Gå til innhold

Vil du egentlig ha et forhold, eller er du hekta på digital oppmerksomhet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingenting ved en kvinne (eller en mann, vil jeg tro) gjør dem fantastisk interessante etter å ha utvekslet noen setninger med tekst. I beste fall framstår de som «ikke dum», «neppe gal», «noenlunde sammenfallende ønsker».

Å basere noe mer på det virker tynt for meg. Da er det mye bedre å si «ja, vi bestod hverandres grovsiling. La oss ta en kopp kaffe eller hva enn og finne ut om det er noe mer her heller enn å kaste bort tiden».

Tekstlig flørt er flaut. Tekstlig sex er noldus. Å utvikle noe slags følelse for noen basert på tekst er risky business. Jeg har prøvd.

Anonymkode: a79d2...13f

Det er din mening og det virker som du tillegger det jeg har sagt mer enn det jeg faktisk sa. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Se for deg dette scenario:

Du matcher med noen på Tinder. De vil ikke chatte men møtes i virkeligheten med engang. 

Hva tenker du med automatikk om denne personen og hva gjør du videre?  

Anonymkode: 840af...d9d

Vel, ofte er det jo sånn at disse som bare vil møtes uten å snakkes først også har en tom profil og kun et par bilder. Det virker som om dette er typer som vil legge minst mulig innsats inn i dating. Jeg tenker også at det kan tyde på at de har dårlig erfaring med å chatte først, kanskje ingen av de andre damene ville møte han etter å ha chatta først, så derfor forsøker han å unngå chatte-delen.

Erfaringsmessig blir samtalen også ganske kjedelig om man møtes uten å ha chattet først. Jeg vet jo ikke hvor jeg skal starte samtalen om jeg ikke kjenner personen i det hele tatt. Ofte blir det til at vi sitter i nesten to timer og bare snakker om jobben hans. På chat er det jo naturlig å stille litt random spørsmål om interesser, meninger, erfaringer, opplevelser, samfunn og nyheter, men når man møtes i virkeligheten så er det jo uhøflig å bare bytte samtaleemne, og fokuset blir mer på å  være en oppmerksom lytter.

Anonymkode: 2e54f...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tror dette er veldig lurt. Hva med chattingen etter at dere har vært på date og vil møtes igjen?  

Anonymkode: 840af...d9d

De jeg var interessert i, chattet jeg videre med hver dag :) men 2-5 meldinger daglig er mer en nok mellom møter for min del.

Anonymkode: d6778...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Så du er en person som liker å få god morgen meldinger og nattameldinger og kanskje har digitale interaksjoner også når dere har blitt kjærester?  

Anonymkode: 840af...d9d

Ringe ller sende melding og si god morgen og god natt synes jeg er koselig også etter at man har kommet videre og når man har blitt kjærester. Også når man er etablert hvis jeg er er på jobb-reise for eksempel så er det koselig å sende en natta-melding og å god morgen. 
Dialog i alle faser - både fysisk og digialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (2 timer siden):

Jeg vil kunne kommunisere med folk både online og i virkeligheten.. så da blir det chatting før vi eventuelt treffes.. Lengde før treff kan variere. Men generelt tenker jeg at de som vil treffes snarest mulig er utålmodige.

Enig med deg, jeg gjentar meg selv her; dialog og kommunikasjon mellom to som "matcher" og der ting kanskje utvikler seg til en date er viktig - både samtale ansikt til ansikt, på  telefon og på digitale flater. Ikke noe enten-eller for meg. 

Min erfaring med de som vil treffes etter meget kort tid er a) utålmodighet, b) de skal ha knulletreff eller c) de er ute etter noe de tror man har slik som penger, status eller annet de kan sole seg i.
Tro meg, jeg har opplevd a, b og c.  

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

De jeg var interessert i, chattet jeg videre med hver dag :) men 2-5 meldinger daglig er mer en nok mellom møter for min del.

Anonymkode: d6778...506

Hvor ofte møtte du disse som du møtte igjen? Tror du det hadde blitt ypperligere møter hvis dere ikke chattet mellom hvert møte?  

Anonymkode: 840af...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gentleman59 skrev (51 minutter siden):

Ringe ller sende melding og si god morgen og god natt synes jeg er koselig også etter at man har kommet videre og når man har blitt kjærester. Også når man er etablert hvis jeg er er på jobb-reise for eksempel så er det koselig å sende en natta-melding og å god morgen. 
Dialog i alle faser - både fysisk og digialt.

Normal digital dialog altså og ikke et digitalt forhold.  :) 

Anonymkode: 840af...d9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Vel, ofte er det jo sånn at disse som bare vil møtes uten å snakkes først også har en tom profil og kun et par bilder. Det virker som om dette er typer som vil legge minst mulig innsats inn i dating. Jeg tenker også at det kan tyde på at de har dårlig erfaring med å chatte først, kanskje ingen av de andre damene ville møte han etter å ha chatta først, så derfor forsøker han å unngå chatte-delen.

Anonymkode: 2e54f...1c2

Når du antar og tenker disse tingene spør du dem om det for å få bekreftet dine antagelser?  

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Erfaringsmessig blir samtalen også ganske kjedelig om man møtes uten å ha chattet først. Jeg vet jo ikke hvor jeg skal starte samtalen om jeg ikke kjenner personen i det hele tatt. Ofte blir det til at vi sitter i nesten to timer og bare snakker om jobben hans. På chat er det jo naturlig å stille litt random spørsmål om interesser, meninger, erfaringer, opplevelser, samfunn og nyheter, men når man møtes i virkeligheten så er det jo uhøflig å bare bytte samtaleemne, og fokuset blir mer på å  være en oppmerksom lytter.

Anonymkode: 2e54f...1c2

Hvorfor kan du ikke samle opp disse random spørsmålene om interesser, meninger etc til et møte i virkeligheten?  

Anonymkode: 840af...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (1 time siden):

Vi er jo samboere da, og gifter oss til sommeren, men vi snakker sammen hver dag, både skriftlig og muntlig. Er vi på jobb snapper vi ofte til hverandre, og hjemme snakker vi mye sammen (muntlig). Vi elsker å snakke med hverandre (det er litt merkelig å chatte skriftlig med hverandre når man sitter i samme sofa), og vi snakker om alt mellom himmel og jord. 😊

Hvis han er på jobbreise ringes vi alltid og prater i et par timer (han liker å få snakket ut om dagen, og det samme gjør jeg). Og før man spør: nei, jeg har aldri mast og kontrollert han, og heller ikke han meg. Vi bare liker å snakke sammen. 

Det rare er at vi begge er to introverte, ganske sjenerte sjeler som er ganske innadvendte, men sammen kan vi kommunisere i timesvis på ulike plattformer. :)

Jeg kunne nok ikke ha vært sammen med en som var helt tyst mellom møter. Det ville vært merkelig, og tolket det som at han ikke var særlig interessert. 

Glemte å svare på det andre: jeg chatter lite med andre. Det gjør ikke han heller. Han kommuniserer med kompisene på mail, snap og discord, og jeg via messenger og snap, men vi snakker ikke veldig mye andre. Ingen av oss er egentlig spesielt "chattete" av oss. Jeg var det mye mer før, da jeg var ensom og levde livet mitt mer ute på nettet. 

Takk for utfyllende svar. Virker som dere har det veldig fint sammen og har funnet noen som er lik når det kommer til kommunikasjon og interaksjon :) Gratulerer :) 

Anonymkode: 840af...d9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Når du antar og tenker disse tingene spør du dem om det for å få bekreftet dine antagelser?  

Jeg sier til han at siden det er lite informasjon i profilen hans vil jeg gjerne chatte litt før jeg bestemmer meg for om jeg vil møte han. Forklarer at jeg liker å ha et inntrykk av personen jeg møter, at jeg gjerne vil vite at vi har noe å snakke om før vi møtes, fordi det ellers kan bli litt kleint om vi sitter og tar en øl og ikke kommer på noe å si til hverandre. Forsikrer han om at det ikke trenger å bli en lang prat, jeg vil bare ha litt inntrykk av hvem han er.

Da pleier de å si nei, også går vi begge videre.

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvorfor kan du ikke samle opp disse random spørsmålene om interesser, meninger etc til et møte i virkeligheten?  

Anonymkode: 840af...d9d

Fordi det er uhøflig å stadig bytte samtaleemne når man møtes i virkeligheten. Jeg kan ikke bare avbryte og spørre om noe helt annet når han er midt i et langt utlegg om jobben sin.

Anonymkode: 2e54f...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi det er uhøflig å stadig bytte samtaleemne når man møtes i virkeligheten. Jeg kan ikke bare avbryte og spørre om noe helt annet når han er midt i et langt utlegg om jobben sin.

Anonymkode: 2e54f...1c2

Min erfaring er at de som kutter ut spørsmål og dialog mellom møtene har bedre samtaler når de møtes, og man har hyppigere møter fordi man har mye mer interesse av å møtes for å bli kjent.  Samtalene flyter også bedre for hver gang man møtes  i tillegg til at man bare trives bedre sammen i virkeligheten enn når man bygger en digital relasjon ved siden av. 

Anonymkode: 840af...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvis han ikke ønsker å ha kontakt mellom treffene men er flink til å avtale treff og viser tydelig at han ønsker å bli bedre kjent via treff, hva tenker du da? Siden du skriver at en mann som ikke ønsker å holde kontakt er noe for deg, men har et eller der i tillegg. 

Anonymkode: 840af...d9d

Det kommer nok litt an på hvor ofte vi kan treffes og at neste treff allerede er avtalt. 

Skal det gå mer enn en uke mellom og jeg egentlig ikke er sikker på om eller når vi skal treffes igjen i tillegg til at jeg ikke får noen meldinger eller samtaler så mister jeg interessen. Jeg vil ha mer kontakt enn det. Mer forutsigbarhet også. 

Jeg dropper ikke en bra mann ene og alene fordi han ikke er så glad i teksting dersom alt annet er bra. 

Jeg vil jo gjerne tilbringe tid sammen dersom jeg liker noen. Gjerne ett par kvelder i uka. Jeg vil selvsagt aller helst treffes, men om det ikke går så vil jeg gjerne ringes eller chatte litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Min erfaring er at de som kutter ut spørsmål og dialog mellom møtene har bedre samtaler når de møtes, og man har hyppigere møter fordi man har mye mer interesse av å møtes for å bli kjent.  Samtalene flyter også bedre for hver gang man møtes  i tillegg til at man bare trives bedre sammen i virkeligheten enn når man bygger en digital relasjon ved siden av. 

Anonymkode: 840af...d9d

Jeg har altså aldri insistert på å chatte mellom møter, jeg vil bare ha en kort prat på chat før det aller første møte. Jeg er ukomfortabel med å møte en mann jeg vet absolutt ingenting om.

Anonymkode: 2e54f...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trek skrev (2 minutter siden):

Det kommer nok litt an på hvor ofte vi kan treffes og at neste treff allerede er avtalt. 

Skal det gå mer enn en uke mellom og jeg egentlig ikke er sikker på om eller når vi skal treffes igjen i tillegg til at jeg ikke får noen meldinger eller samtaler så mister jeg interessen. Jeg vil ha mer kontakt enn det. Mer forutsigbarhet også. 

Jeg dropper ikke en bra mann ene og alene fordi han ikke er så glad i teksting dersom alt annet er bra. 

Jeg vil jo gjerne tilbringe tid sammen dersom jeg liker noen. Gjerne ett par kvelder i uka. Jeg vil selvsagt aller helst treffes, men om det ikke går så vil jeg gjerne ringes eller chatte litt.

Fint å høre. Det var det jeg tenkte meg, men det kunne misforstås på måten du skrev forrige kommentar.  Min personlige mening er at man kan være litt tolmodig i begynnelsen før man har blitt kjent og har fått vist sin verdi, men etter dette er det veldig rart hvis det går en uke uten at man har møttes eller fått beskjed om at man ikke kan møtes pga et eller annet. Man skal bli mer og mer interessert i å møtes, ikke omvendt :) 

Anonymkode: 840af...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For min del vil jeg avklare diverse greier på chat før jeg møter vedkommende. Når noen kommer med røde flagg svart på hvitt er det enklere å forholde seg til enn om de røde flaggene kommer over en kopp kaffe. Alt som skrives kan ettersjekkes, om det gir mening, og jeg kan ta meg bedre tid til å analysere hva slags menneske vedkommende er. 

En kopp kaffe kan gjerne komme etter noen kvelder med chatting, bare for å ha presisert det. Er det god kjemi på chat, så tar jeg selvsagt sjansen på en kaffe. Men jeg tar ikke en kaffe med alle som spør om det, det har jeg ikke tid til. Liker å treffe folk når jeg er opplagt og nystelt, kan ikke fordra å gå på noe sånt rett etter jobb. Det skal være hyggelig og avslappende, ikke enda en "oppgave" man må fullføre.

Anonymkode: 01eda...a3f

Jeg er lik som deg og enig. Nå er jeg ikke singel lengre (traff kjæresten på Tinder, så det er fullt mulig!), men jeg også avklarer endel ting før jeg sier ja til kaffe. Hadde ikke gjort annet om jeg skulle takke ja til alle som inviterte meg på date via Tinder (som det sikkert er for de aller fleste jenter på Tinder). Jeg avklarer feks 

- Om han har barn fra før 

- Om han har lyst på barn

- Hva slags grenser han har og hva han definerer som utroskap

- Hva slags livsstil han ser for seg (jeg lever et type liv ikke alle er interessert i å leve)

- At han er høy nok (dvs over 1.80, noe annet er for meg dessverre bare turn off, ikke noe jeg har kontroll på selv)

- At han noenlunde samme sexlyst som meg selv (har ødelagt for meg i flere relasjoner å vente med å avklare dette ut i relasjonen når man ser man er veldig forskjellige der)

- At han ikke er religiøs 

Jeg avklarer ikke dette som i et avhør, det er naturlig flyt i samtalen der man ønsker å bli litt grunnleggende kjent før man møtes. Jeg avklarte dette ned nåværende kjæreste innen en uke med chatting, før han ba meg på date, og vi hadde god kjemi også i virkeligheten. 

Jeg tror menn må prøve å se det fra kvinnens perspektiv - jeg har jobb, venner og en travel fritid. De fleste blir jo litt snurt når jeg har sagt nei til date etter en time med chatting, når jeg prøver å forklare på en ikke-skrytete måte at jeg faktisk ikke har tid til å møte alle som spør om date med en gang. Det er ikke nødvendigvis negativt at man bes raskt på date, men ikke bli sur. Jeg var i all hovedsak bare ute etter et seriøst forhold, med en bra mann, og savner overhodet ikke all spammen på Tinder. 

Anonymkode: b8542...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er lik som deg og enig. Nå er jeg ikke singel lengre (traff kjæresten på Tinder, så det er fullt mulig!), men jeg også avklarer endel ting før jeg sier ja til kaffe. Hadde ikke gjort annet om jeg skulle takke ja til alle som inviterte meg på date via Tinder (som det sikkert er for de aller fleste jenter på Tinder). Jeg avklarer feks 

- Om han har barn fra før 

- Om han har lyst på barn

- Hva slags grenser han har og hva han definerer som utroskap

- Hva slags livsstil han ser for seg (jeg lever et type liv ikke alle er interessert i å leve)

- At han er høy nok (dvs over 1.80, noe annet er for meg dessverre bare turn off, ikke noe jeg har kontroll på selv)

- At han noenlunde samme sexlyst som meg selv (har ødelagt for meg i flere relasjoner å vente med å avklare dette ut i relasjonen når man ser man er veldig forskjellige der)

- At han ikke er religiøs 

Jeg avklarer ikke dette som i et avhør, det er naturlig flyt i samtalen der man ønsker å bli litt grunnleggende kjent før man møtes. Jeg avklarte dette ned nåværende kjæreste innen en uke med chatting, før han ba meg på date, og vi hadde god kjemi også i virkeligheten. 

Jeg tror menn må prøve å se det fra kvinnens perspektiv - jeg har jobb, venner og en travel fritid. De fleste blir jo litt snurt når jeg har sagt nei til date etter en time med chatting, når jeg prøver å forklare på en ikke-skrytete måte at jeg faktisk ikke har tid til å møte alle som spør om date med en gang. Det er ikke nødvendigvis negativt at man bes raskt på date, men ikke bli sur. Jeg var i all hovedsak bare ute etter et seriøst forhold, med en bra mann, og savner overhodet ikke all spammen på Tinder. 

Anonymkode: b8542...291

Det jeg lurte på med tråden var mer mengden chatting ikke bare før en date men også etter en date. I hvor stor grad er relasjonen som skapes digital. Du og din kjæreste, hvor mye chattet dere når dere ble kjent og hvor mye chatter dere nå?  

Anonymkode: 840af...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det jeg lurte på med tråden var mer mengden chatting ikke bare før en date men også etter en date. I hvor stor grad er relasjonen som skapes digital. Du og din kjæreste, hvor mye chattet dere når dere ble kjent og hvor mye chatter dere nå?  

Anonymkode: 840af...d9d

Ah, da misforstod jeg litt. 

Vi chattet mye gjennom hele relasjonen og holder også kontakt når vi ikke er sammen fysisk nå. Vi både snapper hverandre og skriver meldinger, og ringes også når vi har anledning mens begge er på jobb, selv om vi også bor sammen og sees hver dag.

Anonymkode: b8542...291

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ah, da misforstod jeg litt. 

Vi chattet mye gjennom hele relasjonen og holder også kontakt når vi ikke er sammen fysisk nå. Vi både snapper hverandre og skriver meldinger, og ringes også når vi har anledning mens begge er på jobb, selv om vi også bor sammen og sees hver dag.

Anonymkode: b8542...291

Edit:

Vi chattet hver dag flere ganger for dagen før vi ble offisielt sammen - så vi liker begge å holde jevnlig kontakt på telefon. 

Anonymkode: b8542...291

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fint å høre. Det var det jeg tenkte meg, men det kunne misforstås på måten du skrev forrige kommentar.  Min personlige mening er at man kan være litt tolmodig i begynnelsen før man har blitt kjent og har fått vist sin verdi, men etter dette er det veldig rart hvis det går en uke uten at man har møttes eller fått beskjed om at man ikke kan møtes pga et eller annet. Man skal bli mer og mer interessert i å møtes, ikke omvendt :) 

Anonymkode: 840af...d9d

Det er ikke alltid man har mulighet til å treffes så ofte og da mener jeg chatting eller telefon samtaler er en fin måte å holde kontakten på.

Når jeg er forelsket så skal det ikke så mye til, ett lite tenker på deg og gleder meg veldig til å treffes igjen synes jeg er fint. Trenger ikke lange å dype samtaler. 

Jeg trenger mer kontakt i bli kjent fasen i grunnen enn når jeg er i ett etablert forhold. Det er meg da. 

Det finnes heldigvis mange menn som synes det er trivelig med kontakt hver dag, så da kan jeg date disse mennene. Det er bedre at noen lyser opp av meldingene mine enn at de irriterer seg over at jeg er masete tenker jeg☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trek skrev (23 minutter siden):

Det er ikke alltid man har mulighet til å treffes så ofte og da mener jeg chatting eller telefon samtaler er en fin måte å holde kontakten på.

Når jeg er forelsket så skal det ikke så mye til, ett lite tenker på deg og gleder meg veldig til å treffes igjen synes jeg er fint. Trenger ikke lange å dype samtaler. 

Jeg trenger mer kontakt i bli kjent fasen i grunnen enn når jeg er i ett etablert forhold. Det er meg da. 

Det finnes heldigvis mange menn som synes det er trivelig med kontakt hver dag, så da kan jeg date disse mennene. Det er bedre at noen lyser opp av meldingene mine enn at de irriterer seg over at jeg er masete tenker jeg☺️

Alle trenger mer kontakt i begynnelsen for å bli bedre kjent. Det er vesentlig for å finne ut om man passer sammen som kjærester eller ikke. Erfaringen min er at de som har denne delen via chatting og ikke via møter ikke ender opp som kjærester. De utvikler en digital kjæresterelasjon med enkelte treff i ny og ne over lang tid før det til slutt ikke går lenger for en eller begge. 

Jeg mener ikke meldinger som " jeg tenker på deg" eller "god morgen" men når man har digitale samtaler via chat,  kontra å snakke sammen på telefon eller møtes i virkeligheten. 

 

Anonymkode: 840af...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...