Gå til innhold

Folk som la palestinsk flagg på profilbildet sitt 7. oktober støtter de Hamas?


Sommer2464

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Melkebarten skrev (14 minutter siden):

Hvordan skal de begynne og diskutere fred da?

Skal de begynne og diskutere en tostats løsning med en part som har i deres charter at de ikke ønsker dem der?

Det man heller burde gjort er og foreta en holdningsendring ovenfor både palestinere (Gaza) og israelere (Vestbredden) om at det ikke nytter og slås, det har de gjort i snart 70 år, og regla er bestandig den samme.

En utopisk ide hadde jo vært om Hamas forvitret innenfra og man heller kunne konsentrere seg om og diskutere med Fatah, som i motsetning til Hamas er sekulære, selv om de også har diverse problemer.

Det er det som gjør det hele utrolig vanskelig. Det er snakk om utallige grunner til at verken den ene eller andre parten gir seg. Husk at  de bor i områder som er hellige og da mener vi ekstremt hellig både for muslimer og jøder. Kampen er ekstremt vanskelig og jeg tror alt skjer av en grunn. Men at det nå går daglig utover små uskydlige menneskebarn som har ingenting med det ig gjøre det fatter jeg ikke. Jeg blir helt slått av tanken på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttige idioter? 

De jeg kjenner er ikke veldig godt opplyste om konflikten. Offer for propaganda fra NRK med flere, fra regjeringen vår? Fra den norske helten Mads Gilbert? 
Ikke fordi de er antisemitter, eller uintelligente. 

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proaktiv skrev (16 timer siden):

Nå er det ikke så mange mennesker i på Gaza som i verden.
Hitler stengte Jødene inne i leire.
Israel stenger Palestinerne inne på Gaza.
Hitler gasset deretter Jødene.
Israelerne bomber dem
Hitler tok materielle verdier fra Jødene
Israelerne tar landområder.
Hitler kalte handlingen for den endelige løsningen
Israelske politikere har benyttet tilsvarende beskrivelse av Gaza krigen.

Hva er den praktiske forskjellen ?

Unyansert, og feil.

Det har så lenge jeg kan huske vært skutt missiler fra Palestina mot Israel. Terroraksjonen 7. oktober med voldtekter som våpen, og gisseltaking av små barn/babyer. Joda nybyggerne tar seg til rette, og det er portforbud, men aggresjonen fra Israel er framprovosert av Hamas ol., som i tillegg bevisst skjuler seg blant sivilbefolkningen fordi de vet at "sivile" ofre vekker sympati. Dette er et klassisk tilfelle av Don't-poke-the-bear.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen tvil om at Israel driver etnisk rensing av Gaza.
De 7 internasjonale hjelpearbeiderene som ble drept er bevis på det.

Israelske militære skyter på alt som rører på seg.

Først ble en bil truffet av en presisjonsrakett.

Da en bil stoppet for å hjelpe ble den andre bolen truffet av en presisjonsrakett.
Da stoppet også den tredje bilen og også den ble sprengt.

DET VAR INGEN BEVIS FOR AT DETTE VAR TERRORISTER. FAKTISK VAR DET STIKK MOTSATT.
NÅR ISRAELSKE MILITÆRE PÅ DENNE MÅTEN SKYTER PÅ ALT SOM RØRER PÅ SEG, OGSÅ UTEN NOEN INFORMASJON OM AT DET ER TERRORISTER MÅ DET REGNES SOM FORSØK PÅ ETNISK RENSING AV BEFOLKNINGEN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Proaktiv said:

Det er ingen tvil om at Israel driver etnisk rensing av Gaza.
De 7 internasjonale hjelpearbeiderene som ble drept er bevis på det.

Jo, det er tvil. 

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Proaktiv said:

Det er ingen tvil om at Israel driver etnisk rensing av Gaza.
De 7 internasjonale hjelpearbeiderene som ble drept er bevis på det.

Israelske militære skyter på alt som rører på seg.

Først ble en bil truffet av en presisjonsrakett.

Da en bil stoppet for å hjelpe ble den andre bolen truffet av en presisjonsrakett.
Da stoppet også den tredje bilen og også den ble sprengt.

DET VAR INGEN BEVIS FOR AT DETTE VAR TERRORISTER. FAKTISK VAR DET STIKK MOTSATT.
NÅR ISRAELSKE MILITÆRE PÅ DENNE MÅTEN SKYTER PÅ ALT SOM RØRER PÅ SEG, OGSÅ UTEN NOEN INFORMASJON OM AT DET ER TERRORISTER MÅ DET REGNES SOM FORSØK PÅ ETNISK RENSING AV BEFOLKNINGEN.

Israel har tatt på seg ansvaret for de 7 drepte hjelpearbeiderne. De har sterkt beklaget det som skjedde, og sier det er en tragisk hendelse. Det foregår nå en uavhengig granskning for å finne ut hva som skjedde. Vi får se hva konklusjonen på den granskningen blir, men at 7 drepte mennesker av andre etnisiteter enn palestinere skal være bevis på etnisk rensing er heller tvilsomt. 

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Lurium said:

Unyansert, og feil.

Det har så lenge jeg kan huske vært skutt missiler fra Palestina mot Israel. Terroraksjonen 7. oktober med voldtekter som våpen, og gisseltaking av små barn/babyer. Joda nybyggerne tar seg til rette, og det er portforbud, men aggresjonen fra Israel er framprovosert av Hamas ol., som i tillegg bevisst skjuler seg blant sivilbefolkningen fordi de vet at "sivile" ofre vekker sympati. Dette er et klassisk tilfelle av Don't-poke-the-bear.

ja !!! https://en.wikipedia.org/wiki/Palestinian_rocket_attacks_on_Israel

Det er ikke bare Gaza beboer som har mistet sitt hjem i løpet av årene.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol93 skrev (19 timer siden):

 

 

HUSK også at disse menneskene levde en gang i fred og harmoni før jødene kom. Ikke vreng på historien vi alle vet at de har tatt landområder som ikke er dems. Når du bestemmer deg for og sulte og bombe en befolkning på nesten 2 millioner i år 2024. Sa kan jeg love dere at dette bare er toppen av hva vi aksepterer vil skje med våre neste generasjoner. 

 

 

Det har alltid bodd jøder i dagens Israel så å skrive før jødene kom gir ingen mening. Det var en stor jødisk befolkning også før 1948. Den store innvandringen av jøder begynte på 1880 tallet og før dette var den jødiske befolkningen i Palestina på bare 10 000. Landområdet de har fått av Storbritannia i 1948 er helt klart deres fordi dette er jødenes gamle hjemland. De bomber ikke og sulter en befolkning på 2 millioner. En veldig stor del av de 31000 som har blitt drept var jihadister.

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svava skrev (10 timer siden):

Israel har tatt på seg ansvaret for de 7 drepte hjelpearbeiderne. De har sterkt beklaget det som skjedde, og sier det er en tragisk hendelse. Det foregår nå en uavhengig granskning for å finne ut hva som skjedde. Vi får se hva konklusjonen på den granskningen blir, men at 7 drepte mennesker av andre etnisiteter enn palestinere skal være bevis på etnisk rensing er heller tvilsomt. 

Drapene er bare et eksempel på det Palestinerne utsettes for.
Det skytes vilkårlig på alt som rører på seg. Denne gangen var det internasjonale hjelpearbeidere og Israel ble presset til å gi unnskyldning. Men årsaken var jo at dette ar vanlige m,ål for Israelske soldater. Det er bare flaks at det ikke har skjedd før. h

Hva med de 15.000 barna som er drept ? Israelske soldater bruker disse barn som jakt trofeer og klapper hverandre på skulderen hver gang et barn drepes.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Proaktiv said:

Drapene er bare et eksempel på det Palestinerne utsettes for.
Det skytes vilkårlig på alt som rører på seg. Denne gangen var det internasjonale hjelpearbeidere og Israel ble presset til å gi unnskyldning. Men årsaken var jo at dette ar vanlige m,ål for Israelske soldater. Det er bare flaks at det ikke har skjedd før. h

Hva med de 15.000 barna som er drept ? Israelske soldater bruker disse barn som jakt trofeer og klapper hverandre på skulderen hver gang et barn drepes.

15.000 barn? Hvor får du det tallet fra? UNRWA opererer med 12.300 pr 14/3 ifølge tall de har fått ifra helsemyndighetene oå Gaza.

Det er ikke meningen og være frekk eller noe. Men tror du på det du selv skriver? Mye av det du hat skrevet er blitt tilbakevist som direkte løgn.

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (På 1.4.2024 den 19.30):

Å ha palestinsk flagg på profil bilde den 7.oktober er akkurat som å ha et bilde av Bin Laden 11 sept 2001

Eller av Hitler i 1940.

 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (På 1.4.2024 den 23.23):

Vanskelig å si. For egen del var det overraskende å se de som mobiliserte i støttedemonstrasjoner til siden som gjennomførte terrorangrepet kort tid etter terrorangrepet, før Israel sin operasjon. Blant disse er det nok en del som i varierende grad sympatiserer med terroristene og terrorisme og de som ikke tar overgrep mot israelere særlig tungt, som Andro over her

Samtidig tror jeg mange støtter sin "side" nærmest på refleks, og ikke nødvendigvis har reflektert så mye over signalene det sender når en viser støtte til den angripende part umiddelbart etter et terrorangrep på sivile. 

Du er sannsynligvis vesentlig yngre enn meg, for jeg ble ikke overrasket. Jeg har ikke blitt overrasket på over 30 år; nå blir jeg bare trist. Det er som vanlig alltid " the usual suspects" det handler om. Før Blitz m. fl.; nå hele det nyfrelste etablissementet.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hvis man støtter Israel og skriver innlegg og kommentarer på nett, så jobber man for IDF? Det er det dummeste jeg har hørt; enn å komme med slike grunnløse påstander! Enhver vet det er Mossad som står for diverse utenlandsoperasjoner.

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen flagg på mitt bilde og har ingen formening for jeg følger ikke med, vet ikke hvem det er mest synd på eller hvem som har mest rett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er i alle fall «bad taste» å vifte med palestinske flagg like etter islamistene i Palestina har gjort terror og rakettangrep mot sivile. 
Må være passe rar om man mener det er en naturlig reaksjon 🤔

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (På 1.4.2024 den 17.01):

Jeg har sett flere på Facebook som la palestinsk flagg på profilbildet sin 7/10. Jeg tenker at dersom man klistrer et palestinsk flagg på profilbildet sitt samme dag som Hamas har kidnappet, drept og voldtatt over 1000 israelere så støtter man Hamas.

Ja, beklager men de direkte eller indirekte støtter en regjering som og er en terrororganisasjon 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (På 2.4.2024 den 12.47):

De fleste som lever i Palestina i dag har aldri stemt på Hamas. Å ha palestinaflagg tolker jeg som at man er mot undertrykkelse og drap på sivile 

Har du en link som skriver det du påstår? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, JaVel said:

Har du en link som skriver det du påstår? 

@Majer trenger ikke link til dette, det er nok implisitt i at sist valg var i 2006, og at befolkningen er svært ung, og derfor aldri har stemt ved valg.

På meningsmålinger står Hamas svært sterkt, det er også mange som heller støtter PIJ, eller palestinsk islamsk jihad som de heter, som om det sier at de har bedre verdier? 
Fatah, PA, som er PLO er jo nesten like ille, de betaler penger til terrorister, og til deres familier, Israel kaller det «Pay to Slay», de selv kaller det «Martyr fond». Det er disse Biden vil skal være makten i staten Palestina, de vil opprette etter dette 🤔De var aktive i terror i 2. Intifada.

Tankegodset om å utslette Israel, terror, vold, «river to the sea»,  står svært sterkt i alle politiske enheter, og i befolkningen i det hele.  Det finnes heldigvis andre meninger, men de er ikke organisert. 

Dette er ikke omstridt.

 

Hvordan et Palestina flagg kan være et symbol på at man er i mot undertrykkelse er svært merkelig, de har en president som har sittet i 18 år, han tør ikke ha valg for da er sjansen stor for at Hamas vinner. Hamas som styrte i en halvparten av Palestina, nemlig Gaza, er heller ikke fremmed for undertrykkelse, eller drap på sivile. 
Sinwar fikk tilnavnet «slakteren av Kahn Younis», ikke fordi han drap så mange israelere, og jøder, men fordi han drap palestinere som talte han i mot.

Palestina, og palestiner trenger å legge om sitt undertrykkende og voldelige samfunn, de bør legge om alt, og kanskje burde de få seg et nytt flagg også. 

Endret av Madame Butterfly
  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...