Gå til innhold

Hvorfor har du gitt opp kjærligheten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fordi statistikken tilsier jeg ligger dårlig an. Når jeg ikke har funnet en til nå når jeg er i femtiårene så er sjansen for at jeg finner en heller liten. Jeg dessuten ikke noen utpreget "people person" (hva i all verden er det norske begrepet for det?) så mulig jeg ikke egner meg i forhold selv heller. 

Anonymkode: bd640...604

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

KallePils skrev (3 timer siden):

Hehe, det er veldig lenge siden dette var et "kvinneforum". KG er Norges største diskusjonsforum på nett. Hverken mer eller mindre.

Dere har noe som heter mannsforum. Men der kan dere ikke trakassere kvinner direkte. Derfor melder dere dere ikke på et kvinneforum og sprer gallen deres her. Verken mer eller mindre. Ekte menn henger ikke på kvinneforum og sprer kvinnehat der. Derfor er ikke mannen min her.

Anonymkode: 72d34...251

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dere har noe som heter mannsforum. Men der kan dere ikke trakassere kvinner direkte. Derfor melder dere dere ikke på et kvinneforum og sprer gallen deres her. Verken mer eller mindre. Ekte menn henger ikke på kvinneforum og sprer kvinnehat der. Derfor er ikke mannen min her.

Anonymkode: 72d34...251

*inn på et kvinneforum mente jeg.

Anonymkode: 72d34...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For et menneskesyn. Veldig overfladisk. 

Anonymkode: 92093...f05

"Overflatisk menneskesyn"… å spørre hva man som mann har å tjene på å etablere seg med en kvinne idag… i en tråd som spør om hvorfor folk har gitt opp kjærligheten.

Gud bedre! 😂

Jeg tør nesten ikke spørre… men hva ser du for deg ville være et "menneskesyn" av bedre slag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (20 minutter siden):

"Overflatisk menneskesyn"… å spørre hva man som mann har å tjene på å etablere seg med en kvinne idag… i en tråd som spør om hvorfor folk har gitt opp kjærligheten.

Gud bedre! 😂

Jeg tør nesten ikke spørre… men hva ser du for deg ville være et "menneskesyn" av bedre slag?

Det at man skal TJENE noe ved å omgås andre mennesker, er dårlig menneskesyn. Jeg tjener ingenting på å være gift med min mann. Jeg synes det er koselig og fint. Tjene gjør jeg på jobben og når jeg handler på tilbud i matbutikken.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare orker ikke. Har for mange demoner og problemer. Har også samboer da, men det er ikke kjærlighet. Jeg er glad i han, og relativt trygg på at han ikke kommer til å forlate meg. Mer enn det kan jeg ikke håpe på.

Anonymkode: 42d4e...aaa

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Dere har noe som heter mannsforum. Men der kan dere ikke trakassere kvinner direkte. Derfor melder dere dere ikke på et kvinneforum og sprer gallen deres her. Verken mer eller mindre. Ekte menn henger ikke på kvinneforum og sprer kvinnehat der. Derfor er ikke mannen min her.

Anonymkode: 72d34...251

Med slike holdninger synes jeg ikke du er noe bedre enn de du sitter selv og langer ut mot. 🤷‍♂️

Anonymkode: d2380...07d

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (6 minutter siden):

Det at man skal TJENE noe ved å omgås andre mennesker, er dårlig menneskesyn. Jeg tjener ingenting på å være gift med min mann. Jeg synes det er koselig og fint. Tjene gjør jeg på jobben og når jeg handler på tilbud i matbutikken.

Å inngå et samliv med noen skal da vel for faen ha noe å tilby meg? Har dere gått fullstendig fra vettet nå? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (7 timer siden):

Det er noe i det gamle uttrykket «Hvorfor kjøpe kua når du kan få melk gratis?»

Ja, hvorfor kjøpe grisen når pølsa er gratis 💁🏼‍♀️

Anonymkode: d1bf0...e3c

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/6/2024 at 3:50 PM, AnonymBruker said:

Fordi jeg er for sjenert til å gutse, har ingen selvtillit igjen etter forrige brudd, og kan ikke tenke meg å "date rundt" for å finne en som kan være noe for meg. 

Jeg føler ikke jeg har noe av verdi å komme med i et forhold, og tror enn partner temmelig fort hadde blitt insane lei av en som ikke hadde selvtillit og derfor har vanskelig med å åpne opp og gjøre meg sårbar. 

Enklere (Men trist) å bare leve livet alene.

Anonymkode: ff378...d11

Støtter denne. Eneste forskjellen er at jeg datet vilt i en periode etter bruddet, men endte bare med enda større knekk på selvtilliten. Men måtte vel skje siden jeg ikke sitter igjen med snev av selvtillit lenger. Tør ikke stole på andre, våger ikke tro at jeg har noen verdi. Er misstenkelig på andre og misstenker at de har en agenda og kommer til å lure meg...


Jeg ønsker heller ikke å åpne meg opp og gjøre meg sårbar igjen, sviket/bruddet og omstendighetene rundt sitter så dypt at min tillit til det motsatte kjønn er ikke eksiterende.

Når man i tillegg leser holdningen til mange kvinner her inne, så gjør det meg ekstra betenkt og bestemt på at jeg er min egen lykkes smed og personlig egoisme varer lengst da det er mantraen her inne, og fra de kjæresten/kvinnene jeg har møtt i løpet av livet mitt. Det nye i samfunnet er å kun jage personlig lykke og vi blir tytet fulle av dette 24/7, man skal ikke ofre noe, det er bestandig andre som skal ofre for deg, en selv skal komme først selv om det går ut over andre. Så hvorfor skal jeg da leve med min oppdragelse der vi tenkte annerledes, når disse gamle utdaterte verdiene er så å si ikke eksisterer lenger. Hvofor skal jeg være snill, hvorfor skal jeg være trofast, hvorfor skal jeg dele osv, når kvinner konstant blir fortalt at de har "rett" til å bare ta og ta. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, hvorfor kjøpe grisen når pølsa er gratis 💁🏼‍♀️

Anonymkode: d1bf0...e3c

Det må du vurdere selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Dere har noe som heter mannsforum. Men der kan dere ikke trakassere kvinner direkte. Derfor melder dere dere ikke på et kvinneforum og sprer gallen deres her. Verken mer eller mindre. Ekte menn henger ikke på kvinneforum og sprer kvinnehat der. Derfor er ikke mannen min her.

Anonymkode: 72d34...251

Å ha mistet tilliten til kvinner trenger ikke å ha noe med kvinnehat å gjøre. Å sette likhetstegn der er jo å spre mannehat, og det finnes det i bøtter og spann av på KG. Det må dere jo bare være ærlige på. Men ja, selvfølgelig finnes det kvinnehatende menn også.

Å som mann ønske det samme for seg, som kvinner blir lært opp til i dag, er ikke kvinnehat, ikke er det urettferdighet mot kvinner, det er rettferdighet og likhet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Her var det mange loners, som liker å være alene. Jeg liker ikke å være alene, så derfor har jeg ikke gitt opp kjærligheten, selv om jeg ikke aner om jeg har noen mulighet til å finne det lenger siden jeg er godt voksen og har mange dårlige erfaringer. Men orker ikke å tenke at jeg aldri skal finne noen heller, det er for deprimerende tanke.

Anonymkode: 91a14...0f7

KG har mange single mennesker som snakker opp sin tilværelse. Bra for dem.

Jeg synes at det er flott at noen sier at de ønsker å være i en relasjon også. Det er liksom «utrendy» når alle skal være seg selv nok, ikke trenge noen og bare sole seg i glansen av sine individuelle prestasjoner.

Anonymkode: 84a06...0b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ekte menn henger ikke på kvinneforum og sprer kvinnehat der. Derfor er ikke mannen min her.

Anonymkode: 72d34...251

Sprer mannen din kvinnehat andre steder mener du? 🙂

Anonymkode: 84a06...0b1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (1 time siden):

Å inngå et samliv med noen skal da vel for faen ha noe å tilby meg? Har dere gått fullstendig fra vettet nå? 😂

Nei. Du inngår ikke samliv for å tjene noe eller få tilbud. Du inngår samliv fordi du elsker det aktuelle mennesket. Derfor finner du ikke kjærlighet. Du vet ikke hva det er.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (1 time siden):

Det at man skal TJENE noe ved å omgås andre mennesker, er dårlig menneskesyn. Jeg tjener ingenting på å være gift med min mann. Jeg synes det er koselig og fint. Tjene gjør jeg på jobben og når jeg handler på tilbud i matbutikken.

Nettopp. Alle mennesker har verdi i seg selv, ikke bare verdi i hvor vidt de kan tjene andre. Og kvinner (og menn!) har selvfølgelig mer å bidra med i et forhold enn det fysiske. Om man ikke klarer å forstå det, vitner det om mangel på empati og dybde i mine øyne = overfladisk. 

Anonymkode: 92093...f05

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

KallePils skrev (1 time siden):

"Overflatisk menneskesyn"… å spørre hva man som mann har å tjene på å etablere seg med en kvinne idag… i en tråd som spør om hvorfor folk har gitt opp kjærligheten.

Gud bedre! 😂

Jeg tør nesten ikke spørre… men hva ser du for deg ville være et "menneskesyn" av bedre slag?

Om du ikke får noe utav samhold, er det kanskje en del av personligheten din? Det er for mennesker som blir glade i andre, og setter pris på å le sammen, prate om alt og ingenting, noen å leve sammen med rett og slett. 

Men noen liker best å være alene, å du er kanskje en av dem. Det er helt greit, men hvorfor du skal være så aggressiv om det forstår jeg ikke. 

Anonymkode: 228fb...427

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (8 timer siden):

Det er noe i det gamle uttrykket «Hvorfor kjøpe kua når du kan få melk gratis?»

Men i stedet for å tolke det retorisk, se heller på dette som et reelt spørsmål: Dersom han ikke trenger å forplikte seg for å få behov for fysisk intimitet dekket, hva har kvinner anno 2024 å tilby en mann?

Altså bokstavelig talt: Hva?

Og nei, jeg er ikke interessert i tøvete statistikk over at "gifte menn lever lengre enn ugifte".

For det første ender 2 av 5 ekteskap i skilsmisse (som forkorter livet), og det er vel kanskje ikke så fryktelig overraskende om de som har hellet med seg og er lykkelig nok sammen til å forbli gifte gjennom et langt liv også gjerne lever litt lengre samlet sett?

Og for det andre dekker denne statistikken selvsagt bare den delen av den mannlige befolkningen som er gamle nok til å dø, altså de som giftet seg med bestemødrene til dagens unge kvinner. Det vil si, med unge kvinner fra 2 generasjoner tilbake. Ikke med dagens unge kvinner.

Vi vet ikke noe særlig om hvor lenge dagens 30 år gamle menn vil leve før om 40-50 år.

Og det finnes virkelig ingenting som tilsier at et samliv med Vilde-Amalie (26) påbegynt i år ville bli hverken lykkelig eller langt.

Dagens generasjon av yngre kvinner er ødelagte.

Og hvor mye bedre kunne dette egentlig illustreres enn om det beste argumentet for å gifte seg med en av dem er at hvis du da i tillegg har flaks kan du angivelig få noen få år ekstra når du nærmer deg 80…?

Det er hva de liksom har å tilby? 😂

Helt enig  ! Dagens unge kvinner er helt ødelagt  !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalle Klok skrev (4 minutter siden):

Helt enig  ! Dagens unge kvinner er helt ødelagt  !

Du må være ekstremt sosial, som kjenner dem alle. Å hvordan vet du at du har rett i å være den som bedømmer det, når du også ser verden fra ditt subjektive perspektiv? 

Å hva er greia med 2 stykk toxic Kalle? 

Anonymkode: 228fb...427

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Nettopp. Alle mennesker har verdi i seg selv, ikke bare verdi i hvor vidt de kan tjene andre. Og kvinner (og menn!) har selvfølgelig mer å bidra med i et forhold enn det fysiske. Om man ikke klarer å forstå det, vitner det om mangel på empati og dybde i mine øyne = overfladisk. 

Anonymkode: 92093...f05

Problemet med dem som går inn i et forhold for å tjene på noe, er når noe endres. Min første partner ble sammen med meg fordi jeg så smashing ut som tenåring, han var en del eldre. Han ønsket seg også ei som stelte i huset. Så fødte jeg barn. Jeg var ikke lenger tenåring. Jeg hadde ikke tid eller energi å stelle for mannen som om han var et lite barn. Jeg la på meg noen få kilo, og gikk fra undervektig til nedre del av normalvekt. Da begynte helvete. Min funksjon (status+hushjelp) var rokket ved. Han elsket meg ikke lenger og begynte å behandle meg som dritt.

Enda en partner ønsket seg ei dame som passet på ham. Tok seg av det praktiske og administrative med familien, barna osv. Da jeg etter en stund bakket ut slik at han skulle bli med selvhjulpen, var han ikke lenger interessert i meg. Min produktfunksjon hadde sviktet. Jeg merket også at han ikke bidro ekstra da jeg har alvorlig syk. Det var ikke hans funksjon. 

Min nåværende mann har blitt sammen med meg fordi han elsker meg. Han bare ville dele livet med meg. Han savner meg når vi er fra hverandre. Han må ligge inntil meg når vi sovner. Han må ha kos og klem, være nær meg. Jeg er ikke en funksjon eller inntjeningsmåte, jeg er et menneske han elsker. Det samme gjør jeg tilbake. Derfor håndterte vi både hans og min sykdom glimrende, uten krise i samlivet, krangling og svik. Han driter i at jeg er lettere overvektig grunnet sykdom, han elsker og begjærer meg uansett. 

  • Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...