Gå til innhold

Jeg slanker meg, men er bedt på restaurant med venner. Hva skal jeg velge fra denne menyen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg teller kalorier, og tenker derfor at dåhjort kanskje er det beste? Jeg trenger hjelp av dere, hva skal jeg velge mtp minst mulig kalorier? Screenshot_20240325_133603_SamsungNotes.thumb.jpg.1ae6188239358667b8a172f3ff7ec330.jpgScreenshot_20240325_133929_SamsungNotes.thumb.jpg.e1101bd86aba8524e6dfde094a5b9b9d.jpg

Anonymkode: aae81...2ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker fisk. 

Anonymkode: f95db...5af

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt det jeg liker aller best (lam) og heller kuttet ned litt på andre måltider den dagen, muligens? Der er uansett ikke et restaurantbesøk i ny og ne som velter lasset.

Anonymkode: 5b33f...781

  • Liker 41
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisk. 

Anonymkode: b59f8...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde spist akkurat det jeg hadde lyst på. Det er ikke det ene restaurantbesøket som utgjør noe forskjell på å gå ned i vekt, det er hva man spiser i hverdagen.

Anonymkode: 7153c...823

  • Liker 25
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg rent kjøtt eller fisk. Spør om å få ekstra grønnsaker istedet for potet 😊 og Kos deg!

Anonymkode: 3a692...6eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Torsk er relativt magert, samtidig skal det mye til for en restaurant å ødelegge et torskemåltid. 

Anonymkode: 54050...000

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis det du vil. Vær heller bevisst på alkohol og flytende kalorier. For mye alkohol ødelegger både søvn og formen dagen etterpå. 

Anonymkode: 5a370...bbc

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minst kalorier: torsk

dåhjort på andreplass 

Ville valgt carpaccio til forrett, men er ikke glad i scampi så kan hende det er derfor.

Og Farris med smak☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde spist akkurat det jeg hadde lyst på. Det er ikke det ene restaurantbesøket som utgjør noe forskjell på å gå ned i vekt, det er hva man spiser i hverdagen.

Anonymkode: 7153c...823

Men skulle jeg tenkt bare kalorier så hadde jeg droppet forrett og dessert og bestilt torsk.

Anonymkode: 7153c...823

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du helst vil spise. 

Ellers vil du ikke klare dette på sikt. 

Jeg har i mange år fulgt en anti-diett. Det vil si at jeg ikke følger noen diett i det hele tatt, men har prinsipper. 90% av valg jeg tar skal være sunne, grønnsaker skal utgjøre en stor del av kostholdet, er det påske eller jul er jeg ekstra flink med fysisk aktivitet, skal jeg på helgetur tar jeg ekstra sunne valg dagene før og etter, skal jeg spise en større middag så er jeg ekstra forsiktig til lunsj, og dropper mulig frokost. 

Anonymkode: 3200c...14f

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok valgt Torsk fremfor Hjort, men ja de to ser ut som de beste valgene.

Men bare for å nevne det; selv om du driver med å gå ned i vekt, det er ikke 1 måltid, 1 dag med litt mer kalorier over det du holder deg til som ødelegger for alt du allerede har gjort.

Anonymkode: 80e66...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått for Cæsar salat uten dressing. Ingen forrett eller dessert! Drikk kun vann, farris eller lettbrus. 

Anonymkode: 43fd8...75e

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kalorimessig ville jeg gått for torsk, men du skal jo kose deg også, så velg det du tror du vil like. Målet med livsstilsendring er jo å finne en livsstil som du kan ha for resten av livet, og likevel klare å holde vekten nede. Kanskje du heller må justere litt på andre måltider samme dag eller dagen før?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Velg rent kjøtt eller fisk. Spør om å få ekstra grønnsaker istedet for potet 😊 og Kos deg!

Anonymkode: 3a692...6eb

Potet er ikke kaloririkt.

Anonymkode: 1bdc8...fba

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar ☺️ Jeg var inne på torsken først, men jeg spiser torsk flere ganger ofte i uken så jeg er litt lei. Derfor tenkte jeg hjort, men den tyttebærsausen, noen som vet om den er veldig kaloririk? Kan jo evt be om uten saus ☺️ 

Anonymkode: aae81...2ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cæsarsalat

Anonymkode: 1bd8e...5ba

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for svar ☺️ Jeg var inne på torsken først, men jeg spiser torsk flere ganger ofte i uken så jeg er litt lei. Derfor tenkte jeg hjort, men den tyttebærsausen, noen som vet om den er veldig kaloririk? Kan jo evt be om uten saus ☺️ 

Anonymkode: aae81...2ec

Kontakt restauranten og hør med de 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Potet er ikke kaloririkt.

Anonymkode: 1bdc8...fba

Sammenlignet med grønnsaker? Jo! 

Anonymkode: 55a3d...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man spiser det man har lyst på. Rett og slett.

Jeg har lagt om livvstilen det siste året og gått ned ca 25 kilo nå, men det betyr ikke at jeg aldri spiser snop eller spiser akkurat det jeg vil på restaurant.

Velg heller magrere frokost og lunsj i dag eller i morgen, så er du i mål. Det kan ikke bli sånn at man må tilpasse ALT, da orker man ikke i lengden.

Anonymkode: 2e954...b12

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...