TomSawyer Skrevet 13. april 2024 #61 Del Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nailed it! Anonymkode: 6ef3f...70f Bare tull, fyren rævslikker en type kvinner for å fremheve seg selv. Dere kvinner burde slutte å lure dere selv med at problemet er redde menn. Menn generellt er ikke en millimeter redd kvinner, vi finner ikke alle kvinnetyper like attraktive bare.. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #62 Del Skrevet 13. april 2024 Jdz skrev (10 timer siden): Uenig i denne påstanden. Alle mine forhold har vært med «sterke, selvstendige kvinner». Hva skulle alternativet være? Er det derfor det et "alle" og ikke bare ett forhold som du har klart å håndtere? Anonymkode: 58067...c2d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #63 Del Skrevet 13. april 2024 TomSawyer skrev (7 minutter siden): Bare tull, fyren rævslikker en type kvinner for å fremheve seg selv. Dere kvinner burde slutte å lure dere selv med at problemet er redde menn. Menn generellt er ikke en millimeter redd kvinner, vi finner ikke alle kvinnetyper like attraktive bare.. Haha, kvinner finner normalt ikke menn med holdninger som dine særlig attraktive da. Anonymkode: 6ef3f...70f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #64 Del Skrevet 13. april 2024 Helene skrev (6 timer siden): Selvfølgelig er jeg sterk. Har tatt vare på meg selv siden jeg var 16 år. Kan å håndtere verktøy. Klarer å ta vare på hus og hjem. Men menn ser på meg som en trussel. Jeg kan for mye. Jeg er for selvstendig. Med en slik selvoppfatnig, er det nok klokest for de fleste å styre unna. Anonymkode: 35666...9f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 13. april 2024 #65 Del Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Haha, kvinner finner normalt ikke menn med holdninger som dine særlig attraktive da. Anonymkode: 6ef3f...70f Og hvilke holdninger tenker du på da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 13. april 2024 #66 Del Skrevet 13. april 2024 Ja di fleste styrer unna. Jeg er alminnelig pen. Ikke noe å skryte av. Jeg eier eget hjem. Som singel dame. Jeg er knallhard ang økonomi. Alt skal være åpent. Sånn er jeg bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #67 Del Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Idealet er en kvinne som er svak for meg og er litt avhengig av meg, (ikke økonomisk, mer som en rusavhengighet) Det hadde vært noe, det Anonymkode: 94622...01b Men hadde du klart å være snill mot henne da - og gitt henne det hun trengte (tenker mest emosjonelt og seksuelt her)? Eller hadde du bare blitt cocky og fått stort ego og gått å skrytt til kompisene dine i stedet?? Anonymkode: a9ea6...c85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #68 Del Skrevet 13. april 2024 TomSawyer skrev (2 minutter siden): Og hvilke holdninger tenker du på da? F.eks at du skriver at kvinner generelt må jekke seg ned, holdningen din til feminister, at de ikke er kvinnelige. Virker ikke på meg som du har et særlig godt kvinnesyn. Samtidig så skriver du også at du vil ha en som er likeverdig, så det blir litt forvirrende for min del, en som er kvinnelig (hva legger du egentlig i det)? Anonymkode: 6ef3f...70f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #69 Del Skrevet 13. april 2024 TomSawyer skrev (33 minutter siden): Bare tull, fyren rævslikker en type kvinner for å fremheve seg selv. Dere kvinner burde slutte å lure dere selv med at problemet er redde menn. Menn generellt er ikke en millimeter redd kvinner, vi finner ikke alle kvinnetyper like attraktive bare.. Du er kanskje ikke redd kvinner, men da er det fordi du er villig til å endre på deg dersom du innser at det du trodde var rett faktisk var feil. Du er tydeligvis en mann i vekst. En kvinne er som et speil for mannen. Han ser sine egne svakheter og utilstrekkeligheter når han ser inn i øynene på en dame som får hjertet hans til å slå litt ekstra. Mange menn som er redde for å face sine egne svakheter. De er redde for forandring (har ikke energi til å endre seg), redde for å innse at de har tatt feil og kastet bort tid, redde for sannheten. Derfor er disse typene også redde for kvinner, og særlig de kvinnene de kunne ha elsket. Anonymkode: a9ea6...c85 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 13. april 2024 #70 Del Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): F.eks at du skriver at kvinner generelt må jekke seg ned, holdningen din til feminister, at de ikke er kvinnelige. Virker ikke på meg som du har et særlig godt kvinnesyn. Samtidig så skriver du også at du vil ha en som er likeverdig, så det blir litt forvirrende for min del, en som er kvinnelig (hva legger du egentlig i det)? Anonymkode: 6ef3f...70f Du vet ikke hva " kvinnelig" betyr? Det sier jo litt. Kvinnelig betyr at kvinnen har en feminin hjerne, hun er snill og omsorgsfull og sjef i hjemmet. Ville aldri falt meg inn å legge meg borti hvordan hun innreder hjemmet, og det ville aldri falt henne inn å legge seg borti noe som helst på kontoret mitt og i garasjen. Vil du diskutere mer om min person får du sende pm. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 13. april 2024 #71 Del Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du er kanskje ikke redd kvinner, men da er det fordi du er villig til å endre på deg dersom du innser at det du trodde var rett faktisk var feil. Du er tydeligvis en mann i vekst. En kvinne er som et speil for mannen. Han ser sine egne svakheter og utilstrekkeligheter når han ser inn i øynene på en dame som får hjertet hans til å slå litt ekstra. Mange menn som er redde for å face sine egne svakheter. De er redde for forandring (har ikke energi til å endre seg), redde for å innse at de har tatt feil og kastet bort tid, redde for sannheten. Derfor er disse typene også redde for kvinner, og særlig de kvinnene de kunne ha elsket. Anonymkode: a9ea6...c85 Vakkert skrevet. Og joda det finnes sikkert menn som matcher beskrivelsen din men tror ikke de er mange nei. Jeg synes kvinner burde se det egentlige problemet isteden for å bortforklare det med at menn er redde for de.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bananawolf Skrevet 13. april 2024 #72 Del Skrevet 13. april 2024 Jeg som kvinne liker ikke å skulle bli plassert i noen bås. (Feminist, sterk, maskulin, feminin.) Selv er jeg en god blanding av mye. Jeg kan godt skifte dekk, olje på bilen, å bli skitten under negla. Og jeg kan smøre, barbere, sminke å pynte meg opp like etterpå. Jeg vasker hus betaler regninger, oppdrar barn, står i dugnad og går på jobb. Jeg er sterk for jeg må være sterk, og kan tillate meg å være svak når jeg er sammen med noen som gir meg trygghet nok til å kunne være det. Jeg får til alt alene om jeg vil, og jeg trenger ikke en mann pga det. Men jeg ønsker å ha noen å dele hverdagen, utfordringer, gleder og sorger med. En man kan gi sin kjærlighet til. En som ser på meg som sin like, og ikke vil hverken stå over eller under meg. En som både vasker hus, og skifter dekk, og som deler ansvaret. En som ikke ser på husarbeid og barneoppdragelse som "damejobb", men en jobb som må gjøres. En mann som hadde sett på meg som en trussel fordi jeg er selvstendig, og feminist i negative ordlag fordi jeg klarer det jeg trenger å klare, hadde ikke jeg orket å bruke tid på uansett. Da er det jo greit holdningene kommer raskt frem slik man kan sile dem vekk 😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lava Anne Skrevet 13. april 2024 #73 Del Skrevet 13. april 2024 Nja, man kan snu det og. Sterke og selvstendige kvinner takler ikke usikre menn, kan kanskje og være spydige mot menn som ønsker å knytte seg tettere? Usikre kvinner slipper kanskje litt billigere unna? Flere menn enn kvinner takler å være sammen med en usikker person? Jeg vet ikke. Jeg er sikkert sterk og selvstendig, men har ikke tålmodighet med usikre menn. Heller ikke tafatthet. Men det lever jeg greit med. Jeg er kjærlig og omsorgsfull hvis jeg liker noen. Forholdsvis gøyal og. Feminist og. Er så mye rart her. Enten er man jævlig eller så er man snill og steller i huset. Eller så er man svak og avhengig og en værhane. Hvorfor er alt ytterpunkter for dere? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #74 Del Skrevet 13. april 2024 Det er rart at dette med å skifte dekk alltid kommer opp som et argument når kvinner skal beskrive sin selvstendighet. Anonymkode: 35666...9f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #75 Del Skrevet 13. april 2024 TomSawyer skrev (13 minutter siden): Du vet ikke hva " kvinnelig" betyr? Det sier jo litt. Kvinnelig betyr at kvinnen har en feminin hjerne, hun er snill og omsorgsfull og sjef i hjemmet. Ville aldri falt meg inn å legge meg borti hvordan hun innreder hjemmet, og det ville aldri falt henne inn å legge seg borti noe som helst på kontoret mitt og i garasjen. Vil du diskutere mer om min person får du sende pm. Forskjellige folk legger forskjellig mening i hva kvinnelig betyr. Derfor jeg spør hva din mening rundt det var. Men jeg ser nå at du egentlig ikke ønsker en likeverdig kvinne, slik du påstod i sted. Jeg er ikke interessert i å diskutere din person. Jeg er interessert i å diskutere de ræva holdningene du fremviser. Altså om at kvinner har "sin plass" og menn sin. I likeverdige forhold så har man ikke en sjef her og en sjef der. Man spør om den andres synspunkt på ting, og gjør ting sammen. Anonymkode: 6ef3f...70f 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #76 Del Skrevet 13. april 2024 Lava Anne skrev (1 minutt siden): Nja, man kan snu det og. Sterke og selvstendige kvinner takler ikke usikre menn, kan kanskje og være spydige mot menn som ønsker å knytte seg tettere? Usikre kvinner slipper kanskje litt billigere unna? Flere menn enn kvinner takler å være sammen med en usikker person? Jeg vet ikke. Jeg er sikkert sterk og selvstendig, men har ikke tålmodighet med usikre menn. Heller ikke tafatthet. Men det lever jeg greit med. Jeg er kjærlig og omsorgsfull hvis jeg liker noen. Forholdsvis gøyal og. Feminist og. Er så mye rart her. Enten er man jævlig eller så er man snill og steller i huset. Eller så er man svak og avhengig og en værhane. Hvorfor er alt ytterpunkter for dere? Slik jeg har opplevd det er det at disse selverklærte "sterke selvstendige kvinnene" i virkeligheten er så langt fra det som du kan komme. Et skall de tar på seg for å skjule hvem de er. Noen tror faktisk på det selv også, for så å knekke som et strå hver gang det blåser litt. Likevel holder de fast ved illusjonen sin. Rare mennesker. Anonymkode: 35666...9f3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 13. april 2024 #77 Del Skrevet 13. april 2024 (endret) Hermann skrev (12 timer siden): Hvorfor er det egentlig så mange menn som ikke håndterer sterke, selvstendige kvinner. Som har selvtillit og et godt økonomisk liv. Svar på dette karer. Jeg er kvinne som svarer. Jeg er økonomisk selvstendig og føler meg som en sterk kvinne. Har en superfin kjæreste. Hermann skrev (12 timer siden): Forstod ikke at dette bilde har noe med ditt utsagn å gjøre. En aggressiv Girl friend i bånd er vel ikke et symbol på en sterk kvinne. Heller svak, vil jeg si Endret 13. april 2024 av exictence Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 13. april 2024 #78 Del Skrevet 13. april 2024 Det egentlige problemet er ikke at menn er redde men at kvinner er. Alt for mange av dere har vært borti dårlige menn og sitter med en generell redsel for menn, mange traumatisert, mange regelrett hater menn... Når jeg kommer under rustningen på " sterke, selvstendige kvinner" bor det sgs. alltid en såret ungjente der..En ungjente som lengter etter å bli sett, etter en armkrok og en mann som fanger henne opp når hun faller. Og det er helt greitt, mye mer tiltalede for meg enn bitchy damer med et tjukt skall av " styrke og selvstendighet" 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #79 Del Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er rart at dette med å skifte dekk alltid kommer opp som et argument når kvinner skal beskrive sin selvstendighet. Anonymkode: 35666...9f3 Selvstendighet handler i hovedsak om økonomisk selvstendighet. Er man økonomisk selvstendig så kan man kjøpe seg ut av de oppgaver man ikke får til eller ønsker å gjøre selv. Og når det kommer til skifte av dekk så er det noe veldig mange både menn og kvinner kjøper seg ut av. Anonymkode: 6ef3f...70f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 13. april 2024 #80 Del Skrevet 13. april 2024 Et litt artig apropos som har slått meg bår en ser på kvibnelige politikere er hvordan den politiske fløyen som er mest opptatt av ‘sterke’ kvinner ofte har kvinnelige politikere som fremstår så svake og overkompenserende. Det blir selvfølgelig anekdotisk, men jeg synes flere fra SV og AP fremstår med tilgjort mørk stemme (tenk Kirsti Bergstø) og nesten krampeaktig på hugget, og virker å forsøke å leve opp til et ideal uten å helt bære deg selv. Jeg tror en del der vil gjøre er skille mellom slike ‘sterke kvinner’ og kvinner en oppfatter som sterke i seg selv. Førstnevnte tror jeg mange innstinktivt føler noe er litt ‘off’ med, mens sistnevnte tror jeg de aller aller fleste kvinner og menn respekterer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå