Gå til innhold

Folk som la palestinsk flagg på profilbildet sitt 7. oktober støtter de Hamas?


Sommer2464

Anbefalte innlegg

Proaktiv skrev (34 minutter siden):

Nå er det ikke så mange mennesker i på Gaza som i verden.
Hitler stengte Jødene inne i leire.
Israel stenger Palestinerne inne på Gaza.
Hitler gasset deretter Jødene.
Israelerne bomber dem
Hitler tok materielle verdier fra Jødene
Israelerne tar landområder.
Hitler kalte handlingen for den endelige løsningen
Israelske politikere har benyttet tilsvarende beskrivelse av Gaza krigen.

Hva er den praktiske forskjellen ?

Den praktiske forskjellen er for det første at jødene ikke proklamerer at tyskere skulle utslettes. De sprengte ikke tyske skoler, busser, teater eller flykapringer.

Jødene angrep ikke Tyskland hvert 5 år (og tapte). 

Hamas vil utslette alle jøder. Så det er den lille detaljen..

Nå er jødene i praksis utslettet fra Jemen, Iran, Irak, Egypt , Libanon, Syria og resten av Midtøsten og Nord Afrika.. Så det gjenstår en stripe som kalles Israel. På Størrelse med Vestfold. 

Hvis "den endelige løsningen " var Israels mål så gjør de en elendig jobb hvis man ser på befolkningseksplosjonen i Gaza . 

For øvrig er det en kjent sak at den som først trekker inn Hitler (hitling) i en diskusjon har tapt.

Problemet med hitling – Ytring (nrk.no)

 

Endret av Commander
  • Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wellbutrin
Sommer2464 skrev (19 timer siden):

Jeg har sett flere på Facebook som la palestinsk flagg på profilbildet sin 7/10. Jeg tenker at dersom man klistrer et palestinsk flagg på profilbildet sitt samme dag som Hamas har kidnappet, drept og voldtatt over 1000 israelere så støtter man Hamas.

Jeg klistret ikke noe flagg på profilbildet mitt og om noen spør meg om konflikten og hvilken side jeg tar, så sier jeg ingenting. 
 

Men... Israel driver med terror i Gaza. Hamas utførte terror mot Israel 7/10.

Jeg støtter ikke krig. Jeg støtter ikke Hamas, jeg støtter ikke Israel når de slakter kvinner og barn i Gaza. Jeg støtter ikke noe av det. Jeg tar ikke side. Tror det er mange med samme synspunkt som meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Commander said:

Den praktiske forskjellen er for det første at jødene ikke proklamerer at tyskere skulle utslettes. De sprengte ikke tyske skoler, buser, teater, eller sendte opp 20.000 raketter. 

Hamas vil utslette alle jøder. Så det er den lille detaljen..

Nå er jødene i praksis utslettet fra Jemen, Iran, Irak, Egypt , Libanon, Syria og resten av Midtøsten og Nord Afrika.. Så det gjenstår en stripe som kalles Israel. På Størrelse med Vestfold. 

Hvis "den endelige løsningen " var Israels mål så gjør de en elendig jobb hvis man ser på befolkningseksplosjonen i Gaza . 

For øvrig er det en kjent sak at den som først trekker inn Hitler (hitling) i en diskusjon har tapt.

Problemet med hitling – Ytring (nrk.no)

 

AKKURAT !

Islamister, Hamas inkludert er de frekkeste mennesker som fins. Ideologien sin er like fascistisk som Hitler sin og som dette var ikke nok, de prøver å forestille seg som offer i tillegg.

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale dere å ta en titt på Facebook og kommentarfeltene til avisene 07/10/23 og dagene etterpå, på saker som omhandler terroren mot Israel legg merke til navnene på de som har reagert med latterfjes...

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Majer said:

De fleste som lever i Palestina i dag har aldri stemt på Hamas. Å ha palestinaflagg tolker jeg som at man er mot undertrykkelse og drap på sivile 

De er uskyldige, ikke sant ? Her, se hvordan de reagerte til 9/11 i Palestina. Ikke en useriøse kilde, men A.P arkiver, for info. :
 

 

også : " However, a poll of Palestinians conducted by the Fafo Foundation in 2005 found that 65% of respondents supported "Al Qaeda bombings in the USA and Europe".[110]"

fra wikipedia : https://en.wikipedia.org/wiki/Reactions_to_the_September_11_attacks

 

Endret av NatNat
  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Commander skrev (16 minutter siden):

Den praktiske forskjellen er for det første at jødene ikke proklamerer at tyskere skulle utslettes. De sprengte ikke tyske skoler, busser, teater eller flykapringer.

Jødene angrep ikke Tyskland hvert 5 år (og tapte). 

Hamas vil utslette alle jøder. Så det er den lille detaljen..

Nå er jødene i praksis utslettet fra Jemen, Iran, Irak, Egypt , Libanon, Syria og resten av Midtøsten og Nord Afrika.. Så det gjenstår en stripe som kalles Israel. På Størrelse med Vestfold. 

Hvis "den endelige løsningen " var Israels mål så gjør de en elendig jobb hvis man ser på befolkningseksplosjonen i Gaza . 

For øvrig er det en kjent sak at den som først trekker inn Hitler (hitling) i en diskusjon har tapt.

Problemet med hitling – Ytring (nrk.no)

 

Isrelseke POLITIKER ! har gitt uttrykk for at "det palestinske problemet" skal bort, - tirross for at det er Israel som har jaget Paqlestinerne fra De palestinske områdene som en del kristne og jøder nå kaller Israel

Det er riktig at Jødene ikke angrep Tskland hver 5 år,, men det er ISRAELSKE BOSETTERE SOM ANGRIPER, SKADER OG DREPER PALESTINERE HVER ENESTE DAG I OMRÅDER SOM TILHØRER PALESTINERENE. Nå er det ikke nok med sånne "småangrep" så nå forsøker de å utslette dem. Palerstinerne har ikke skoler, transportmidler (av den typen som er i Israel), kulturinstallasjoner (f.eks. teater) eller flyplasser. Det er eneste grunnen til at de ikke er angrepet.
Palestinerne har nok med å skaffe seg mat og nå har Israel også tatt skattepengene deres slik at de ikke skal ha noe so,m helst, Dvs. de hadde sykehusene helt til Israel bombet dem.

Israel startet massehenrettelser av Pales6tinere med Sabra og Shatila.  og jaget de ut av eget land.

Og når det gjelder Hitler så er det vel ingen som har trukket netopp det kortet mer enn Israel hver gang de har vært utsatt for internasjonal kritikk

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proaktiv skrev (56 minutter siden):

Nå er det ikke så mange mennesker i på Gaza som i verden.
Hitler stengte Jødene inne i leire.
Israel stenger Palestinerne inne på Gaza.
Hitler gasset deretter Jødene.
Israelerne bomber dem
Hitler tok materielle verdier fra Jødene
Israelerne tar landområder.
Hitler kalte handlingen for den endelige løsningen
Israelske politikere har benyttet tilsvarende beskrivelse av Gaza krigen.

Hva er den praktiske forskjellen ?

Forskjellen er at det på Gaza er en tosidig krig, med sivile fanget i midten, der hensikten (fra Israel) trolig ikke er å drepe sivile. 
 

Det er mye en kan kritisere Israel for, bosetningspolitikk over tid og nå at de burde gjort mer for å skåne sivile, men at sivile lider i en krig mellom to stridende parter er noe ganske annet enn å samle millioner av sin egen sivile befolkning i leire for å drepe dem. Det er grusomt og tragisk, men det er like fult enorm forskjell mellom å akseptere sivile lidelser i en krig og å drepe sivile for å utrydde et folk.

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (14 minutter siden):

De er uskyldige, ikke sant ? Her, se hvordan de reagerte til 9/11 i Palestina. Ikke en useriøse kilde, men A.P arkiver, for info. :
 

 

Det er ingenting når vi ser hvordan Israelske soldater feirer drap av kvinner og barn som en ren forlystelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gjør sikkert det, men man kan ikke annta det. De aller, aller fleste støtter ikke terrorisme.

På samme måte som at man ikke bør annta at folk med Israelsk flagg støtter massebarnedrap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proaktiv skrev (1 time siden):

Isrelseke POLITIKER ! har gitt uttrykk for at "det palestinske problemet" skal bort, - tirross for at det er Israel som har jaget Paqlestinerne fra De palestinske områdene som en del kristne og jøder nå kaller Israel

Det er riktig at Jødene ikke angrep Tskland hver 5 år,, men det er ISRAELSKE BOSETTERE SOM ANGRIPER, SKADER OG DREPER PALESTINERE HVER ENESTE DAG I OMRÅDER SOM TILHØRER PALESTINERENE. Nå er det ikke nok med sånne "småangrep" så nå forsøker de å utslette dem. Palerstinerne har ikke skoler, transportmidler (av den typen som er i Israel), kulturinstallasjoner (f.eks. teater) eller flyplasser. Det er eneste grunnen til at de ikke er angrepet.
Palestinerne har nok med å skaffe seg mat og nå har Israel også tatt skattepengene deres slik at de ikke skal ha noe so,m helst, Dvs. de hadde sykehusene helt til Israel bombet dem.

Israel startet massehenrettelser av Pales6tinere med Sabra og Shatila.  og jaget de ut av eget land.

Og når det gjelder Hitler så er det vel ingen som har trukket netopp det kortet mer enn Israel hver gang de har vært utsatt for internasjonal kritikk

hvis man ser litt på det litt  større bildet her:

Israel har blitt angrepet i:

1948, 1956, 1967, 1969, 1973, 1982, 2006, 2014  + 2 intifadaer.  Mulig det er alle disse angrepene som menes med det palestinske problemet??   Jeg veit ikke, hvis man cherrypicker rabiate utsagn finnes det nok å ta av fra alle sider.

"Problemet" er at Israel har slått tilbake angrepene fra sine naboer og vunnet hver gang. Og det er åpenbart feil av Israel.

Sympatien ligger hos stort sett hos angriperne. Faktisk så mener man at områder angriperne har tapt (i kriger man har startet selv) bør returneres samtidig som de fremdeles jobber for å utslette i Israel.

Problemet med å starte en erobrings krig er at man setter sine egne områder i spill. Når de allierte rykket inn i Tyskland under andre verdenskrig kunne i Hitler bare si "fritt, vi gir oss, vårt land, ikke lov for dere å komme hit, vi avslutter krigen nå". Vi er ikke med å leker lenger?!?!

Tyskland ble okkupert, nazistene fjernet og når Tyskland ikke lenger utgjorde en fare reiste de allierte hjem.

Status i dag er at palestinerne ønsker å utslette jøder og Israel. Samtidig krever de områdene de har tapt tilbakeført. Ingen president i noe land vil noensinne gi bort erobret areal til en aggressorer som utgjør en fare for eget folk. 

Ser du ikke problemet med "riv muren, drep alle jøder". Kanskje ikke er et godt utgangspunkt for forhandlinger eller forsoning.  

HAMAS gir i hvert fall blaffen i egen befolkning. Alle fredsinitiativ blir skutt ned om det ikke innbefatter utslettelse av Israel. Sympati kortet brukes aktivt for å lage propaganda. Typisk er at HAMAS veit at artilleri radarer lett finner ut hvor raketter skytes fra.

Hva gjør HAMAS da? De sender opp en rakett utenfor en barnehage/skole/sykehus. Setter opp et kamera og venter på svaret. Når utskytingsplassen blir truffet er HAMAS på plass med kamera og filmer ofrene (de har skapt selv). Distribuerer bildene og skaper mer hat mot israel og sympati for seg selv,. Det er blodkynisk, men det virker.... folk kjøper narrativet og går banans.

HAMAS kunne brukt penger på helse, boliger, mat, utdanning. Isteden har de bygget 650 km tunneler 50m under bakken og avfyrt 50.000 missiler siste årene. 12.000 bare siste 5 mnd. DETTE KOSTER PENGER som kunne ha kommet palestinerene til gode. Samtidig har de tatt livet av demokratiet og korrupsjonen når nye høyder. 

Hamas ofrer sine egne og fører dem inn i nød og elendighet. Hvor er toget mot Hamas???

  • Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Commander skrev (1 time siden):

 

Status i dag er at palestinerne ønsker å utslette jøder og Israel. Samtidig krever de områdene de har tapt tilbakeført. Ingen president i noe land vil noensinne gi bort erobret areal til en aggressorer som utgjør en fare for eget folk. 

 

Å gi tilbake det man har stjålet er ikke det samme som å gi bort. Angriperne er blant befolkningen som er trengt inn i et lite hjørne av landet som en gang var deres.

Og det er ikke snakk om at Hamas skal få noe som helst. De fleste palestinerne vil også ha dem bort. Det er snakk om at begge parter må samarbeide og lage felles løsning. Det er den eneste mulige utvei. 

Og Palestina, utslette jødene?

5 millioner mennesker, skal drepe 15 millioner mennesker -mens de fleste er innesperret bak murer og gjerder? Hvem utsletter hvem? 

image-640w.png

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sommer2464 skrev (På 1.4.2024 den 17.01):

Jeg har sett flere på Facebook som la palestinsk flagg på profilbildet sin 7/10. Jeg tenker at dersom man klistrer et palestinsk flagg på profilbildet sitt samme dag som Hamas har kidnappet, drept og voldtatt over 1000 israelere så støtter man Hamas.

Tror ikke de vet de gjør det

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NenehGoji skrev (2 timer siden):

Å gi tilbake det man har stjålet er ikke det samme som å gi bort. Angriperne er blant befolkningen som er trengt inn i et lite hjørne av landet som en gang var deres.

Og det er ikke snakk om at Hamas skal få noe som helst. De fleste palestinerne vil også ha dem bort. Det er snakk om at begge parter må samarbeide og lage felles løsning. Det er den eneste mulige utvei. 

Og Palestina, utslette jødene?

5 millioner mennesker, skal drepe 15 millioner mennesker -mens de fleste er innesperret bak murer og gjerder? Hvem utsletter hvem? 

image-640w.png

 

Erobret land etter å ha blitt angrepet?  Så hvis man har blitt beskutt fra en høyde, erobrer høyden med store egne tap og fordriver angriperen. 

Så skal angriperen få tilbake høyden slik at de kan fortsette å bombardere?

Og de uttaler at bombardering er deres ønske. 

Ingen har noen gang under noen krig gjort det, ingen gir tilbake erobrede stillinger slik at angrepene fortsetter. 

Det er ikke vanskelig å forstå. Palestinerne gjør det umulig for seg selv. Det virker som sympati fra utlandet skal tvinge Israel på defensiven og at det er planen.

De har bombet og sprengt, kapret fly og drept idrettsutøvere under OL. Bygget treningsleire i nabolandene. Blitt utnyttet av Iran som løpegutter i Irans stedfortredende kamp. Men har det hjulpet noe særlig. Er palestinske liv blitt noe bedre. Selv nabolandene vil ikke ha palestinere der for de veit det fører bare til bråk. Militser og treningsleire. 

Og neste gang det kommer et terrorangrep som har utspring i en leir i Jordan, Syria, Egypt er det de landene som får bråk.

Endret av Commander
  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NenehGoji skrev (3 timer siden):

Å gi tilbake det man har stjålet er ikke det samme som å gi bort. Angriperne er blant befolkningen som er trengt inn i et lite hjørne av landet som en gang var deres.

Og det er ikke snakk om at Hamas skal få noe som helst. De fleste palestinerne vil også ha dem bort. Det er snakk om at begge parter må samarbeide og lage felles løsning. Det er den eneste mulige utvei. 

Og Palestina, utslette jødene?

5 millioner mennesker, skal drepe 15 millioner mennesker -mens de fleste er innesperret bak murer og gjerder? Hvem utsletter hvem? 

image-640w.png

 

En norsk ekspert i midtøsten-studier sa ved krigens begynnelse, at de fleste palestinere ville stemt på Hamas hvis de fikk sjansen. 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det ga hvertfall er veldig dårlig signal. Hadde vært dritflau om jeg holdt med Palestina og akkurat valgte den dagen til å flagge palestinsk på nett. 
Nå har jeg såpass tro på mennesker (fortsatt) at jeg velger å tro at de enda ikke hadde skjønt helt hva som hadde skjedd på bakken i Israel. 
Jeg reagerte også meget sterkt og negativt på at propalestinerne gikk ut i gatene med aggressiv støtte til Palestina. Det er faktisk mye av grunnen til at jeg (mostly) støtter Israel.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet blir like dumt om man sier om man støtter nazistene om man flaget for Ukraina. Ja, de hadde en stor nazist leir i Ukraina. Eller om man støtter Houttiene fult ut med å flagge for Yemen når den lidelsen er påført internt så vell som eksternt. Flagger man for Israel og støtter ulovlig bosetting og sionist okkupasjon? Man flagger for Palestinere, et folk! Man kan flagge for et folk, uten å være enig med politikken eller Hamas, slik som jeg er i mot sionisme ikke jøder. Og alle de som kjenner historien til palestinere fra Nakba til i dag, kjenner på det umenneskelig de har vært igjennom etter den første sionist spiren ble til og systematisk har okkupert og fra tatt de hjem og leve brød. Jeg flagger for Ukraina og støttet det ukrainske folket om jeg ikke er enig i alt det landet har tillatt av menneske handel, korrupsjonen og politisk styring. Ps.Fri Assange. Journalister er ikke kriminell for å avdekke sannheten. ( Da tror jeg har ferdig dekket mitt synspunkt) Nope, stemmer ikke venstre🫡  har bare menneskelige verdier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (På 1.4.2024 den 17.01):

Jeg har sett flere på Facebook som la palestinsk flagg på profilbildet sin 7/10. Jeg tenker at dersom man klistrer et palestinsk flagg på profilbildet sitt samme dag som Hamas har kidnappet, drept og voldtatt over 1000 israelere så støtter man Hamas.

Nei faktisk ikke. Mitt synspunkt er heller at jødene har gått altfor langt når Netanyahu dør om kanskje 10 15 år til og Israel kan da takke seg selv for og ha skapt enda flere drapsmaskiner som vil hevne seg på jøder. De har etablert og under trykket palestinerne såpass så lenge at nå kommer dette til og gå utover alle land. Når du bomber ihjel uskyldige barn som har INGEN verdens dritt med politikken krig og gjøre da har du gått alt fot alt for lang. Palestinerne har det dødd flere av enn jøder siden 1948. Det vet vi alle.  Husk at det er ike palestinerne som har ønsket dette. De ligger under Hamas sin påtvungne  hånd og Israel som slakter dem daglig som lam. Det er helt hinsides at vi kan sitte og se på grusomhetene de utfører hver eneste dag. 

 

Det er nok nå. Nå må vi få en fredsmekling mellom begge parter. Alle slal under samme grava. Det kan ikke holde på slik. Jeg klarer ikke se på og lese om det lenger det er blitt for mye for meg. HUSK også at disse menneskene levde en gang i fred og harmoni før jødene kom. Ikke vreng på historien vi alle vet at de har tatt landområder som ikke er dems. Når du bestemmer deg for og sulte og bombe en befolkning på nesten 2 millioner i år 2024. Sa kan jeg love dere at dette bare er toppen av hva vi aksepterer vil skje med våre neste generasjoner. 

 

Folk har skjønt sannheten. Den kommer tydeligere for hver dag som går ettersom at Netanyahu også får større og større press fra amerikanerne. De er ikke verdt en skit uten dem. De  er hverandres nikkedukker begge to. Ingen støtter Hamas men det undertrykte folket må man støtte. De er helt ødelagte fysisk psykisk og utmattet at vi kommer til og se en hel palestinsk generasjon bare enda mer sinte og uenige. Og det skjønner jeg at dem føler. 

 

Jeg støtter Palestina. 

 

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Sol93 said:

Nei faktisk ikke. Mitt synspunkt er heller at jødene har gått altfor langt når Netanyahu dør om kanskje 10 15 år til og Israel kan da takke seg selv for og ha skapt enda flere drapsmaskiner som vil hevne seg på jøder. De har etablert og under trykket palestinerne såpass så lenge at nå kommer dette til og gå utover alle land. Når du bomber ihjel uskyldige barn som har INGEN verdens dritt med politikken krig og gjøre da har du gått alt fot alt for lang. Palestinerne har det dødd flere av enn jøder siden 1948. Det vet vi alle.  Husk at det er ike palestinerne som har ønsket dette. De ligger under Hamas sin påtvungne  hånd og Israel som slakter dem daglig som lam. Det er helt hinsides at vi kan sitte og se på grusomhetene de utfører hver eneste dag. 

 

Det er nok nå. Nå må vi få en fredsmekling mellom begge parter. Alle slal under samme grava. Det kan ikke holde på slik. Jeg klarer ikke se på og lese om det lenger det er blitt for mye for meg. HUSK også at disse menneskene levde en gang i fred og harmoni før jødene kom. Ikke vreng på historien vi alle vet at de har tatt landområder som ikke er dems. Når du bestemmer deg for og sulte og bombe en befolkning på nesten 2 millioner i år 2024. Sa kan jeg love dere at dette bare er toppen av hva vi aksepterer vil skje med våre neste generasjoner. 

 

Folk har skjønt sannheten. Den kommer tydeligere for hver dag som går ettersom at Netanyahu også får større og større press fra amerikanerne. De er ikke verdt en skit uten dem. De  er hverandres nikkedukker begge to. Ingen støtter Hamas men det undertrykte folket må man støtte. De er helt ødelagte fysisk psykisk og utmattet at vi kommer til og se en hel palestinsk generasjon bare enda mer sinte og uenige. Og det skjønner jeg at dem føler. 

 

Jeg støtter Palestina. 

 

 

Hvordan skal de begynne og diskutere fred da?

Skal de begynne og diskutere en tostats løsning med en part som har i deres charter at de ikke ønsker dem der?

Det man heller burde gjort er og foreta en holdningsendring ovenfor både palestinere (Gaza) og israelere (Vestbredden) om at det ikke nytter og slås, det har de gjort i snart 70 år, og regla er bestandig den samme.

En utopisk ide hadde jo vært om Hamas forvitret innenfra og man heller kunne konsentrere seg om og diskutere med Fatah, som i motsetning til Hamas er sekulære, selv om de også har diverse problemer.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...