Gå til innhold

Vil du egentlig ha et forhold, eller er du hekta på digital oppmerksomhet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hver gang dette temaet dukker opp, så legger jeg merke til at de som ikke er glad i skriving, er de som påstår å ha fasit for hvordan det "skal" gjøres. 

Vi som ser verdien i skriftlig kommunikasjon, enten det er med ukjente, eller kjæresten vår, kan vel få lov til det?  Jeg møter kjæresten flere ganger i uka, men likevel er nok halvparten av ordvekslingen vår skriftlig. Jeg anerkjenner også at noen er fornøyd med å være brevvenner/chattekjærester. 

Anonymkode: 5a9f8...2c2

Jeg ser ingen her som påstår at de har fasit for noe som helst, det diskuteres ulike måter å gjøre ting på. Kan ikke se at noen påstår at det ene er mer "riktig" eller "galt" enn det andre, bare hva egne preferanser er.

Anonymkode: 13751...a61

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gentleman59 skrev (50 minutter siden):

Chat er en fin måte å begynne å blir kjent på, sende hyggelige meldinger og ønske god natt og si god morgen. Åpne seg litt og fortelle litt om seg selv så det legges et grunnlag for å møtes.

Så du er en person som liker å få god morgen meldinger og nattameldinger og kanskje har digitale interaksjoner også når dere har blitt kjærester?  

Anonymkode: 840af...d9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg ser ingen her som påstår at de har fasit for noe som helst, det diskuteres ulike måter å gjøre ting på. Kan ikke se at noen påstår at det ene er mer "riktig" eller "galt" enn det andre, bare hva egne preferanser er.

Anonymkode: 13751...a61

Enig. Og grunnen til at jeg startet tråden er fordi jeg tror dette er noe som er lurt å tenke over i den digitale verden vi lever i. Det finnes veldig mange som "leter etter kjæreste" som egentlig bare leter etter en digital kjæreste og den trygge men spennende følelsen det gir av å ha noen som bryr seg om en og som er der for en, uten at man møtes fysisk. 

Anonymkode: 840af...d9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du har ikke behov for å ha digital kontakt med noen? 

God morgen meldinger? 

Flørtemeldinger i løpet av dagen?

Chatte når man ikke har mulighet til å være sammen? 

Anonymkode: 840af...d9d

Jo, men kun dersom man også ses, jeg har møtt menn på nettet som vil ha sms forhold, da mener jeg aldri møtes men skrive og chatte dagen lang. Dum og uerfaren første gangen hadde jeg en slik relasjon på 5 måneder uten at vi kunne møtes. 

Anonymkode: 4827d...bca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (1 time siden):

Hvorfor spør du om det?

Hvis du har kjæreste hadde det vært fint å høre litt om hvordan dere kommuniserer med hverandre. Hvor mye meldinger og dialog mellom treffene dere har i virkeligheten. 

Anonymkode: 840af...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det finnes en gyllen middelvei her. 

Jeg vil gjerne vite at vi har de samme grunn verdiene og ønsker det samme innen dating. Ikke minst å avklare at det er praktisk mulig å date. Det er så kjedelig å finne noen man virkelig liker også viser det seg har vi motsatte uker og bare har mulighet til å treffes annenhver helg🥺

Så snart det er avklart så vil jeg gjerne treffes fremfor å chatte i ukesvis. Jeg har havnet i den digitale kjæresten fella noen ganger og det er virkelig ikke noe for meg! 

Jeg liker å skrive meldinger eller ringes mellom treff også, så en mann som ikke er interessert i å holde kontakt eller å bli bedre kjent er ikke mannen for meg. 

Jeg vil tydeligvis ha det beste fra begge verdener, kravstor som jeg er😅

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Digital kjæreste, bra begrep, er overraskende mange som bare er ute etter der faktisk 

Anonymkode: 4827d...bca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo, men kun dersom man også ses, jeg har møtt menn på nettet som vil ha sms forhold, da mener jeg aldri møtes men skrive og chatte dagen lang. Dum og uerfaren første gangen hadde jeg en slik relasjon på 5 måneder uten at vi kunne møtes. 

Anonymkode: 4827d...bca

Min erfaring er at menn som sender god morgen meldinger og som vil chatte og holde kontakten mellom møter sjeldens inngår en seriøs relasjon med personen når det kommer til stykke. De som ikke har behov for å chatte mellom møter vil treffe sin potensielle kjæreste oftere og det utvikler seg raskt til en kjæreste relasjon. 

Anonymkode: 840af...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Digital kjæreste, bra begrep, er overraskende mange som bare er ute etter der faktisk 

Anonymkode: 4827d...bca

Jeg tenker at med AI  vil vi kanskje slippe å ha disse som ønsker seg digitale kjærester på appene fordi de vil heller foretrekke å ha en digital kjæreste på fast basis. En kombinasjon av strengere kontroll på datingapper - med kjæreste som mål, og slike digitale kjæreste tjenester vil kunne løse noen av problemene single har med å finne noen digitalt i dag. 

Anonymkode: 840af...d9d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min erfaring er at menn som sender god morgen meldinger og som vil chatte og holde kontakten mellom møter sjeldens inngår en seriøs relasjon med personen når det kommer til stykke. De som ikke har behov for å chatte mellom møter vil treffe sin potensielle kjæreste oftere og det utvikler seg raskt til en kjæreste relasjon. 

Anonymkode: 840af...d9d

Delt erfaring her, har opplevd samme som deg, men også de som er på tastene og det ble kjæreste, men det er lenge siden nå ja.. var sikkert en sjeldenhet 

Anonymkode: 4827d...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vite noe om personen, men så hadde jeg 20 stykker som ville møte meg, så hadde 2-3 dater i uka (flere orket og rakk jeg ikke) 

 

Kunne ikke gi alle en sjanse, så ikke vitsen om de ville ha eller hadde barn for eksempel. Sånne ting kan skrives på chat

Anonymkode: d6778...506

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne chatte litt først og deretter møtes. Jeg matchet med samboer i desember 2021, og vi hadde første date i januar 2022. Vi chattes noen uker før første date. 

Jeg liker en mellomting. :)

Jeg har kun vært interessert i noe seriøst, og ikke ute etter "digital oppmerksomhet".

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trek skrev (5 minutter siden):

Jeg liker å skrive meldinger eller ringes mellom treff også, så en mann som ikke er interessert i å holde kontakt eller å bli bedre kjent er ikke mannen for meg. 

Men hvis han ikke ønsker å ha kontakt mellom treffene men er flink til å avtale treff og viser tydelig at han ønsker å bli bedre kjent via treff, hva tenker du da? Siden du skriver at en mann som ikke ønsker å holde kontakt er noe for deg, men har et eller der i tillegg. 

Anonymkode: 840af...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Delt erfaring her, har opplevd samme som deg, men også de som er på tastene og det ble kjæreste, men det er lenge siden nå ja.. var sikkert en sjeldenhet 

Anonymkode: 4827d...bca

Det ble kjæreste, men det ble slutt. Kan det ha noe for seg?  At slike personer egentlig ikke er klar for et monogamt forhold med noen fordi de liker å ha digital kjæreste i tillegg? 

Anonymkode: 840af...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kompiser mener at det er en del av damen som kun vil ha oppmerksomhet, akkurat som noen menn kun vil ha sex. Jeg gir ikke ut oppmerksomheten min om jeg ikke får noe tilbake.

Anonymkode: bc464...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (1 minutt siden):

Jeg vil gjerne chatte litt først og deretter møtes. Jeg matchet med samboer i desember 2021, og vi hadde første date i januar 2022. Vi chattes noen uker før første date. 

Jeg liker en mellomting. :)

Hvor mye chatter dere i dag? Med hverandre og med andre?  

Anonymkode: 840af...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg må vite noe om personen, men så hadde jeg 20 stykker som ville møte meg, så hadde 2-3 dater i uka (flere orket og rakk jeg ikke) 

 

Kunne ikke gi alle en sjanse, så ikke vitsen om de ville ha eller hadde barn for eksempel. Sånne ting kan skrives på chat

Anonymkode: d6778...506

Tror dette er veldig lurt. Hva med chattingen etter at dere har vært på date og vil møtes igjen?  

Anonymkode: 840af...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (1 time siden):

Jeg vil kunne kommunisere med folk både online og i virkeligheten.. så da blir det chatting før vi eventuelt treffes.. Lengde før treff kan variere. Men generelt tenker jeg at de som vil treffes snarest mulig er utålmodige.

Ingenting ved en kvinne (eller en mann, vil jeg tro) gjør dem fantastisk interessante etter å ha utvekslet noen setninger med tekst. I beste fall framstår de som «ikke dum», «neppe gal», «noenlunde sammenfallende ønsker».

Å basere noe mer på det virker tynt for meg. Da er det mye bedre å si «ja, vi bestod hverandres grovsiling. La oss ta en kopp kaffe eller hva enn og finne ut om det er noe mer her heller enn å kaste bort tiden».

Tekstlig flørt er flaut. Tekstlig sex er noldus. Å utvikle noe slags følelse for noen basert på tekst er risky business. Jeg har prøvd.

Anonymkode: a79d2...13f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det tar 3 minutter å finne ut om man er ute etter samme type relasjon. Det tar ca 2 timer å gjøre seg klar, gå til plassen man skal møtes, ha den kaffen og så komme seg hjem igjen. 

Anonymkode: 840af...d9d

Eller en flytur hvis man bor i Ryfylke. 

Anonymkode: 727c6...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvor mye chatter dere i dag? Med hverandre og med andre?  

Anonymkode: 840af...d9d

Vi er jo samboere da, og gifter oss til sommeren, men vi snakker sammen hver dag, både skriftlig og muntlig. Er vi på jobb snapper vi ofte til hverandre, og hjemme snakker vi mye sammen (muntlig). Vi elsker å snakke med hverandre (det er litt merkelig å chatte skriftlig med hverandre når man sitter i samme sofa), og vi snakker om alt mellom himmel og jord. 😊

Hvis han er på jobbreise ringes vi alltid og prater i et par timer (han liker å få snakket ut om dagen, og det samme gjør jeg). Og før man spør: nei, jeg har aldri mast og kontrollert han, og heller ikke han meg. Vi bare liker å snakke sammen. 

Det rare er at vi begge er to introverte, ganske sjenerte sjeler som er ganske innadvendte, men sammen kan vi kommunisere i timesvis på ulike plattformer. :)

Jeg kunne nok ikke ha vært sammen med en som var helt tyst mellom møter. Det ville vært merkelig, og tolket det som at han ikke var særlig interessert. 

Glemte å svare på det andre: jeg chatter lite med andre. Det gjør ikke han heller. Han kommuniserer med kompisene på mail, snap og discord, og jeg via messenger og snap, men vi snakker ikke veldig mye andre. Ingen av oss er egentlig spesielt "chattete" av oss. Jeg var det mye mer før, da jeg var ensom og levde livet mitt mer ute på nettet. 

Endret av SPOCA
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...