Gå til innhold

Jeg ble ydmyket av ledelsen, hånet, føler meg nedverdiget


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Helt riktig, det er triste greier. Man går ikke fri fra dette som ansatt i stat og kommune. Jeg har sett så mye stygt. Ledelse som får flinke ansatte til å mote selvfølelsen og på denne måten kontrollerer dem til ikke å slutte men kjempe som maur for å prøve å bli god nok. Folk som blir syke og blir møtt med trakassering og mobbing i håp om at de skal si opp. Det er hardt der ute og opplever man sånt må man redde helsen sin med å komme seg vekk fort som fy.

Anonymkode: ccb90...ba9

Sånn er det. Både offentlig og privat. 

Man tror det gjerne ikke før man selv står midt i det, men da ser man det tydelig. Man har blitt ubetydelig, man har blitt alene og man er svak. Den saken du fører har blitt til en personkonflikt på individnivå, og det har ingen rundt deg interesse for å være en del av. Aller helst ser alle at du tar med deg saken din ut slik at andre slipper å forholde seg til det og deg.

Det er ingenting å tjene på å yte motstand, og det går kun utover deg.

Du skal være et smilende og medgjørlig prestasjonsmenneske med ambisjoner som er villig til å yte 130% for arbeidsgiver og kolleger, og her er det ikke rom for folk som hangler, halter, klager eller sliter.

Det er den brutale sannheten folk som blir mobbet, trakassert og/eller syk opplever i arbeidslivet. 

Endret av Bombasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bombasi skrev (21 minutter siden):

Akkurat, du prøvde med litt motstand, men endte opp med absolutt ingenting - og er like bitter nå uansett. 

Forsåvidt er det greit å gi litt støy av deg når du går ut døra. Herav si det som det er, at ledelsen er elendig, du har blitt utsatt for mobbing/trakassering/uverdige arbeidsforhold, og at arbeidsmiljøkulturen er bånn i bøtta. Men da vell viten om at du er på tur ut døra, og ikke for å ta en kamp for å beholde jobben. Det er kampen for å beholde jobben under en slik leder med tilhørende arbeidskultur jeg mener ingen bør ta kampen for. For den vinner du ikke, uansett utfall.

Det var ikke store motstanden du gitt, er derfor jeg er bitter. Skulle ønske jeg banket i bordet og sa alt som d var. Og så bare bust ut av døra og kalt dama for ei f"tt kjærring. Hadde vært godt. 

 

Altså ingen ledere er like og alle situasjoner er ulike. Har sett at noen har bust inn døra til sin leder og flippa bord etc fordi han ikke fikk kontrakt videre på flekken, for så å få kontrakt der og da. Så det kommer helt an på og en bør være en hard person da kanskje. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye kloke innlegg her👏👏👏👏👏

Jeg kommer aldri til og forstå mobbing, trakkassering og dårlig behandling av mennesker.

 Fatter ikke hvordan de klarer det, tenk å komme hjem, lage middag til barna, se nyhetene osv og så har du mobbet andre på jobb tidligere om dagen...

Anonymkode: 31326...34f

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikkana skrev (1 time siden):

Det var ikke store motstanden du gitt, er derfor jeg er bitter. Skulle ønske jeg banket i bordet og sa alt som d var. Og så bare bust ut av døra og kalt dama for ei f"tt kjærring. Hadde vært godt. 

 

Altså ingen ledere er like og alle situasjoner er ulike. Har sett at noen har bust inn døra til sin leder og flippa bord etc fordi han ikke fikk kontrakt videre på flekken, for så å få kontrakt der og da. Så det kommer helt an på og en bør være en hard person da kanskje. 

Jeg kan gi deg et nytt perspektiv: det er ikke sikkert at den bankingen i bordet med all verdens ordbruk ville ført det til noe bedre for deg, heller ikke opp mot bitterheten. For uretten får du ikke gjort noe med, og den ville du enda smakt på.

Men om noe, så var du ferdig og på tur ut døra, og da synes jeg det er greit å reagere såfremt du ikke har noe å tape på det. Herav omdømme- eller karrieremessig. 

Greia med slike utbrudd er at du vet ikke hvilke relasjoner hun/de har med andre, og hvorvidt deres veier krysses indirekte eller direkte ved en senere anledning i livet. 

Og ironisk nok kan et utbrudd sørge for at de underbygger sin avgjørelse, og tenker at det var godt å bli kvitt deg i tide, altså imot sin hensikt.

Derfor er jeg tilhenger av å heve seg over det siden det ikke er noe å vinne på det og i fare for at det ikke slår tilbake igjen senere.

Høres for øvrig meget rart ut om en ansatt buste inn døra og flippa et bord, og så ende opp med forlenget arbeidskontrakt. Må være et meget spesielt tilfelle isåfall.

Endret av Bombasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...