Gå til innhold

Tvillingsjel / tvillingflamme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sekten Twinflame er farlig.

Begrepet twinflame/tvillingsjel er nok noe mange kan relatere seg til.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest WhisperingWind
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette er tull. Du har en tøffelhelt??🤷 Har selv lest at du krever mye kjærtegn hele tiden osv,mener det var ditt nick. Tvillingsjel? Hva slags tull er det. MAN må bli kjent med en person FØRST ,det blir man ikke av et lite treff😅

Anonymkode: d39b8...c0c

Hva prater du om?

Selvfølgelig har vi blitt kjent. Men som godt voksne med livserfaring og med lange forhold bak oss visste vi veldig raskt at det vi hadde var noe vi aldri hadde opplevd før.

Tiden videre har bare støttet under dette.

Jeg hadde hørt om sånt og trodde egentlig ikke på det. Men da jeg traff han var det som om siste bit av puslespillet falt på plass.

Hvor du fikk Tøffelhelt fra aner jeg ikke🤷🏻‍♀️😅 Nicket mitt er defintivt ikke å kreve masse kjærtegn. Og hva hadde det hatt med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WhisperingWind skrev (9 minutter siden):

Hva prater du om?

Selvfølgelig har vi blitt kjent. Men som godt voksne med livserfaring og med lange forhold bak oss visste vi veldig raskt at det vi hadde var noe vi aldri hadde opplevd før.

Tiden videre har bare støttet under dette.

Jeg hadde hørt om sånt og trodde egentlig ikke på det. Men da jeg traff han var det som om siste bit av puslespillet falt på plass.

Hvor du fikk Tøffelhelt fra aner jeg ikke🤷🏻‍♀️😅 Nicket mitt er defintivt ikke å kreve masse kjærtegn. Og hva hadde det hatt med saken å gjøre?

Jeg er ikke den du siterte, men jeg vil gjerne kommentere likevel.

Det du beskriver, alt det du beskriver mellom deg og kjæresten er helt typisk det mange av oss har opplevd i starten av et svært svært usunt forhold. 

Felles for de er akkurat det samme som du beskriver. Det bare klaffet med en gang, det virket som vi hadde kjent hverandre ett helt liv før vi møttes, vi er to stykker av samme sak.

Alt dette etter bare noen uker med dating er ett vanvittig stort rødt varsel tegn for mange av oss som har vert gjennom dette før. 

Igjen, jeg håper så inderlig jeg tar feil her❤️ 

Anonymkode: b877e...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er ikke den du siterte, men jeg vil gjerne kommentere likevel.

Det du beskriver, alt det du beskriver mellom deg og kjæresten er helt typisk det mange av oss har opplevd i starten av et svært svært usunt forhold. 

Felles for de er akkurat det samme som du beskriver. Det bare klaffet med en gang, det virket som vi hadde kjent hverandre ett helt liv før vi møttes, vi er to stykker av samme sak.

Alt dette etter bare noen uker med dating er ett vanvittig stort rødt varsel tegn for mange av oss som har vert gjennom dette før. 

Igjen, jeg håper så inderlig jeg tar feil her❤️ 

Anonymkode: b877e...c64

Du tar heldigvis feil. Jeg har aldri vært sammen med en kontrollerende eller voldelig mann. Jeg er den som alltid har gått fordi jeg ikke klarte å se en fremtid. Alle har vært snille menn.

Jeg tror mange ikke helt forstår konseptet Tvillingsjel. Det handler om en som kun bidrar med noe positivt. En som løfter deg og gir deg positiv energi. Ingen sjalusi eller kontrollering.

Dette er en mann som(selvfølgelig gjorde research på før vi møttes) som er varm, empatisk og en kjempefin pappa. Selv ungene merket energien og knyttet seg til meg andre gang vi møttes. 
 

Tro meg. Jeg er ikke naiv eller lettlurt. Er i 40 årene og har aldri latt latt meg manipulere eller kontrollere. 
 

Vi er kjærester og særboere og planlegger å være det i flere år pga barn og livssituasjon. Vi er ikke urasjonell og hopper inn i ting i blinde. Men båndet vi har er unikt. Både mine og hans venner har reagert positivt på hvordan vi begge har blomstret etter vi møttes❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange døde det ikke på Utøya, tross alt. 

Anonymkode: 82868...ce7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er tull. Du har en tøffelhelt??🤷 Har selv lest at du krever mye kjærtegn hele tiden osv,mener det var ditt nick. Tvillingsjel? Hva slags tull er det. MAN må bli kjent med en person FØRST ,det blir man ikke av et lite treff😅

Anonymkode: d39b8...c0c

Dette med tøffel og tøffelhelt synes jeg er noen av de mest idiotiske begrep som finnes. Ekte menn er kjærlige, omtenksomme og bryr seg virkelig om akkurat den de elsker, uavhengig av hvor myk og kjærlig, eller hard og tøff, de er mot andre. 

Min mann er en kjærlig pusekatt mot meg, barna og sin mor. Kjærtegn hele tiden er det også, og han ønsker/trenger dette også. Dette er kjærlighet, ikke å være "tøffel" eller feig, men å være modig i å elske fullt ut, og vise det. 

Du/andre hadde aldri opplevd min kjærlige pusemann som noen tøffelhelt. Det er sider han viser eksklusivt til sine nære og kjære. Hadde du/andre tråkket ham/oss på tærne skal jeg love deg at det siste du tenkte om ham var "Tøffel!". Jeg vil heller tro at du hadde kommet deg derfra fort som f..., med hjertet i halsen  

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Twinflame er ikke et ny idé. Folk til alle tider har tolket kjemi og match i personligheter som at det var meant to be, skrevet i stjernene, noe helt unikt osv.

Iblant er det bare hyggelig - noen har rett og slett funnet seg en god kjæreste. Og lever lykkelig en god stund, eller tom alle sine dager.

Andre ganger går forholdet gradvis over til å bli destruktivt, og man tenker ikke i de baner fordi man er 100 % solgt inn på forholdet. Ofte ser man at de samme er synlig stolte av forholdet til venner, SoMe etc. Men etter ekteskapet eller barn, kommer kontrollen og volden. 

Det farligste jeg vet, er når folk sier at vold, kontroll etc ikke kan skje med dem. Det vet man faktisk aldri. Man er 2 feilbarlige, jordiske mennesker, ikke hellige lysvesener. 

Anonymkode: 82868...ce7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
Trolltunge skrev (1 time siden):

Dette med tøffel og tøffelhelt synes jeg er noen av de mest idiotiske begrep som finnes. Ekte menn er kjærlige, omtenksomme og bryr seg virkelig om akkurat den de elsker, uavhengig av hvor myk og kjærlig, eller hard og tøff, de er mot andre. 

Min mann er en kjærlig pusekatt mot meg, barna og sin mor. Kjærtegn hele tiden er det også, og han ønsker/trenger dette også. Dette er kjærlighet, ikke å være "tøffel" eller feig, men å være modig i å elske fullt ut, og vise det. 

Du/andre hadde aldri opplevd min kjærlige pusemann som noen tøffelhelt. Det er sider han viser eksklusivt til sine nære og kjære. Hadde du/andre tråkket ham/oss på tærne skal jeg love deg at det siste du tenkte om ham var "Tøffel!". Jeg vil heller tro at du hadde kommet deg derfra fort som f..., med hjertet i halsen  

Word! Min er også sånn. Han er defintivt ikke en folk utenfor ser på som en tøffel.

Han har startet og eier flere firmaer. Han er leder type, ikke en som holder igjen meninger og som ikke lar seg tråkke på. 
 

Men om jeg stryker han gjennom håret eller kysser han; pusekatt som smelter i armene mine🤭❤️

Endret av WhisperingWind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dokumentarserien "escaping twinflames"  tar for seg de karmiske relasjonene, men i en tidlig fase som ung sjel kan mange misforstå karmiske relasjon som en twinflame.

Den dokumentaren burde helst hett "escaping karmic realtionships"
Twinflames er bare fint, en langvarig kjærlighet. De skader aldri hverandre. Karmic relationship kan være fint en periode, ofte de første månedene eller første året / årene, men så vil det begynne å skurre.

Anonymkode: ef5ca...97c

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Twinflame er ikke et ny idé. Folk til alle tider har tolket kjemi og match i personligheter som at det var meant to be, skrevet i stjernene, noe helt unikt osv.

Iblant er det bare hyggelig - noen har rett og slett funnet seg en god kjæreste. Og lever lykkelig en god stund, eller tom alle sine dager.

Andre ganger går forholdet gradvis over til å bli destruktivt, og man tenker ikke i de baner fordi man er 100 % solgt inn på forholdet. Ofte ser man at de samme er synlig stolte av forholdet til venner, SoMe etc. Men etter ekteskapet eller barn, kommer kontrollen og volden. 

Det farligste jeg vet, er når folk sier at vold, kontroll etc ikke kan skje med dem. Det vet man faktisk aldri. Man er 2 feilbarlige, jordiske mennesker, ikke hellige lysvesener. 

Anonymkode: 82868...ce7

Nja. Jeg har klart å se alle menn som venninnner har rotet seg borti der jeg mistenkte de ville bli voldelige. Hadde rett hver gang.

Har selv opplevd at én mann prøvde å kontrollere meg og det funker bare ikke med meg. Jeg godtar ikke kontrollering, sjalusi eller annen atferd der noen prøver å bestemme over meg. Jeg har ekstremt gode antenner på mennesker og har hatt det siden jeg var liten. 
 

Min største feil var å gifte meg med barnefar. Men han var ikke ond, voldelig eller kontrollerende. Viste seg at han ikke taklet farsrollen og det å ofre egoet sitt for sitt eget barn. Det kom jo frem etter vi hadde vært gift og noe en ikke kunne forutse før barnet kom.

Så da ble det slutt og jeg og barnet har det supert alene 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WhisperingWind skrev (21 minutter siden):

Word! Min er også sånn. Han er defintivt ikke en folk utenfor ser på som en tøffel😅

Det er de sterkeste menn med trygghet nok til å stå opp for seg selv og sine som ikke lar seg pille på nesa og bøye seg under at andre menn kallet dem tøffel og lignende. Som ikke er redd for å vise hvem de virkelig bryr seg om og prioriterer. 

En kamerat av min mann gjenfortalte meg dette for en liten stund siden. Min mann satt på kafe med noen kompiser. Jeg ringte og ba ham møte meg. Da sa ene fyren "Hahahaha, kona ringer og du løper? Du er en slik tøffel?!" Min mann snudde seg kaldt mot ham og sa "Selvfølgelig! Det er kvinnen jeg elsker. Hyggelig å sitte her med deg og drepe tid, men om du tror du kan måle deg med å være sammen med henne tar du grundig feil." Så gikk han, og tullingen som kalte ham tøffel satt igjen og stirret i kaffekoppen mens de andre lo. Av ham, ikke av min mann. 

Det er feige menn som skjuler at de elsker og prioriterer sine nære og kjære foran gutta. De er livredd for å ikke være mann nok, eller tøffel. Sterke menn blåser loddrett i slikt. De har sine prioriteringer klare, og står for dem. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor nevner du utøya?? Flere dør i trafikken hvert år enn det døde på utøya

Dummeste jeg har lest, trodde også jeg hadde møtt min tvillingsjel, en alt klaffet med. Vi kranglet aldri, føltes ut som om jeg hadde diktet henne opp, fordi det var helt perfekt å være med henne.

Var bare det at vi var nyforelsket i circa 3 år, etter det gikk det nedover

Anonymkode: 7f482...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
Trolltunge skrev (4 minutter siden):

Det er de sterkeste menn med trygghet nok til å stå opp for seg selv og sine som ikke lar seg pille på nesa og bøye seg under at andre menn kallet dem tøffel og lignende. Som ikke er redd for å vise hvem de virkelig bryr seg om og prioriterer. 

En kamerat av min mann gjenfortalte meg dette for en liten stund siden. Min mann satt på kafe med noen kompiser. Jeg ringte og ba ham møte meg. Da sa ene fyren "Hahahaha, kona ringer og du løper? Du er en slik tøffel?!" Min mann snudde seg kaldt mot ham og sa "Selvfølgelig! Det er kvinnen jeg elsker. Hyggelig å sitte her med deg og drepe tid, men om du tror du kan måle deg med å være sammen med henne tar du grundig feil." Så gikk han, og tullingen som kalte ham tøffel satt igjen og stirret i kaffekoppen mens de andre lo. Av ham, ikke av min mann. 

Det er feige menn som skjuler at de elsker og prioriterer sine nære og kjære foran gutta. De er livredd for å ikke være mann nok, eller tøffel. Sterke menn blåser loddrett i slikt. De har sine prioriteringer klare, og står for dem. 

Er trist at det ordet misbrukes. Tøffel i mine øyne er nikkedukker uten egne meninger og ideer som aldri tar intiativ. 
 

En mann som tør å være sårbar, er omsorgsfull og setter de han er glad i foran alt er en ekte mann og min definasjon av en alfa. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

WhisperingWind skrev (16 minutter siden):

Har selv opplevd at én mann prøvde å kontrollere meg og det funker bare ikke med meg. Jeg godtar ikke kontrollering, sjalusi eller annen atferd der noen prøver å bestemme over meg....

Venninna mi som måtte rømme med barn til en annen landsdel, er også den typen som ingen får bestemme over. Det var såvidt noen fikk "bestemme" at hun var i et voldelig forhold og hjelpe henne med å dra.

Anonymkode: 82868...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Venninna mi som måtte rømme med barn til en annen landsdel, er også den typen som ingen får bestemme over. Det var såvidt noen fikk "bestemme" at hun var i et voldelig forhold og hjelpe henne med å dra.

Anonymkode: 82868...ce7

Hvorfor prøver du å overbevise en person du aldri har møtt om at hun er i et forhold som kommer til å bli destruktivt? Er ikke det litt sykt?

Anonymkode: a13db...621

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Venninna mi som måtte rømme med barn til en annen landsdel, er også den typen som ingen får bestemme over. Det var såvidt noen fikk "bestemme" at hun var i et voldelig forhold og hjelpe henne med å dra.

Anonymkode: 82868...ce7

Og skal love deg at det var flere røde flagg som vaiet allerede tidlig i forholdet. Og en magefølelse hun valgte å ignorere. 
 

Har en venninne som også er steintøff. Hun var sammmen med en sånn. Jeg likte han ikke. Og jeg sa det til henne.

Nå, flere år senere når hun har kommet seg ut av det så innser hun alle de røde flaggene og magefølelsen som advarte henne. Og hun husker godt at jeg sa jeg følte noe var off med han.

Man havner ikke plutselig i et voldelig forhold. Det skjer gradvis. Små kontrollering, regler, sjalusi, isolering osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

WhisperingWind skrev (6 minutter siden):

Er trist at det ordet misbrukes. Tøffel i mine øyne er nikkedukker uten egne meninger og ideer som aldri tar intiativ. 
 

En mann som tør å være sårbar, er omsorgsfull og setter de han er glad i foran alt er en ekte mann og min definasjon av en alfa. 
 

 

Akkurat! Det er MENN som fyller mannsrollen fullstendig, ved å ivareta sine nære og kjære over kreti og pleti av tilfeldige folk, som egentlig ikke betyr noe. Ekte alfamenn, ikke feige og underlagt redsel for hva andre (menn) skulle mene om at partner og familie selvfølgelig prioriteres høyest, og at man selvsagt er myk og kjærlig mot dem man elsker. 

Endret av Trolltunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor prøver du å overbevise en person du aldri har møtt om at hun er i et forhold som kommer til å bli destruktivt? Er ikke det litt sykt?

Anonymkode: a13db...621

Det er litt forståelig når en har opplevd vold selv eller i nære relasjoner. 
 

Nå er det sånn at mange blir blindt forelsket og dermed ofte, dessverre, lar seg manipulere uten at de selv helt vil innse det. Voldelige menn og psykopater er dyktig på å spille på følelser og bryte ned kvinner sakte, men sikkert.

Det at jeg sier jeg har møtt Tvillingsjelen min kan nok trigge noen som ikke vet hva konseptet Tvillingsjel faktisk innebærer.

Vi er ikke blendet av forelskelse. Vi er ikke urasjonell hodestups forelsket. Vi er rasjonell, tar ting rolig og planlegger ikke langt frem i tid, men vi ser en fremtid sammen.

Vi vet begge at det ikke er noen garantier her i livet. Vi vet ikke at det blir oss for alltid.
 

Det vi vet er at når vi er sammen så eksisterer ikke om omverden. Vi finner en øyeblikkelig ro sammen og vi får positiv energi av å være i hverandres selskap. Noen ganger kan det gå en uke eller mer før vi treffes og selv om vi savner hverandre så har vi det bra uten drama eller usikkerhet. 

Vi har et sunt forhold der vi ønsker å dele livet sammen. Og alt vi vet og kan styre er nuet. Og vi velger hver dag å satse på oss. Om det blir oss til vi dør? Det kan jeg ikke si for sikkert🤷🏻‍♀️ Men vi vet hva vi føler i dag og hvordan vi blir en bedre versjon av oss selv når vi er i hverandres liv. Og det er definitivt verdt å kjempe for🌹 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
Trolltunge skrev (13 minutter siden):

Akkurat! Det er MENN som fyller mannsrollen fullstendig, ved å ivareta sine nære og kjære over kreti og pleti av tilfeldige folk, som egentlig ikke betyr noe. Ekte alfamenn, ikke feige og underlagt redsel for hva andre (menn) skulle mene om at partner og familie selvfølgelig prioriteres høyest, og at man selvsagt er myk og kjærlig mot dem man elsker. 

🌹🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss man vil vite mer om hva twin flames virkelig handler om anbefaler eg youtube kanalen new World allstar, eneste som virker å ha peiling på hva greien med twin flames virkelig handler om 😊 Handler først og fremst å være i kontakt med den virkelige deg (sjelen), leve i nuet, meditere og se forbi egoet å din twinflame og bli den beste versjonen av deg selv 😊 Selv møt en person eg har trodd var min tvilling sjel, mye tegn og lignende, voldsom mye følelser og kaos. Tror man er ment til å møtes og være en del av livet for å trigge og lære hverandre ting. Ville aldri valgt vedkommende idag og er mye enklere å være med en soulmate så ikke trigger alt av følelser i deg 😅

Anonymkode: bc3e5...cbc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...