Gå til innhold

Barn som ikke får sove etter kl 14 i bhg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

...

Barnet legger seg mellom 18 og 19, sover til ca 07.30 neste dag. I helgene sover barnet ca til kl 15, er da uthvilt og fornøyd. 

...

Anonymkode: fff4f...e2a

Selvfølgelig skal barnehagen, så langt det er mulig, tilpasse seg barnet og barnets behov, så du må bare fortsette å forlange, ts.

Men sover barnet fra kvelden til kl 15 i helgene? I så fall er det noe galt et eller annet sted, og dere bør se på egne rutiner. Hvis det er snakk om ettermiddagsdupp så er det noe annet.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva med babycall? Det er vel ingen foreldre som sitter og stirrer på sitt sovende barn hjemme?

 

Rart at bhg kan overstyre dere ift soving? Jeg har gitt beskjed om at mitt barn skal sove maks 20 min, bhg er ikke enig i dette, men det er likevel JEG som bestemmer. 

Anonymkode: 3bdf2...d12

20 min er tullete 

Anonymkode: 77d66...8ba

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (6 minutter siden):

Selvfølgelig skal barnehagen, så langt det er mulig, tilpasse seg barnet og barnets behov, så du må bare fortsette å forlange, ts.

Men sover barnet fra kvelden til kl 15 i helgene? I så fall er det noe galt et eller annet sted, og dere bør se på egne rutiner. Hvis det er snakk om ettermiddagsdupp så er det noe annet.

Det er selvsagt snakk om dupp

Anonymkode: 77d66...8ba

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er selvsagt snakk om dupp

Anonymkode: 77d66...8ba

Slik det er skrevet er det absolutt ikke selvsagt! Dessuten skjønner jeg ikke hvordan du, som ikke er ts, vet dette så sikkert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (1 minutt siden):

Slik det er skrevet er det absolutt ikke selvsagt! Dessuten skjønner jeg ikke hvordan du, som ikke er ts, vet dette så sikkert?

Jo det er så selvsagt at ærlig talt 

Anonymkode: 77d66...8ba

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jo det er så selvsagt at ærlig talt 

Anonymkode: 77d66...8ba

Har du stått opp med feil bein først i dag? :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunhilde skrev (3 minutter siden):

Har du stått opp med feil bein først i dag? :skratte:

🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 77d66...8ba

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ts har jo gitt beskjed til barnehagen at barnet ikke trenger å sove så da er det de ansatte som absolutt ønsker at barnet skal sove. Jeg lurer veldig på hvor de har det fra at barn må ha dupp frem til 3-årsalderen for det er ingen forskning som sier det. På min avdeling så er det barn som slutter å sove når de bikker 2 år. Og som en annen her sier så får de ansatte trille med seg vogna inn hvis dem mener at barnet absolutt må sove lenger når det først har sovna. 

Anonymkode: d6565...a0b

Men barnehagen ønsker at barnet skal sove, mest sannsynlig for at de opplever det er veldig grinete uten. 

Anonymkode: 98310...f42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekk barnet før 7.30. Kan høres ut som om barnet blir trøtt etter ca 6 timer, og da bør dere faktisk opp 6 om barnet skal være soveklar til 12 i bhg. 

Anonymkode: 28ae0...a42

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (På 25.3.2024 den 13.17):

Er det noe Fau styre el dere kan snakke med? Jeg hadde blitt skikkelig irriterte om barnehagen gikk vekk fra mine valg...de skal gjøre det de får beskjed om ..serlig i forhold til soving 

 Nei. Barnehagen skal selvfølgelig strekke seg så langt det er mulig med å gi barna det de trenger, og å møte foreldres ønsker hvis dette er fornuftig og gjennomførbart i forholdt til bemanning og rutiner som må følges for å gi alle barn et godt og trygt opphold. De ansatte skal selvfølgelig ikke gjøre alt det foreldrene gir beskjed om 😆  Heller ikke hvis det dreier seg om soving.

Når det er sagt synes jeg det er synd at ikke denne barnehagen har et bedre sovetilbud til TS sitt barn. Men skjønner jo også at de ikke kan sette en "hel" ansatt til å passe på ett sovende barn. Det ville vært veldig uansvarlig på de fleste avdelinger.

Anonymkode: e31c0...ca1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.3.2024 den 22.00):

Hva med å stå opp tidligere enn 7:30?

Anonymkode: 72504...62e

Tidligere enn 7.30 om man ikke må? Er du forrykt?

Hvorfor skal man skaffe barnet enda et søvnproblem? 

Anonymkode: 39295...284

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som bet meg merke i at ts skriver at på helg så sover barnet fra 18 til 15 neste dag? Altså 21 TIMER SØVN? Dette er altfor mye, til og med for spedbarn er over 20 timer søvn på en gang for mye...

Anonymkode: 8f674...776

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare jeg som bet meg merke i at ts skriver at på helg så sover barnet fra 18 til 15 neste dag? Altså 21 TIMER SØVN? Dette er altfor mye, til og med for spedbarn er over 20 timer søvn på en gang for mye...

Anonymkode: 8f674...776

Nei, jeg reagerte også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sofakona skrev (På 25.3.2024 den 13.17):

Er det noe Fau styre el dere kan snakke med? Jeg hadde blitt skikkelig irriterte om barnehagen gikk vekk fra mine valg...de skal gjøre det de får beskjed om ..serlig i forhold til soving 

Selv om det betyr at en voksen må passe det barnet, og den andre voksne som er på avd skal passe de andre elleve- tolv små ett- toåringene? Hadde du syns det var ok, hvis du var forelder til ett av de barna? Det er et h å gå to voksne på så mange, om ikke en skal gå bort som sovevakt. Når det da blir bleieskift, er det ingen igjen.. 

Vi ansatte kan dessverre ikke bestemme bemanningen, det er gjort fra myndighetene, sånn om du lurer på hvorfor vi ikke er full bemanning hele dagen.  Gjett om vi ønsker oss det. Ikke +- halve dagen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym2015r skrev (7 minutter siden):

Selv om det betyr at en voksen må passe det barnet, og den andre voksne som er på avd skal passe de andre elleve- tolv små ett- toåringene? Hadde du syns det var ok, hvis du var forelder til ett av de barna? Det er et h å gå to voksne på så mange, om ikke en skal gå bort som sovevakt. Når det da blir bleieskift, er det ingen igjen.. 

Vi ansatte kan dessverre ikke bestemme bemanningen, det er gjort fra myndighetene, sånn om du lurer på hvorfor vi ikke er full bemanning hele dagen.  Gjett om vi ønsker oss det. Ikke +- halve dagen. 

Jeg har skrevet innlegg om det du skriver om...jeg skriver (det du siterer) om at barnehagen nesten tvinger barnet til å sove når det ikke vil..og da er barnehagen ringer foreldre at barnet ikke vil sove.

Jeg skrev anet innlegg om at de i barnehagen IKKE kan ha en voksen på 1 barn om det skal sove etter klokken 2, da tidelig vakten har gått hjem og de er ofte 2 voksne på kansje 5-10 barn 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym2015r skrev (1 time siden):

Selv om det betyr at en voksen må passe det barnet, og den andre voksne som er på avd skal passe de andre elleve- tolv små ett- toåringene? Hadde du syns det var ok, hvis du var forelder til ett av de barna? Det er et h å gå to voksne på så mange, om ikke en skal gå bort som sovevakt. Når det da blir bleieskift, er det ingen igjen.. 

Vi ansatte kan dessverre ikke bestemme bemanningen, det er gjort fra myndighetene, sånn om du lurer på hvorfor vi ikke er full bemanning hele dagen.  Gjett om vi ønsker oss det. Ikke +- halve dagen. 

Babycall og vognen mot vinduet der de to ansatte er 

Anonymkode: 3bdf2...d12

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 25.3.2024 den 23.20):

Sover de ute? Jeg skjønner ikke problemet med å la de sive etter kl 14, sover de i vogn så sett vognen inne på et rom da 

Anonymkode: 77d66...8ba

Det tenkte jeg også! Bare ta med vogna dit de er og la barnet sove videre. 
 

hilsen bhg ansatt som har gjort det mange ganger

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn må ikke sove på dagen frem til de er tre år. Noen slutter å sove på dagen når de er to.

Å vekke et barn etter 20 minutter for å så klage over at barnet er trøtt går ikke an.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Babycall og vognen mot vinduet der de to ansatte er 

Anonymkode: 3bdf2...d12

Ikke alle har mulighet til å ha en vogn der et evt vindu er, og en babycall fungerer dårlig hvis det f.eks er andre barn ute å leker. Snakker av erfaring...

Anonymkode: e31c0...ca1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanja2345 skrev (53 minutter siden):

Det tenkte jeg også! Bare ta med vogna dit de er og la barnet sove videre. 
 

hilsen bhg ansatt som har gjort det mange ganger

Kan fungere for noen ja, men ikke så sannsynlig at barnet sover særlig godt med 11 aktive 2 åringer rundt seg 🙈

Anonymkode: e31c0...ca1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...