Gå til innhold

Folk som er sløve med ting på kirkegården irriterer meg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Daria skrev (38 minutter siden):

Det var da voldsomt? Du kom med et helt konkret forslag som vi er to som har reagert direkte på, en anonym og jeg under åpent nick. Ingen har vært ute etter å ta hverken deg eller vanning av andres graver, som ikke var en del av forslaget du ble kritiseret for. Hvem som har dagen for å ta noen i dag kan visst diskuteres...

Nei, det er ikke voldsomt på noe vis, men et svar på andres motsvar. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, hvem bryr seg om en synlig prislapp? Altså, hva faen?! Hva er det som er så livsfarlig med en synlig prislapp? Alt man skal henge seg opp i og bry seg med! 

En synlig prislapp på en blomsterbukett er tusen ganger mer sjarmerende enn deg. Du er en Karen.  

Anonymkode: d0098...9b6

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis det er pga dårlig syn eller annen sykdom er de unnskyldt, men generell sløvhet fordi folk tenker at det ikke er så nøye, er ikke akseptabelt, og ikke på graver.

Feks:

På graven ved siden av min mann er det satt ned en lykt i  brukt/ slitt plast, og den store prislappen som er et par cm lang henger fremdeles på og er godt synlig for alle.

Sist jeg var der måtte jeg bare klippe den av i respekt for avdøde, som var en oppegående dame.

På en annen grav er det satt ned plastblomster og det er jo bedre enn ingenting og også lurt når været er dårlig med stiv kuling og storm, MEN der henger det også på en stor prislapp som er det første man ser.

På en annen grav observerte jeg at avdødes dødsdato var feil med to år, men pårørende har ikke gitt beskjed til steinfirmaet så de kunne rette opp feilen.( Avdøde var en kollega til min mor så jeg husker når han gikk bort)

Altså, har ikke de pårørende øyne?

 

Anonymkode: f5684...635

Høres ut som du trenger mer innhold i livet ditt. Det sier jeg ikke for å være slem eller ekkel, men dette er typisk for mennesker som har begrenset med opplevelser og innhold i hverdagen sin. 

Anonymkode: 2271a...407

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er bare et barn. Gravsteinen er der, for farmor har navnet sitt på den, men det var det farfar som ordnet. Er latskap, likegyldighet og sikkert noe mer som er årsaken, men han legger jo bare opp til at vi barn ikke trenger å bry oss særlig når han selv trenger en grav!

Anonymkode: 1062c...485

Ingen avdøde trenger en grav eller noe annet lenger. Noen pårørende trenger en grav, andre ikke. Anonyme minnelunder blir stadig mer utbredt, noe man kan forstå når man ser hvilke filleting uvedkommende bryr seg med. I dag er det veldig mange som betaler for å beholde graver kun av frykt for hva andre skal mene og tenke. 

Anonymkode: 45ac9...be0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten har du brukt halve lørdagen på en tråd om hvor irriterende du føler det er med alt andre gjør på gravplassen.

Ellers har du brukt halve lørdagen på å trolle i vei om gravplasser, for å få litt underholdning.

Klarer egentlig ikke bestemme meg for hva som er mest tragisk og trist. Men håper resten av påsken byr på mer innhold og glede. 

Anonymkode: 48309...075

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som insisterer på gravplass som må stelles av pårørende i ti år fram i tid eller noe sånt (hvor lang tid tar det før de graver den opp igjen) irriterer meg. Egoistisk. Jeg skal kremeres og strøs der det passer for mine pårørende, der det er lov og der det er mest lettvint for de (jeg driter jo i hva som skjer med kroppen min for jeg er da død). 

Anonymkode: 89d16...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det handler ikke om å kritisere sørgende for å ikke sørge riktig! Det handler om sløvhet, og å gidde.

Jeg har lært hjemmefra at man skal gidde. Å stelle på graver til sine kjære er en oppgave man utfører på skikkelig vis. Jeg bidrar med planting, vanning, luking. Finner ut hvilke blomster som egner seg. Det er viktig for de eldre spesielt at det holdes i hevd. De vil ikke ha på seg å være folk som forsømmer slikt.

Jeg opplever ikke at dette er noe stort problem da. 

Anonymkode: dcf66...d3d

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen avdøde trenger en grav eller noe annet lenger. Noen pårørende trenger en grav, andre ikke. Anonyme minnelunder blir stadig mer utbredt, noe man kan forstå når man ser hvilke filleting uvedkommende bryr seg med. I dag er det veldig mange som betaler for å beholde graver kun av frykt for hva andre skal mene og tenke. 

Anonymkode: 45ac9...be0

I know. Men når steinen allerede står der med ett navn er det bare tullete at han ikke har tatt bryet med å betale for å få farfars navn på steinen! Han fikk mer enn nok i arv, så råd til det har han absolutt!

Anonymkode: 1062c...485

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentamedtekopp skrev (6 timer siden):

Ikke alle ser prislappen, ikke alle har samme øye for detaljer som deg. Kanskje de var så lei seg i øyeblikket de glemte det? Jeg tenker de har vært der og de har gjort NOE. De har prøvd. Det står det vell respekt av? Ingen i min familie har vært på Oldemors grav siden begravelsen i 2011. Jeg bodde i Usa da så deltok ikke. Jeg spurte pappa for noen år siden om han kunne vise meg hvor den er (veldig stor gravplass) så jeg kan dra å fikse litt på den, men han vet ikke hvor den er engang… Så det kunne vært verre enn prislapper som viser. 

Du kan finne ut på på nett, hvor hun er begravd. Må vite navn, fødselsdato og fylke/kommune. 

Anonymkode: c114b...002

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Du kan finne ut på på nett, hvor hun er begravd. Må vite navn, fødselsdato og fylke/kommune. 

Anonymkode: c114b...002

Link til dette? 

Anonymkode: e8615...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jentamedtekopp
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Du kan finne ut på på nett, hvor hun er begravd. Må vite navn, fødselsdato og fylke/kommune. 

Anonymkode: c114b...002

Link takk. Hadde vært kjempe fint å finne. Har lett selv på gravplassen mange ganger. Farmor heller vet ikke hvor graven er.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Link til dette? 

Anonymkode: e8615...cbf

 

Jentamedtekopp skrev (1 minutt siden):

Link takk. Hadde vært kjempe fint å finne. Har lett selv på gravplassen mange ganger. Farmor heller vet ikke hvor graven er.. 

Det er flere forskjellige sider. Fikk det frem da jeg googlet "finne ut hvor noen er begravet" 

Anonymkode: c114b...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jentamedtekopp
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er jo forferdelig synd at de ikke bryr seg om din oldemors grav.

Nesten overraskende at de i det hele tatt orket å begrave henne 

Ts

Anonymkode: f5684...635

Ja det er galskap. Derfor jeg har lyst å stelle den litt samtidig som det kanskje gir meg litt closure på en måte siden jeg ikke var i begravelsen. Har nå snakket med farmor om det, hun heller vet ikke hvor. Fink beskrivelse som «bort med den store steinen og det treet vet du», nei det vet jeg ikke.. Så ingen har nok vært der siden 2011. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jentamedtekopp
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

 

Det er flere forskjellige sider. Fikk det frem da jeg googlet "finne ut hvor noen er begravet" 

Anonymkode: c114b...002

Fant den!!!!!! Herregud. Tusen takk. 
 

Står bare «felt S» men det skal jeg greie finne. Tusen takk. 

Endret av Jentamedtekopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken jeg eller gravens «innehaver» kunne brydd oss mindre. Hvordan graven ser ut, pyntet, skjøttet eller vanskjøttet, er komplett betydningsløst.

Anonymkode: 34c69...f33

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jentamedtekopp skrev (På 24.3.2024 den 11.21):

Fant den!!!!!! Herregud. Tusen takk. 
 

Står bare «felt S» men det skal jeg greie finne. Tusen takk. 

Å så bra. 

Godt du fant ut av det. Glad jeg kunne hjelpe. 

Anonymkode: c114b...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/23/2024 at 1:51 PM, AnonymBruker said:

I know. Men når steinen allerede står der med ett navn er det bare tullete at han ikke har tatt bryet med å betale for å få farfars navn på steinen! Han fikk mer enn nok i arv, så råd til det har han absolutt!

Anonymkode: 1062c...485

Men dette er jo kun noe som betyr noe for pårørende, altså ham selv. At man har nok penger er ingen grunn til å bruke dem på noe for en selv uviktig.

Anonymkode: 45ac9...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...