Gå til innhold

Vil du egentlig ha et forhold, eller er du hekta på digital oppmerksomhet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Se for deg dette scenario:

Du matcher med noen på Tinder. De vil ikke chatte men møtes i virkeligheten med engang. 

Hva tenker du med automatikk om denne personen og hva gjør du videre?  

Anonymkode: 840af...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en av de som vil møtes med en gang. For meg er kjemi veldig viktig, og den merker man ikke over meldinger. Gidder ikke å kaste bort masse tid på chatting og så viser det  seg at det er null kjemi.

Anonymkode: 13751...a61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Se for deg dette scenario:

Du matcher med noen på Tinder. De vil ikke chatte men møtes i virkeligheten med engang. 

Hva tenker du med automatikk om denne personen og hva gjør du videre?  

Anonymkode: 840af...d9d

Det er jo BRA, det verste er de som omtrent vil ha en brevvenn og så blir det aldri noe

Anonymkode: 4827d...bca

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er en av de som vil møtes med en gang. For meg er kjemi veldig viktig, og den merker man ikke over meldinger. Gidder ikke å kaste bort masse tid på chatting og så viser det  seg at det er null kjemi.

Anonymkode: 13751...a61

Så bra.  

Samtidig kan det være lurt å passe på at man vil det samme for en relasjon før man møtes også. Sånn at man ikke kaster bort tiden til hverandre synes du ikke?  

Anonymkode: 840af...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har altid foretrukket raskt møte. Bort fra tastaturet og inn i virkeligheten. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så bra.  

Samtidig kan det være lurt å passe på at man vil det samme for en relasjon før man møtes også. Sånn at man ikke kaster bort tiden til hverandre synes du ikke?  

Anonymkode: 840af...d9d

Vi kan vel gå ut og ta en kaffe og snakke om det da?

Anonymkode: 13751...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo BRA, det verste er de som omtrent vil ha en brevvenn og så blir det aldri noe

Anonymkode: 4827d...bca

Så du har ikke behov for å ha digital kontakt med noen? 

God morgen meldinger? 

Flørtemeldinger i løpet av dagen?

Chatte når man ikke har mulighet til å være sammen? 

Anonymkode: 840af...d9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville alltid foretrukket et fysisk møte. Synes chatting er helt uinteressant.

Anonymkode: 3a6e9...752

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammelsmurfen skrev (1 minutt siden):

Jeg har altid foretrukket raskt møte. Bort fra tastaturet og inn i virkeligheten. 

Når du da blir kjæreste med de hvor stor del av relasjonen foregår digitalt? 

Anonymkode: 840af...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi kan vel gå ut og ta en kaffe og snakke om det da?

Anonymkode: 13751...a61

Nei jeg tenker at det er noe man kan ta før man møtes for en kaffe. Men du kan f.eks møte meg på en konsert jeg skal på med vennegjengen min i morgen og si hei?  

Anonymkode: 840af...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så bra.  

Samtidig kan det være lurt å passe på at man vil det samme for en relasjon før man møtes også. Sånn at man ikke kaster bort tiden til hverandre synes du ikke?  

Anonymkode: 840af...d9d

Tja, er det noe mer bortkastet tid å komme seg ut for å møte noen enn å tekste med hverandre på en skjerm? 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (2 minutter siden):

Tja, er det noe mer bortkastet tid å komme seg ut for å møte noen enn å tekste med hverandre på en skjerm? 

Det tar 3 minutter å finne ut om man er ute etter samme type relasjon. Det tar ca 2 timer å gjøre seg klar, gå til plassen man skal møtes, ha den kaffen og så komme seg hjem igjen. 

Anonymkode: 840af...d9d

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil kunne kommunisere med folk både online og i virkeligheten.. så da blir det chatting før vi eventuelt treffes.. Lengde før treff kan variere. Men generelt tenker jeg at de som vil treffes snarest mulig er utålmodige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del vil jeg avklare diverse greier på chat før jeg møter vedkommende. Når noen kommer med røde flagg svart på hvitt er det enklere å forholde seg til enn om de røde flaggene kommer over en kopp kaffe. Alt som skrives kan ettersjekkes, om det gir mening, og jeg kan ta meg bedre tid til å analysere hva slags menneske vedkommende er. 

En kopp kaffe kan gjerne komme etter noen kvelder med chatting, bare for å ha presisert det. Er det god kjemi på chat, så tar jeg selvsagt sjansen på en kaffe. Men jeg tar ikke en kaffe med alle som spør om det, det har jeg ikke tid til. Liker å treffe folk når jeg er opplagt og nystelt, kan ikke fordra å gå på noe sånt rett etter jobb. Det skal være hyggelig og avslappende, ikke enda en "oppgave" man må fullføre.

Anonymkode: 01eda...a3f

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (5 minutter siden):

Jeg vil kunne kommunisere med folk både online og i virkeligheten.. så da blir det chatting før vi eventuelt treffes.. Lengde før treff kan variere. Men generelt tenker jeg at de som vil treffes snarest mulig er utålmodige.

Har du kjæreste? 

Anonymkode: 840af...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For min del vil jeg avklare diverse greier på chat før jeg møter vedkommende. Når noen kommer med røde flagg svart på hvitt er det enklere å forholde seg til enn om de røde flaggene kommer over en kopp kaffe. Alt som skrives kan ettersjekkes, om det gir mening, og jeg kan ta meg bedre tid til å analysere hva slags menneske vedkommende er. 

En kopp kaffe kan gjerne komme etter noen kvelder med chatting, bare for å ha presisert det. Er det god kjemi på chat, så tar jeg selvsagt sjansen på en kaffe. Men jeg tar ikke en kaffe med alle som spør om det, det har jeg ikke tid til. Liker å treffe folk når jeg er opplagt og nystelt, kan ikke fordra å gå på noe sånt rett etter jobb. Det skal være hyggelig og avslappende, ikke enda en "oppgave" man må fullføre.

Anonymkode: 01eda...a3f

Dere møtes og det er superkjemi og dere vil fortsette å møtes. 

Hvor stor andel av relasjonen deres er digital etter dette?  

Anonymkode: 840af...d9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Har du kjæreste? 

Anonymkode: 840af...d9d

Hvorfor spør du om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Dere møtes og det er superkjemi og dere vil fortsette å møtes. 

Hvor stor andel av relasjonen deres er digital etter dette?  

Anonymkode: 840af...d9d

Minimalt.

Anonymkode: 13751...a61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chat er en fin måte å begynne å blir kjent på, sende hyggelige meldinger og ønske god natt og si god morgen. Åpne seg litt og fortelle litt om seg selv så det legges et grunnlag for å møtes.
 

Men chat må ikke pågå i evigheter, ærlighet og si at «tror ikke du er for meg» er lov, både før og etter en date. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang dette temaet dukker opp, så legger jeg merke til at de som ikke er glad i skriving, er de som påstår å ha fasit for hvordan det "skal" gjøres. 

Vi som ser verdien i skriftlig kommunikasjon, enten det er med ukjente, eller kjæresten vår, kan vel få lov til det?  Jeg møter kjæresten flere ganger i uka, men likevel er nok halvparten av ordvekslingen vår skriftlig. Jeg anerkjenner også at noen er fornøyd med å være brevvenner/chattekjærester. 

Anonymkode: 5a9f8...2c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...