Gå til innhold

Menn håndterer ikke sterke, selvstendige kvinner

Hermann

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har han en bror? 😊

De som er veldig opptatt og kvinnelighet og mannlighet, som han der på gift med første blikk som sier du er følelser jeg er logikk. Jeg har ikke klart noen som var så ufornuftig, bare av å eksistere i seg bør han i det minste forstå at han har følelser. Det er veldig ulogisk og ironisk å påstå annet. Har ikke lyst på en sånn mann jeg heller. Vil ha noen som anerkjenner verden mer for hva den faktisk er. 

Anonymkode: 525f5...9e4

Nei, han er faktisk enebarn 😅

Artig at du tok opp han på gift med første blikk. Jeg holder på å klikke bare han åpner kjeften 🤣 - hadde stukket fra programmet med en gang hvis jeg var hu hvis jeg hadde blitt matchet med en med slike holdninger 🤣

Anonymkode: 6ef3f...70f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Traktor skrev (15 timer siden):

Handler nok mest om at menn rett og slett ikke ønsker å måtte "håndtere" kvinner

Korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et litt blandet syn på feminister. I den virkelige verden har jeg et positivt inntrykk. De er for eksempel opptatt av at kvinner også liker sex og tar litt kontroll. Det tror jeg er bra fol mannen. De er kanskje litt over snittet intelligente og engasjerte på gruppenivå, med noen klare unntak. Jeg tror ikke jeg hadde orket en veldig tradisjonell kone som var veldig opptatt av at mannen skulle være Mann. Jeg vet ikke hva det betyr en gang, og orker ikke forholde meg til det. Jeg er som jeg er.

Det negative er at noen virker veldig fiksert på hvor fæle menn er. Det er omtrent like sjarmerende som når menn snakker om hvor fæle kvinner er. Der også virker det som om det bare er et ideologisk standpunkt som kommer frem i diskusjoner og at de ikke er like bøse i praksis.

Endret av Isambard
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du som kvinne må "håndteres", "takles" eller lignende idiot-uttrykk er du allerede diskvalifisert i utgangspunktet.

Du skal være en ledsager gjennom livet, ikke enda en arbeidsoppgave han må bruke kreftene sine på.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Så lenge du ikke har et veldig snevert syn på hva en kvinne skulle ha vært, syns jeg personlig at du tar feil. Å være feminist krever omsorg i mange tilfeller. Sier ikke at alle feminister er omsorgsfulle, men det bunner i et ønske om en rettferdig verden hvor kvinner også, som menn er trygge og blir respektert, og er fri til å leve sine liv og være seg selv. Så fremt det ikke er noe ulovlig eller skadelig for andre de ønsker. 

Igjen problemet er at "feminisme" er for vagt begrep til at det sier noe som helst. Og det at du snakker om at feminister ønsker en "rettferdig verden" viser jo bare hvor vagt feminisme er. ALLE ønsker en rettferdig verden, men folk er uenige om hva som er en rettferdig verden. 

Anonymkode: 64beb...a02

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, TomSawyer said:

Bare tull, fyren rævslikker en type kvinner for å fremheve seg selv. Dere kvinner burde slutte å lure dere selv med at problemet er redde menn.

Menn generellt er ikke en millimeter redd kvinner, vi finner ikke alle kvinnetyper like attraktive bare..

Har aldri hatt behov for å rævslikke noen, ganske så trygg på meg selv og trenger kvinner som utfordrer meg og som jeg kan utfordre. Balanse er vel noe av det som er viktig, og denne evige kjønnskampen skapes på mange måter av oss selv. Mange av oss menn er noen fordømte tapere,  som ikke evner å ta seg sammen og tilpasse seg dagens samfunn, og de fortjener dermed ikke å få avkom. Det gjør at det er enklere for oss som er såpass sterke at vi takler disse fantastiske kvinnene uten å miste vår maskulinitet. Jeg har møtt ekstremt sterke kvinner som blir myke når de møter en psykisk sterkere mann som ikke forventer at kjønnet bestemmer hvem som bestemmer.

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Igjen problemet er at "feminisme" er for vagt begrep til at det sier noe som helst. Og det at du snakker om at feminister ønsker en "rettferdig verden" viser jo bare hvor vagt feminisme er. ALLE ønsker en rettferdig verden, men folk er uenige om hva som er en rettferdig verden. 

Anonymkode: 64beb...a02

Sannt. Men en verden hvor du har rett til å bestemme over eget liv, om du vil ha barn, hvem med og de om de vil med deg, hvem du er intim med, om du blir overgrepet et system som hjelper deg osv. Et godt arbeidsmiljø, et samfunn hvor du kan reise fra a til b uten å bli trakkasert eller utsatt for vold. Et sånn nøytral og trygg grunn. At du dine ferdigheter som person måles utifra det du faktisk gjør istede for hva som forventes av ditt kjønn. Et samfunn som oppfører seg som at det er bygd av individer, fordi det er akkurat det det er. Det er det jeg ønsker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Min kjæreste er en ekte sterk kvinne, noe hun ikke har behov for å påpeke. Uansett, min erfaring med damer som sier at menn ikke håndterer sterke kvinner er veldig dårlig, det er oftest en unnskyldning for deres egen dårlige oppførsel, og når vi ikke takler det, så kommer hersketeknikken om at vi ikke liker sterke kvinner

Anonymkode: 25ae6...27e

Men å være en sterk kvinne (eller å si at man er det)  og det å ha dårlig oppførsel henger jo ikke sammen i det hele tatt. Og vi kan jo legge vidt forskjellig mening i hva en sterk kvinne vil si. Og hva dårlig oppførsel vil si. Er det dårlig oppførsel å forvente at man blir behandlet som et likeverdig / likestilt menneske uavhengig av kjønn?

Jeg anser meg selv som sterk mentalt, sterk gjennomføringsevne når jeg har satt meg mål, tok høy utdanning innen mannsdominert yrke samtidig som jeg fikk 4 barn. Yrket er like mannsdominert i dag, er vel ca like mange studenter av hvert kjønn nå. (Det ville ikke vært mulig uten den mannlige støtten på hjemmebane, men mange kvinner hadde ikke hatt denne bestemtheten, beslutningsevnen, de hadde kapitulert og blitt mor på fulltid. Også fordi mannen hadde gjort det vanskelig for henne å kombinere. Det er forskjellen på en støttende, likestilt mann, og en som kjører sitt egoløp.

Sterk kvinne for meg er en som ikke godtar å være underordnet menn, vi er personer i hovedsak, ikke kjønn. Og selvstendig kvinne for meg er at man vil være økonomisk selvstendig, ikke avhengig av mannens økonomi. Men som sagt, forskjellige folk kan legge forskjellig mening i ordene. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Isambard skrev (15 minutter siden):

Jeg har et litt blandet syn på feminister. I den virkelige verden har jeg et positivt inntrykk. De er for eksempel opptatt av at kvinner også liker sex og tar litt kontroll. Det tror jeg er bra fol mannen. De er kanskje litt over snittet intelligente og engasjerte på gruppenivå, med noen klare unntak. Jeg tror ikke jeg hadde orket en veldig tradisjonell kone som var veldig opptatt av at mannen skulle være Mann. Jeg vet ikke hva det betyr en gang, og orker ikke forholde meg til det. Jeg er som jeg er.

Det negative er at noen virker veldig fiksert på hvor fæle menn er. Det er omtrent like sjarmerende som når menn snakker om hvor fæle kvinner er. Der også virker det som om det bare er et ideologisk standpunkt som kommer frem i diskusjoner og at de ikke er like bøse i praksis.

Jeg er enig, og feminist. Er imot generalisering. Jeg syns vi skal anerkjenne det som faktisk skjer og det skjer jo litt av alt. Noe er fryktelig og må taes tak i, noe er bare individuelle forskjeller og på et nivå med at om noen ikke liker det, finn noen du passer bedre med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men å være en sterk kvinne (eller å si at man er det)  og det å ha dårlig oppførsel henger jo ikke sammen i det hele tatt. Og vi kan jo legge vidt forskjellig mening i hva en sterk kvinne vil si. Og hva dårlig oppførsel vil si. Er det dårlig oppførsel å forvente at man blir behandlet som et likeverdig / likestilt menneske uavhengig av kjønn?

Jeg anser meg selv som sterk mentalt, sterk gjennomføringsevne når jeg har satt meg mål, tok høy utdanning innen mannsdominert yrke samtidig som jeg fikk 4 barn. Yrket er like mannsdominert i dag, er vel ca like mange studenter av hvert kjønn nå. (Det ville ikke vært mulig uten den mannlige støtten på hjemmebane, men mange kvinner hadde ikke hatt denne bestemtheten, beslutningsevnen, de hadde kapitulert og blitt mor på fulltid. Også fordi mannen hadde gjort det vanskelig for henne å kombinere. Det er forskjellen på en støttende, likestilt mann, og en som kjører sitt egoløp.

Sterk kvinne for meg er en som ikke godtar å være underordnet menn, vi er personer i hovedsak, ikke kjønn. Og selvstendig kvinne for meg er at man vil være økonomisk selvstendig, ikke avhengig av mannens økonomi. Men som sagt, forskjellige folk kan legge forskjellig mening i ordene. 

Sorry glemte en ikke mellom de to uthevede ordene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg kan kun snakke om mine erfaringer. Og de som selv trodde de var sterke damer, de var ofte styrt av følelser, som igjen skapte den stygge oppførselen. En mentalt sterk dame må ikke "håndteres", de er støttespillere, de har evnen til å holde hodet kaldt og ikke la seg kontrollere av følelser. Og det er der det ofte krasjer, damer som sier de må håndteres er ofte tikkende bomber styrt av følelser og drama, min erfaring ihvertfall, så har lært meg å holde meg unna slike. Men jeg har alltid foretrukket sterke damer, en bra dame skal være sterk og intelligent, men da må handlingene stemme overens med ordene, ikke bare påstå man er en tøff og sterk dame når man ikke engang har kontroll på egne følelser 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellmannover190 skrev (45 minutter siden):

Det gjør at det er enklere for oss som er såpass sterke at vi takler disse fantastiske kvinnene uten å miste vår maskulinitet

Ha ha..jeg ler meg ihjel rett og slett. Bare kjør ditt løp du. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
TomSawyer skrev (36 minutter siden):

Ha ha..jeg ler meg ihjel rett og slett. Bare kjør ditt løp du. 

Han gjør jo allerede det og med stor suksess. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Eksen min var slik. Han taklet ikke at jeg klarte meg selv. Så han forsøkte hele tiden å sette meg i situasjoner der jeg skulle være avhengig av ham. 

Anonymkode: 7d817...1e6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kan kun snakke om mine erfaringer. Og de som selv trodde de var sterke damer, de var ofte styrt av følelser, som igjen skapte den stygge oppførselen. En mentalt sterk dame må ikke "håndteres", de er støttespillere, de har evnen til å holde hodet kaldt og ikke la seg kontrollere av følelser. Og det er der det ofte krasjer, damer som sier de må håndteres er ofte tikkende bomber styrt av følelser og drama, min erfaring ihvertfall, så har lært meg å holde meg unna slike. Men jeg har alltid foretrukket sterke damer, en bra dame skal være sterk og intelligent, men da må handlingene stemme overens med ordene, ikke bare påstå man er en tøff og sterk dame når man ikke engang har kontroll på egne følelser 

Var egentlig dette jeg var ute etter, hva du tenker er en sterk dame er den samme tankegangen jeg har om hva en sterk dame er. Du gir en god beskrivelse på meg og veldig mange andre damer.

Jeg skjønner egentlig ikke hvordan kvinner kan beskrive seg selv som sterke når de kun er fulle av drama... 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når de skal være sterke og selvstendige så trenger de ikke en mann. Ergo, menn er ikke interessert i ei som ikke trenger de eller vil verdsette de.

Anonymkode: 1321c...a12

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Som min mann sier bak en suksess rik mann så står det ei sterk kvinne. 

Anonymkode: 5666c...77e

Bak en suksessrik kvinne da ?  Står det noen at all ??

Anonymkode: 4c376...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Når de skal være sterke og selvstendige så trenger de ikke en mann. Ergo, menn er ikke interessert i ei som ikke trenger de eller vil verdsette de.

Anonymkode: 1321c...a12

Sterke kvinner er som sterke menn; de trenger ikke en partner, men har lyst på en. De tar ikke hva som helst, kun de som de sammen kan skape et team som bekrefter, forsterker og gjør hverandre bedre.

Endret av Fjellmannover190
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
TomSawyer skrev (8 timer siden):

Fordi jeg ikke ønsker meg en hushjelp.

Jeg ønsker meg en likeverdig høyst oppegående kvinne jeg beundrer, en som får hjertet mitt til å hoppe over slag når vi møtes.

Ei som er myk, omsorgsfull og kvinnelig...

Består utvalget av feminister fra yttre venstre som vil sloss om hvem som er mest mann og gjøre hjemmet til en krigsskueplass står jeg heller over.

Hehe. Men du må skjønne at det er veldig kjedelig å være sånn da. Være treig liksom. Forstå alt i hele verden. Husker med eksen at jeg lurte på når han kom til å fikse det selv, mens for han var det selve poenget i å ta imot omsorg. 😅😅😅 herregud, jeg prøver å utvikle meg og leve et liv. Utviklingen ens stopper helt opp for den personen som skal være myk og snill. Man ber om ekstremt mye. Spesielt hvis han i tillehg forventer at hun skal se deilig ut. 😅 det er ca umulig, mentalt sett, iaf. For da må han være fornøyd med at man i det minste er som man er, man har tross alt sluttet å utvikle seg for mannens skyld. Og så blir han sur fordi hun forfaller, og så stikker han og skjønner ikke at han har ødelagt livet hennes. Best å ikke be om så utrolig ekstremt mye. 

Anonymkode: 22269...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eksen min var slik. Han taklet ikke at jeg klarte meg selv. Så han forsøkte hele tiden å sette meg i situasjoner der jeg skulle være avhengig av ham. 

Anonymkode: 7d817...1e6

Han hadde dratt av seg alt håret i ren frustrasjon hvis han hadde fått viljen sin. For det er jo ikke sexy. Han trodde nok han ville ha fått deg til å stoppe på passe dum, men hvis man gir slipp på en del av hjernen, hvorfor ikke like gjerne gå ALL IN? Man kan ikke punktslanke seg heller. Disse mennene er helt urealistiske og har for høye tanker om seg selv. De vil ha en awesome dame og så vil de redusere henne. Man kan vel omtrent si at de driver med svindel og bedrag. 

Anonymkode: 22269...e81

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...