Gå til innhold

Mannen din er utro!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Du kan da ikke klare å bo med et annet menneske overhodet... Eller sniker du deg rundt hver gang du åpner telefon og PC, og sover med pass og bankkort under puta? 

BankID har vi selvfølgelig ikke, det er ulovlig. 

Anonymkode: 6f98d...1ee

Samboeren min har 0 tilgang til min telefon og pc og han vet selvfølgelig ikke noen av mine passord.

Man har da et privatliv selv om man bor sammen med noen.

Anonymkode: 4fb55...c1f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TomKrus skrev (13 minutter siden):

Dette er et brudd på avtalevilkårene for bruk av disse tjenesten. Aldri og jeg sier aldri del koder til med noen som helst ! Unntaket må være eldre mennesker som trenger hjelp av en tilittsperson de kjenner meget godt fordi de selv ikke er i stand til å utføre disse tjenestene. Selv da er man på kant med loven om man blir svindlet, om det ikke er gitt fullmakter som eksisterer skriftlig som stedfortreder. Når det gjelder koder til bank id er det helt kritisk. Det er ikke tillatt, og du må selv dekke eventuelle tap om den andre sviker deg. Jeg har ikke koder til min kone sin mobil eller bank eller noe som er kritisk. Kunne ikke falle meg inn å kreve det, og hun gjør det heller ikke motsatt.  Rote med sikkerheten rundt dette kan slå ekstremt hardt tilbake på deg selv om det blir misbrukt, og jo det kan skje uansett hvor godt du tror om din partner.

Jeg forstår du lever livet alene. 

Anonymkode: 6f98d...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Samboeren min har 0 tilgang til min telefon og pc og han vet selvfølgelig ikke noen av mine passord.

Man har da et privatliv selv om man bor sammen med noen.

Anonymkode: 4fb55...c1f

Privatliv har vi, i snoker ikke. Og både jobb og de som melder med oss kan være trygg på at det ikke blir lest. 

Men i mange sammenheng er det praktisk å ha. Gjengangeren er å ringe sin egen telefon når den er lagt bort et sted. Eller låne når batteriet er ute. Vi bruker min telefon utenfor Europa da jeg har gratis abonnement gjennom jobb. Vi har ofte bare med en PC på tur for å spare vekt. Eller jeg svarer svigermor på hans telefon om vi er i bilen på vei. 

Dessuten trenger han ofte teknisk hjelp med enhetene sine. 

Vi er litt eldre, da, og har vært sammen siden det ikke var vanlig å ha hver sin PC. Mine foreldre har for eksempel bare delt en telefon og en PC. 

Anonymkode: 6f98d...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapp test om det er tillit i forholdet - gi telefonen til partner og se om de begynner å lese meldinger. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (41 minutter siden):

Jeg er en av dem som tenker at om jeg føler at jeg må snoke, er vi ferdige. Det vil knuse hjertet mitt, men om jeg må sjekke hva han mente med den meldingen, eller han må sjekke mine samtaler med mine venninner, er vi ferdige.

Dette. Jeg har tillit til min partner og zero behov for tilgang til telefon eller pc. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

.. i mange sammenheng er det praktisk å ha. Gjengangeren er å ringe sin egen telefon når den er lagt bort et sted...

Anonymkode: 6f98d...1ee

Da ber jeg kjæresten ringe meg, jeg tar ikke hans telefon og ringer meg...

Anonymkode: 28349...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cuntzilla skrev (2 minutter siden):

Kjapp test om det er tillit i forholdet - gi telefonen til partner og se om de begynner å lese meldinger. 

Det ville vært et tllitsbrudd ovenfor mine venner. Det vet han. 

Anonymkode: 6f98d...1ee

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker stadig mannen sin telefon og han min. Vi kan nok de fleste kodene til hverandre også..  men jeg leser ikke hans private kommunikasjon med andre. Aner ikke om han leser min, men tror ikke det 🤷‍♀️ 

 

Anonymkode: 30a37...086

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da ber jeg kjæresten ringe meg, jeg tar ikke hans telefon og ringer meg...

Anonymkode: 28349...4e1

Vi begge ønsker at den andre bare kan fikse selv. Mer effektivt, slipper forstyrre den andre. Dessuten hender det at telefonen ligger i huset, mens man er på trening, i badekaret, eller i hagen. 

Anonymkode: 6f98d...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg forstår du lever livet alene. 

Anonymkode: 6f98d...1ee

i mitt hittil forholdsvis lange liv har jeg levd alene i 2 år :) Har partner og dette er ikke tema en gang. Hun er intelligent og forstår at slik deler man selv ikke med en partner. Mobilen er i dag telefon, bank, forsikring, id ja hele livet ditt. Det kan misbrukes om noen sviker deg, eller slike ting kommer på avveie. Det er ekstremt strenge juridiske avtaler på dette her. At du er dum og deler dette med andre og bryter disse avtalene ? Ja det er ditt problem, og det kan fort bite deg i ræva før du aner det. Ingen får låne min mobil ! Om en på gaten spør om dette ? Svaret er nei ! Om det er nød kan jeg ringe for vedkommende. Partner kan låne min mobil, det slår jeg koden eller fingeravtrykket og hun kan bruke den når jeg er til stede. 

Jeg stoler på min partner og hun stoler på meg. Skulle hun være utro er hun så smart at jeg neppe ville funnet noe på telefonen angående dette. Hadde oppdaget det på oppførsel over tid, og ved mistanke hadde jeg funnet ut av det over tid. Med metoder som bare jeg vet om :)  Krig kalles det, og det er noe man aldri iverksetter i fredstid på bakgrunn av sjalusi eller innskytelser og vage mistanker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bare at man har noe å skjule betyr ikke at man er utro. Jeg ønsker feks ikke at min partner skal vite at jeg henger på dette nettstedet her.

Anonymkode: f20f0...59b

Nettopp. Samboeren min syns alt er kleint og flaut, så han holder samtaler med kompiser skjult. De få gangene han har glemt seg eller jeg har tvunget han til å vise telefonen fordi han har skjult den så veldig, så er det bare samtaler med kompiser og intern humor. Forøvrig skjuler jeg selv Kvinneguiden og enkelte private samtaler med venninner fra samboeren. 

Anonymkode: 1b865...ea9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En telefon i 2024 er ikke det samme som en telefon i 2010. Her foregår «livet» på en helt annen måte gjennom telefonen enn før.

Notater, tanker, dagbøker, kladdemeldinger, passord, nettbanker, mailer, kalendre, alt går via telefonen.

Den er privat og skal ikke deles, uten at det er tegn på utroskap av den grunn.

Anonymkode: dfcb7...ece

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, TS, du som tydeligvis vet mer om mannen min enn jeg gjør selv. Når er det han er utro mener du? Fordi han er den største sofagrisen jeg vet om. Det er nesten så jeg ønsker utroskap velkomment slik at jeg får huset for meg selv noen ganger.

Anonymkode: 62783...51d

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og mine venner deler private ting i meldinger. Ingen andre skal se disse. Så nei, han får ikke lov til å snoke rundt i mine private meldinger fordi han er usikker.

Da må vi heller finne ut av hvorfor han er usikker og jobbe med det. Hva jeg ellers kan gjøre for å trygge han i at det er han jeg helst vil ha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man har rett på privatliv selv i forhold, deler ikke tlf/bankid/passord etc. 

Anonymkode: ad682...b5d

Ja, vi begge vet vi har «rett på privatliv», vi har bare ikke behov for det. Vi respekterer andre, så går aldri inn på private samtaler med venner/familie, ei heller jobbmail, men utenom det er det helt åpent.

Vi kan hverandres passord på alt, kan hverandres personnummer, har tilgang til hverandres bankid og kontoer og er generelt veldig gjennomsiktige. Veldig greit når en av oss skal ordne noe økonomisk, forsikringer etc., så slipper vi begge å styre. Nå har vi også helt felles økonomi og alt vi eier står i begges navn.  

Anonymkode: a3cd9...605

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (39 minutter siden):

Dette er et brudd på avtalevilkårene for bruk av disse tjenesten. Aldri og jeg sier aldri del koder til med noen som helst ! Unntaket må være eldre mennesker som trenger hjelp av en tilittsperson de kjenner meget godt fordi de selv ikke er i stand til å utføre disse tjenestene. Selv da er man på kant med loven om man blir svindlet, om det ikke er gitt fullmakter som eksisterer skriftlig som stedfortreder. Når det gjelder koder til bank id er det helt kritisk. Det er ikke tillatt, og du må selv dekke eventuelle tap om den andre sviker deg. Jeg har ikke koder til min kone sin mobil eller bank eller noe som er kritisk. Kunne ikke falle meg inn å kreve det, og hun gjør det heller ikke motsatt.  Rote med sikkerheten rundt dette kan slå ekstremt hardt tilbake på deg selv om det blir misbrukt, og jo det kan skje uansett hvor godt du tror om din partner.

Vel,ved akutt sykdom eller død så er det helt kritisk at vi som ektefeller har tilgang til tlf,mail,kontoer etc. 

Anonymkode: a4c56...e29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Samboeren min har 0 tilgang til min telefon og pc og han vet selvfølgelig ikke noen av mine passord.

Man har da et privatliv selv om man bor sammen med noen.

Anonymkode: 4fb55...c1f

Min umiddelbare tanke er at du ikke burde vært politiker, eller gift med en politiker og at det som oftest er de som hardnakket argumenterer med "privatliv" også er de som har litt å skjule... En gammel flamme man holder varm kanskje?

Min samboer svarer telefonen for meg hvis jeg ikke er tilstede, eller hun ringer hvis jeg kjører bil, hun sjekker meldinger når jeg kjører osv osv.. Men bankid/brikke etc vet hun ikke pin på.. 

Anonymkode: 338b5...4bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært sammen i 20 år og vi har ingenting å skjule for hverandre. Han får se min og jeg får se på han sin, men vi har ikke noe behov for å snoke siden man stoler 100% på hverandre 🙂 De som er usikre på enten seg selv eller på forholdet sitt har en tendens til å snoke.

Anonymkode: 7361e...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kjapp test, spør om å låne telefonen random, de som har noe å skjule vil reagere. 
 

Lykke til om du tør! 

Anonymkode: c434e...77e

Fri tilgang til hans tlf. Ingenting å skjule. Merkelig innlegg

 

Anonymkode: 1cbea...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Privatliv har vi, i snoker ikke. Og både jobb og de som melder med oss kan være trygg på at det ikke blir lest. 

Men i mange sammenheng er det praktisk å ha. Gjengangeren er å ringe sin egen telefon når den er lagt bort et sted. Eller låne når batteriet er ute. Vi bruker min telefon utenfor Europa da jeg har gratis abonnement gjennom jobb. Vi har ofte bare med en PC på tur for å spare vekt. Eller jeg svarer svigermor på hans telefon om vi er i bilen på vei. 

Dessuten trenger han ofte teknisk hjelp med enhetene sine. 

Vi er litt eldre, da, og har vært sammen siden det ikke var vanlig å ha hver sin PC. Mine foreldre har for eksempel bare delt en telefon og en PC. 

Anonymkode: 6f98d...1ee

Den andre ringer til tlf om den ene er borte. Ser ikke for meg en situasjon hvor den ene har mistet sin, men den andre sin tlf er der uten at brukeren selv er til stede.

Har aldri opplevd tomt batteri og null lader.

Jeg har også jobbtelefon, men pleier kjøpe kontantkort der vi er uansett, så abonnement spiller ingen rolle i utlandet.

Vi bruker aldri pc privat, kun telefon, og har alltid med hver vår telefon.

I bilen er alltid den som kjører koblet til bilen med Bluetooth, så svarer selvfølgelig selv.

Samboeren min trenger noen ganger teknisk hjelp og hjelp med f.eks Skattemeldingen, men da ligger han inn og jeg overtar telefonen og fikser.

Vet ikke hva du mener med "eldre", men jeg er midt i 50-årene og samboeren min en del år yngre.

Telefon har jeg ikke delt med noen siden den gangen vi hadde fasttelefon (må da være 20 år siden eller noe vi hadde det sist).

Anonymkode: 4fb55...c1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...