Gå til innhold

Mannen din er utro!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mekelig tråd. Det finnes mannfok og kvinnfolk også som aldri burde vært i forhold. Som alltid må søke etter noe som er mer spennende. Men å si at det gjelder alle er helt feil. Det finnes så mange gode menn å jeg er gift med en av dem det er godt å leve i et trygt ekteskap, det bygger en sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TomKrus skrev (45 minutter siden):

i mitt hittil forholdsvis lange liv har jeg levd alene i 2 år :) Har partner og dette er ikke tema en gang. Hun er intelligent og forstår at slik deler man selv ikke med en partner. Mobilen er i dag telefon, bank, forsikring, id ja hele livet ditt. Det kan misbrukes om noen sviker deg, eller slike ting kommer på avveie. Det er ekstremt strenge juridiske avtaler på dette her. At du er dum og deler dette med andre og bryter disse avtalene ? Ja det er ditt problem, og det kan fort bite deg i ræva før du aner det. Ingen får låne min mobil ! Om en på gaten spør om dette ? Svaret er nei ! Om det er nød kan jeg ringe for vedkommende. Partner kan låne min mobil, det slår jeg koden eller fingeravtrykket og hun kan bruke den når jeg er til stede. 

Jeg stoler på min partner og hun stoler på meg. Skulle hun være utro er hun så smart at jeg neppe ville funnet noe på telefonen angående dette. Hadde oppdaget det på oppførsel over tid, og ved mistanke hadde jeg funnet ut av det over tid. Med metoder som bare jeg vet om :)  Krig kalles det, og det er noe man aldri iverksetter i fredstid på bakgrunn av sjalusi eller innskytelser og vage mistanker.

Oppsummert er telefonen hele livet ditt. 

Og kona noen som når som helst kan svikte deg.

Trist. 

Anonymkode: 6f98d...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Den andre ringer til tlf om den ene er borte. Ser ikke for meg en situasjon hvor den ene har mistet sin, men den andre sin tlf er der uten at brukeren selv er til stede.

Har aldri opplevd tomt batteri og null lader.

Jeg har også jobbtelefon, men pleier kjøpe kontantkort der vi er uansett, så abonnement spiller ingen rolle i utlandet.

Vi bruker aldri pc privat, kun telefon, og har alltid med hver vår telefon.

I bilen er alltid den som kjører koblet til bilen med Bluetooth, så svarer selvfølgelig selv.

Samboeren min trenger noen ganger teknisk hjelp og hjelp med f.eks Skattemeldingen, men da ligger han inn og jeg overtar telefonen og fikser.

Vet ikke hva du mener med "eldre", men jeg er midt i 50-årene og samboeren min en del år yngre.

Telefon har jeg ikke delt med noen siden den gangen vi hadde fasttelefon (må da være 20 år siden eller noe vi hadde det sist).

Anonymkode: 4fb55...c1f

Vel. Så strukturert er ikke jeg. 

Nå er mannen ute og løper. Telefonen hans ligger på spisebordet. Om jeg i løpet av denne timen (igjen) klarer å legge egen telefon i et eller annet random sted i huset, så tar jeg opp hans telefon, og ringer min.

Med mindre det skjer kommer jeg ikke til å røre den telefonen. 

Ser heller ikke vitsen med å kjøpe kontantkort i USA, når vi kan bruke min telefon helt gratis. Men om dere vil kaste penger ut vinduet på den måten så er det et fritt valg. 

Anonymkode: 6f98d...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Vel,ved akutt sykdom eller død så er det helt kritisk at vi som ektefeller har tilgang til tlf,mail,kontoer etc. 

Anonymkode: a4c56...e29

Det er også en del av det.

Han har instrukser om hva som skal skje med ulike brukere, notater og mer, om det skulle skje. 

Anonymkode: 6f98d...1ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vel. Så strukturert er ikke jeg. 

Nå er mannen ute og løper. Telefonen hans ligger på spisebordet. Om jeg i løpet av denne timen (igjen) klarer å legge egen telefon i et eller annet random sted i huset, så tar jeg opp hans telefon, og ringer min.

Med mindre det skjer kommer jeg ikke til å røre den telefonen. 

Ser heller ikke vitsen med å kjøpe kontantkort i USA, når vi kan bruke min telefon helt gratis. Men om dere vil kaste penger ut vinduet på den måten så er det et fritt valg. 

Anonymkode: 6f98d...1ee

Nå foretrekker jeg å ikke snylter på arbeidsgiver når jeg er på ferie jeg da.

Anonymkode: 4fb55...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå foretrekker jeg å ikke snylter på arbeidsgiver når jeg er på ferie jeg da.

Anonymkode: 4fb55...c1f

De betaler det samme uansett, det er fastpris abonnement.

Og jeg fordelsbeskattes, for å kunne bruke telefon fritt privat. 

Anonymkode: 6f98d...1ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pøh! Mannen din er utro. 

Anonymkode: 30f67...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange godtroende og naive damer der ute?!

Anonymkode: c434e...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kjapp test, spør om å låne telefonen random, de som har noe å skjule vil reagere. 
 

Lykke til om du tør! 

Anonymkode: c434e...77e

De som spør samboeren om dette er litt syk og veldig sjalu. Noen personer er det ikke sunt å være i et forhold med....

Anonymkode: 79662...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan kodene til hverandres mobiler, men ingen av oss snoker og titter på dem. For vår del er det viktig fordi jeg har en kronisk sykdom som kan sette meg ut av spill, og noen ganger må samboer f.eks ringe jobben for meg når jeg får et anfall. For meg er det en trygghet i at han har tilgang til mobilen min.

Det sagt, stoler på hverandre at man ikke snoker, men skulle han gjort det har jeg ingenting å skjule. Samme gjelder han, men jeg har aldri hatt et behov for å se på hans mobil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke sjekke min partner på tlf/andre ting, driter jeg i. Om han er utro så vil jeg enten oppdage det, eller ikke.

Skal du holde på slik, å være så usikker på et forhold er det bare å være single tenker jeg. Er trygg på meg selv.

Anonymkode: ad682...b5d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vel,ved akutt sykdom eller død så er det helt kritisk at vi som ektefeller har tilgang til tlf,mail,kontoer etc. 

Anonymkode: a4c56...e29

Nei det er faktisk ikke det ! Dette er ting som du får tilgang til som arving når boet skal gjøres opp, dette med kontoer blant annet. Dette må da føres over i ditt navn og avsluttes. Dette fikser bankene for deg om det blir aktuelt.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå foretrekker jeg å ikke snylter på arbeidsgiver når jeg er på ferie jeg da.

Anonymkode: 4fb55...c1f

Ha ha ha snylter, det er ikke gratis heller. Slikt fordelsbeskattes man av ganske mye også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oppsummert er telefonen hele livet ditt. 

Og kona noen som når som helst kan svikte deg.

Trist. 

Anonymkode: 6f98d...1ee

Den er jo det for de aller fleste :) Den brukes til alt man skal ha tilgang til overalt i samfunnet. Og det er ikke snakk om å ikke stole på, det er snakk om å følge de bestemmelsene som er for bruk av disse tjenestene. Du skal ikke dele dine koder med noen som helst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kjapp test, spør om å låne telefonen random, de som har noe å skjule vil reagere. 
 

Lykke til om du tør! 

Anonymkode: c434e...77e

Ja, værsågod sier samboer. 

Jeg vet hans kode og han vet min, vi skjuler ingenting for hverandre. Men vi har heller ikke behov for å sjekke hverandres tlf. 

Anonymkode: 32df5...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er så mange godtroende og naive damer der ute?!

Anonymkode: c434e...77e

Fordi man ikke har tilgang til den andres telefon og pc? Eller?

Er overrasket over at så mange har passord på den andres greier. Vi har ikke tilgang til hverandres mobil eller pc, og har ikke passord til annet enn strømme-tjenester som den andre har. Vi reiser begge alene på tur med venner, er ute på byen så ofte vi vil (sjelden) og har ikke meldeplikt til hverandre underveis i kvelden. Det er virkelig ingenting som ville fått meg til å være utro mot mannen min, og jeg regner med at han tenker likt. Er ikke den tilliten der er det ingen vits i å være sammen for min del.

Eksen var motsatt. Krevde meldinger bare jeg var på besøk hos en venninne, mistenkeliggjorde alt og krevde tilgang til telefonen min. Jeg hadde ingenting å skjule, men gikk fra ham likevel fordi han tok livet av kjærligheten min med alt gnål, mas og krav. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke mann.

Anonymkode: be85f...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kjapp test, spør om å låne telefonen random, de som har noe å skjule vil reagere. 
 

Lykke til om du tør! 

Anonymkode: c434e...77e

Nei det er han ikke 😉 

Og om han var - ville det ikke vært spor på tlf hans, for den har både jeg og barna fri tilgang til. 

Og.. Det å ønske å ha mobilen sin privat ER ikke et tegn på utroskap. En persons samtaler med familie og venner er mellom de to partene - ikke en hel husholdning eller et par. 

 

Anonymkode: a1b45...a59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det er noe problem 😂 han har lagt inn fingeren min som passord, og legger den overalt

Anonymkode: 20b4f...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (3 timer siden):

Dette er et brudd på avtalevilkårene for bruk av disse tjenesten. Aldri og jeg sier aldri del koder til med noen som helst ! Unntaket må være eldre mennesker som trenger hjelp av en tilittsperson de kjenner meget godt fordi de selv ikke er i stand til å utføre disse tjenestene. Selv da er man på kant med loven om man blir svindlet, om det ikke er gitt fullmakter som eksisterer skriftlig som stedfortreder. Når det gjelder koder til bank id er det helt kritisk. Det er ikke tillatt, og du må selv dekke eventuelle tap om den andre sviker deg. Jeg har ikke koder til min kone sin mobil eller bank eller noe som er kritisk. Kunne ikke falle meg inn å kreve det, og hun gjør det heller ikke motsatt.  Rote med sikkerheten rundt dette kan slå ekstremt hardt tilbake på deg selv om det blir misbrukt, og jo det kan skje uansett hvor godt du tror om din partner.

Jeg er veldig glad jeg har kode til min manns mobil. 

Skulle det skje han noe, er det innmari godt å ha tilgang på nr, få stoppet abo osv. 

Da min svigermor døde, tok det min svigerfar nesten et år å få på plass alt. Det var et økonomisk helvete. Derfor har man det som en mulighet. 

Anonymkode: 46263...385

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...