Gå til innhold

Hvorfor har du gitt opp kjærligheten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du ga opp, hvorfor gjorde du det? 

Anonymkode: f08de...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg innså at den eneste som kan gjøre meg lykkelig er meg selv og ingen andre. Anbefaler å se serien Dag for kilder.

Nå må jeg bare fokusere på meg selv og gjøre livet mitt så godt jeg kan.

Anonymkode: baca2...421

  • Liker 5
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg er for sjenert til å gutse, har ingen selvtillit igjen etter forrige brudd, og kan ikke tenke meg å "date rundt" for å finne en som kan være noe for meg. 

Jeg føler ikke jeg har noe av verdi å komme med i et forhold, og tror enn partner temmelig fort hadde blitt insane lei av en som ikke hadde selvtillit og derfor har vanskelig med å åpne opp og gjøre meg sårbar. 

Enklere (Men trist) å bare leve livet alene.

Anonymkode: ff378...d11

  • Liker 1
  • Hjerte 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg har passert 40, og ikke møtt noen som vil ha meg. Når det ikke var skjedd til nå, er det bare å innse at det aldri kommer til å skje.

Jeg har ikke noe å tilby en mann, så forstår hvorfor de velger meg bort. Jeg er ikke pen, på stort sett alt annet er jeg i beste fall gjennomsnittlig. Det eneste som kanskje skiller meg litt ut, er at jeg har en litt spesiell og ganske kul jobb, men menn elsker jo å legge ut om at de ikke bryr seg om hva kvinner jobber med, så da er ikke det noe som gjør meg interessant og aktuell som partner heller.

Jeg er ingen typisk omsorgsfull kosemose-dame, som elsker å stelle for folk rundt meg. Og jeg er ikke en sånn hyper dame som elsker friluftsliv og ekstremsport,. Dessverre virker det som sånn omtrent 350 % av norske menn vil ha en kvinne som passer i en av disse båsene. Og da er liksom løpet kjørt. 

Trist, men sant.

Anonymkode: 0c092...802

  • Liker 6
  • Hjerte 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg er i slutten av 30-årene, er skallet, lav utdannelse/inntekt og er innadvendt.

  • Hjerte 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi jeg har passert 40, og ikke møtt noen som vil ha meg. Når det ikke var skjedd til nå, er det bare å innse at det aldri kommer til å skje.

Jeg har ikke noe å tilby en mann, så forstår hvorfor de velger meg bort. Jeg er ikke pen, på stort sett alt annet er jeg i beste fall gjennomsnittlig. Det eneste som kanskje skiller meg litt ut, er at jeg har en litt spesiell og ganske kul jobb, men menn elsker jo å legge ut om at de ikke bryr seg om hva kvinner jobber med, så da er ikke det noe som gjør meg interessant og aktuell som partner heller.

Jeg er ingen typisk omsorgsfull kosemose-dame, som elsker å stelle for folk rundt meg. Og jeg er ikke en sånn hyper dame som elsker friluftsliv og ekstremsport,. Dessverre virker det som sånn omtrent 350 % av norske menn vil ha en kvinne som passer i en av disse båsene. Og da er liksom løpet kjørt. 

Trist, men sant.

Anonymkode: 0c092...802

For noe tull !  Du er en resurssterk dame og selvfølgelig har du noe å tilby en mann !  Friluftsliv og ekstermsport er ellers veldig overdrevet. 

Endret av Merlin
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi jeg er deprimert, full av angst, finner ingenting positivt ved meg selv, og jeg føler meg mest avslappet når jeg er alene. 

Anonymkode: a952d...524

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoler ikke på menn.

Anonymkode: 9c46c...efc

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært i flere forhold, og vært gift. Og alle mennene har sviktet til slutt. Samtidig har jeg blitt kronisk syk og ufør, og dermed er mulighetene mine mye mindre. Og da bare orker jeg ikke å prøve å finne noen.

Kan legge til at jeg trives godt som singel og.

Anonymkode: 0f364...cc9

  • Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsledig, ganske stygg, sliten og deprimert. Så jeg trener bare istedenfor, og har nok med meg selv. Ikke blitt fristet til å menge meg med folk etter å ha hengt litt for lenge på både tinder og kvinneguiden.

Anonymkode: 72d9c...4a7

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spennende liv, venner, bilen jeg vil ha og fine hobbyer. Trives veldig godt

Å ha en partner har ført til krangling, sjalusi og at de mister følelser eller er med en annen

Leser jo om folk i Hollywood som er utro, skiller seg osv. Kjærligheten er død for min del

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg liker ikke mennesker på den måten. For meg er det dyr som gjelder. Dyr før folk! Uansett situasjon. 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per dags dato henger jeg mest med kvinner og har bare kvinnelige kolleger, og derfor er det tinder som blir hovedkommuniksjon med motsatt kjønn. Og her bare stagnerer det fordi jeg tør ikke sveipe på de jeg syns er kjekke fordi jeg som er 33 med et barn 50/50 ikke «har lov» til å forvente en bra mann. Men vil jo heller ikke treffe noen jeg ikke finner tiltrekkende så blir til ingenting da. Er heldig med utseende og tiltrekker meg en del menn utenfor tinder også, men har denne følelsen at det uansett er for sent og at jeg bør begynne å tenke på donorsperm så gutten ikke har flyttet ut før søsken 😅

Har et håp, men samtidig ikke. Klarer meg fint alene også og som introvert stortrives jeg i eget selskap :) 

Anonymkode: 349da...f68

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom kjærligheten skulle dukke opp skal jeg så visst ikke avvise den, men jeg leter ikke etter den mer.  

Jeg skal fokusere på andre ting i livet mitt som jeg tror jeg gjør best alene. Bearbeide gamle traumer og lite hensiktsmessige mønster som jeg har. Tror ikke det er noen god ide og kaste seg på den emosjonelle berg-og-dal-banen dating er i en sånn setting. 

Så selv om jeg har gitt litt opp nå så kan det hende jeg ombestemmer meg senere. Uansett så er målet først og fremst å ha det bra med meg selv.

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg har nesten bare dårlige erfaringer fra tidligere forhold. Har derfor vært frivillig singel i 10 år. Nå er jeg over 50 og føler at toget har gått for min del. Jobber i et kvinneyrke og har få venner samt har ingen hobbyer  så å møte noen irl blir vanskelig. Og dating apper har jeg bare vonde erfaringer fra. Trives likevel m livet mitt og har 2 fine barn som jeg elsker tilbringe tiden med😊 

Anonymkode: 4aca1...6b8

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merlin skrev (48 minutter siden):

For noe tull !  Du er en resurssterk dame og selvfølgelig har du noe å tilby en mann !  Friluftsliv og ekstermsport er eller veldig overdrevet. 

Kjenner jeg lurer litt på hva i mitt innlegg som får deg til å tro at jeg har noe å tilby menn. For du kjenner meg ikke, så du må jo ta utgangspunkt i det jeg skriver, og jeg skriver jo ikke noe positivt om meg selv.

Anonymkode: 0c092...802

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Over 50 og ser ikke vitsen, har ikke behov for å bli gammel sammen med noen.

Anonymkode: 48f7e...4be

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjenner jeg lurer litt på hva i mitt innlegg som får deg til å tro at jeg har noe å tilby menn. For du kjenner meg ikke, så du må jo ta utgangspunkt i det jeg skriver, og jeg skriver jo ikke noe positivt om meg selv.

Anonymkode: 0c092...802

Nå er ikke jeg brukeren du siterer, men her er mine tanker, siden jeg er helt enig med brukeren du siterer - det du sier er tull. Du er et menneske. Derfor har du noe å tilby. Det har alle. Hvert eneste menneske på planeten har noe å tilby andre, også som romantisk/seksuell partner. Det du nevner om utseende og interesser er overfladiske ting som ikke teller.
 

Du skriver derimot at du har en kul og spennende jobb, og det finnes mange, mange menn som vil fatte interesse for deg bare av den grunn. Det du skriver om jobben din, samt måten du ordlegger deg på, tyder på gode kognitive evner, noe som for rett mann er veldig attraktivt! Ja, på en app og ute på byen er nok utseende viktig, men hva med å bruke interessefeltet ditt, som tydeligvis har gitt deg en interessant jobb, for å også treffe folk? Hvis du klarer å hente selvtillit på bakgrunn av det du har oppnådd, kombinert med en tro på at også gjennomsnittlige mennesker fortjener kjærlighet, så vil du treffe noen! All verdens forskjellig type mennesker finner partner - det eneste de som ikke lykkes har til felles er at de murer seg inne og gir opp! 

Anonymkode: c1dd3...767

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en diagnose som er stigmatisert og gjør meg uaktuell som partner og medisiner som gjør meg aseksuell som bivirkning. Dessuten er jeg mye utmattet så har ikke ork til et samliv. Jeg har familie jeg har et godt forhold til og gode venner og er fornøyd med det. Jeg savner ikke noen kjæreste. Jeg er egentlig veldig fri på grunn av det og kan konsentrere meg om andre ting i perioder jeg er i form. 

Anonymkode: 4a261...84e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg nødvendigvis har gitt opp helt, men jeg er veldig usikker på om jeg noensinne vil finne meg noen ny mann. Jeg giftet meg relativt ung, og gikk på en skikkelig smell med en mann som virkelig ikke var den jeg trodde han var. Forholdet var veldig turbulent, og jeg er utvilsomt preget av det fortsatt, et par år senere. En del av det handler også om hvem jeg var i dette forholdet, for jeg ble en person jeg ikke likte selv. Denne situasjonen er jeg redd jeg skal havne i igjen.

I tillegg trives jeg godt alene. Det har vært veldig godt å kunne ta hensyn til meg selv, bruke tiden på det jeg ønsker. En mann skal være ganske bra før jeg ønsker å gi opp det.

Anonymkode: e51b1...82d

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...