Gå til innhold

Gleder du deg eller gruer deg til påskefri med barna?


AnonymBruker

Påskefri med barna🐣  

275 stemmer

  1. 1. Gleder eller gruer du deg til fri med barna?

    • Gleder meg
      231
    • Gruer meg
      42


Anbefalte innlegg

Gleder meg veldig til å ha litt fri fra aktiviteter, skole, barnehage og jobb. Barna og jeg skal gå litt turer, lage påskepynt, gå på jakt etter påskeegg og de skal sikkert leke masse sammen. Ferie er den beste tiden

Anonymkode: 4055f...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble både unnfanget og født utenfor kirken. 

Døpt, konfirmert og gift borgerlig..

Påsken er vel for pensjonister og de som omfavner Jesus. 

Rart at man ikke kan slutte med Reiigon... Er ikke annet enn drap og tull de siste 2000 årene...

Så er man kristen,da må man slite med gammal morro.

Anonymkode: f0ba9...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til påskefri med barna på hytta! Vi har to gutter på 2 og 5 år. 

Anonymkode: 7aa9f...6c9

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ble både unnfanget og født utenfor kirken. 

Døpt, konfirmert og gift borgerlig..

Påsken er vel for pensjonister og de som omfavner Jesus. 

Rart at man ikke kan slutte med Reiigon... Er ikke annet enn drap og tull de siste 2000 årene...

Så er man kristen,da må man slite med gammal morro.

Anonymkode: f0ba9...556

Døpt borgerlig? Den var ny, hva slags religion er dette? 🤭🤭🤭

Anonymkode: 3c9e5...005

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg. 💛 

Nå som de er "store" (6 & 😎 er det kjempegøy å tilbringe ferier (og hverdagen) med de, men husker det var litt tungt da de var små. Urolige netter, opp kl. 05 og ville forskjellige ting - føler man ikke strekker til på noen områder. 

Skal en liten tur på jobb på mandag og kveldsvakt på tirsdag, så har jeg fri til tirsdag. 😁

Anonymkode: 43157...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, skulle stå 6 og 8 år over her 😅

Anonymkode: 43157...703

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Døpt borgerlig? Den var ny, hva slags religion er dette? 🤭🤭🤭

Anonymkode: 3c9e5...005

Humanistisk.  Ikke direkte nytt,men var dette jeg ble dratt inn i for 50 år siden. 

Anonymkode: f0ba9...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøndere1 skrev (3 timer siden):

Jeg er født på 70 tallet. Foreldrene mine da fant ikke på ting med sine barn. 

Jeg et født på slutten av 60-tallet. Mine foreldre fant på ting med oss.

Anonymkode: 41242...b9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (29 minutter siden):

Nå er vel ikke skilsmisse den eneste årsaken til at man kan miste en partner? 

Eller hva med dem som velger å få barn med donor - helt alene. Sjelden man hører dem klage? 
Barna har ikke bedt om å komme til verden - man tok et aktivt valg da man valgte å bli forelder..barna fortjener ikke foreldre som syns de er slitsomme å være sammen med. 
 

Det var du som dro opp skillsmissestatistikken. 

Forskjellen på de som valgte donor kontora oss som plutselig ble aleneforeldre ufrivillig, er gjerne at barna har noen traumer eller veldig vonde minner av det som er skjedd. Og det gjør situasjonen ekstra slitsomt. Jeg er feks alenemor fordi far misbrukte barnet seksuelt. Og det trenger ikke å være så alvorlige ting engang; det påvirker også barn om det bare er slik at den ene forelderen plutselig ikke gadd mer. Det å slite med vanskelige tanker og følelser fordi man så til de grader er avvist av en forelder er smertefullt og påvirker følelseslivet på ulike måter. 
 

Det handler ikke om at barna er slitsomme å være sammen med, men livssituasjonen er slitsom. Da er det helt i orden å foretrekke hverdagen med rutiner og trygge rammer, uten at sånne som det skal gi foreldre dårlig samvittighet. Personlig elsker jeg ferier sammen med barnet mitt, det å få en pause fra hverdagen. Men jeg har full forståelse for at ikke alle føler det samme.
 

Og det samme gjelder foreldre med barn som har ulike diagnoser. For mange barn kan ferier være svært vanskelig, fordi rutinene blir ødelagt. Det kan også bli et mareritt å begynne på skole og barnehage i etterkant av en ferie igjen. Så jeg har full forståelse for at mange foreldre gruer seg til ferier. 

Anonymkode: b75b4...888

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ble både unnfanget og født utenfor kirken. 

Døpt, konfirmert og gift borgerlig..

Påsken er vel for pensjonister og de som omfavner Jesus. 

Rart at man ikke kan slutte med Reiigon... Er ikke annet enn drap og tull de siste 2000 årene...

Så er man kristen,da må man slite med gammal morro.

Anonymkode: f0ba9...556

Påske er også en feiring av våren! Trenger ikke å være religiøs for å feire påske.

Anonymkode: 8cbcf...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gleda meg, men akkurat nå ser jeg litt mørkt på de neste dagene med en baby som ikke sover, vi begge foreldre er syke og størstemann som ikke får innfridd sine forventninger til påska (reise til besteforeldre). Men gleder meg til vi er «i gang», forhåpentligvis bare noen dager forsinka. 

(slitne føler vi oss uansett, ferie eller ei.. Men godt med påfyll av tid sammen alle sammen 💛)

Anonymkode: 499db...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Påtvunget religion....

Anonymkode: f0ba9...556

De fleste feirer da at påskeharen kommer på besøk?!🤗

Anonymkode: 66d5d...c6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det var du som dro opp skillsmissestatistikken. 

Forskjellen på de som valgte donor kontora oss som plutselig ble aleneforeldre ufrivillig, er gjerne at barna har noen traumer eller veldig vonde minner av det som er skjedd. Og det gjør situasjonen ekstra slitsomt. Jeg er feks alenemor fordi far misbrukte barnet seksuelt. Og det trenger ikke å være så alvorlige ting engang; det påvirker også barn om det bare er slik at den ene forelderen plutselig ikke gadd mer. Det å slite med vanskelige tanker og følelser fordi man så til de grader er avvist av en forelder er smertefullt og påvirker følelseslivet på ulike måter. 
 

Det handler ikke om at barna er slitsomme å være sammen med, men livssituasjonen er slitsom. Da er det helt i orden å foretrekke hverdagen med rutiner og trygge rammer, uten at sånne som det skal gi foreldre dårlig samvittighet. Personlig elsker jeg ferier sammen med barnet mitt, det å få en pause fra hverdagen. Men jeg har full forståelse for at ikke alle føler det samme.
 

Og det samme gjelder foreldre med barn som har ulike diagnoser. For mange barn kan ferier være svært vanskelig, fordi rutinene blir ødelagt. Det kan også bli et mareritt å begynne på skole og barnehage i etterkant av en ferie igjen. Så jeg har full forståelse for at mange foreldre gruer seg til ferier. 

Anonymkode: b75b4...888

Det er så mye jeg har lyst å svare på ditt innlegg - men jeg kan ikke utlevere mitt barn. La oss bare si at jeg skulle ønske barnets far ikke var en del av barnets liv. Jeg skulle ønske jeg ble tatt på alvor da jeg meldte bekymring første gang ;)  
All sympati til ditt barn og den krevende situasjonen barnet står oppi. 

Det er forskjell på å syns situasjonen er slitsom - kontra det å syns det er slitsomt å være sammen med barnet sitt - og det er vel hele cluet i det jeg skriver fra start? Det er det jeg syns er provoserende med tråder som denne - og ordlyden ellers i samfunnet..det er så slitsomt å være foreldre. 
Jeg så en tråd her inne for noen uker siden av en mor som hadde vært borte fra 2-åringen sin i uker - og hun savnet ham ikke bittelitt engang..hun lurte på om hun var unormal som ikke kjente på savn for barnet sitt. Hun fikk lassevis av støtte på forumet. 
Foreldrerollen er degradert i samfunnet, og det er trist. Fordi det er barna som blir skadelidende. Det er en trend å syns barna er slitsomme, og foreldrerollen et ork. Og det merker barna. 

Endret av Vera
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gruet meg til påsken i år pga vi har ingen å være med og det ene barnet mitt krever mye og det er vanskelig å finne på nok ting hver dag, men det blir kos tross alt og jeg har planer om å ha min en aktivitet per dag + ekstra kos her hjemme. Jeg tror også følelsene for oss som er aleine blir forsterket i ferier? Jeg er glad i å være sosial og sammen med familie og venner, så kjenner på litt triste følelser innimellom på ensomhet tross alt at jeg har barn.

Anonymkode: 0c9e2...31b

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er barnet mitt voksen. Dengang hun var barn, var påsken mitt fristed. Jeg sendte henne til besteforeldre, til hytta. Dette var en uke jeg hadde mammafri. Jeg hadde ikke mammafri ellers i året. Jeg var alene om alt. Men påsken hadde jeg fri. En uke pr år. Datter elsket å være på hytta med familie.  

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ble både unnfanget og født utenfor kirken. 

Døpt, konfirmert og gift borgerlig..

Påsken er vel for pensjonister og de som omfavner Jesus. 

Rart at man ikke kan slutte med Reiigon... Er ikke annet enn drap og tull de siste 2000 årene...

Så er man kristen,da må man slite med gammal morro.

Anonymkode: f0ba9...556

Hva/hvem er julaften for da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Humanistisk.  Ikke direkte nytt,men var dette jeg ble dratt inn i for 50 år siden. 

Anonymkode: f0ba9...556

Man DØPES ikke borgerlig. 😂😂

Anonymkode: 57402...5b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg. Mannen min er på jobb (offshore), og jeg syns det er ganske kjipt at han jobber når jeg har helt fri (har fri hele påskeuken fordi arbeidsplassen min er stengt). Men det er veldig deilig med rolige dager, uten tidsklemme, sammen med barna. Vi har en del lekeavtaler med andre som er hjemme i påsken med barn på samme alder med mine.  

Anonymkode: e6fec...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg hadde påskefri med umgene, men den gang ei. En eneste fridag ekstra får jeg. 

Til vanlig har vi kunnet avspasere time for time røde dager mot svarte dager, men grunnet mangel på folk går det ikke.

Jeg kan ikke fatte og begripe at fri sammen med barna er noe folk gruer seg til!

Anonymkode: f6d0f...397

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg. Er 100% alene med to stk i barnehagealder. De står står opp rundt 05:30 hver morgen, full av energi, krangler og leker om hverandre. Jeg har helt ærlig nok med helgene. Elsker barna mine, men er utslitt.

Anonymkode: 60cb7...f38

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...