternativer.

Og ja, jeg har hatt barn i kommunal, privat og steinerbarnehage. Samt offentlig grunnskole og steinerskole. Jeg har også jobbet i offentlig grunnskole, og har dessverre opplevd skolen fra innsiden. 

Anonymkode: f62de...7c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, AnonymBruker said:

Ut ifra hva jeg kan lese av dine holdninger, tror jeg nok dere passer bedre i en større kommunal barnehage med likesinnede.

Men, du aner ikke hva dere går glipp av. Steinerbarnehage og skole er helt fantastisk for både store og små!

Engasjerte og ressurssterke foreldre og ansatte som har tatt et aktivt valg på vegne av sine barn. Noe som står i sterk kontrast til hodeløse høns som som søker barna inn i nærmeste barnehage uten tanke på kvalitet og pedagogikk. Og som videre skriver barnet inn på nærskolen uten å vurdere alternativer.

Og ja, jeg har hatt barn i kommunal, privat og steinerbarnehage. Samt offentlig grunnskole og steinerskole. Jeg har også jobbet i offentlig grunnskole, og har dessverre opplevd skolen fra innsiden. 

Anonymkode: f62de...7c1

Veldig hodeløst å vaksinere barn og stille krav

Anonymkode: d7602...dae

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.5.2024 den 9.44):

Jeg hadde vært mest skeptisk og redd for at mitt barn skulle bli alvorlig syk- f.eks. Bli smittet med meslinger, haemophilus eller annen sykdom før 1,5 års alder og de selv ble vaksinert pga det er høyere andel antivaxxere i steinermiljøene. Hadde i såfall krevd å vite vaksinasjonsstatus og barnehagens policy ift dette. Om det ikke er mulig å oppdrive eller ved høy andel uvaksinerte ville jeg satt meg på bakbena pga kommunen setter mitt barn i en potensielt farlig situasjon. 

Anonymkode: a102c...8c4

😂 denne tråden tar jo helt av. 
Rare folk finnes det overalt. Godt mulig det finnes uvaksinerte barn i en steinerbarnehage, men det vil det nok være i en større kommunal barnehage også. Og «krevd å vite»… det har man jo ikke krav på å få vite. Ikke en gang hvis man har et barn med nedsatt immunforsvar. Barnehagen har taushetsplikt ift helseopplysninger for andre barn. (Heldigvis).

men altså… jeg håper du får en annen plass. Stakkars folka i mikaelgården som skal få deg som forelder. Du kommer til å være et helvete….🙈

Anonymkode: 2b1f2...f6f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her var det mye rart! 

Nei, alle steinerskoler har ikke morgenbønn, vår har ikke.

Nei, de tilber ikke helgener. De har St. Mikaels messe, eller «dragefest», der de lager dragemat, har røde kapper og sverd, lager teaterstykke om St. Mikael og dragen, og har en fest med god mat og motsprøver der de får gjøre «skumle ting» og oppleve mestring. Jeg skjønner ikke hvordan enkelte får dette til å være «helgentilbedelse».

I ett av klassetrinnene setter de opp skuespillet om Jesu fødsel - det gjorde vi forøvrig på offentlig skole også. Mulig det også går under helgentilbedelse? Min unge kaller det forøvrig «eventyret om Jesus», og skiller ikke på det eventyrer eller f.eks. eventyret om Kvitebjørn kong salomon, så dårlig med religiøs propaganda.

Barnehagen og førsteklasse har Lucia-feiring også, akkurat som de andre barnehagene i området. Religiøs fanatisme! Og religiøs sang også faktisk. Saaaantaaa Luuuciiiaaa!

En mor i klassen til min jobber i barnevernet, så påstanden om at alle i barnevernet er i mot Steiner er tydeligvis feil. 

Og ellers har skolen fotballbane, med fotballer, basketballbane, skaterampe, klatrestativer, tuftepark-lignende stativer, husker, sandkasse, … Men nei, ikke plastleker og ræl, og de får servert økologisk vegetarisk varmmat laget fra bunnen, uten at jeg skjønner hva som er negativt med det. Vi er ikke vegetarianere, men vi klarer å få i oss kjøtt og fisk hjemme, og står fritt til å sende det med på skolen også om vi vil, det er frivillig å spise skolematen.

AnonymBruker skrev (På 10.5.2024 den 23.20):

Vi får ikke bytte mest sannsynlig 😪😒😪😒

Anonymkode: d7602...dae

Så leit for de ansatte og de andre barna som må ha dere der da 💔 kanskje du kan ta ulønnet permisjon?

AnonymBruker skrev (På 12.5.2024 den 9.44):

Jeg hadde vært mest skeptisk og redd for at mitt barn skulle bli alvorlig syk- f.eks. Bli smittet med meslinger, haemophilus eller annen sykdom før 1,5 års alder og de selv ble vaksinert pga det er høyere andel antivaxxere i steinermiljøene. Hadde i såfall krevd å vite vaksinasjonsstatus og barnehagens policy ift dette. Om det ikke er mulig å oppdrive eller ved høy andel uvaksinerte ville jeg satt meg på bakbena pga kommunen setter mitt barn i en potensielt farlig situasjon. 

Anonymkode: a102c...8c4

I klassen til mitt barn har alle fulgt vaksinasjonsprogrammet hele veien. Selv barna til de to litt koko-alternative familiene som tror på homeopati og bruker tannkrem uten fluor. 

Men hvis du ble smittet så må jo dine foreldre har vært antivaksere da? Siden du ikke var vaksinert? Og ble dine barn vaksinert kun «fordi der er for mange (andre?) antivaxxere»? Dette gir jo ingen mening…

Anonymkode: 6693a...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ut ifra hva jeg kan lese av dine holdninger, tror jeg nok dere passer bedre i en større kommunal barnehage med likesinnede.

Men, du aner ikke hva dere går glipp av. Steinerbarnehage og skole er helt fantastisk for både store og små!

Engasjerte og ressurssterke foreldre og ansatte som har tatt et aktivt valg på vegne av sine barn. Noe som står i sterk kontrast til hodeløse høns som som søker barna inn i nærmeste barnehage uten tanke på kvalitet og pedagogikk. Og som videre skriver barnet inn på nærskolen uten å vurdere alternativer.

Og ja, jeg har hatt barn i kommunal, privat og steinerbarnehage. Samt offentlig grunnskole og steinerskole. Jeg har også jobbet i offentlig grunnskole, og har dessverre opplevd skolen fra innsiden. 

Anonymkode: f62de...7c1

Lol, barna mine er naturligvis vaksinert. Og så vidt meg bekjent er resten av barna i bhg det også. Den oppfatningen du sitter med er nok veldig stereotypisk for mennesker uten kjennskap til steinerbhg/ skole. 

Anonymkode: f62de...7c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.4.2024 den 13.12):

Har sett nok de gangene vi var i åpen bhg like ved

Ser de synger religiøse sanger og tilber helgener

Anonymkode: d7602...dae

Var det i desember? 

Anonymkode: 6ab9d...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.4.2024 den 21.29):

Det er riktig at man synger religiøse sanger i steinerbarnehager og på Steinerskoler. Vi sang både Halleluja, Sankt Mikael himmelske helt, Deg være ære, Ridder Sankt Martinus red, Påskemorgen, et cetera.

På skolen sa vi morgenvers som egentlig er en bønn. I tillegg er både steinerbarnehager og Steinerskoler tuftet på antroposofi, som er et okkult livssyn. Ingen av elevene får opplæring i dette, men det antroposofiske synet preger jo likevel alt hva barna lærer, hvordan de lærer det, omgivelsene og de ansattes syn på barna. 

De fleste legger ikke særlig mye merke til det, men når man er oppvokst i et antroposofisk hjem, så ser man veldig tydelig hvordan det gjennomsyrer alt. Farger på veggene, uteområdet, lekene, maten, aktiviteter, sanger osv.

Det er ikke riktig å skjule dette og late som at Steinerskolen og steinerbarnehagene bare er et pedagogisk alternativ. Samtidig vil de fleste ikke tenke så mye over alt dette, og sånn egentlig, så spiller det ingen rolle hvorfor rommene er malt i akkurat den fargen, eller hvorfor barna får leke med akkurat de lekene og ikke andre leker, så lenge barnehagen er et godt sted å være. Og der tenker jeg at steinerbarnehagene er mye bedre enn de vanlige.

Likevel er det viktig å være åpen om dette, for hvis man har et syn som krasjer fullstendig med disse tingene, så er det kanskje ikke så lurt å ha barna sine i steinerbarnehage.

Anonymkode: 84b11...b31

Er det årsaken til at de ikke bruker i pad fra første klasse som offentlig skole, og heller lærer seg og skrive bokstaver og ord? 

Anonymkode: 6ab9d...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lest alle sidene, men- avhengig av hvilken barnehage/skole du velger så kan det lønne seg å holde barnets vaksinasjonsstatus innenfor den private sfære. En del innenfor miljøet mener bla at det er sunt for barnet å gjennomgå sykdommer som meslinger/røde hunder for man da gjennomgår en «transformasjon til neste fase»…

Anonymkode: db652...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Josephine skrev (På 14.4.2024 den 11.13):

Er det "lov" rent pedagogisk? Henger ikke barna etter hvis første klasse er kun lek?

Det er ikke kun lek de fletter lærdom inn i lek. 

Anonymkode: 6ab9d...ab1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke lest alle sidene, men- avhengig av hvilken barnehage/skole du velger så kan det lønne seg å holde barnets vaksinasjonsstatus innenfor den private sfære. En del innenfor miljøet mener bla at det er sunt for barnet å gjennomgå sykdommer som meslinger/røde hunder for man da gjennomgår en «transformasjon til neste fase»…

Anonymkode: db652...05f

Hvor mange er «en del» tenker du? 40 %? 10 %? 0,1 %?

Har aldri møtt noen hverken i Steinerbarnehagen eller på Steinerskolen som mener det er sunt så gjennomgå meslinger fordi man gjennomgår en  «transformasjon til neste fase».

 

Anonymkode: 6693a...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.4.2024 den 8.30):

Elevene må si morgenværs (egentlig bønn) hver dag, uanset hva UDIR sier.

Anonymkode: 205a2...d6c

Bønn? Nei , det gjør der ikke. 

Anonymkode: 6ab9d...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 16.4.2024 den 13.50):

Jeg er ikke fordomsfull, det er ikke fordommer når man formidler sinne egne erfaringer. Jeg har selv vært elev ved en steinerskole og har venner som har gått på en annen (så har erfaringer fra flere norske steinerskoler).

Det var det ikke noe frivillig med måren vers (bøn) for oss. Det var noen jenter i klassen min som prøvde å nekte nettopp på grunn av at de ikke ville be til en gud de ikke trode på. De ble alle tvunget til å delta! 

Anonymkode: 205a2...d6c

Du er kanskje eldre enn meg, men jeg ble ikke tvunget til og be til enn en gud jeg ikke trodde på, og det blir ikke sønnene mine heller. 
forøvrig måtte man be til gud man ikke trodde på på,offentlig skoler også tidligere. 

Anonymkode: 6ab9d...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ikke lest alle sidene, men- avhengig av hvilken barnehage/skole du velger så kan det lønne seg å holde barnets vaksinasjonsstatus innenfor den private sfære. En del innenfor miljøet mener bla at det er sunt for barnet å gjennomgå sykdommer som meslinger/røde hunder for man da gjennomgår en «transformasjon til neste fase»…

Anonymkode: db652...05f

 

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hvor mange er «en del» tenker du? 40 %? 10 %? 0,1 %?

Har aldri møtt noen hverken i Steinerbarnehagen eller på Steinerskolen som mener det er sunt så gjennomgå meslinger fordi man gjennomgår en  «transformasjon til neste fase».

 

Anonymkode: 6693a...f34

På den skolen jeg gikk på så var ca 30-40% av lærerene uttalte vaksineskeptikere. Av elevene i min klasse så antar jeg at ca halvparten ikke hadde alle vaksinene som var tilgjengelige i vaksinasjonsprogrammet. Men dette er noe som tydeligvis varierer fra skole til skole….

Anonymkode: db652...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Bønn? Nei , det gjør der ikke. 

Anonymkode: 6ab9d...ab1

 

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Du er kanskje eldre enn meg, men jeg ble ikke tvunget til og be til enn en gud jeg ikke trodde på, og det blir ikke sønnene mine heller. 
forøvrig måtte man be til gud man ikke trodde på på,offentlig skoler også tidligere. 

Anonymkode: 6ab9d...ab1

Morgenbønn/vers ble praktisert strengt der jeg gikk. Vi måtte stå pent ved pulten, Hånden måtte hvile på hjertet, og man måtte resitere verset. Gud nevnes flere ganger, og en av linjene er: « til deg o guds ånd jeg bedene meg vender»…. 

Anonymkode: db652...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...