Gå til innhold

Fortsatt singel og barnløs i slutten av 30-årene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann som nærmer seg 40 og som fortsatt er singel og uten barn. En kort, litt modifisert versjon av hva det kan komme av:

Jeg fant ut at jeg har adhd da jeg var godt voksen, og det har nok bidratt til at det har vært vanskelig å binde seg, samt styre økonomien. Jeg har slitt psykisk og følte meg alltid utenfor i oppveksten. Da vi ble eldre, syntes plutselig jentene jeg var kjekk, så det var lett å få seg dame på fest. Men jeg ikke hatt noen lange forhold, bare mange partnere. Jeg likte også å gå på "jakt" før. Etter VGS brukte jeg mange år på et tungt og langt prestisje-studie jeg egentlig hatet for så å jobbe flere år uten å trives med det. Jeg prøvde på en måte å "passe inn". Jeg "veide opp" med mye fest og drikke, reising, og trening. Da jeg til slutt ikke fikset å jobbe, måtte jeg flytte hjem til foreldrene mine.

Så fikk jeg stilt diagnosen og begynte med medisiner og terapi, i tillegg til yoga. Yoga og mindfulness er kanskje det som har hjulpet mest. Jeg har så å si kuttet ut alkohol og fest. Jeg fikk tatt en ny utdannelse som jeg faktisk syntes var kjempespennende. Jeg har nå endelig en jobb som passer meg og leilighet på vestkanten. Selv om jeg fortsatt vil si jeg har noen vansker, går ting egentlig mye bedre enn før.

Jeg ønsker å gifte meg med en søt dame og stifte familie. Men nå klarer jeg liksom ikke å møte noen! Det er vanskelig i den alderen jeg er i. Den siste jeg møtte på en singelfest sa kort tid etterpå at hun måtte ta seg av ei venninne og derfor ikke kunne date. Jeg lurer innimellom på om damer tenker sitt når de får høre at jeg ikke har vært gift eller samboer?

Jeg er som sagt høyt utdannet (5+ år), relativt veltrent og til tross for konsentrasjonsvansker snakker jeg et par ekstra språk enn norsk og engelsk. Men viktigst: jeg har innsett verdien av et ordentlig forhold. Det er egentlig bittert at jeg ikke gjorde det før.

Men hvor kan jeg møte noen som vil gifte seg og ha familie i min alder? Jeg burde helst finne meg ei mellom 30 og 35. Det virker ikke som om norske damer i rett alder vil satse på meg, så jeg burde kanskje finne meg ei utenlansk? :) Jeg er til gjengjeld stresset og lurer på om det aldri skjer. Og, kanskje det viktigste: hvordan skal jeg forklare hvorfor jeg ikke har funnet noen før nå? Burde jeg si det som det er - at det sannsynligvis skyldes psyken?

Er det noen her som har noen forslag?

Anonymkode: 03be6...318

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler Asia, i land som Filippinene kan du få deg ei lav tynn pen ung dame som ser på deg som en gave fra Gud og som holder seg lojal til deg for alltid. Ca. en tiendedel sjanse for skilsmisse i forhold til norske kvinner.

De er vant til menn som er 160-165 cm høye som er fattige voldelige alkoholikere, tenk deg for en mann du er i deres øyne! Du er topp 0.01% i sekundet du setter fot i landet.

Du hadde ikke trengt å forlate flyplassen engang...

Anonymkode: 1d04a...519

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er singel og barnløs selv, men dame over 30 år. Aldri vært i et forhold, selv ikke korte. Livet kan være bra som singel og barnløs å. Mange er det inkludert meg, så du er ikke alene.

Når det gjelder kjærlighet, så handler det ikke om å finne noen. Det er ikke sånn bare gå ut å velge noen basert på det ytre som sees. Det kan alltids finne norske damer som vil satse på deg om de har en kjemi med deg. Når du spør sånt , bør du se innover i deg selv. Er det noe i deg selv som gjør at DU opplever norske eller skandinaviske damer som vanskelig? Norske damer er ikke vanskeligere enn du tror. Det finnes alltid noen der ute for oss, eller vi kan alltids velge dra til utlandet finne ei utenlandsk kone til å ta vare på seg og vaske. Hvorfor vil du ha dame? Er det fordi at du vil noen skal stelle med deg, vaske opp, ta oppvasken og gjøre andre huslige oppgaver? Er det derfor du vurderer en utenlandsk kone?

Anonymkode: 8c950...6d6

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bringer du til et forhold? Hva har du å bidra med? Hvorfor skal en kvinne velge å dele hverdagen sin med deg? 

Hvilke egenskaper og kvaliteter ser du etter hos en partner?

Hvilke behov har du i det daglige? Hvilke behov har du i et forhold?

Anonymkode: ee664...1c6

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av de forholdene jeg har hatt, har egentlig vært med utenlandske damer. Sånn har det bare blitt.. 

Anonymkode: 03be6...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du Tinder, TS? 

Anonymkode: f42ab...724

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

De fleste av de forholdene jeg har hatt, har egentlig vært med utenlandske damer. Sånn har det bare blitt.. 

Anonymkode: 03be6...318

Hvorfor ikke gå for en utenlandsk dame ? Vet om mange med det og det er ikke helt som fordommene sier om det. Du møter lytte til deg selv.

Anonymkode: 8c950...6d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva bringer du til et forhold? Hva har du å bidra med? Hvorfor skal en kvinne velge å dele hverdagen sin med deg? 

Hvilke egenskaper og kvaliteter ser du etter hos en partner?

Hvilke behov har du i det daglige? Hvilke behov har du i et forhold?

Anonymkode: ee664...1c6


Jeg er veldig snill og morsom på en god dag. Jeg er for likestilling. Jeg har lest masse og kan masse om mye rart. Jeg kan flere språk. Generelt har jeg mange intellektuelle interesser. Jeg ønsker ikke en som kan vaske opp!
 

Det jeg ønsker i et forhold er egentlig det vanlige: å reise og gjøre ting sammen, en bestevenn, god sex, på sikt: barn og et fint hjem. 

 

Anonymkode: 03be6...318

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er singel og barnløs selv, men dame over 30 år. Aldri vært i et forhold, selv ikke korte. Livet kan være bra som singel og barnløs å. Mange er det inkludert meg, så du er ikke alene.

Når det gjelder kjærlighet, så handler det ikke om å finne noen. Det er ikke sånn bare gå ut å velge noen basert på det ytre som sees. Det kan alltids finne norske damer som vil satse på deg om de har en kjemi med deg. Når du spør sånt , bør du se innover i deg selv. Er det noe i deg selv som gjør at DU opplever norske eller skandinaviske damer som vanskelig? Norske damer er ikke vanskeligere enn du tror. Det finnes alltid noen der ute for oss, eller vi kan alltids velge dra til utlandet finne ei utenlandsk kone til å ta vare på seg og vaske. Hvorfor vil du ha dame? Er det fordi at du vil noen skal stelle med deg, vaske opp, ta oppvasken og gjøre andre huslige oppgaver? Er det derfor du vurderer en utenlandsk kone?

Anonymkode: 8c950...6d6

Må du slutte å være så rasistisk! Asiatiske damer er ikke slaver, de er varme flotte familieorienterte mennesker som kan gjøre alt alle andre kan.

Anonymkode: 1d04a...519

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du Tinder, TS? 

Anonymkode: f42ab...724

Ja :)

Anonymkode: 03be6...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Må du slutte å være så rasistisk! Asiatiske damer er ikke slaver, de er varme flotte familieorienterte mennesker som kan gjøre alt alle andre kan.

Anonymkode: 1d04a...519

Jeg ønsker uansett ikke en slave. Jeg må ha ei jeg beundrer..

Anonymkode: 03be6...318

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du Tinder, TS? 

Anonymkode: f42ab...724

Tinder er møkk

Anonymkode: 03be6...318

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):


Jeg er veldig snill og morsom på en god dag. Jeg er for likestilling. Jeg har lest masse og kan masse om mye rart. Jeg kan flere språk. Generelt har jeg mange intellektuelle interesser. Jeg ønsker ikke en som kan vaske opp!
 

Det jeg ønsker i et forhold er egentlig det vanlige: å reise og gjøre ting sammen, en bestevenn, god sex, på sikt: barn og et fint hjem. 

 

Anonymkode: 03be6...318

Og i dybden? Det var mye overfladisk her. 
Hvem er du egentlig?

Anonymkode: ee664...1c6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og i dybden? Det var mye overfladisk her. 
Hvem er du egentlig?

Anonymkode: ee664...1c6

Prøver fortsatt å finne det ut :) 

En naturelsker, en helt vanlig fyr som ser etter en helt vanlig dame med godt humør. 
 

Hvordan ville et vanlig svar her lyde?

Anonymkode: 03be6...318

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Prøver fortsatt å finne det ut :) 

En naturelsker, en helt vanlig fyr som ser etter en helt vanlig dame med godt humør. 
 

Hvordan ville et vanlig svar her lyde?

Anonymkode: 03be6...318

Finn ut av hvem du er, hva du har å bidra med og hva du trenger i en partner så vil dette ordne seg naturlig. Ikke bry deg om hva andre ser etter i en partner, det er du som skal leve med vedkommende. 

Anonymkode: ee664...1c6

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler ikke en utenlandsk dame da det er svært vanskelig med integrering og bygge sosialt nettverk på et lite nettverk. 

Du må kunne forsørge og underholde henne og veldig ofte kommer "jeg har dratt fra alt hjemme så...." 

Det er vanskelig å få seg jobb, man må kunne forsørge mens de lærer norsk, integrering av barn kan være vanskelig, her trenger man gjerne lappen for å komme noen vei, det er dyrt. Det tar lang tid å få bank id. Så trenger kanskje familien hennes hjemme penger til noe sykf8m, komme på besøk, forsørges mens de er på besøk.  Noen land praktiserer medgift. Så er det flybiletter, pass, visum. osv. 

Anonymkode: da5ac...18e

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Finn ut av hvem du er, hva du har å bidra med og hva du trenger i en partner så vil dette ordne seg naturlig. Ikke bry deg om hva andre ser etter i en partner, det er du som skal leve med vedkommende. 

Anonymkode: ee664...1c6

Jeg mener jeg vet det: jeg har gode verdier, er opptatt av å (prøve å) leve sunt og holde meg i form, å være snill og hjelpe andre. Samtidig er karriere og drømmer viktige for meg. Men jeg liker ikke snobberi eller overfladiskhet. 
 

Jeg var bestandig den som lyttet og støttet venner. Jeg er flink til å lytte og forstå. Når det gjelder partner, så vil jeg ha en som har gode holdninger, og som er klar for å slå seg til ro, og gjerne en som liker å reise og se litt av verden. Hun bør også sette pris på meg. Hva trenger jeg fra henne? Hun må få meg til å le og være interessant - og snill og trofast. Utseende teller også. Hun må også holde ut med en rastløs sjel 

Anonymkode: 03be6...318

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg mener jeg vet det: jeg har gode verdier, er opptatt av å (prøve å) leve sunt og holde meg i form, å være snill og hjelpe andre. Samtidig er karriere og drømmer viktige for meg. Men jeg liker ikke snobberi eller overfladiskhet. 
 

Jeg var bestandig den som lyttet og støttet venner. Jeg er flink til å lytte og forstå. Når det gjelder partner, så vil jeg ha en som har gode holdninger, og som er klar for å slå seg til ro, og gjerne en som liker å reise og se litt av verden. Hun bør også sette pris på meg. Hva trenger jeg fra henne? Hun må få meg til å le og være interessant - og snill og trofast. Utseende teller også. Hun må også holde ut med en rastløs sjel 

Anonymkode: 03be6...318

Hva legger du i gode verdier? 

Anonymkode: ee664...1c6

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg anbefaler ikke en utenlandsk dame da det er svært vanskelig med integrering og bygge sosialt nettverk på et lite nettverk. 

Du må kunne forsørge og underholde henne og veldig ofte kommer "jeg har dratt fra alt hjemme så...." 

Det er vanskelig å få seg jobb, man må kunne forsørge mens de lærer norsk, integrering av barn kan være vanskelig, her trenger man gjerne lappen for å komme noen vei, det er dyrt. Det tar lang tid å få bank id. Så trenger kanskje familien hennes hjemme penger til noe sykf8m, komme på besøk, forsørges mens de er på besøk.  Noen land praktiserer medgift. Så er det flybiletter, pass, visum. osv. 

Anonymkode: da5ac...18e

Thai og filippinske har store nettverk i Norge , så ikke noe problem det.

Dessuten må TS finne seg ei på max 30. men de fleste på forumet vil bare gå 5 år opp. Kjipt å være gammel far så TS nå få opp dampen.

Anonymkode: b0e6d...361

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Thai og filippinske har store nettverk i Norge , så ikke noe problem det.

Dessuten må TS finne seg ei på max 30. men de fleste på forumet vil bare gå 5 år opp. Kjipt å være gammel far så TS nå få opp dampen.

Anonymkode: b0e6d...361

Kvinner kan få barn senere en 30. Det at han setter en standard for alder  kan ødelegge for han. Han er ikke lenger den mest attraktive for damene på 30 og under. Er 30 og ikke interisert i en mann som snart er 40. Andre er ulike, men trenden er at kvinner liker menn noen få år eldre. Om han skal tenke sjangse. Din taktikk kan gjøre han barnløs. 

Anonymkode: a2dc7...a83

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...