Gå til innhold

Folk som la palestinsk flagg på profilbildet sitt 7. oktober støtter de Hamas?


Sommer2464

Anbefalte innlegg

Tenker at det er greit å støtte en sivilbefolkning som lider uten at man samtidig støtter terrorister fra samme stat. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sommer2464 skrev (På 1.4.2024 den 17.01):

Jeg har sett flere på Facebook som la palestinsk flagg på profilbildet sin 7/10. Jeg tenker at dersom man klistrer et palestinsk flagg på profilbildet sitt samme dag som Hamas har kidnappet, drept og voldtatt over 1000 israelere så støtter man Hamas.

Kommer helt an på. Hvilket land man gjør det i, f.eks. Norge er det mest palestinavennlige landet i hele Vesten, med myndigheter som er så pro-palestina at de nekter å kalle Hamas terrorister - noe de fleste andre vestlige lands regjeringer gjør, eksplisitt og åpent. De statsstøttede norske mediene følger etter sine forsørgere, og har en - i vestlig sammenheng - ekstrem bias i Hamas' og palestinernes favør. Norge er så ekstremt anti-Israel at norske statsråder nå nektes innreise i Israel. Norske mennesker som stort sett leser norske medier kan være både moralske og hyggelige, men hvis de kun leser norske, statsfinansierte nyheter er det vanskelig å ikke bli pro-Hamas og pro-palestina, kun av ren desinformasjon.

Så igjen: tja. Hvis mennesker får bred informasjon og likevel limer palestinsk flagg på siden sin 7. oktober, er de terrorist-tilhengere, uten tvil. Siden mange i Norge kun får statsstøttet informasjon, kan mange av dem være villedet. Håper jeg, i det minste.

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

og grunnen er som Taylor Swift-låta:

»I think I’ve seen this film before, and I didn’t like the ending».

Israel har for vane å drepe palestinske barn vilkårlig. Så vi visste hva som kom. Offermentaliteten brukes til å drepe uskyldige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for ryktespredninger, spekulasjoner, brukerangrep, brudd på underforumets retningslinjer, avsporing, brukerdebatt, brudd på regelen om opphavsrett, tull og svar til slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proaktiv skrev (På 3.4.2024 den 10.08):

Det er ingen tvil om at Israel driver etnisk rensing av Gaza.
De 7 internasjonale hjelpearbeiderene som ble drept er bevis på det.

Israelske militære skyter på alt som rører på seg.

Først ble en bil truffet av en presisjonsrakett.

Da en bil stoppet for å hjelpe ble den andre bolen truffet av en presisjonsrakett.
Da stoppet også den tredje bilen og også den ble sprengt.

DET VAR INGEN BEVIS FOR AT DETTE VAR TERRORISTER. FAKTISK VAR DET STIKK MOTSATT.
NÅR ISRAELSKE MILITÆRE PÅ DENNE MÅTEN SKYTER PÅ ALT SOM RØRER PÅ SEG, OGSÅ UTEN NOEN INFORMASJON OM AT DET ER TERRORISTER MÅ DET REGNES SOM FORSØK PÅ ETNISK RENSING AV BEFOLKNINGEN.

Hvordan kan det være etnisk rensning når befolkning har økt volsdsomt de 20 siste årene. 

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/11/2024 at 9:57 PM, tunaen said:

Nei.

og grunnen er som Taylor Swift-låta:

»I think I’ve seen this film before, and I didn’t like the ending».

Israel har for vane å drepe palestinske barn vilkårlig. Så vi visste hva som kom. Offermentaliteten brukes til å drepe uskyldige.

Hva tenker du om Hamas sin rolle? Hamas startet krigen med et brutalt terrorangrep. De frarådet og prøvde å hindre evakuering av sivile, ingen sivile får søke tilflukt i tunellene, de skyter fra sivile områder og gjemmer seg på sykehus, de plyndrer nødhjelp og de har avvist alle forslag til våpenhviler. Hamas vil ikke overgi seg til tross for sivilbefolkningen lider og de ligger med brukket rygg etter å ha mistet over halve styrkene sine så langt i krigen. 

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Peters skrev (På 1.4.2024 den 17.04):

Ja, de støtter terror.

 NEI. Ikke svar for meg takk. Jeg støtter ikke Hamas og ikke Israel. De begge driver med terror!! Støtter Palestina🇵🇸 100%

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen la et russisk flagg på profilbildet sitt den 24. februar 2022 hadde jeg ikke vært i tvil om at de støtter Putins regime.

Om noen la et palestinsk flagg på profilbildet sitt den 7. oktober 2023 - mens det de kalte "palestinske frihetsforkjempere" sendte direkte fra angrepene, med vettskremte gisler og maltrakterte døde - hadde jeg ikke vært i tvil om at de støtter Hamas' regime.

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...