Gå til innhold

Hvorfor har du gitt opp kjærligheten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er du heeeelt sikker på at du ikke er mannen jeg dater? 😜🙈😂😂😂

Anonymkode: c1dd3...767

😁😅..Ja dessverre, har en følelse av at jeg hadde tatt imot deg med åpne armer da..🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Men du kjenner jo ikke meg, så du vet jo ikke om jeg snakker fakta eller undervurderer meg selv. Du bare tror.

Anonymkode: 0c092...802

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært singel så lenge, men jeg tror ikke jeg kommer til å møte noen som kan måle seg med min egen ro og fred. Flere av de jeg har vært sammen med har vært for grisete og rotete for meg, så der har jeg mistet litt troen. Emosjonelt umodne, så det har jeg også høye krav nå. Det skal være en veldig flott mann (snakker ikke utseende, formue eller jobb nå) for at jeg skal gidde. 

Anonymkode: 8f3d6...e43

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt på «gi opp» stadiet. Jeg er på «har ikke klaffet med noen på ett og et halvt år og tenkte at avveksling var greia», dette resulterte i at jeg er dame på over 40 som har forelsket meg i en 18 - åring. Hvilket har ledet meg inn i en berettiget krise. Så når det har har gått over skal jeg nok melde meg på datingmarkedet igjen.

Anonymkode: 5febf...c51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg har vært alene hele livet, jeg kjenner ikke noen annen virkelighet.
2. Hver eneste gang i mitt liv jeg har forsøkt å flørte eller plukke opp ei dame så har jeg blitt avvist. Aldri opplevd et ja.
3. Er snart 50 år gammel.
4. Har ikke venner, og vet ikke hvordan jeg gjør det.
5. Har nevrologiske problemer, som gir meg "seksuelle problemer".
6. Har dårlig helse, og har ikke muligheten til å komme meg ut og sosialisere slik man vanligvis gjør.

Anonymkode: d2380...07d

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er ikke helt på «gi opp» stadiet. Jeg er på «har ikke klaffet med noen på ett og et halvt år og tenkte at avveksling var greia», dette resulterte i at jeg er dame på over 40 som har forelsket meg i en 18 - åring. Hvilket har ledet meg inn i en berettiget krise. Så når det har har gått over skal jeg nok melde meg på datingmarkedet igjen.

Anonymkode: 5febf...c51

Oi, hva med å bare melde seg på nå? For meg går forelskelser over når jeg får nye inntrykk. 

Anonymkode: 228fb...427

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

Du har da vel lov til å ønske deg en fin mann, disse som sier annet kommer ikke til å dukke opp på døra å stoppe deg 😄 

Om du allerede tiltrekker deg menn, hva er da problemet? Kast tankene til side og nyt livet. Men om du vil gå donorsperm veien, kjør på. Det er opp til deg 😊 Jeg har ingen menn som prøver seg og er ikke på tinder, og stresser ikke i det hele tatt. Det er en verden av menn der ute. Det ordner seg. 

Anonymkode: 228fb...427

Du har så rett og takk for at du er søt og skriver det til meg også 😊 Er bare en tanke og frykt som har satt seg dypt, tør å satse på en bra mann som vet alt for da vet jeg jo at han liker meg tross alt, men tinder blir håpløst siden det er mer overfladisk, er overbevist om at jeg blir halshugd om jeg både har barn og ønsker annet enn en ONS, hvordan våger jeg liksom. Så det skjer ikke 😅

Anonymkode: 349da...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (7 timer siden):

Fordi jeg er i slutten av 30-årene, er skallet, lav utdannelse/inntekt og er innadvendt.

Ikke noe av dette gjør deg uattraktiv som mann!

Siden du er innadvendt må du kanskje tørre å gå litt utenfor din komfortsone for å bli nok kjent med en dame, vise henne hvem du er. Enten en kvinne som også er innadvendt, eller kanskje det motsatte, en som er utadvendt, men som trenger en mann som har den roen som hun kanskje trenger for å balansere og roe seg ned.

❤️ 

Anonymkode: 4cb89...671

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjæreste men er veldig nær å bare gi opp kjærligheten. Jeg klarer ikke å være i et forhold. Jeg blir deprimert, får søvnproblemer, og er kronisk misfornøyd. Når jeg er alene er jeg riktignok ensom men mye mer stabil. 

Anonymkode: 9343f...779

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi han jeg skulle gifte meg med viste seg å være både pedofil og narsissist. Og nå står jeg igjen med meg selv og to barn med kompleks PTSD. Og NULL tillit, ei heller noe ønske om å bli berørt av noen eller dele livet med noen. Nå vil jeg mye heller finne ut hvem jeg egentlig er! Og var på vei til å bli, før han. 

Anonymkode: a25f2...6de

  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gitt opp kjærligheten, men jeg har gitt opp aktiv leting etter en mann.

Jeg jobber for å søke meg til nye arenaer, få nye interesser inn i livet mitt, bli kjent med flere mennesker, få et større nettverk, ha ting å gjøre som gjør meg glad og gir meg gode opplevelser, og å være et godt medmenneske.

Har slik blitt kjent med noen menn som faktisk kanskje kan være potensielle partnere. To av dem er det ikke i øyeblikket pga. livssituasjonen de er i nå, og en som jeg skulle ønske ikke røkte... Men jeg tar ting helt med ro, lever mitt liv, gjør mitt, og om det skulle bli en av dem eller en helt annen jeg enda ikke har møtt, så får det skje når det skjer. Jeg kommer ikke til å gå på akkord med egne følelser, og med en potensiell ny mann må vi begge føle livet er bedre sammen enn hver for oss.

Jeg har egentlig en del ting som taler "mot" meg, men mitt inntrykk er at så lenge jeg velge å fokusere på det som er positivt og å være positiv, så betyr de andre tingen lite eller ingenting for menn, og at det derfor heller ikke blir noe som avskrekker dem. De ytterst få som kanskje lar seg skremme, de vil jo uansett ikke være menn nok for meg, ergo heller ikke et tap for meg.

Anonymkode: 4cb89...671

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wellbutrin
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvis du ga opp, hvorfor gjorde du det? 

Anonymkode: f08de...9b3

Har gitt opp, er 29 år gammel. Ga det opp når jeg var 24-ish. 

Har dårlig selvtillit og stoler ikke på noen. Prøvd å fikse det, men får det ikke til, så har gitt opp det også. Tiden går fort og det går bedre med årene heldigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe i det gamle uttrykket «Hvorfor kjøpe kua når du kan få melk gratis?»

Men i stedet for å tolke det retorisk, se heller på dette som et reelt spørsmål: Dersom han ikke trenger å forplikte seg for å få behov for fysisk intimitet dekket, hva har kvinner anno 2024 å tilby en mann?

Altså bokstavelig talt: Hva?

Og nei, jeg er ikke interessert i tøvete statistikk over at "gifte menn lever lengre enn ugifte".

For det første ender 2 av 5 ekteskap i skilsmisse (som forkorter livet), og det er vel kanskje ikke så fryktelig overraskende om de som har hellet med seg og er lykkelig nok sammen til å forbli gifte gjennom et langt liv også gjerne lever litt lengre samlet sett?

Og for det andre dekker denne statistikken selvsagt bare den delen av den mannlige befolkningen som er gamle nok til å dø, altså de som giftet seg med bestemødrene til dagens unge kvinner. Det vil si, med unge kvinner fra 2 generasjoner tilbake. Ikke med dagens unge kvinner.

Vi vet ikke noe særlig om hvor lenge dagens 30 år gamle menn vil leve før om 40-50 år.

Og det finnes virkelig ingenting som tilsier at et samliv med Vilde-Amalie (26) påbegynt i år ville bli hverken lykkelig eller langt.

Dagens generasjon av yngre kvinner er ødelagte.

Og hvor mye bedre kunne dette egentlig illustreres enn om det beste argumentet for å gifte seg med en av dem er at hvis du da i tillegg har flaks kan du angivelig få noen få år ekstra når du nærmer deg 80…?

Det er hva de liksom har å tilby? 😂

Endret av KallePils
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KallePils skrev (9 minutter siden):

Det er noe i det gamle uttrykket «Hvorfor kjøpe kua når du kan få melk gratis?»

Men i stedet for å tolke det retorisk, se heller på dette som et reelt spørsmål: Dersom han ikke trenger å forplikte seg for å få behov for fysisk intimitet dekket, hva har kvinner anno 2024 å tilby en mann?

Altså bokstavelig talt: Hva?

Og nei, jeg er ikke interessert i tøvete statistikk over at "gifte menn lever lengre enn ugifte".

For det første ender 2 av 5 ekteskap i skilsmisse (som forkorter livet), og det er vel kanskje ikke så fryktelig overraskende om de som har hellet med seg og er lykkelig nok sammen til å forbli gifte gjennom et langt liv også gjerne lever litt lengre samlet sett?

Og for det andre dekker denne statistikken selvsagt bare den delen av den mannlige befolkningen som er gamle nok til å dø, altså de som giftet seg med bestemødrene til dagens unge kvinner. Det vil si, med unge kvinner fra 2 generasjoner tilbake. Ikke med dagens unge kvinner.

Vi vet ikke noe særlig om hvor lenge dagens 30 år gamle menn vil leve før om 40-50 år.

Og det finnes virkelig ingenting som tilsier at et samliv med Vilde-Amalie (26) påbegynt i år ville bli hverken lykkelig eller langt.

Dagens generasjon av yngre kvinner er ødelagte.

Og hvor mye bedre kunne dette egentlig illustreres enn om det beste argumentet for å gifte seg med en av dem er at hvis du da i tillegg har flaks kan du angivelig få noen få år ekstra når du nærmer deg 80…?

Det er hva de liksom har å tilby? 😂

Du har vært uheldig, og det er synd. Mange av oss har mye å tilby en mann. Gode samtaler, dele gleder og sorger sammen, oppdra barn sammen, late søndager i senga i hverandres armer, latter og utforskning av livet sammen. I tillegg til sex. Heldigvis er mannen min helt enig. Kanskje du burde jobbe med 50-talls holdningene dine? Da kan det hende at du ser verden på en annen måte.

Anonymkode: 72d34...251

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har vært uheldig, og det er synd. Mange av oss har mye å tilby en mann. Gode samtaler, dele gleder og sorger sammen, oppdra barn sammen, late søndager i senga i hverandres armer, latter og utforskning av livet sammen. I tillegg til sex. Heldigvis er mannen min helt enig. Kanskje du burde jobbe med 50-talls holdningene dine? Da kan det hende at du ser verden på en annen måte.

Anonymkode: 72d34...251

Nettopp, ja… og denne "mannen din", henger han også på Kvinneguidens singel-forum? 😏

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (46 minutter siden):

Nettopp, ja… og denne "mannen din", henger han også på Kvinneguidens singel-forum? 😏

Mannen min henger selvfølgelig ikke på et kvinneforum. Han er mann. Men han diskuterer gjerne med single kompiser og utveksler erfaringer, ja. 

Anonymkode: 72d34...251

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har kjæreste men er veldig nær å bare gi opp kjærligheten. Jeg klarer ikke å være i et forhold. Jeg blir deprimert, får søvnproblemer, og er kronisk misfornøyd. Når jeg er alene er jeg riktignok ensom men mye mer stabil. 

Anonymkode: 9343f...779

Elsker du han? 

Anonymkode: 349da...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Mannen min henger selvfølgelig ikke på et kvinneforum. Han er mann. Men han diskuterer gjerne med single kompiser og utveksler erfaringer, ja. 

Anonymkode: 72d34...251

Hehe, det er veldig lenge siden dette var et "kvinneforum". KG er Norges største diskusjonsforum på nett. Hverken mer eller mindre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gitt opp kjærligheten, jeg har kjærlighet i meg og evne til å gi det samt omsorg. 

Likevel klarer jeg ikke glemme en person jeg traff for mange år siden, det er nesten som en forbannelse. Følte et lite jordskjelv i sjela mi når jeg traff vedkommende. Jeg vet ikke hvorfor, kanskje var han kjekk, jeg vet ikke kan ikke sette fingeren på hva det var.  

Jeg inbilder meg at han var min store kjærlighet. Men han var ikke det. Det var ikke gjensidig, eller om det var så ble initiativet fra hans side null. Så jeg lot det gå, selvfølgelig. 

Jeg har snakket med psykologer, de sier alle at jeg må bare glemme ham, han er ikke for meg. Snakket med venninner de sier SLUTT!! Han er en slen dust slutt å tenke på han. 

Så nå har jeg bestemt meg for å fokusere fremover. Har møtt en veldig fin fyr, men er redd det er en slags karma baclash eller kan bli kjærligheten hvis han aksepterer meg som jeg er og jeg klarer å komme videre fra det som aldri blir. 

Anonymkode: f08de...9b3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (2 timer siden):

Det er noe i det gamle uttrykket «Hvorfor kjøpe kua når du kan få melk gratis?»

Men i stedet for å tolke det retorisk, se heller på dette som et reelt spørsmål: Dersom han ikke trenger å forplikte seg for å få behov for fysisk intimitet dekket, hva har kvinner anno 2024 å tilby en mann?

Altså bokstavelig talt: Hva?

Og nei, jeg er ikke interessert i tøvete statistikk over at "gifte menn lever lengre enn ugifte".

For det første ender 2 av 5 ekteskap i skilsmisse (som forkorter livet), og det er vel kanskje ikke så fryktelig overraskende om de som har hellet med seg og er lykkelig nok sammen til å forbli gifte gjennom et langt liv også gjerne lever litt lengre samlet sett?

Og for det andre dekker denne statistikken selvsagt bare den delen av den mannlige befolkningen som er gamle nok til å dø, altså de som giftet seg med bestemødrene til dagens unge kvinner. Det vil si, med unge kvinner fra 2 generasjoner tilbake. Ikke med dagens unge kvinner.

Vi vet ikke noe særlig om hvor lenge dagens 30 år gamle menn vil leve før om 40-50 år.

Og det finnes virkelig ingenting som tilsier at et samliv med Vilde-Amalie (26) påbegynt i år ville bli hverken lykkelig eller langt.

Dagens generasjon av yngre kvinner er ødelagte.

Og hvor mye bedre kunne dette egentlig illustreres enn om det beste argumentet for å gifte seg med en av dem er at hvis du da i tillegg har flaks kan du angivelig få noen få år ekstra når du nærmer deg 80…?

Det er hva de liksom har å tilby? 😂

For et menneskesyn. Veldig overfladisk. 

Anonymkode: 92093...f05

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...