Gå til innhold

Kjæreste som er litt småkontrollerende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er vokst opp i en familie der vi sier alt. Altså type «jeg går på do». Ikke for å være kontrollerende, men noe vi alltid gjør. Jeg reagerer som din mann dersom jeg er i samme rom som noen som bare går uten å si hvor de går. Dette synes jeg er rart. Vi er vel forskjellige, ikke sikkert han vil kontrollere deg, men synes det er vanlig folkeskikk. 
 

Du må nesten forklare han hvordan du har det og er vant med å ha det, at han ikke trenger å tvile på deg, men at du feks ikke ønsker sporing på snap fordi.. ett eller annet og at du ikke er vant med å si hvor du går og derfor ikke kommer på å si til han heller at du feks går ut. Kanskje dere kan finne en middelvei? Sånne ting pleier vel å gå seg til…

Anonymkode: fde68...0a4

Jeg har fortalt han det, og han forstår hva jeg sier men er bare ikke enig i det. I går kveld stod jeg å vaska på kjøkkenet mens han klemte meg bakfra. Snudde meg rundt og råklina med meg og sa: Er du ok med at jeg går i dusjen? Og så går jeg en rask tur på butikken. Har glemt noe…

Da jeg fortalte han at han slipper å gi beskjed om iallefall dusj, blir han litt «muggen» ser jeg. Som om han ønsker at jeg skal si… «Nei ikke dusj, stå her å klin litt til». 😬 

I dag tidlig er det samme greiene som i går. Vi sier god morgen, han får oppmerksomhet på senga før jeg står opp . Så kommer han etter og går mot meg på badet og skal ha mer kos. Når jeg er ferdig på badet og går inn på kjøkkenet , kommer han etter meg der også og skal ha en til klem.

Jeg har prøvd å kommunisere med han at jeg ønsker å ta insj innimellom, men det orker jeg ikke når han alltid er der før meg. 

Han savner nok at jeg er mer kosete og dette har vi snakket om helt fra starten. Jeg advarte han med at jeg ikke var en dame som var «oppi», «inni» kjæresten min . Jeg trenger min space. 

Dersom jeg sier i fra at det blir mye, så blir han lei seg og blir betenkt. 

Anonymkode: 12827...4dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har fortalt han det, og han forstår hva jeg sier men er bare ikke enig i det. I går kveld stod jeg å vaska på kjøkkenet mens han klemte meg bakfra. Snudde meg rundt og råklina med meg og sa: Er du ok med at jeg går i dusjen? Og så går jeg en rask tur på butikken. Har glemt noe…

Da jeg fortalte han at han slipper å gi beskjed om iallefall dusj, blir han litt «muggen» ser jeg. Som om han ønsker at jeg skal si… «Nei ikke dusj, stå her å klin litt til». 😬 

I dag tidlig er det samme greiene som i går. Vi sier god morgen, han får oppmerksomhet på senga før jeg står opp . Så kommer han etter og går mot meg på badet og skal ha mer kos. Når jeg er ferdig på badet og går inn på kjøkkenet , kommer han etter meg der også og skal ha en til klem.

Jeg har prøvd å kommunisere med han at jeg ønsker å ta insj innimellom, men det orker jeg ikke når han alltid er der før meg. 

Han savner nok at jeg er mer kosete og dette har vi snakket om helt fra starten. Jeg advarte han med at jeg ikke var en dame som var «oppi», «inni» kjæresten min . Jeg trenger min space. 

Dersom jeg sier i fra at det blir mye, så blir han lei seg og blir betenkt. 

Anonymkode: 12827...4dc

Forholdet deres er dødfødt. 

Anonymkode: 17613...bda

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har fortalt han det, og han forstår hva jeg sier men er bare ikke enig i det. I går kveld stod jeg å vaska på kjøkkenet mens han klemte meg bakfra. Snudde meg rundt og råklina med meg og sa: Er du ok med at jeg går i dusjen? Og så går jeg en rask tur på butikken. Har glemt noe…

Da jeg fortalte han at han slipper å gi beskjed om iallefall dusj, blir han litt «muggen» ser jeg. Som om han ønsker at jeg skal si… «Nei ikke dusj, stå her å klin litt til». 😬 

I dag tidlig er det samme greiene som i går. Vi sier god morgen, han får oppmerksomhet på senga før jeg står opp . Så kommer han etter og går mot meg på badet og skal ha mer kos. Når jeg er ferdig på badet og går inn på kjøkkenet , kommer han etter meg der også og skal ha en til klem.

Jeg har prøvd å kommunisere med han at jeg ønsker å ta insj innimellom, men det orker jeg ikke når han alltid er der før meg. 

Han savner nok at jeg er mer kosete og dette har vi snakket om helt fra starten. Jeg advarte han med at jeg ikke var en dame som var «oppi», «inni» kjæresten min . Jeg trenger min space. 

Dersom jeg sier i fra at det blir mye, så blir han lei seg og blir betenkt. 

Anonymkode: 12827...4dc

Han er stokk dum.

Dump. 

Anonymkode: 6ee9c...bfc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til mange’s frustrasjon så skal jeg faktisk forsvare kjæresten din litt her nå. Jeg var også slik de første årene i forholdet til min ektemann. Grunnen til det var fordi jeg hadde vært i tidligere forhold der jeg ble utsatt for vold psykisk og fysisk av en narsissist/psykopat som jeg bodde sammen med i 4 år og var kjæreste med i lengre tid enn det. Der måtte jeg svare på absolutt alt jeg gjorde, jeg måtte spørre om lov til å spise ei skive brød og hvilket pålegg jeg fikk ha på osv. absolutt alt måtte jeg fortelle om å forklare om. Når jeg endelig klarte å rømme fra xn min så var jeg blitt "skadet" for livet rett og slett. Når jeg ble sammen med min nye mann så fortalte jeg alltid hva jeg gjorde, spurte om å få spise mat å ta div pålegg på brødet osv. hver gang han røyste seg opp for å gå noen plass, på toalettet, i dusjen eller andre ting så spurte jeg han om hva han skulle. Jeg mente ikke noe vondt med det, jeg var rett og slett blitt skadet av forholdet til min ex. Ville gitt kjæresten din en sjans. Og kanskje spurt han om det ligger noe bak dette ? Spurt hvordan tidligere forhold er osv. jeg har også vokst opp i ett hjem der jeg alltid måtte gi beskjed om jeg skulle dusje eller måtte på do. Vi hadde kun 1.bad i barndomshjemmet mitt da, så vil tro det var grunnen til det. Mannen min og jeg har vært sammen i godt over 20 år, og har flere barn sammen. Jeg tar meg enda i å spørre hva han skal når han reiser seg opp for å gå noen plasser om vi ser på Tv sammen osv. ikke fordi jeg vil kontrollere han på noen som helst måte, men fordi jeg var så vant til det fra oppveksten og i fra forholdet med xn. Alt fra min oppvekst og ungdomstid har gitt meg ptsd, og det kan være kjæresten din også sliter med noe psykisk som ikke er hans feil. Om du ikke ser andre røde flagg hos han så mener han ingenting vondt med det. Dette er faktisk ikke røde flagg aleine. 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/26/2024 at 1:08 PM, AnonymBruker said:

Vi er voksne og møttes for to år siden. I det siste har jeg begynt å bli litt sliten og jeg tror det er han som er grunnen til det. Men jeg vet ikke helt… Veldig rart, for jeg er veldig usikker på om vi har en sunn relasjon eller ikke.

Han er en mann som er der for meg 100%, og det er jeg for han også. Klar for å forplikte seg, respekterer alt og alle rundt seg , snill. Men dessverre litt usikker på vårt forhold dersom jeg ikke kjekker inn ofte , eller gir han kjærlighet hele tiden.

Han er usikker når jeg skal ha egentid fordi han tror jeg ikke vil være sammen med han lenger. Jeg har spurt han om jeg gir han noen signaler som gjør at han tenker sånn, og det bekrefter han, men han klarer ikke helt å forklare HVA det er. Annet enn at han er redd for at jeg forlater han. 

Han vil ha sporing på snap på meg og reagerer dersom jeg setter den på «spøkelse». Grunnen er fordi han synes det er mest praktisk å vite hvor jeg er.. 🥴 

Dersom jeg reiser meg fra sofaen, spør han alltid hva jeg skal. Går jeg ut i garasjen spør han meg. Forklarer det med at det er koselig å gi hverandre beskjed. Han selv gir omtrent beskjed dersom han går på do…..

 

Altså han er fin på mange måter, men desse tingene er litt rare.. og litt kvelende. Han ønsker å bo sammen, men jeg blir jo litt usikker når han skal vite alt. Jeg har bodd med en mann før , og det var aldri sånn.. 

Da var det litt sånn: hvor har du vært siste 3 timene? Butikken? Åja👍

Anonymkode: 12827...4dc

Dersom du opplever han som kvelende uten at dere bor sammen er det stor sannsynlighet for at denne følelsen blir verre når dere blir samboere. Med mindre det tilfører en type trygghet som gjør at han roer seg ned (tviler dog på det). Når det er sagt så er det vel ganske vanlig å si hva man skal når man stikker noe sted. Ikke på do, men butikken o.l. 

Anonymkode: 18fe5...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...