Gå til innhold

Gleder du deg eller gruer deg til påskefri med barna?


AnonymBruker

Påskefri med barna🐣  

275 stemmer

  1. 1. Gleder eller gruer du deg til fri med barna?

    • Gleder meg
      231
    • Gruer meg
      42


Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er skilt og har vært det i 12 år, barna er ikke barn lengre, men 17 og 19 år, så jeg koser meg i eget selskap. De første årene etter skilsmissen var hver ferie uten barna en prøvelse og tidvis helt grusomt. Det tror jeg alle skjønner, det å "miste" tid og opplevelser er aldri det man ønsker. Nå har eks og jeg alltid vært flinke til å sende bilder, og det hjalp jo og det gjorde det lettere å ha samtaler rundt det de opplevde. 

Anonymkode: d3334...1a6

Kan ikke sammenlignes. De som IKKE har en far til barna,men 100% alene har det mye verre med aldri barnefri. Verste jeg hører er de som "klager" på at barna koser seg hos far. Du kunne prøvd ha barn 100% uten noe avlastning.

Anonymkode: dcf29...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er mange som har ferie året rundt her i landet ...

Anonymkode: f0ba9...556

Hvilken type jobb tilbyr fri hele året?

Anonymkode: fdc93...9dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trygdet du eller?

Anonymkode: f0ba9...556

På tide å ta seg en tur ut i frisk luft eller?

Du vet at det er du selv som bestemmer om du skal leve over evne - eller faktisk ha råd til å leve..du må endre prioriteringene dine om du føler du sliter for ingenting. 
 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er skilt og har vært det i 12 år, barna er ikke barn lengre, men 17 og 19 år, så jeg koser meg i eget selskap. De første årene etter skilsmissen var hver ferie uten barna en prøvelse og tidvis helt grusomt. Det tror jeg alle skjønner, det å "miste" tid og opplevelser er aldri det man ønsker. Nå har eks og jeg alltid vært flinke til å sende bilder, og det hjalp jo og det gjorde det lettere å ha samtaler rundt det de opplevde. 

Anonymkode: d3334...1a6

Hæ skal du ikke være med de selv om de er store?

Anonymkode: 9b6a1...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan ikke sammenlignes. De som IKKE har en far til barna,men 100% alene har det mye verre med aldri barnefri. Verste jeg hører er de som "klager" på at barna koser seg hos far. Du kunne prøvd ha barn 100% uten noe avlastning.

Anonymkode: dcf29...879

Det er vel heller ikke så vanlig å ha «barnefri» når begge foreldrene er på plass? Jeg kan ikke huske sist jeg var helt alene, eller bare jeg og barnas far over natten 🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️ Jeg er helt alene om ansvaret 5-6 mnd i året..allikevel gleder jeg meg som et barn til ferie med barna. 
Jeg har også vært alenemor - tro meg, det hadde vært mye bedre å ha barnet 100% enn 50-60-80%..det finnes ingenting vondere enn å kjenne at man går glipp av barnas hverdag. 
 

Det er 100% frivillig å få barn. 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Torsdag,fredag og mandag ? Hva går denne "jobben" ut på da?  Må da seriøst være en kristen bevegelse.  Dette finner du deg i ????

Anonymkode: f0ba9...556

Hva feiler det deg?

Er du en kristen gærning? Kristendommen er på god vei til å utryddes i Norge. Noe som jeg bruker endel tid på. 
Feks har jeg fått kastet ut diakonen som pleier å komme til bhg for å snakk om jesus.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Da er det opp til hjernen på de enkelte. Enten er det hverdag,eller så feirer man og markerer denne jesusen! Så enkelt er det. Blande inn alt fra barn til svigermor som en belastning blir toskete.....

Anonymkode: f0ba9...556

Er visst en hjerne i denne tråden som er toskete.

Anonymkode: 7a171...288

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Den dagen jeg kan ta fri og kose meg med barna. Eller det å ha et helt døgn hjemme.  Eller et døgn uten arbeid  skulle jeg satt meg i million gjeld for.

Mange har tatt ferie nå,selv om dem ikke tror på Gud.  Men er nok deilig.... 

Anonymkode: f0ba9...556

Du har da vel ferie du som alle andre i løpet av året, om du jobber.

Jeg tar fri i påsken og feirer våren. Det har blitt gjort i uminnelige tider før kristendommen ble funnet opp.

Anonymkode: 15bd0...197

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg nå, barna er  4 og 7 og leker godt sammen. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke gledet meg da de var 1 og 4. Da var alt et slit😓

Anonymkode: fb202...c26

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg gleder meg. Student som har kommer hjem, og to ungdommer som bor hjemme. Vi skal på tur på hytta i morgen, male egg i dag ..før 2 av dem skal på fest i kveld. 

Jeg gleder meg til å ha fri! 

Jeg har aldri gruet meg til ferier og jeg ble alene med dem 100 % etter at faren deres falt fra da yngste var 1 år, neste 2,5 og eldste var 6 år.

Det var alt annet som var stress og aldri tiden med ungene mine. 

Anonymkode: 379f2...dfe

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg gleder meg nå, barna er  4 og 7 og leker godt sammen. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke gledet meg da de var 1 og 4. Da var alt et slit😓

Anonymkode: fb202...c26

Helt enig 😅 Det er en helt annen verden nå. Før var påskeferie å stå opp kl 0530 hver dag og et konstant mas frem til leggetid. Nå sitter jeg her med vin og potetgull mens kidsa har venner på besøk.

Anonymkode: 7da4c...793

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid gledet meg til ferie med barna. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ta svigermor inn i miksen så blir svarene annerledes 😅

Anonymkode: 2c668...8c4

Svigermor er i miksen her og det går strålende, hvert år.

Anonymkode: 9cead...01f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vera skrev (3 timer siden):

Det er vel heller ikke så vanlig å ha «barnefri» når begge foreldrene er på plass? Jeg kan ikke huske sist jeg var helt alene, eller bare jeg og barnas far over natten 🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️ Jeg er helt alene om ansvaret 5-6 mnd i året..allikevel gleder jeg meg som et barn til ferie med barna. 
Jeg har også vært alenemor - tro meg, det hadde vært mye bedre å ha barnet 100% enn 50-60-80%..det finnes ingenting vondere enn å kjenne at man går glipp av barnas hverdag. 
 

Det er 100% frivillig å få barn. 

Det er ikke 100% frivillig å bli 100% alenemor. Man er 2 om å lage et barn..man antar gjerne man er 2 om å oppdra dem og da eller?😉 Tåpelig svar

Anonymkode: dcf29...879

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan ikke sammenlignes. De som IKKE har en far til barna,men 100% alene har det mye verre med aldri barnefri. Verste jeg hører er de som "klager" på at barna koser seg hos far. Du kunne prøvd ha barn 100% uten noe avlastning.

Anonymkode: dcf29...879

Klarte det fint også jeg. Selvfølgelig er det slitsomt inne i mellom. Men en må gjøre det beste ut av det. Det nytter ikke å være misunnelig på at andre har det bedre, livet blir ikke annerledes av den grunn. Man har det man har og en dag blir ungene store og klarer seg mye selv. 

Anonymkode: c0b9d...360

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt enig 😅 Det er en helt annen verden nå. Før var påskeferie å stå opp kl 0530 hver dag og et konstant mas frem til leggetid. Nå sitter jeg her med vin og potetgull mens kidsa har venner på besøk.

Anonymkode: 7da4c...793

Yep! Det er helt lov å syntes at de første årene er slitsomme. 

Anonymkode: fb202...c26

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I år gledet jeg meg. Kanskje ekstra mye fordi jentungen (snart 13) kom hjem fra leirskole i går, og jeg har ordnet meg ferie neste uke. 

Frem til for noen år siden grudde jeg meg til alle ferier. Jeg har helseutfordringer som medfører utmattelse og jentungen har ADHD og jeg er 100% alene med henne. Det har periodevis vært et rent helvete å komme gjennom. 

Nå høster jeg fruktene av alt arbeidet jeg har lagt ned, både med egen helse og hennes utfordringer, og vi har det fint sammen også i ferier.

Anonymkode: 823e0...adb

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber mandag til ons , får bare torsdagen hjemme med barna , så reiser de til sin far . Helt greit , er dyrt å skulle underholde de hele uken 🙈 synes det er vanskelig å finne på ting som ikke koster noe . De gidder ikke gå tur i skogen for å si det sånn . 

Anonymkode: 17518...1de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker alle dager med mitt barn men ferier er jo bare strålende for da har vi hele dagene. Var kanskje litt mer som skjedde når han var mindre og vi fortsatt labbet rundt på lekeplasser og slikt men nå er det mer kos og gaming og slikt vi bedriver tiden med i påsken når han har tid til meg... :ler:

Påske er jo fantastisk, masse røde dager, lite folk i byen for alle reiser til hytta eller syden. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg gleder meg masse! Her har vi fri fra nå til andre påskedag. Men nå har jeg litt større barn: 7 og 10, og jeg nyter denne perioden. Da barna bar mindre, var det like mye slitsomt som kos. Men nå er det bare kos 😍

Anonymkode: b7134...c31

Enig med deg🥰 Er i samme båt her, dvs barna er 8 og 11. Nå er det kun kos og ikke stress, så gleder meg til fri.

Anonymkode: 45fb1...b43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...