Gå til innhold

Fortsatt singel og barnløs i slutten av 30-årene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ville vært skeptisk til å være sammen med noen som allerede har vært samboer, og skilt hadde vært et klart nei. Så tenker ikke at det er negativt at du ikke har vært samboer før. Tror du har et godt utgangspunkt for å møte noen som er bra i alle fall.

Anonymkode: debcf...e24

Tusen takk! Det var snilt sagt av deg :)

Anonymkode: 03be6...318

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ville vært skeptisk til å være sammen med noen som allerede har vært samboer, og skilt hadde vært et klart nei. Så tenker ikke at det er negativt at du ikke har vært samboer før. Tror du har et godt utgangspunkt for å møte noen som er bra i alle fall.

Anonymkode: debcf...e24

Negativ til noen som har vært samboer når dere er voksne? Jeg hadde samboer fra jeg var 20. Du kommer jo ikke til å møte så mange med denne usikkerheten. 

Anonymkode: a2dc7...a83

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg gjorde det. Jeg gikk ind.øk. 😁

Anonymkode: 03be6...318

Om du studerte på NTNU så har du svært gode karakterer fra videregående.  Indøk på NTNU har omtrent samme karakterkrav som medisin-studiet. 

Anonymkode: 0b82e...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg gjorde det. Jeg gikk ind.øk. 😁

Anonymkode: 03be6...318

Men du fikk adhd diagnosen privat da? Du klarer jo å konsentrere deg godt nok til å få en utdannelse, så merkelig at de har satt en adhd diagnose på deg.

Anonymkode: 2a79d...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Negativ til noen som har vært samboer når dere er voksne? Jeg hadde samboer fra jeg var 20. Du kommer jo ikke til å møte så mange med denne usikkerheten. 

Anonymkode: a2dc7...a83

Det er ikke så aktuelt for meg å møte noen, siden jeg er gift. Men kjenner mange bra folk i godt oppi 30-åra som ikke har vært samboer. 

Anonymkode: debcf...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det er ikke så aktuelt for meg å møte noen, siden jeg er gift. Men kjenner mange bra folk i godt oppi 30-åra som ikke har vært samboer. 

Anonymkode: debcf...e24

Bra at disse er bra. Men om du blir skillt, så er jo du uaktuell for noen andre ifølge egen logikk, å da må du jo leve resten av livet alene. 

Anonymkode: a2dc7...a83

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Om du studerte på NTNU så har du svært gode karakterer fra videregående.  Indøk på NTNU har omtrent samme karakterkrav som medisin-studiet. 

Anonymkode: 0b82e...744

Jeg hadde gode karakterer fra VGS, seøv om jeg gjerne slet med konsentrasjonen da også :) 

Anonymkode: 03be6...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men du fikk adhd diagnosen privat da? Du klarer jo å konsentrere deg godt nok til å få en utdannelse, så merkelig at de har satt en adhd diagnose på deg.

Anonymkode: 2a79d...284

Ja, jeg klarte det akkurat godt nok til å få utdannelsen, men det var vanskelig og jeg gjorde det ikke så bra. Jeg brukte også lenger tid enn normalt..

Anonymkode: 03be6...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2024 den 23.57):

Jeg er en mann som nærmer seg 40 og som fortsatt er singel og uten barn. En kort, litt modifisert versjon av hva det kan komme av:

Jeg fant ut at jeg har adhd da jeg var godt voksen, og det har nok bidratt til at det har vært vanskelig å binde seg, samt styre økonomien. Jeg har slitt psykisk og følte meg alltid utenfor i oppveksten. Da vi ble eldre, syntes plutselig jentene jeg var kjekk, så det var lett å få seg dame på fest. Men jeg ikke hatt noen lange forhold, bare mange partnere. Jeg likte også å gå på "jakt" før. Etter VGS brukte jeg mange år på et tungt og langt prestisje-studie jeg egentlig hatet for så å jobbe flere år uten å trives med det. Jeg prøvde på en måte å "passe inn". Jeg "veide opp" med mye fest og drikke, reising, og trening. Da jeg til slutt ikke fikset å jobbe, måtte jeg flytte hjem til foreldrene mine.

Så fikk jeg stilt diagnosen og begynte med medisiner og terapi, i tillegg til yoga. Yoga og mindfulness er kanskje det som har hjulpet mest. Jeg har så å si kuttet ut alkohol og fest. Jeg fikk tatt en ny utdannelse som jeg faktisk syntes var kjempespennende. Jeg har nå endelig en jobb som passer meg og leilighet på vestkanten. Selv om jeg fortsatt vil si jeg har noen vansker, går ting egentlig mye bedre enn før.

Jeg ønsker å gifte meg med en søt dame og stifte familie. Men nå klarer jeg liksom ikke å møte noen! Det er vanskelig i den alderen jeg er i. Den siste jeg møtte på en singelfest sa kort tid etterpå at hun måtte ta seg av ei venninne og derfor ikke kunne date. Jeg lurer innimellom på om damer tenker sitt når de får høre at jeg ikke har vært gift eller samboer?

Jeg er som sagt høyt utdannet (5+ år), relativt veltrent og til tross for konsentrasjonsvansker snakker jeg et par ekstra språk enn norsk og engelsk. Men viktigst: jeg har innsett verdien av et ordentlig forhold. Det er egentlig bittert at jeg ikke gjorde det før.

Men hvor kan jeg møte noen som vil gifte seg og ha familie i min alder? Jeg burde helst finne meg ei mellom 30 og 35. Det virker ikke som om norske damer i rett alder vil satse på meg, så jeg burde kanskje finne meg ei utenlansk? :) Jeg er til gjengjeld stresset og lurer på om det aldri skjer. Og, kanskje det viktigste: hvordan skal jeg forklare hvorfor jeg ikke har funnet noen før nå? Burde jeg si det som det er - at det sannsynligvis skyldes psyken?

Er det noen her som har noen forslag?

Anonymkode: 03be6...318

Finn deg ei snill, oppmerksom, familieorientert, søt og blid dame fra Asia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor endel menn i denne tråden er nærmest besatt av at du reise til Asia for å finne deg dame. Det er for dem som blir ansett som uattraktiv av kvinner, ofte pga manglende sosial kompetanse, og jeg får ikke inntrykk av at det gjelder deg TS.

Du fremstår som ressurssterk med solid utdannelse, egen bolig og sjarm. Du har jo hatt draget tidligere da du var litt yngre så du har nok fortsatt ferdigheter. Samtidig er det mange single, høyt utdannede kvinner i byene som ønsker seg mann og barn. Jeg ville tenkt at du stiller sterkt hos mange slike kvinner, og det er ikke nødvendig for deg å tenke importkone før om flere år, dersom du da har gitt helt opp

Anonymkode: ec820...752

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammelsmurfen skrev (22 minutter siden):

Finn deg ei snill, oppmerksom, familieorientert, søt og blid dame fra Asia. 

Du tror ikke jeg har sjans på noe annet?

Anonymkode: 03be6...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvorfor endel menn i denne tråden er nærmest besatt av at du reise til Asia for å finne deg dame. Det er for dem som blir ansett som uattraktiv av kvinner, ofte pga manglende sosial kompetanse, og jeg får ikke inntrykk av at det gjelder deg TS.

Du fremstår som ressurssterk med solid utdannelse, egen bolig og sjarm. Du har jo hatt draget tidligere da du var litt yngre så du har nok fortsatt ferdigheter. Samtidig er det mange single, høyt utdannede kvinner i byene som ønsker seg mann og barn. Jeg ville tenkt at du stiller sterkt hos mange slike kvinner, og det er ikke nødvendig for deg å tenke importkone før om flere år, dersom du da har gitt helt opp

Anonymkode: ec820...752

Takk! Det var svikt sagt (skrevet 😁)

Anonymkode: 03be6...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvorfor endel menn i denne tråden er nærmest besatt av at du reise til Asia for å finne deg dame. Det er for dem som blir ansett som uattraktiv av kvinner, ofte pga manglende sosial kompetanse, og jeg får ikke inntrykk av at det gjelder deg TS.

Du fremstår som ressurssterk med solid utdannelse, egen bolig og sjarm. Du har jo hatt draget tidligere da du var litt yngre så du har nok fortsatt ferdigheter. Samtidig er det mange single, høyt utdannede kvinner i byene som ønsker seg mann og barn. Jeg ville tenkt at du stiller sterkt hos mange slike kvinner, og det er ikke nødvendig for deg å tenke importkone før om flere år, dersom du da har gitt helt opp

Anonymkode: ec820...752

Takk! Det var snilt sagt (skrevet 😁). 
 

Ignorér feilen over :) 

Anonymkode: 03be6...318

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du tror ikke jeg har sjans på noe annet?

Anonymkode: 03be6...318

Jodda, men Norske damer i nevnte aldersgruppe ser nok etter noe annet. Beklager å måtte si det. Det er mange grunner til det, blant annet at kvinner her til lands ikke "trenger" menn for å klare seg. Menn blir overflødige på sett og vis. Dette er kortversjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammelsmurfen skrev (5 minutter siden):

Jodda, men Norske damer i nevnte aldersgruppe ser nok etter noe annet. Beklager å måtte si det. Det er mange grunner til det, blant annet at kvinner her til lands ikke "trenger" menn for å klare seg. Menn blir overflødige på sett og vis. Dette er kortversjonen. 

Mange kvinner vil ha noen å dele livet med, å om ts er en fin person så har han jo ikke noe problemer med å bli en god partner for ei, som også hun må for han. Ikke at du garantert vil ha kun et forhold livet ut ts, det vet vi jo ikke før det har skjedd. Men håper at du møter ei det varer med, om det er det du søker. 

At noen klarer seg betyr ofte at de heller vil være alene, enn med feil person. Ikke at menn er uønskede. Ute etter genuin kjærlighet og et godt samliv. 

Anonymkode: a2dc7...a83

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 11.28):

Asiatiske damer er ikke min greie, jeg bare sier at det er en verden der utenfor Norge med milliard av damer . Så hadde begynt å reise litt hadde jeg vært TS.

Vestlige damer har dessverre blitt helt virkelighetsfjerne og det er for mye pes å bryte igjennom. Det var mindre stigma rundt aldersforskjellen før husker jeg. Ikke like mye stigma o det store utland 🙂

Anonymkode: b0e6d...361

Helt enig  !  Jeg ser ikke på disse knøttsmå og magre minidamene som noe attraktive!  Takke meg til ei høy flott dame med ekte former og samme kultur som meg selv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gammelsmurfen skrev (34 minutter siden):

Jodda, men Norske damer i nevnte aldersgruppe ser nok etter noe annet. Beklager å måtte si det. Det er mange grunner til det, blant annet at kvinner her til lands ikke "trenger" menn for å klare seg. Menn blir overflødige på sett og vis. Dette er kortversjonen. 

Hva ser de etter? 

Anonymkode: 03be6...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, jeg klarte det akkurat godt nok til å få utdannelsen, men det var vanskelig og jeg gjorde det ikke så bra. Jeg brukte også lenger tid enn normalt..

Anonymkode: 03be6...318

Det er også en av grunnene til at jeg mener man ikke bør avskrive at noen har ADHD kun fordi de har fullført en tung utdannelse.  Det kan ha vært mange omstendigheter rundt utdannelsen som talte for at du har ADHD i tillegg til at det selvsagt kan være mye utenom utdannelsen som taler for ADHD. Vi som leser denne tråden kjenner deg selvsagt ikke og vi vet langt mindre om deg enn psykologen som satte diagnosen så  synes det blir useriøst at noen her på forumet skal tvile på at du har diagnosen. 

Anonymkode: 0b82e...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er også en av grunnene til at jeg mener man ikke bør avskrive at noen har ADHD kun fordi de har fullført en tung utdannelse.  Det kan ha vært mange omstendigheter rundt utdannelsen som talte for at du har ADHD i tillegg til at det selvsagt kan være mye utenom utdannelsen som taler for ADHD. Vi som leser denne tråden kjenner deg selvsagt ikke og vi vet langt mindre om deg enn psykologen som satte diagnosen så  synes det blir useriøst at noen her på forumet skal tvile på at du har diagnosen. 

Anonymkode: 0b82e...744

Jeg er smart :) 

Jeg klarte å skli igjennom på lite innsats (men ikke fordi jeg var lat).

Anonymkode: 03be6...318

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg er smart :) 

Jeg klarte å skli igjennom på lite innsats (men ikke fordi jeg var lat).

Anonymkode: 03be6...318

Jeg tviler ikke på at du er smart. Jeg var ikke i nærheten av å ha karakterer for å komme inn på  Indøk og jeg hadde heller ikke klart å gjennomføre studiet. Jeg slet mer enn nok med en langt enklere utdanning. 

Anonymkode: 0b82e...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...