Gå til innhold

Tvillingsjel / tvillingflamme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

WhisperingWind skrev (11 minutter siden):

Det er litt forståelig når en har opplevd vold selv eller i nære relasjoner. 
 

Nå er det sånn at mange blir blindt forelsket og dermed ofte, dessverre, lar seg manipulere uten at de selv helt vil innse det. Voldelige menn og psykopater er dyktig på å spille på følelser og bryte ned kvinner sakte, men sikkert.

Det at jeg sier jeg har møtt Tvillingsjelen min kan nok trigge noen som ikke vet hva konseptet Tvillingsjel faktisk innebærer.

Vi er ikke blendet av forelskelse. Vi er ikke urasjonell hodestups forelsket. Vi er rasjonell, tar ting rolig og planlegger ikke langt frem i tid, men vi ser en fremtid sammen.

Vi vet begge at det ikke er noen garantier her i livet. Vi vet ikke at det blir oss for alltid.
 

Det vi vet er at når vi er sammen så eksisterer ikke om omverden. Vi finner en øyeblikkelig ro sammen og vi får positiv energi av å være i hverandres selskap. Noen ganger kan det gå en uke eller mer før vi treffes og selv om vi savner hverandre så har vi det bra uten drama eller usikkerhet. 

Vi har et sunt forhold der vi ønsker å dele livet sammen. Og alt vi vet og kan styre er nuet. Og vi velger hver dag å satse på oss. Om det blir oss til vi dør? Det kan jeg ikke si for sikkert🤷🏻‍♀️ Men vi vet hva vi føler i dag og hvordan vi blir en bedre versjon av oss selv når vi er i hverandres liv. Og det er definitivt verdt å kjempe for🌹 

Det er min erfaring også. At tvillingsjeler veldig ofte trigger skyggen i andre mennesker og andre kan fort begynne å projektere denne skyggen over på tvillingsjel-paret. Basert på det jeg har observert er det også dette som er en av de store utfordringene for tvillingsjelpar - andres skygge, andres frykt, andres uprosesserte traumer osv. Mange mener jo at tvillingsjeler også finner hverandre for å "lære" andre mennesker om kjærlighet og harmoni.

Virker som dere er på veldig god vei da og det er så koselig å lese ❤️ 🌹

Anonymkode: a13db...621

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Twinflame og det der, er det verste som har skjedd folk i siste tid. Det er det som holder dårlige, og i verste fall voldelige, forhold gående. Det som gjør at folk går og venter på den ene, blir stalkere, aldri gir opp, ikke lever i virkeligheten men etter en masse tegn fra universet.

Anonymkode: 21ae3...160

Enig . Det er ofte folk i disfunksjonelle forhold , som finner gode unnskyldinger for dårlig oppførsel 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvorfor prøver du å overbevise en person du aldri har møtt om at hun er i et forhold som kommer til å bli destruktivt? Er ikke det litt sykt?

Anonymkode: a13db...621

Du, det aner jeg ikke noe om, og har heller ikke uttalt meg om. Men jeg tenker at det er tullete å si at man er immun mot vold fordi x eller y. 

Anonymkode: 82868...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er min erfaring også. At tvillingsjeler veldig ofte trigger skyggen i andre mennesker og andre kan fort begynne å projektere denne skyggen over på tvillingsjel-paret. Basert på det jeg har observert er det også dette som er en av de store utfordringene for tvillingsjelpar - andres skygge, andres frykt, andres uprosesserte traumer osv. Mange mener jo at tvillingsjeler også finner hverandre for å "lære" andre mennesker om kjærlighet og harmoni.

Virker som dere er på veldig god vei da og det er så koselig å lese ❤️ 🌹

Anonymkode: a13db...621

Interessant hvordan folk tolker «Tvillingsjel» forskjellig.

Jeg har mange sjelevenner. De er gode venner. En anser jeg som en søster.

Det kommer nok an på hvordan en definerer ordet. For meg er Tvillingsjel utelukkende positivt. De som har kjent meg i årevis merker hvordan han påvirker meg positivt. Hvordan han får frem mer i meg. 
 

Jeg har aldri vært romantisk eller kosete. Med han blir jeg mer omsorgsfull og jeg kjenner på hva ekte kjærlighet faktisk innebærer. Nettopp den biten om hvordan en føler seg så trygg og sett. Og at han aksepterer meg nøyaktig for akkurat den jeg er.

Vi har ingen ønsker om å endre noe med hverandre. Men vi ønsker å hjelpe hverandre å vokse og bli bedre versjoner av oss selv. 
 

Vi er langt i fra perfekte. Vi vet hverandres sorg, frykt og utfordringer og omfavner det. Vi kan være sårbare med hverandre og allikevel føle oss trygg. Og vi er realistisk. Vi VET ikke at det blir oss for alltid. Men sånn som vi har det sammen så kjenner vi på at måten vi utelukkende påvirker hverandre positivt så ønsker vi å kjempe for å en fremtid sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du, det aner jeg ikke noe om, og har heller ikke uttalt meg om. Men jeg tenker at det er tullete å si at man er immun mot vold fordi x eller y. 

Anonymkode: 82868...ce7

Har aldri sagt jeg er immun mot vold. Men jeg er i 40 årene, er barnevernsunge og har sett, opplevd og erfart MYE dritt og har hittil aldri blitt utsatt for voldelig mann. 
 

Jeg har utviklet ganske sterke antenner som kjapt reagerer på mennesker som har dårlige hensikter. 
 

Og jeg har trent kampsport og har aldri opplevd å bli trakassert eller hatt ekle erfaringer på byen eller generelt i livet.

Vel, utenom én gang da jeg var 16 på byen med falsk leg og noen fyrer ikke taklet avvisning da jeg ba dem sette seg ved et annet bord og de ble ufin. Da sa jeg ifra til bartenderen og 5 min etter kom de krypende på knær og ba om tilgivelse(med to vakter i bakgrunnen🤭)

Point being. Jeg har aldri latt en mann på noen som helst måte kjøre over meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva er en tvillingsjel / tvillingflamme? Har noen hørt om det?

Tvillingflamme/tvillingsjel er vår absolutte store kjærlighet og den ene vi er ment være med. Mange kan ha problemer nå finne sin tvillingsjel, fordi noen sin tvillingsjel døde på utøya 2011 og dermed fikk de aldri møtt den personen?  Derfor er det nå rekordantal barnløse og personer som er singel.

Å jobbe med seg selv , finne frem til egen kraft  er eneste måten oppnå sann kjærlighet. Se innover. Kjærligheten er mulig finne for alle, men du må først elske deg selv og livet før din sanne kjærlighet dukker opp. For noen tar det kun noen uker eller år. For noen tar det et helt liv, men det er verdt det.

Jeg sier ikke dette for at jeg skal få noe ut av det, men for å hjelpe de av dere som dette innlegget treffer. Det er opp til alle og enhver om de vil tro på dette.

 

 

:D Lykke til

1520172876382.jpg

e19af86a24fe041e6656260cf3824f7f.jpg

Anonymkode: ef5ca...97c

Dokumentaren på netflix.

Anonymkode: 2b659...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Twinflame er farlige greier. Anbefaler folk å se "escaping twin flames". Bare å holde seg langt unna så man ikke dras inn i noe man ikke slipper så lett ut av. 

Anonymkode: fbd70...3e8

Så den her om dagen, syke greier, fikk jo folk til å bytte kjønn tilogmed.

Anonymkode: 2b659...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til vas

Anonymkode: 29c67...690

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Viss man vil vite mer om hva twin flames virkelig handler om anbefaler eg youtube kanalen new World allstar, eneste som virker å ha peiling på hva greien med twin flames virkelig handler om 😊 Handler først og fremst å være i kontakt med den virkelige deg (sjelen), leve i nuet, meditere og se forbi egoet å din twinflame og bli den beste versjonen av deg selv 😊 Selv møt en person eg har trodd var min tvilling sjel, mye tegn og lignende, voldsom mye følelser og kaos. Tror man er ment til å møtes og være en del av livet for å trigge og lære hverandre ting. Ville aldri valgt vedkommende idag og er mye enklere å være med en soulmate så ikke trigger alt av følelser i deg 😅

Anonymkode: bc3e5...cbc

Den personend u møtte som du trodde var twinflame kan være en soulmate. soulmate er seperat sjel. twinflame er samme sjel

Anonymkode: ef5ca...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Dokumentaren på netflix.

Anonymkode: 2b659...477

De misforstår. De i den dokumentaren tolker karmic relationsships som twinflames. Twinflame er bare fint og da har en aldri ønske om å skade eller såre hverandre, men hjelpe hverandre til å vokse og utvikle seg og dele den sårt savnete kjærligheten.

Mange i en tidlig fase kan tolke karmic relationship som twinflames. Vi er noen ganger ment å møte karmic relationships å for å lære noe, men ikke stå langvarig i de forholdene.
 

Anonymkode: ef5ca...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres mer ut som traumabond

Anonymkode: a89bf...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Høres mer ut som traumabond

Anonymkode: a89bf...e12

de healer hverandre

om du tolker det som traumebånd er det karmiske relasjoner du sikter til

Anonymkode: ef5ca...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WhisperingWind skrev (16 timer siden):

Har aldri sagt jeg er immun mot vold. Men jeg er i 40 årene, er barnevernsunge og har sett, opplevd og erfart MYE dritt og har hittil aldri blitt utsatt for voldelig mann. 

Jeg har utviklet ganske sterke antenner som kjapt reagerer på mennesker som har dårlige hensikter. 

Og jeg har trent kampsport og har aldri opplevd å bli trakassert eller hatt ekle erfaringer på byen eller generelt i livet.

Vel, utenom én gang da jeg var 16 på byen med falsk leg og noen fyrer ikke taklet avvisning da jeg ba dem sette seg ved et annet bord og de ble ufin. Da sa jeg ifra til bartenderen og 5 min etter kom de krypende på knær og ba om tilgivelse(med to vakter i bakgrunnen🤭)

Point being. Jeg har aldri latt en mann på noen som helst måte kjøre over meg. 

Det er fint at du kan forsvare deg fysisk og psykisk mot fremmede. Med ens nære - og kanskje en man tenker på som sitt alt, er det annerledes. De er sluppet inn i intimsona.

Venninna er den siste i verden man skulle trodd var utsatt for vold i hjemmet, og ihvertfall utsatt og ikke klarte å gå før andre grep inn. Hun er selvstendig, hardtslående og modig. Men som vi alle, sårbar i kjærlighet. 

Anonymkode: 82868...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

WhisperingWind skrev (17 timer siden):

Word! Min er også sånn. Han er defintivt ikke en folk utenfor ser på som en tøffel.

Han har startet og eier flere firmaer. Han er leder type, ikke en som holder igjen meninger og som ikke lar seg tråkke på. 
 

Men om jeg stryker han gjennom håret eller kysser han; pusekatt som smelter i armene mine🤭❤️

😂😂😂

En tøffelhelt mot dama si kan vel både være leder og beskytte familien sin?🤔

Tøffelhelt er ikke en mann som har en dårlig jobb,er pysete og ikke støtter sin familie?

Men kona styrer han. Noe helt annet. Jeg har en fantastisk kjæreste. Leder i et story firma, men i kontakt med sine følelser og vi kan gråte og le sammen. Alt. Men han har egne meninger og interesser selv, typisk tøffelhelt mener det dama mener,det er dessverre mange av de😅 

Anonymkode: d39b8...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er det dummeste jeg har lest på lenge.

Twinflame. Hørtes ut som traumebånd ja, og at det tipper over i noe manisk og manipulativt.

 

Anonymkode: 086d2...c51

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WhisperingWind skrev (19 timer siden):

Du tar heldigvis feil. Jeg har aldri vært sammen med en kontrollerende eller voldelig mann. Jeg er den som alltid har gått fordi jeg ikke klarte å se en fremtid. Alle har vært snille menn.

Jeg tror mange ikke helt forstår konseptet Tvillingsjel. Det handler om en som kun bidrar med noe positivt. En som løfter deg og gir deg positiv energi. Ingen sjalusi eller kontrollering.

Dette er en mann som(selvfølgelig gjorde research på før vi møttes) som er varm, empatisk og en kjempefin pappa. Selv ungene merket energien og knyttet seg til meg andre gang vi møttes. 
 

Tro meg. Jeg er ikke naiv eller lettlurt. Er i 40 årene og har aldri latt latt meg manipulere eller kontrollere. 
 

Vi er kjærester og særboere og planlegger å være det i flere år pga barn og livssituasjon. Vi er ikke urasjonell og hopper inn i ting i blinde. Men båndet vi har er unikt. Både mine og hans venner har reagert positivt på hvordan vi begge har blomstret etter vi møttes❤️

Særboere er noe helt annet enn om dere skulle bodd sammen med dine,mine osv. Du vet jo ikke hvordan dere vil fungere sammen da? Særboere er noe helt annet. Tvillingsjel er bare noe tull. Et sterkt og trygt forhold er et forhold som går igjennom tøffe tak sammen og som forblir sammen og sterkere av den grunn. 

Anonymkode: d39b8...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest WhisperingWind
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Særboere er noe helt annet enn om dere skulle bodd sammen med dine,mine osv. Du vet jo ikke hvordan dere vil fungere sammen da? Særboere er noe helt annet. Tvillingsjel er bare noe tull. Et sterkt og trygt forhold er et forhold som går igjennom tøffe tak sammen og som forblir sammen og sterkere av den grunn. 

Anonymkode: d39b8...c0c

Du aner ikke hva vi har gått igjennom. Og ingenting tilsier at en må bo under samme tak med Tvillingsjelen sin. 
 

Tvillingsjeler vet nøyaktig hva den andre trenger før de gjerne vet det selv. 
 

Det du beskriver er et forhold. Ikke å ha funnet  Tvillingsjelen din. Jeg forstår det er vanskelig å skjønne betydningen når en ikke har opplevd det selv. Jeg hadde bare hørt om det før jeg traff han. Og jeg er ikke en ung og naiv jente uten livserfaring. Jeg er i 40 årene, har seriøse forhold bak pluss et ekteskap som varte i over 10 år.
 

Jeg har vært forelsket og kjent på kjemi. Men aldri på denne måten. Ikke er det stormforelskelse eller ukontrollerbar kjærlighet. Det føles som å komme hjem. Fullstendig stillhet og ro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er fint at du kan forsvare deg fysisk og psykisk mot fremmede. Med ens nære - og kanskje en man tenker på som sitt alt, er det annerledes. De er sluppet inn i intimsona.

Venninna er den siste i verden man skulle trodd var utsatt for vold i hjemmet, og ihvertfall utsatt og ikke klarte å gå før andre grep inn. Hun er selvstendig, hardtslående og modig. Men som vi alle, sårbar i kjærlighet. 

Anonymkode: 82868...ce7

Var som sagt sammen med én som prøvde å kontrollere meg. Spilte ingen rolle om vi var kjærester og jeg først ble forelsket. Jeg gikk. 
 

Og har en kommet der en tenker at noen er voldelig og skader en er «deres alt» har de sakte, men sikkert blitt brutt ned og kuet. Jeg vet av erfaring at det ikke kan skje med meg da den ene som prøvde på det ble avsluttet på minuttet jeg fanget det opp.

Og grunnen til at jeg nå i 40 årene aldri siden har sluppet sånne psykopater inn i livet mitt.

Jeg spotter dem. Akkurat som jeg gjorde med typen til venninnen min som endte opp med at han ble voldelig mot henne. Jeg advarte henne. Nå, 10 år senere en hun ute av det og husker fremdeles at jeg hadde advart henne om han.

At jeg kan kampsport har ikke noe med saken å gjøre annet enn å poengtere at jeg har en sterk psyke som er utrolig vanskelig å manipulere.
 

Og ja; har fått det dokumentert av en idrettspsykolog som mente jeg var perfekt soldatmateriale nettopp fordi jeg har såpass skarpe instinkter når det kommer til mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

😂😂😂

En tøffelhelt mot dama si kan vel både være leder og beskytte familien sin?🤔

Tøffelhelt er ikke en mann som har en dårlig jobb,er pysete og ikke støtter sin familie?

Men kona styrer han. Noe helt annet. Jeg har en fantastisk kjæreste. Leder i et story firma, men i kontakt med sine følelser og vi kan gråte og le sammen. Alt. Men han har egne meninger og interesser selv, typisk tøffelhelt mener det dama mener,det er dessverre mange av de😅 

Anonymkode: d39b8...c0c

Det var poenget med svaret mitt om det ikke kom frem. Tøffelhelt er nikkedukke og dilter. 
 

Har ingenting med om at de viser sårbarhet og følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WhisperingWind skrev (4 minutter siden):

Var som sagt sammen med én som prøvde å kontrollere meg. Spilte ingen rolle om vi var kjærester og jeg først ble forelsket. Jeg gikk. 

Og har en kommet der en tenker at noen er voldelig og skader en er «deres alt» har de sakte, men sikkert blitt brutt ned og kuet. Jeg vet av erfaring at det ikke kan skje med meg da den ene som prøvde på det ble avsluttet på minuttet jeg fanget det opp.

Og grunnen til at jeg nå i 40 årene aldri siden har sluppet sånne psykopater inn i livet mitt.

Jeg spotter dem. Akkurat som jeg gjorde med typen til venninnen min som endte opp med at han ble voldelig mot henne. Jeg advarte henne. Nå, 10 år senere en hun ute av det og husker fremdeles at jeg hadde advart henne om han.

At jeg kan kampsport har ikke noe med saken å gjøre annet enn å poengtere at jeg har en sterk psyke som er utrolig vanskelig å manipulere.

Og ja; har fått det dokumentert av en idrettspsykolog som mente jeg var perfekt soldatmateriale nettopp fordi jeg har såpass skarpe instinkter når det kommer til mennesker.

Tipper 90 % av de som er i traumatiserende forhold tenker "det kunne aldri hendt meg" pga x og y før det nettopp skjedde dem. Bedre å være klar over at man er sårbar og menneskelig, til tross for ellers sterke sider. Selv en soldat kan bli lurt og såret, ikke minst av andre soldater de har tillitsforhold til.

Poenget er ikke å argumentere om deg eller ditt forhold, men at tankegangen om å være tvillingsjeler osv er støy i forhold til at langvarige forhold er kompliserte og noen ganger på sikt utvikler dårlig dynamikk, uansett om det begynte fint og flott. De fleste tenker om et nytt forhold at her har jeg funnet noe unikt som kan bli noe stort. Om begrepet skal ha noe for seg, må det heller være tilbakeskuende på en relasjon som har vart over lang tid. 

Anonymkode: 82868...ce7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...