Gå til innhold

Jeg slanker meg, men er bedt på restaurant med venner. Hva skal jeg velge fra denne menyen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Velg rent kjøtt eller fisk. Spør om å få ekstra grønnsaker istedet for potet 😊 og Kos deg!

Anonymkode: 3a692...6eb

Evnt spør om kokt potet - som det er svært lite kalorier i, men som metter bra.

Anonymkode: e8d8f...a03

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar ☺️ Jeg var inne på torsken først, men jeg spiser torsk flere ganger ofte i uken så jeg er litt lei. Derfor tenkte jeg hjort, men den tyttebærsausen, noen som vet om den er veldig kaloririk? Kan jo evt be om uten saus ☺️ 

Anonymkode: aae81...2ec

Dette høres ikke sunt ut, mentalt. 

Anonymkode: 74cd8...b13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis det du ønsker og pass heller på alle andre dager. Skal man kunne ha en livsstil som varer og er levelig så kan du ikke styre på med slik som dette. Holder du deg til planen ellers og en sjelden gang skal ut så går det bra.

Endret av Luckiness
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt kylling jeg. Evt cæsarsalat. Det levde jeg på når jeg var på ferie midt i fitness-perioden min. 

Du  må jo ikke spise alt på tallerken, ser du nevner tyttebærsyltetøy, dropp å trykk ned i munnen? Jeez. 

Anonymkode: ba884...bed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Evnt spør om kokt potet - som det er svært lite kalorier i, men som metter bra.

Anonymkode: e8d8f...a03

Det er 80 kcal i en gjennomsnittlig kokt potet. Nå mener jeg egentlig ts bør spise det hen har lyst på denne gangen, men hvis en først skal holde seg innenfor en begrensning på kalorier blir det lite annet med poteter. Og bytte ut poteter med grønnsaker er en fin måte og holde energiinntaket lavt, og har mer betydning enn og sammenligne torsk og rent kjøtt. Om en ikke elsker poteter og ikke synes det blir middag uten, da må en kutte et annet sted. 

Anonymkode: 55a3d...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar ☺️ Jeg var inne på torsken først, men jeg spiser torsk flere ganger ofte i uken så jeg er litt lei. Derfor tenkte jeg hjort, men den tyttebærsausen, noen som vet om den er veldig kaloririk? Kan jo evt be om uten saus ☺️ 

Anonymkode: aae81...2ec

Be om å få sausen ved siden av så kan du ta mindre mengde saus på selv. 

Anonymkode: 7df29...a74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er 80 kcal i en gjennomsnittlig kokt potet. Nå mener jeg egentlig ts bør spise det hen har lyst på denne gangen, men hvis en først skal holde seg innenfor en begrensning på kalorier blir det lite annet med poteter. Og bytte ut poteter med grønnsaker er en fin måte og holde energiinntaket lavt, og har mer betydning enn og sammenligne torsk og rent kjøtt. Om en ikke elsker poteter og ikke synes det blir middag uten, da må en kutte et annet sted. 

Anonymkode: 55a3d...f22

80 kcal er lite, tatt i betraktning hvor godt den metter. Flere burde bytte ut ris/pasta osv med potet. 
Dersom middagen skal inneholde feks 600 kcal - har man mye å gå på om poteten inneholder 80 kcal. 

Anonymkode: e8d8f...a03

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Gratulerer med dagens dummeste svar.

Anonymkode: 3a692...6eb

Ditt svar ja?? For mitt var seriøst. Om man pokker ikke klarer ta slike valg som hva man skal spise her i livet, så må man få noen som kan kontrollere en. Det beste hadde jo vært å fått ts inn på psykiatrisk siden hen er en fare for seg selv. 

Anonymkode: a65ca...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt cæsarsalaten uten dressing jeg og. 

Anonymkode: 76120...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg teller kalorier, og tenker derfor at dåhjort kanskje er det beste? Jeg trenger hjelp av dere, hva skal jeg velge mtp minst mulig kalorier? Screenshot_20240325_133603_SamsungNotes.thumb.jpg.1ae6188239358667b8a172f3ff7ec330.jpgScreenshot_20240325_133929_SamsungNotes.thumb.jpg.e1101bd86aba8524e6dfde094a5b9b9d.jpg

Anonymkode: aae81...2ec

Husk at omtrent uansett hva du bestiller så er det brukt enorme mengder med smør

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kylling, men spør om morenepoteter i stedet for friterte (de har morenepoteter til annen rett). Be om saus på siden. Samtidig syns jeg det er litt teit å be om endringer med unntak av saus på siden da. 

Du kan egentlig spise alle rettene. Ta på mindre saus. Spis først kjøtt og grønt og dropp evt friterte poteter. Hvis du spiser suppe kan du droppe å spise brød ved siden av.

Torsk er et godt alternativ også.

Anonymkode: ea019...7d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ditt svar ja?? For mitt var seriøst. Om man pokker ikke klarer ta slike valg som hva man skal spise her i livet, så må man få noen som kan kontrollere en. Det beste hadde jo vært å fått ts inn på psykiatrisk siden hen er en fare for seg selv. 

Anonymkode: a65ca...937

At det var seriøst fra din side er det som er urovekkende her. Det spørres om alt mulig i dette forumet, og det må være lov. Du må ikke svare.  Vennligst kryp inn dit du kom fra og skam deg!

Anonymkode: 3a692...6eb

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Såfremt grønnsakene ikke er avokado så er det fler kalorier i potet.

Generelt er ikke potet kaloririk mat nei.

Anonymkode: 3a692...6eb

Det betyr ikke at man bør unngå potet. Det er bra sammenlignet med pasta og ris. 

Det er viktig å huske at det er en livstilsendring man skal gjøre, og hvis man spiser bare grønnsaker så er det lettere at man sprekker fordi man klarer ikke leve sånn over tid. Det er ikke farlig å spise potet, og man kan fint slanke seg og spise potet. Pasta er noe jeg har unngått når jeg har vært på diett dog, men ellers har jeg spist helt vanlig mat. 

Anonymkode: 1bdc8...fba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ditt svar ja?? For mitt var seriøst. Om man pokker ikke klarer ta slike valg som hva man skal spise her i livet, så må man få noen som kan kontrollere en. Det beste hadde jo vært å fått ts inn på psykiatrisk siden hen er en fare for seg selv. 

Anonymkode: a65ca...937

Jeg tror du må på psykiatrisk for å kalle gud og hverman hen. 

Anonymkode: 76120...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La Scala er i utgangspunktet en såpass dårlig restaurant at du kan ikke forvente at de svarer deg på kcal- spørsmål før du dukker opp. Men er enig med vedkommende som skriver at du ikke må dytte i deg alt du får servert på tallerkenen. 

Anonymkode: 5b54a...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg teller kalorier, og tenker derfor at dåhjort kanskje er det beste? Jeg trenger hjelp av dere, hva skal jeg velge mtp minst mulig kalorier? Screenshot_20240325_133603_SamsungNotes.thumb.jpg.1ae6188239358667b8a172f3ff7ec330.jpgScreenshot_20240325_133929_SamsungNotes.thumb.jpg.e1101bd86aba8524e6dfde094a5b9b9d.jpg

Anonymkode: aae81...2ec

Hva du spiser én dag på restaurant har ikke så mye si for slankekuren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal dette være en varig varig livsstilsendring kan det være lurt å ha rom for å kjøpe det du liker best på restaurant en sjelden gang ☺️ Ellers risikerer du å ende opp som evig Grete Roede/jojo-slanker. 

Anonymkode: 0b3f8...ab7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde spist akkurat det jeg hadde lyst på. Det er ikke det ene restaurantbesøket som utgjør noe forskjell på å gå ned i vekt, det er hva man spiser i hverdagen.

Anonymkode: 7153c...823

Dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Grüner said:

Hva du spiser én dag på restaurant har ikke så mye si for slankekuren.

Ikke en dritt å si faktisk. Med mindre man spiser ute ofte, og/eller har mange andre "utskeielser".

Endret av drue
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Sammenlignet med grønnsaker? Jo! 

Anonymkode: 55a3d...f22

Men hvorfor skal poenget være å spise det mest kalorifattige til enhver tid? Da kan jo ts be om å få retten uten kjøtt og bare få grønnsaker, hvis det er målet. 

Potet er ikke kaloririkt, og det metter bra. Lurt å spise potet til måltidet så man ikke blir sulten igjen kort tid etterpå og må supplere med noe som er mer kaloririkt enn potet. 

18 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar ☺️ Jeg var inne på torsken først, men jeg spiser torsk flere ganger ofte i uken så jeg er litt lei. Derfor tenkte jeg hjort, men den tyttebærsausen, noen som vet om den er veldig kaloririk? Kan jo evt be om uten saus ☺️ 

Anonymkode: aae81...2ec

Vil du virkelig betale penger for en rett med nydelig kjøtt og så droppe noe så viktig som saus?? 

Da ville jeg heller gått for cæsarsalat uten dressing, hvis du først skal være kjip... 

Nyt måltidet med saus og potet. Strenge tilpasninger på restaurant er relevant hvis du ofte er på forretningsreise, men for en vennemiddag tåler du fint å spise alt som er på tallerkenen. En vel så viktig del av vektnedgang er å lære seg å NYTE maten. Spis sakte, nyt smakene, kos deg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...