Gå til innhold

Hva svare denne moren? Angående gaming

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ser for meg en liten gutt som har blitt helt knust over at han ikke skal få prøve seg på PS, og en mamma som prøver å redde situasjonen. Dere er vel neppe ute i 12 timer, ts? Kan du ikke invitere ham på overnatting, så kan de spille på ettermiddagen?

Anonymkode: eeeb8...b83

Livet er fullt av skuffelser, barnet må lære seg det og at det går an å vente. Unger lever dessuten i nuet, om de kommer i gang med lek er PS glemt der og da. Og så kan moren vurdere å kjøpe PS fremfor å bestille dette hos andre.  

Anonymkode: 9b46c...531

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Stor sjanse for at de finner en annen venn hvor de kan spille hos.:paff: 

Anonymkode: 5928e...cc2

Ja, og da snakkes det om den som ikke fikk lov. Hører det mange ganger!

Anonymkode: 083a9...b0b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Gå og snakk med lærerne på dagens skole og spør hvordan det går med dagens barn

Anonymkode: 3fd2b...dfd

Du har fullstendig misforstått. Du tror du må være diktator for at det skal bli folk av ungene? Du kommer til å få undertrykte unger som ikke ser vitsen i å si sin mening, for de blir uansett ikke hørt

Anonymkode: 8c798...325

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

På linje med nesten alle andre starttråder på KG, så er også denne slik at man spør om råd og kort tid etter at de første rådene kommer inn argumenterer hardt for det man har bestemt seg for på forhånd.

Hvorfor i alle dager stiller du spørsmål når du skal rett i forsvarsposisjon for det du har bestemt deg for på forhånd?

Anonymkode: 52ed4...a94

Men folk svarer jo ikke på hva ts spør om. Ts lurer på hvordan hun kan formulere seg, ikke om avgjørelsen er riktig. 

Anonymkode: 798d5...1c4

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så dere mener moren til det andre barnet skal bestemme at de skal spille PlayStation, uten at de som skal besøkes har foreslått eller ønsket det? Om det er viktig for henne må hun kjøpe det selv til ungen sin. Vil tro de fleste her har en begrensning for skjermtid for barn under 10 år. Hvorfor er det så feil at denne moren bestemmer i dette tilfellet? For alt vi vet så har de spilt de siste ti gangene gutten var på besøk.

Anonymkode: e402e...0c5

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så dere mener moren til det andre barnet skal bestemme at de skal spille PlayStation, uten at de som skal besøkes har foreslått eller ønsket det? Om det er viktig for henne må hun kjøpe det selv til ungen sin. Vil tro de fleste her har en begrensning for skjermtid for barn under 10 år. Hvorfor er det så feil at denne moren bestemmer i dette tilfellet? For alt vi vet så har de spilt de siste ti gangene gutten var på besøk.

Anonymkode: e402e...0c5

Ts her

Ja, de har spilt her ja. Den gutten har en tendens til å mase om spilling, fordi han ikke har ps hjemme

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du har fullstendig misforstått. Du tror du må være diktator for at det skal bli folk av ungene? Du kommer til å få undertrykte unger som ikke ser vitsen i å si sin mening, for de blir uansett ikke hørt

Anonymkode: 8c798...325

Ts hwr

Du har misforstått. Jeg bestemmer at de skal være ute på mandag, hva de vil gjøre er helt opp til de. 

Mine barn var på skjerm i dag til jeg sa at nå holder det. De kan selv bestemme hva de vil gjøre utenom skjerm. 

Dette er ikke diktatur, men barneoppdragelse 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er noe med hvordan du formulerer deg, ts. Du framstår som rigid og maktsyk. Det er usjarmerende. Gjetter at du ikke helt har fått det til når det gjelder karriere og forsøker å karre til deg en følelse av å få være med og påvirke hjemme. 

Anonymkode: e8f5b...3d4

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er mye lettere for meg å la de bare spille. Da slipper jeg å styre noe mer med de. Det er mye mer jobb å aktivisere de ute. Men, den jobben er jeg villig til å ta. De kommer til å takke meg senere

Nei, det kommer de ikke til å gjøre.

Anonymkode: e0760...542

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

«Det er ingen ledig spilletid på mandag».

Anonymkode: 86918...c3e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er noe med hvordan du formulerer deg, ts. Du framstår som rigid og maktsyk. Det er usjarmerende. Gjetter at du ikke helt har fått det til når det gjelder karriere og forsøker å karre til deg en følelse av å få være med og påvirke hjemme. 

Selvsagt skal jeg være med å påvirke hjemme, jeg er tross alt mor til 3.  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mimifin72 skrev (18 minutter siden):

Glad TS ikke er mamman min. Puh! Hilsen, en gamer

Du er voksen, du sammenlikner deg vel ikke med 6-7 åringer?

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Stor sjanse for at de finner en annen venn hvor de kan spille hos.:paff: 

Anonymkode: 5928e...cc2

Et slikt vennskap er ikke mye verdt - barn som bare skal være venner med noen fordi de skal leke med en leke vennen har blir som regel gjennomskuet. Hva med å kjøpe PS selv? 

Anonymkode: 9b46c...531

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Gå og snakk med lærerne på dagens skole og spør hvordan det går med dagens barn

Kjenner mange lærere jeg. Problemet er ikke at foreldre lar barna få medbestemmelse når det gjelder ting som i alle høyeste grad angår barna selv. Selv barnehager og skoler lar barna få medbestemmelse. Så skjønner ikke hvor du vil med dette argumentet.

Anonymkode: 97346...7ac

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjenner mange lærere jeg. Problemet er ikke at foreldre lar barna få medbestemmelse når det gjelder ting som i alle høyeste grad angår barna selv. Selv barnehager og skoler lar barna få medbestemmelse. Så skjønner ikke hvor du vil med dette argumentet.

Og hvordan synes du det går da? 

Jeg bestemmer at denne dagen skal alle være ute, barna bestemmer hva de skal gjøre ute. Det er medbestemmelse. Barna skal ikke være med å bestemme hva som skal skje hver eneste bidige dag, til enhver tid 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ja, ts er helt fastlåst i at barna skal være ute hele tiden. Det er ingen vilje i å se saken fra flere sider, inngå kompromiss, lytte til barnas ønsker og la barna medvirke hva de ønsker å gjøre deler av disse timene. Ts har bestemt, og da blir det slik!

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For en generasjon, jeg er helt sjokkert🤯 er ts kjip som ikke lar ungene spille?? Unger har godt av å være ute, i omtrent all slags vær. Mye mer minnerikt og sunt enn spilling. Denne playstationen er der på stormfulle dager også, de kan vel spille da?

Mine unger er i alle fall være ute og leker. Noe av det tristeste jeg ser er unger helt oppslukt i mobil, nettbrett og data. Skjerm skjerm skjerm. Det er tragisk. Men det er ikke rart det er blitt slik, når man ser på svarene her.

Anonymkode: 19cdb...9d1

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og hvordan synes du det går da? 

Jeg bestemmer at denne dagen skal alle være ute, barna bestemmer hva de skal gjøre ute. Det er medbestemmelse. Barna skal ikke være med å bestemme hva som skal skje hver eneste bidige dag, til enhver tid 

Syns hva går? Medbestemmelse og medvirkning er så absolutt en fin ting, og det er ikke det som er «problemet» med dagens unge. Det er ingen som sier at barna skal bestemme hva som skal skje hver eneste bidige dag, til enhver tid. Nå overdriver du, sånne stråmannsargument som du kommer med her er usjarmerende ts.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For en generasjon, jeg er helt sjokkert🤯 er ts kjip som ikke lar ungene spille?? Unger har godt av å være ute, i omtrent all slags vær. Mye mer minnerikt og sunt enn spilling. Denne playstationen er der på stormfulle dager også, de kan vel spille da?

Mine unger er i alle fall være ute og leker. Noe av det tristeste jeg ser er unger helt oppslukt i mobil, nettbrett og data. Skjerm skjerm skjerm. Det er tragisk. Men det er ikke rart det er blitt slik, når man ser på svarene her.

Anonymkode: 19cdb...9d1

Ts her

Helt sjokkert selv. Jeg hadde aldri trodd at tråden kom til å handle om at det var så grusomt at barna måtte være ute og leke i 2-3 timer i fint vær, at det på død og liv må legges inn spilling på en slik dag. Jo mer jeg leser her, jo mer sikker blir jeg i min sak at mine barn er heldige som har akkurat oss til foreldre 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...