Gå til innhold

Folk som er sløve med ting på kirkegården irriterer meg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis det er pga dårlig syn eller annen sykdom er de unnskyldt, men generell sløvhet fordi folk tenker at det ikke er så nøye, er ikke akseptabelt, og ikke på graver.

Feks:

På graven ved siden av min mann er det satt ned en lykt i  brukt/ slitt plast, og den store prislappen som er et par cm lang henger fremdeles på og er godt synlig for alle.

Sist jeg var der måtte jeg bare klippe den av i respekt for avdøde, som var en oppegående dame.

På en annen grav er det satt ned plastblomster og det er jo bedre enn ingenting og også lurt når været er dårlig med stiv kuling og storm, MEN der henger det også på en stor prislapp som er det første man ser.

På en annen grav observerte jeg at avdødes dødsdato var feil med to år, men pårørende har ikke gitt beskjed til steinfirmaet så de kunne rette opp feilen.( Avdøde var en kollega til min mor så jeg husker når han gikk bort)

Altså, har ikke de pårørende øyne?

 

Anonymkode: f5684...635

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke bry deg

Anonymkode: 38cfc...0d6

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk flest har nok som skjer i livet sitt til at de ikke gidder henge seg opp i detaljer. Altså, folkene er jo dau og vekk så de gir jo totalt f. 😅 

Anonymkode: f5d74...90b

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Folk flest har nok som skjer i livet sitt til at de ikke gidder henge seg opp i detaljer. Altså, folkene er jo dau og vekk så de gir jo totalt f. 😅 

Anonymkode: f5d74...90b

Da burde de heller droppe å gjøre noe på gravene til sine nærmeste, hvis det blir slik at de ikke har tid eller ork til å ta bort prislapper eller gi beskjed om at det står feil på gravsteinen.

Eller så er det helt normalt for disse folkene at ting er på halv åtte og helt tilfeldig🙄

Ts

Anonymkode: f5684...635

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres slett ikke bra ut - enkelte steder må de være skikkelig ordning, synes jeg, og ved gravene bør de være ordentlig. Det handler jo mye om respekt for de avdøde, men også offentligheten, og ikke mins de andre so har en forbindelse til gravstedet.

Anonymkode: 86d51...a9c

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha et ganske slitsomt liv.

Når jeg er innom kirkegården er det bare to graver jeg ser, og bryr meg med. Med unntak av når blikket mitt faller på barnegraver, det stikker litt. 

Anonymkode: 48309...075

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da burde de heller droppe å gjøre noe på gravene til sine nærmeste, hvis det blir slik at de ikke har tid eller ork til å ta bort prislapper eller gi beskjed om at det står feil på gravsteinen.

Eller så er det helt normalt for disse folkene at ting er på halv åtte og helt tilfeldig🙄

Ts

Anonymkode: f5684...635

Nesj, hvorfor det? Selvom du syns den prislappen er voldsomt stygg så kan det være et menneske som rett og slett ikke ser sånt som har satt den lykten der. 
 

Snevre inn blikket til graver du føler ansvar for du, så slipper du sånne unødvendige irritasjoner. 
 

Anonymkode: f5d74...90b

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du må ha et ganske slitsomt liv.

Når jeg er innom kirkegården er det bare to graver jeg ser, og bryr meg med. Med unntak av når blikket mitt faller på barnegraver, det stikker litt. 

Anonymkode: 48309...075

Jeg har et observant blikk og får med meg mye, og når det er urnegraver står de så tette at det er umulig å ikke legge merke til ting.

Ts

Anonymkode: f5684...635

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nesj, hvorfor det? Selvom du syns den prislappen er voldsomt stygg så kan det være et menneske som rett og slett ikke ser sånt som har satt den lykten der. 
 

Snevre inn blikket til graver du føler ansvar for du, så slipper du sånne unødvendige irritasjoner. 
 

Anonymkode: f5d74...90b

Men jeg forstår ikke at folk ikke tenker på å få rettet opp feil årstall på steinen i det minste.

Ts

Anonymkode: f5684...635

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har et observant blikk og får med meg mye, og når det er urnegraver står de så tette at det er umulig å ikke legge merke til ting.

Ts

Anonymkode: f5684...635

Jeg er observant og får med meg mye. 

Men bruker ikke min energi på å irritere meg, det er så bortkastet. 

Anonymkode: 48309...075

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har et observant blikk og får med meg mye, og når det er urnegraver står de så tette at det er umulig å ikke legge merke til ting.

Ts

Anonymkode: f5684...635

Jeg går selv til urnegrav. De står ikke mye tettere. 

Anonymkode: 48309...075

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er observant og får med meg mye. 

Men bruker ikke min energi på å irritere meg, det er så bortkastet. 

Anonymkode: 48309...075

Eller jeg blir vel ikke akkurat irritert over slike ting, men mer oppgitt og overrasket .

Ts

Anonymkode: f5684...635

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg går selv til urnegrav. De står ikke mye tettere. 

Anonymkode: 48309...075

Det kommer vel an på kirkegården.

På "min" kirkegård er det veldig tett, men der hvor foreldrene til mine venn ligger er det godt med plass rundt.

Ts

Anonymkode: f5684...635

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Eller jeg blir vel ikke akkurat irritert over slike ting, men mer oppgitt og overrasket .

Ts

Anonymkode: f5684...635

Du skriver jo irritert i overskriften.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Eller jeg blir vel ikke akkurat irritert over slike ting, men mer oppgitt og overrasket .

Ts

Anonymkode: f5684...635

Du sir jo irritert i overskriften.

Og du bruker tid en lørdag morgen på å debattere det. 

"Oppgitt og overrasket", er å raskt observere, så la det gå. 

Du fremstår litt forstyrret. 

Anonymkode: 48309...075

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er ulike. Det er en øvelse å ikke bry seg om andres smak og preferanser som skiller seg fra egen. Jeg ordner, planter og steller en grav for et menneske jeg var veldig glad i, og er den som betaler gravferdsetaten for stell hvis jeg ikke får gjort det selv. Der må jeg bare finne meg i at det hver gang jeg kommer er plassert nips fra Nille, plastblomster, falske hjertestener med tekst osv, ting som i mine øyne ikke fortjener en plass der. Fordi andre mennesker også var glad i denne personen, og de har en annen smak og estetisk sans enn jeg har, har de like mye rett til å vise at de brydde seg. 

Anonymkode: d2ede...fc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

BobbySocks skrev (1 minutt siden):

Du skriver jo irritert i overskriften.

 

Ja men ikke alltid.

Det er nok en mix av irritasjon og oppgitthet.

Ts

Anonymkode: f5684...635

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du like dømmende ellers i livet også? For dette handler hverken om observasjonene eller respekt for avdøde, det handler om at du setter deg på din høye hest og ser ned på levende. I mine øyne mye verre enn å glemme en prislapp på en gravlykt.

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du sir jo irritert i overskriften.

Og du bruker tid en lørdag morgen på å debattere det. 

"Oppgitt og overrasket", er å raskt observere, så la det gå. 

Du fremstår litt forstyrret. 

Anonymkode: 48309...075

Forstyrret?😄

Jeg bryr meg og synes det er uverdig at pårørende er sløve.

Ts

Anonymkode: f5684...635

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Forstyrret?😄

Jeg bryr meg og synes det er uverdig at pårørende er sløve.

Ts

Anonymkode: f5684...635

Litt ironisk at du snakker om uverdighet. Denne tråden her synes jeg er så respektløs. Og faktisk uverdig. 

Å kritisere sørgende for å ikke sørge riktig. Mer lavmål blir det ikke. 

Anonymkode: 5d350...885

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...