Gå til innhold

Folk som la palestinsk flagg på profilbildet sitt 7. oktober støtter de Hamas?


Sommer2464

Anbefalte innlegg

Jeg har sett flere på Facebook som la palestinsk flagg på profilbildet sin 7/10. Jeg tenker at dersom man klistrer et palestinsk flagg på profilbildet sitt samme dag som Hamas har kidnappet, drept og voldtatt over 1000 israelere så støtter man Hamas.

Endret av Sommer2464
  • Liker 28
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

58 minutter siden, Sommer2464 said:

Jeg har sett flere på Facebook som la palestinsk flagg på profilbildet sin 7/10. Jeg tenker at dersom man klistrer et palestinsk flagg på profilbildet sitt samme dag som Hamas har kidnappet, drept og voldtatt over 1000 israelere så støtter man Hamas.

Ikke nødvendigvis at de støtter Hamas, men at de er pro palestina og har gjort seg opp en mening om hvem som er den store stygge ulven er helt klart.

Det er selvfølgelig Israel.

Det eneste Israel gjorde var og forsvare seg, i mellomtiden så dytter Hamas kvinner og barn foran seg fordi de vet at det skaper avisoverskrifter, mens de selv sitter trygt og godt under bakken og venter ut stormen.

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullete påstand.
Det vil si at alle de som flagger med israelske flagg støtter henrettelser av Palestinere ?
I så tilfelle er det en hel nasjon med facister der nede.

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det fremstår som støtte til terrorangrepet når man velger å vise støtte akkurat den dagen.

De må de forstå.

  • Liker 24
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proaktiv skrev (11 minutter siden):

Tullete påstand.
Det vil si at alle de som flagger med israelske flagg støtter henrettelser av Palestinere ?
I så tilfelle er det en hel nasjon med facister der nede.

Det er mye hodeløs støtte til Israel som jeg fordømmer. Jeg ville aldri hatt Israelsk flagg nå.

Det er ingen unnskyldning for de som i praksis applauderte terrorangrepet.  Hvor syk er man ikke i hodet når man velger akkurat den dagen til å heie på Palestina? Jeg blir kvalm.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Men da er det også støtte til israelske henrettelser av over 33.000 Palestinere (herav ca 15.000 barn) de siste 5 månedene (dvs støtte til israelske politikere og militære som henretter ca 100 barn hver dag de siste 5 mnd).

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (48 minutter siden):

Nei

Hvorfor ikke?

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Sommer2464 said:

Jeg har sett flere på Facebook som la palestinsk flagg på profilbildet sin 7/10. Jeg tenker at dersom man klistrer et palestinsk flagg på profilbildet sitt samme dag som Hamas har kidnappet, drept og voldtatt over 1000 israelere så støtter man Hamas.

Enig. Jeg hadde Israel flagg på min FB etter angrepet.

  • Liker 13
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Proaktiv said:

Tullete påstand.
Det vil si at alle de som flagger med israelske flagg støtter henrettelser av Palestinere ?
I så tilfelle er det en hel nasjon med facister der nede.

Å ha palestinsk flagg på profil bilde den 7.oktober er akkurat som å ha et bilde av Bin Laden 11 sept 2001

  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig å si. For egen del var det overraskende å se de som mobiliserte i støttedemonstrasjoner til siden som gjennomførte terrorangrepet kort tid etter terrorangrepet, før Israel sin operasjon. Blant disse er det nok en del som i varierende grad sympatiserer med terroristene og terrorisme og de som ikke tar overgrep mot israelere særlig tungt, som Andro over her

Samtidig tror jeg mange støtter sin "side" nærmest på refleks, og ikke nødvendigvis har reflektert så mye over signalene det sender når en viser støtte til den angripende part umiddelbart etter et terrorangrep på sivile. 

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (16 timer siden):

Å ha palestinsk flagg på profil bilde den 7.oktober er akkurat som å ha et bilde av Bin Laden 11 sept 2001

Eller for å si det på en annen måte.
Det Israel gjør mot Palestinerne er på linje med det Behring Breivik gjorde på Utøya i 2011 og det Manhaus forsøkte i Bærum i 2020. Hadde Usa forsynt Breivik og Manhaus med våpen på samme måte som USA gjør nå hadde vi mkanskje hatt et tilsvarende resultat med omtrent 34.000 døde (frem til idag).
Å aktivt sulte ihjel flest mulig Palestinere og bombe resten er identisk  mht det Hitler gjorde mor Jødene under 2. verdenskrig men med andre våpen.

Å hylle det Israel gjør mot andre troende er ikke bedre selv om Hitler gjorde det samme.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proaktiv skrev (4 minutter siden):

Eller for å si det på en annen måte.
Det Israel gjør mot Palestinerne er på linje med det Behring Breivik gjorde på Utøya i 2011 og det Manhaus forsøkte i Bærum i 2020. Hadde Usa forsynt Breivik og Manhaus med våpen på samme måte som USA gjør nå hadde vi mkanskje hatt et tilsvarende resultat med omtrent 34.000 døde (frem til idag).
Å aktivt sulte ihjel flest mulig Palestinere og bombe resten er identisk  mht det Hitler gjorde mor Jødene under 2. verdenskrig men med andre våpen.

Å hylle det Israel gjør mot andre troende er ikke bedre selv om Hitler gjorde det samme.

Uten å  applaudere hva som skjer der nede ,så kan Israels angrep mot Hamas ikke sammenlignes med hva Hitler gjorde. Han prøvde å utslette mennesker i millioner. Jøder, psykisk syke og signøyere. I Gaza har det vært en stor økning av mennesker gjennom flere år pga stort antall av barnefødsler. Så det er ingen utslettelse av Gazas befolkning.  I dag finnes det bare 15 millioner jøder i hele verden, altså gjorde Hitler en " god jobb" med å utslette jøder. 

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er det ikke så mange mennesker i på Gaza som i verden.
Hitler stengte Jødene inne i leire.
Israel stenger Palestinerne inne på Gaza.
Hitler gasset deretter Jødene.
Israelerne bomber dem
Hitler tok materielle verdier fra Jødene
Israelerne tar landområder.
Hitler kalte handlingen for den endelige løsningen
Israelske politikere har benyttet tilsvarende beskrivelse av Gaza krigen.

Hva er den praktiske forskjellen ?

Endret av Proaktiv
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Sommer2464 said:

Jeg har sett flere på Facebook som la palestinsk flagg på profilbildet sin 7/10. Jeg tenker at dersom man klistrer et palestinsk flagg på profilbildet sitt samme dag som Hamas har kidnappet, drept og voldtatt over 1000 israelere så støtter man Hamas.

Jepp. Det var demonstrasjoner mot Israel til støtte for Hamas den 8. oktober i flere norske byer. Får håpe PST var på plass.

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proaktiv skrev (1 minutt siden):

Nå er det ikke så mange mennesker i på Gaza som i verden.
Hitler stengte Jødene inne i leire.
Israel stenger Palestinerne inne på Gaza.
Hitler gasset deretter Jødene.
Israelerne bomber dem
Hitler tok materielle verdier fra Jødene
Israelerne tar landområder.
Hitler kalte handlingen for den endelige løsningen
Israelske politikere har benyttet tilsvarende beskrivelse av Gaza krigen.

Hva er den praktiske forskjellen ?

Kanskje forskjellen er at Hitler drev med drap i millonklassen, mens i Gaza har innbyggertallet økt pga høyt antall av fødsler. Hvis de skulle blitt som Hitler hadde de teppebompet dem slik at millioner av Gaza hadde vært utryddet. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som lever i Palestina i dag har aldri stemt på Hamas. Å ha palestinaflagg tolker jeg som at man er mot undertrykkelse og drap på sivile 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...