Gå til innhold

Syns dere om denne stilen, nå til våren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den så plain og utdatert ut.  Ikke så mange som bruker skinnyjeans lengre.  Og hvite sko og olajakke er jo veldig vanlig og lite orginalt.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tipper at de som gikk på ungdoms- og videregående skole mellom 2000 og 2010 synes det er pent 😅

Jeg gikk på skolen da, og ser mine jevnaldrende hige etter bekreftelse i samme antrekk nå som da. Helsort som nesten garanterer ok fasong sett forfra når det er brukt, i kombonasjon med  jakke i tungt stoff som skjuler et hav av synder. 8/10 damer etter passerte 35 i det antrekket ser ut som et kjøleskap sett fra siden - uavhengig av god look forfra.

Anonymkode: 5eb87...b33

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (12 timer siden):

For en overanalysering! 😜

Antrekket er tidløst og pent. At dere tipper et årstall på et bilde gjør ikke antrekket til ikke-tidløst. For alt dere vet så kan det hende bildet ble tatt for 2 uker siden.

Antrekket kunne vært brukt for 20 år siden, i dag og om 20 år. Det er tidløst nok for min del.

Jeg foretrekker faktisk dette antrekket foran den såkalte oppdaterte versjonen din. 

 

Og disse "nymoderne", eller skal jeg si 80-tallspregede baggy jeansene som har kommet tilbake, er fæle bukser. Er visst oversized som gjelder nå, nok engang, og det er bare ikke pent. Blir litt for gammel-amerikansk. Synes jeg da. Men så er heldigvis klær smak og behag, både for meg og andre. 

Så min oppfordring er å ta på seg det man selv liker og føler seg komfortabel i, og så la "tidløst", "mote", "moderne" og andres meninger bare seile sin egen sjø. :) 

For meg er ikke skinnyjeans tidløse.  De var in sent på 70 tallet og nå fra 2005 ish og frem til idag men populariteten synker.  Er egentlig få modeller av jeans som er tidløse. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (1 minutt siden):

For meg er ikke skinnyjeans tidløse.  De var in sent på 70 tallet og nå fra 2005 ish og frem til idag men populariteten synker.  Er egentlig få modeller av jeans som er tidløse. 

For meg er de det. :) Synes det ser mye finere ut enn disse baggy-buksene. 

Er mann da, men bruker ikke skinny fit selv. Bruker slim fit. For meg er det utenkelig å bruke dongeribukser jeg svømmer i. Føler meg som en slesken amerikaner som bare har tatt på seg noe for å gjøre det.
Kan ikke forstå at folk synes det er behagelig å gå i. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Heller voksen dame som er fornuftig nok til å bruke klær hun liker istedet for å kaste seg på stadig nye trender. Moter og trender er bare tull og vas, oppfunnet av klesprodusenter for å få folk til å kjøpe ny garderobe flere ganger i året. Utrolig lite bærekraftig og alt annet enn positivt eller kult.

Både slimfit/skinny jeans og baggy jeans er jo allerede på vei ut, nå er det subbelange flared jeans/slengbukser ala sent 90-tall/tidlig 2000-tall som trender blant ungdommen. Det neste er vel trampstamp og synlig stringtruse over buksekanten! :ler:

Det fineste er når folk kler seg akkurat sånn som de selv ønsker og føler seg mest vel i. Noen ganger leker man litt med stiler, snitt og farger, mens andre ganger går man for det trygge og enkle. Selv om man kanskje gjerne vil ha komplimenter fra andre, bør man ikke la andre diktere hva man skal kle seg i.

Anonymkode: 28378...0ec

du synes sikkert du er nytenkende og inspirerende, men sannheten er at det det går 13 på dusinet av dere "gå med hva du vil"-folk i hver bidige tråd her inne. 

Det er ikke inspirerende eller nytenkende - det er bare hørt-det-hundre-ganger-før-kjedelig.

Anonymkode: 4df9f...75f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

du synes sikkert du er nytenkende og inspirerende, men sannheten er at det det går 13 på dusinet av dere "gå med hva du vil"-folk i hver bidige tråd her inne. 

Det er ikke inspirerende eller nytenkende - det er bare hørt-det-hundre-ganger-før-kjedelig.

Anonymkode: 4df9f...75f

Fikk du vondt når du følte deg truffet? 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt grei stil. Man skiller seg ikke ut hverken på den ene eller andre måten. Dette er klær jeg kunne gått i.

Anonymkode: a3785...fb3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kratt_ skrev (Akkurat nå):

Fikk du vondt når du følte deg truffet? 

føler meg overhodet ikke truffet. Blir bare så irritert på nedlatende folk som tror de har oppfunnet hjulet, og bare må komme inn i en tråd og kommentere på et tema de overhodet ikke er interessert i.

Det er støy. 

Anonymkode: 4df9f...75f

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlemor
AnonymBruker skrev (På 21.3.2024 den 10.25):

a738768e6ad3c7dd9769e8cd7afdf705.jpg

Anonymkode: 4914d...afe

Fin den 😊 (likte best den med mørk jakke)

Selv hadde jeg valgt en litt annen stil: 

idee-tenue-blouson-cuir-t-shirt-blanc-je

Endret av Humlemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (1 time siden):

For meg er ikke skinnyjeans tidløse.  De var in sent på 70 tallet og nå fra 2005 ish og frem til idag men populariteten synker.  Er egentlig få modeller av jeans som er tidløse. 

Skinny er tidløst, jo. Har aldri egentlig vært borte, og er nå i ferd med å ta over trendbildet igjen.

Anonymkode: dd132...8b4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Skinny er tidløst, jo. Har aldri egentlig vært borte, og er nå i ferd med å ta over trendbildet igjen.

Anonymkode: dd132...8b4

ikke tidløse. Vi som husker moten før 2010, husker en lang periode der skinny bare betydde trang rundt lårene. Den strømpebukseaktige stilen som kom ca 2010, hadde da vært borte siden tidlig 80-tall. Når skinny nå kommer tilbake, så er det garantert ikke i form av pølseskinn a la 2010, men heller smale bukser som ikke sitter som tights.

Anonymkode: 4df9f...75f

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tipper at de som gikk på ungdoms- og videregående skole mellom 2000 og 2010 synes det er pent 😅

Jeg gikk på skolen da, og ser mine jevnaldrende hige etter bekreftelse i samme antrekk nå som da. Helsort som nesten garanterer ok fasong sett forfra når det er brukt, i kombonasjon med  jakke i tungt stoff som skjuler et hav av synder. 8/10 damer etter passerte 35 i det antrekket ser ut som et kjøleskap sett fra siden - uavhengig av god look forfra.

Anonymkode: 5eb87...b33

Var russ da. Liker stilen, og sliter med å gå med løse bukser og oversized topper. Kler meg ikke. Så tar meg den frihet å kle meg i klær som er mest kledelig til fasongen min. Denne er en av di. 

Anonymkode: e3900...e2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Uff dette var absolutt ikke noe jeg kunne gått i. Foretrekker klærne ts postet.

Anonymkode: 97a5c...f41

Helt enig. Synes det der så helt jævlig fjernt ut. 

Lurer på hvor alle dere moteriktige folk bor, her jeg bor (Bergen) har jeg aldri lagt merke til at noen kler seg som om de var på catwalken. Ikke at jeg klarer å forstå at noen vil kle seg slik heller... 

Jeg synes "stilen" er fin. Jeg liker det enkelt og greit. Ikke for mye, ikke for lite. Synes ikke det gjør noe om det "går 13 på dusinet", som noen skriver, man trenger ikke klær for å skille seg ut. Om man vil bli lagt merke til av flest mulig, kler man seg jo iøynefallende, men min erfaring er at det er de færreste som ønsker å vise seg så til de grader frem. 

Anonymkode: f56f2...49d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Humlemor skrev (1 time siden):

Fin den 😊 (likte best den med mørk jakke)

Selv hadde jeg valgt en litt annen stil: 

idee-tenue-blouson-cuir-t-shirt-blanc-je

6137842?wid=620&hei=620&op_sharpen=1

Det var jo nesten likt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Skinny er tidløst, jo. Har aldri egentlig vært borte, og er nå i ferd med å ta over trendbildet igjen.

Anonymkode: dd132...8b4

Du tar nok feil....ingen brukte skinnyjeans mellom sent 70 tall til tidlig ca 2007/8. (enda bukser med virkelig sleng, IKKE bootcut var det de fleste gikk)   Jeg kan ikke huske at min mor gikk i skinnyjeans,  Nesten 30 år imellom der.  Skinny vil nok ikke bli inn igjen før om 10-15 år eller lengre. 

Endret av Djungelvrål
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker denne stilen. Klassisk og tidløs. Kate Middleton går jo i sånne type klær når hun ikke er på jobb. 

Anonymkode: e389e...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

du synes sikkert du er nytenkende og inspirerende, men sannheten er at det det går 13 på dusinet av dere "gå med hva du vil"-folk i hver bidige tråd her inne. 

Det er ikke inspirerende eller nytenkende - det er bare hørt-det-hundre-ganger-før-kjedelig.

Anonymkode: 4df9f...75f

Hele poenget med å være på et diskusjonsforum er jo at folk har ulike meninger, det ville blitt dørgende kjedelig om alle skulle ment det samme som deg i hver bidige tråd.

 

Anonymkode: 48ef6...361

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlemor
Djungelvrål skrev (6 timer siden):

Det var jo nesten likt.

Liker mørke farger og skinnjakke er stilig til jeans

Endret av Humlemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.3.2024 den 19.43):

Hmmm... Er det stilen du liker, eller er det kroppen hennes? For hvis det faktisk er stilen så vil du synes dette er like fint på en 45-årig overvektig grå mus.

Anonymkode: 5fb64...59f

Hva slags tullete svar er dette!? Stilvalg henger selvsagt sammen med kropp og utseende! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint, men litt kjedelig. Har passet til alle vårer de siste 25 årene. Det hadde ikke vært meg da jeg ikke har brukt jeans, tøysko eller hvite joggesko på en god stund. Drar alltid frem den korte dongerijakka når det blir varm i været da. Den er arv fra 80 tallet, så da kan man jo snakke om utdatert 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...