Gå til innhold

Menn håndterer ikke sterke, selvstendige kvinner

Hermann

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig er jeg sterk. Har tatt vare på meg selv siden jeg var 16 år. Kan å håndtere verktøy. Klarer å ta vare på hus og hjem. Men menn ser på meg som en trussel. Jeg kan for mye. Jeg er for selvstendig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mitt inntrykk er at "sterk selvstendig kvinne" er kun en pen måte å si at man er selvsentrert og ikke klarer å oppføre seg. Det er ingen menn som har problemer med en kvinne som faktisk er sterk og selvstendig. Problemet oppstår når hun tror at hele verden går i ring rundt henne og blir ufin eller knekker sammen om hun ikke får alt hun peker på. 

Anonymkode: 64beb...a02

Det er mange menn som har problemer med kvinner som faktisk er sterke og selvstendige, men langt fra alle. 

Jeg tenker at alle må finne en de passer sammen med. At ikke alle passer sammen er temmelig naturlig. De fleste passer ikke sammen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er smak og behag. Kjenner en som vil ha en sånn kvinne. Han er selvstendig selv og virker som at han søker egenskaper han også innehar. 

Jeg ser også etter egenskaper som ligner mine. Men det betyr ikke at det er de som er lik oss som vil passe. Nå har verken han eller jeg møtt noen som oss i en romantisk setting, så akkurat vi kan ikke vite. Men siden selvstendige kvinner og kvinner generelt, menn også, er ulike, så kan jo ei/en passe, om noen andre ikke gjør. 

Anonymkode: 525f5...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Idealet er en kvinne som er svak for meg og er litt avhengig av meg, (ikke økonomisk, mer som en rusavhengighet)

Det hadde vært noe, det

Anonymkode: 94622...01b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Idealet er en kvinne som er svak for meg og er litt avhengig av meg, (ikke økonomisk, mer som en rusavhengighet)

Det hadde vært noe, det

Anonymkode: 94622...01b

En emosjonelt ustabil kvinne med relasjonsskader fra barndommen er ofte avhengig av kjæresten. Kanskje du får håpe på at det blir et høl i gjerdet på Gaustad.

Anonymkode: dea66...a9a

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del så kan jeg ikke se for meg å leve med kvinner som ikke er sterke og selvstendige. De skal ikke ha behov for å bo eller være med meg, men må ha lyst til det. 

I mitt møte med datingverdenen har jeg møtt mange sterke damer, og gjennomgående er at det er et skall, og at de bak skallet har mye usikkerhet og at de trenger en som ser de og som er på dere lag når de trenger de. Opplever også at de gir det samme tilbake. 

Menn sin redsel for sterke damer med bedre utdanning og bedre lønn er nok bare fordi de ikke er sikre på seg selv. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Som min mann sier bak en suksess rik mann så står det ei sterk kvinne. 

Anonymkode: 5666c...77e

Hvordan?

Det er veldig bra å ha kone og barn, men det er IKKE noe som hjelper karrieren. Det passer dårlig sammen med overtidsarbeid og jobbreiser. Jeg har inntrykk av at de aller rikeste kjører sitt eget løp, og så får partneren bare finne seg i det eller gå.

Det kan fungere at to kjører hver sin karriere. Da forstår de hverandre og er enige om lettvinte løsninger i hjemmet.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
Hermann skrev (9 timer siden):

Hvorfor er det egentlig så mange menn som ikke håndterer sterke, selvstendige kvinner. Som har selvtillit og et godt økonomisk liv.

Svar på dette karer.

img-2-1712951580524.webp

Du glemmer et element.., personlighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bacteria skrev (8 timer siden):

Hvis man er sterk og selvstendig trenger man ikke å si det. 
Det er samme fenomen som menn som på død og liv må utbasuner at de er «snille», ev at de er såkalt «alfa».

Det er noe cringe over folk som sier sånt om seg selv. Vil nesten gå så langt som å si at det er rødt flagg. 

Slike ting viser du ved dine handlinger, ikke med dine ord. 

Dette.

Anonymkode: b4338...6f5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Helene skrev (4 timer siden):

Men menn ser på meg som en trussel. Jeg kan for mye. Jeg er for selvstendig. 

Jeg tenker at en relasjon er mest levedyktig hvis man utfyller hverandre. En dame som utbasunerer at hun ikke trenger noe mann fordi hun er vel så mye mann selv er ikke veldig attraktivt for meg.

For meg er det noe trist over et forhold hvor man bare «ko-eksisterer».

Anonymkode: b4338...6f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror påstanden bare stemmer hvis han virkelig føler seg litt mislykket.

Jeg ser på den siste forskningen at de fleste barnløse kvinner har lav utdanning, lav inntekt og dårlig helse. Det samme som for menn altså. Før var det kvinner med høy utdanning som ikke fikk barn, men nå er det omvendt. Det står et stykke ned i artikkelen.

https://www.forskning.no/barn-og-ungdom-demografi-helse/hvorfor-blir-faerre-menn-fedre-enn-for/1763652

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hermann skrev (11 timer siden):

Hvorfor er det egentlig så mange menn som ikke håndterer sterke, selvstendige kvinner. Som har selvtillit og et godt økonomisk liv.

Svar på dette karer.

img-2-1712951580524.webp

En kvinne i sin maskuline side er hun sp må klare seg selv på alle områder. For å få henne i den feminine siden av seg må deg til msakulin, trygg og stødig mann. Da først kan en kvinne åpne opp og la en mann ta plass i hennes liv. Veldig få menn er der i dagens Norge så da forblir vi i vår maskuline side for å takle livet rett og slett.

kvinne. 

Anonymkode: 25e01...f36

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 hours ago, AnonymBruker said:

Som min mann sier bak en suksess rik mann så står det ei sterk kvinne og en au pair. 

Anonymkode: 5666c...77e

Jeg la til au pair. Om kona ikke er hjemmeværende husmor så er det nok en au pair som har latt mannen jobbe ekstremt mye. 

Anonymkode: 64beb...a02

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bigote skrev (10 timer siden):

Anbefaler å ikke bruke denne siden som en guide for viktige temaer i livet:fnise:

Fra hvilken bakgrunn kommer denne anbefalingen?

Anonymkode: 35666...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Helene skrev (6 timer siden):

Selvfølgelig er jeg sterk. Har tatt vare på meg selv siden jeg var 16 år. Kan å håndtere verktøy. Klarer å ta vare på hus og hjem. Men menn ser på meg som en trussel. Jeg kan for mye. Jeg er for selvstendig. 

Jeg er samme og veldig selvstendig, menn ser meg ikke som noe trussel fordi jeg er veldig feminin i tillegg. 

Anonymkode: 6c5a7...5e9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
TomSawyer skrev (6 timer siden):

Hvorfor i all verden velge en "sterk, selvstendig kvinne" som vanligvis er en omskriving av krakilsk feminist?

Velger heller en snill omsorgsfull kvinne jeg, letteste valget i dag..

Hvorfor i all verden velge en snill omsorgsfull kvinne, som vanligvis er en omskrivning av " dum dame  uten noen form for ambisjoner som jeg kan utnytte og kontrollere". 

Sorry, men det blir så tullete å gå ut fra at man må ha enten en som er snill og omsorgsfull, ELLER en som er "feminist". Man får gjerne alle kvaliteter i en og samme person. Men det var kanskje ikke snill og omsorgsfull som var viktig sånn egentlig heller da. Men at man ønsker seg en  hushjelpskone. Hvorfor ikke like så godt flytte hjem til mamma igjen da? 

Anonymkode: 6ef3f...70f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (6 timer siden):

Kan ikke på noen måte forstå at du skulle være en trussel mot meg fordi du kan sage og spikre litt?

Høl i hue tankegang uten innhold for min del, den eneste kvinnetypen jeg kunne sett som en trussel er sterkt psykotiske som kunne plassert kjøkkenkniver mellom skulderbladene mine. Kvinner burde rent generellt komme seg litt ned på jorda.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fjellmannover190 skrev (2 timer siden):

Menn sin redsel for sterke damer med bedre utdanning og bedre lønn er nok bare fordi de ikke er sikre på seg selv. 

Nailed it! :applaus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor i all verden velge en snill omsorgsfull kvinne, som vanligvis er en omskrivning av " dum dame  uten noen form for ambisjoner som jeg kan utnytte og kontrollere". 

Sorry, men det blir så tullete å gå ut fra at man må ha enten en som er snill og omsorgsfull, ELLER en som er "feminist". Man får gjerne alle kvaliteter i en og samme person. Men det var kanskje ikke snill og omsorgsfull som var viktig sånn egentlig heller da. Men at man ønsker seg en  hushjelpskone. Hvorfor ikke like så godt flytte hjem til mamma igjen da? 

Fordi jeg ikke ønsker meg en hushjelp.

Jeg ønsker meg en likeverdig høyst oppegående kvinne jeg beundrer, en som får hjertet mitt til å hoppe over slag når vi møtes.

Ei som er myk, omsorgsfull og kvinnelig...

Består utvalget av feminister fra yttre venstre som vil sloss om hvem som er mest mann og gjøre hjemmet til en krigsskueplass står jeg heller over.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...