Gå til innhold

Gleder du deg eller gruer deg til påskefri med barna?


AnonymBruker

Påskefri med barna🐣  

275 stemmer

  1. 1. Gleder eller gruer du deg til fri med barna?

    • Gleder meg
      231
    • Gruer meg
      42


Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Spørsmålet var ikke om tro, spørsmålet var om en gruet eller glede seg til å være med barna. De fleste arbeidsgivere holder stengt uavhengig hva arbeidstakere tror eller ikke tror på.

Anonymkode: 7a171...288

Da er det opp til hjernen på de enkelte. Enten er det hverdag,eller så feirer man og markerer denne jesusen! Så enkelt er det. Blande inn alt fra barn til svigermor som en belastning blir toskete.....

Anonymkode: f0ba9...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Verken eller for min del.

Anonymkode: a1cea...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har tenåringer og gleder meg til noen dager fri fra jobb og fritidsaktiviteter, rolige morgener, brettspill og ro 🥰

Anonymkode: 212ca...53f

Som jeg skulle sagt det selv 🙂

Anonymkode: fdc93...9dd

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucula skrev (49 minutter siden):

Nei

jeg er atheist

jeg får fri fordi jobben er stengt

Torsdag,fredag og mandag ? Hva går denne "jobben" ut på da?  Må da seriøst være en kristen bevegelse.  Dette finner du deg i ????

Anonymkode: f0ba9...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Gleder meg! Vi har kun helligdagene, så er jo ikke så mange dagene. Tenkte tilbringe tiden litt ute, og prøve ha noen aktiviteter med tegning/maling inne (men hun er nok litt for liten til å skjønne det).

Anonymkode: 07dd6...4f1

Samme her... Men vil bruke dagene inne. Er ute stort sett ute ellers i året...

Anonymkode: f0ba9...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Torsdag,fredag og mandag ? Hva går denne "jobben" ut på da?  Må da seriøst være en kristen bevegelse.  Dette finner du deg i ????

Anonymkode: f0ba9...556

Øhh….. Dette er jo trolleri. 
Jobben min er også stengt, fordi jeg jobber i skolen.

Anonymkode: 57402...5b9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Torsdag,fredag og mandag ? Hva går denne "jobben" ut på da?  Må da seriøst være en kristen bevegelse.  Dette finner du deg i ????

Anonymkode: f0ba9...556

Har du store problemer i dag? 😂

Anonymkode: 62038...c64

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man gruer seg til å være sammen med familien sin bør man vurdere å få hjelp.

Anonymkode: 07aae...8fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å,sier du det? Livsnytere det da.... Tenk å ha det så godt!

Anonymkode: f0ba9...556

Lever av å komme med sure kommentarer du eller? Ikke rart du er misunnelig på de som har fri hele påsken da.

Anonymkode: fdc93...9dd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er snodig med det? Mange som avspaserer eller tar fri man-ons neste uke.

Regner alt som påskeferie selv om jeg tar fri noen dager før. Ser mange har tatt fri fra torsdag som var for å slippe trafikk på vei opp på fjellet. Antar de sier de startet påskeferien på torsdagen som var, ikke at de sier at de har ferie før påskeferien. 

Anonymkode: c282e...a22

Oppleves nok bare litt snodig for noen. Er mange som har jobber der påskeferie, juleferie etc ikke er mulig og da kan det være snodig å se at andre «avspaserer/tar seg fri» og har fri langt over en uke i mars/april. 
 

Jeg har feks en jobb der det ikke er mulig med mer en et par dager fri i løpet av påske og jul. Avspasering på helligdager er ikke mulig. Ikke missforstå å tro det handler om misunnelse osv. Det kan være oppriktig undring på hvordan det er mulig å ha så mye fri😊. Det mest åpenbare er jo at de som har fri hele påsken og hele julen bruker feriedager.
 

Sist jeg hadde påske/juleferie var på VGS. Det er maaaange år siden 😊

 

Anonymkode: c3b9a...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Torsdag,fredag og mandag ? Hva går denne "jobben" ut på da?  Må da seriøst være en kristen bevegelse.  Dette finner du deg i ????

Anonymkode: f0ba9...556

Hva mener du? 

Selv har vi døgnkontinuerlig drift hele året. Aldri stengt. Vi må ha folk på jobb til en hver tid. Veldig mange arbeidsplasser som er slik😊

Påske og juleferie var noe man hadde på skolen. Ikke overalt i arbeidslivet 😊

Anonymkode: c3b9a...a0f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg, men sier ikke at det ikke kommer til å bli slitsomt også. 

Anonymkode: c3ba9...5d5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lever av å komme med sure kommentarer du eller? Ikke rart du er misunnelig på de som har fri hele påsken da.

Anonymkode: fdc93...9dd

Jeg jobber hele påsken. Samtlige røde dager. Jeg gjør det også fordi jeg vil.

Rent økonomisk er det særdeles gunstig. Er jo ikke slik at alle som jobber i påsken er lei seg fordi de skal jobbe 😊

Anonymkode: c3b9a...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Øhh….. Dette er jo trolleri. 
Jobben min er også stengt, fordi jeg jobber i skolen.

Anonymkode: 57402...5b9

Næ,ikke meningen det. Men da burde du finne andre måter å tjene penger på.  Strider jo mot dine prinsipper da. 

Anonymkode: f0ba9...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg jobber hele påsken. Samtlige røde dager. Jeg gjør det også fordi jeg vil.

Rent økonomisk er det særdeles gunstig. Er jo ikke slik at alle som jobber i påsken er lei seg fordi de skal jobbe 😊

Anonymkode: c3b9a...a0f

Det skjønner jeg, men vedkommende kommer med sure kommentarer til flere som skal ha fri hele påsken, som blant annet 'trygdet du eller?' Da kan det virke litt som misunnelse fra den kanten.

Anonymkode: fdc93...9dd

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Lever av å komme med sure kommentarer du eller? Ikke rart du er misunnelig på de som har fri hele påsken da.

Anonymkode: fdc93...9dd

Er mange som har ferie året rundt her i landet ...

Anonymkode: f0ba9...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er skilt og har vært det i 12 år, barna er ikke barn lengre, men 17 og 19 år, så jeg koser meg i eget selskap. De første årene etter skilsmissen var hver ferie uten barna en prøvelse og tidvis helt grusomt. Det tror jeg alle skjønner, det å "miste" tid og opplevelser er aldri det man ønsker. Nå har eks og jeg alltid vært flinke til å sende bilder, og det hjalp jo og det gjorde det lettere å ha samtaler rundt det de opplevde. 

Anonymkode: d3334...1a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alene deler av påsken (fra og med i dag - fredag) med to barn på 8 mnd og 3 år pga. mannen er offshore. 

Egentlig har jeg lyst å glede meg å finne på mye gøy, men de krever så forskjellig. 3 åringen vil leke med duplo, tegne osv.. mens babyen bare "ødelegger" og krever noe helt annet.  Regner og blåser, så ikke lett å leke ute med yngste heller. Føler jeg løper og tar klesvask og oppvask hele dagen og ikke klarer å gjøre noen av de fornøyde🥺 men gleder meg til mannen kommer hjem, da blir det nok mer kos🥰

Anonymkode: a72ca...f4f

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja om man har null familie og nettverk blir det fort tungt i ferier.

Heldigvis har jeg alenetid fra onsdag morgen og resten av påsken. 

Anonymkode: dcf29...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nja, jeg er hjemme i permisjon med en på 15 måneder som ikke går enda, ikke har familie i nærheten, og som ikke har barnehageplass før 15. august. Det blir ganske seige dager når ikke åpen barnehage er et alternativ… Jeg elsker å være med ham, men man savner litt pusterom etter 15 måneder sammen hele dagen, hver eneste dag.

Anonymkode: 740d7...db4

Hang in there! Og jeg skjønner godt at det blir i overkant når det er hele tiden, hver dag. Dagene er også veldig like når barn er så små.

Anonymkode: 508fd...c1d

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...