Gå til innhold

Syns dere om denne stilen, nå til våren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Roci skrev (32 minutter siden):

Et tilsvarende antrekk anno 2024 kunne f.eks. også ha sett slik ut:

03f1e1b6f7bb54f62b65914993fe86bc.jpg

5d1d8c72c06d15a9926433b33dd89cb5.jpg

nemlig!

Anonymkode: 4df9f...75f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 21.3.2024 den 10.32):

Anonym, grå mus. Verken fint eller stygt men bare kjedelig

Anonymkode: b261d...156

Grå mus?? Må man hele tiden ha alle mulige farger for å ikke bli kalt grå mus? 

Anonymkode: 7ff85...1fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Dørgende kjedelig.

Anonymkode: 63683...256

Som et hverdagsantrekk synes jeg dørgende kjedelig var litt overreaksjon. 

Anonymkode: 7ff85...1fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok, men det ser umoderne og upersonlig ut for meg.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Grå mus?? Må man hele tiden ha alle mulige farger for å ikke bli kalt grå mus? 

Anonymkode: 7ff85...1fa

det er ikke fargene som gjør henne til en grå mus.

Dette er IKKE en grå mus:

f9ac07ae3f130125488ee43025f4db78.jpg

Dette derimot, er en grå mus:

poplin-mini-dress-blossoms-blossoms-by-timo-dame-kjoler_2.jpg

Anonymkode: 4df9f...75f

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

basic og alltid "in", det er jo en stil som aldri blir helt utdatert nettopp pga den er så basic. 

Anonymkode: 58945...a69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Overanalysering faktisk. Er det "overanalysering" med en gang noen kan begrunne en sak bedre enn deg? Foreslår at du dropper hersketeknikkene og holder deg til saken.

Anonymkode: 4df9f...75f

Det var ikke en hersketeknikk, og jeg forholdt meg til saken. For min del var det en overanalysering i måten du fant argumenter for å debunke påstanden rundt tidløshet. Og jeg ble heller ikke overbevist av analysen din, kanskje heller tvert om. 

Endret av Bombasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (1 time siden):

Et tilsvarende antrekk anno 2024 kunne f.eks. også ha sett slik ut:

03f1e1b6f7bb54f62b65914993fe86bc.jpg

5d1d8c72c06d15a9926433b33dd89cb5.jpg

Synes den mer tettsittende stilen er mye, mye finere. Men det er meg det.

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Dette derimot, er en grå mus:

poplin-mini-dress-blossoms-blossoms-by-timo-dame-kjoler_2.jpg

Anonymkode: 4df9f...75f

Først av alt, jeg hater betegnelsen "grå mus". Synes den er usaklig og nedverdigende. 

Men jeg skjønner ikke, hvorfor betegner du henne i denne kjolen som "grå mus" ? Og hva legger du i det?

Endret av Bombasi
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

det er ikke fargene som gjør henne til en grå mus.

Dette er IKKE en grå mus:

f9ac07ae3f130125488ee43025f4db78.jpg

Dette derimot, er en grå mus:

poplin-mini-dress-blossoms-blossoms-by-timo-dame-kjoler_2.jpg

Anonymkode: 4df9f...75f

Jeg synes virkelig omvendt av deh 

Anonymkode: af031...c40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (3 minutter siden):

Synes den mer tettsittende stilen er mye, mye finere. Men det er meg det.

 

Nå sier ikke dette så mye om hva jeg synes er fint og ikke, det var ment som et eksempel på en 2024-versjon av antrekket i HI. Det fine er jo at man velger helt fritt hvordan man vil kle seg, men siden smak er så inviduelt så vil det jo alltid være noen som har andre stilpreferanser. Nå spurte jo TS spesifikt hva andre på forumet synes om bildene av den stilen - eller antrekket - hun la ut, og da vil hun jo få mange ulike svar :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (Akkurat nå):

Nå sier ikke dette så mye om hva jeg synes er fint og ikke, det var ment som et eksempel på en 2024-versjon av antrekket i HI. Det fine er jo at man velger helt fritt hvordan man vil kle seg, men siden smak er så inviduelt så vil det jo alltid være noen som har andre stilpreferanser. Nå spurte jo TS spesifikt hva andre på forumet synes om bildene av den stilen - eller antrekket - hun la ut, og da vil hun jo få mange ulike svar :) 

Det er helt sant. Men siden du la ut bildet fra "2024"-kolleksjonen, så valgte jeg å sitere deg når jeg ønsket å uttrykke at den "gamle" stilen ser finere ut. Mer sporty og frisk. Utover det får folk ha på seg hva de vil for min del. Grå joggebukse med malingsflekker fungerer til sitt formål dèt også ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg synes virkelig omvendt av deh 

Anonymkode: af031...c40

Uttrykket "grå mus" henspiller egentlig ikke på fargen grå, men mer det å gå i ett med omgivelsene, være èn i mengden, litt kjedelig, ikke skille seg ut. Jeg synes kjolen var søt, men tror nok at det grå antrekket ville skille seg mer ut rent stilmessig enn en søt sommerkjole som veldig mange vil like - og bruke :)

 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bombasi skrev (2 minutter siden):

Det er helt sant. Men siden du la ut bildet fra "2024"-kolleksjonen, så valgte jeg å sitere deg når jeg ønsket å uttrykke at den "gamle" stilen ser finere ut. Mer sporty og frisk. Utover det får folk ha på seg hva de vil for min del. Grå joggebukse med malingsflekker fungerer til sitt formål dèt også ;) 

Og jeg ville nok ha valgt en mellomting, fordi det kler kroppsformen min bedre - altså en litt kort, nettere jeansjakke kombinert med en bukse med høyt liv og vide ben. Jeg har kraftige lår og stor rumpe, og ser helt latterlig ut i skinny jeans😄Samtidig drukner jeg i oversized, fordi jeg bare er 163 cm høy.

Endret av Roci
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (2 timer siden):

Uttrykket "grå mus" henspiller egentlig ikke på fargen grå, men mer det å gå i ett med omgivelsene, være èn i mengden, litt kjedelig, ikke skille seg ut. Jeg synes kjolen var søt, men tror nok at det grå antrekket ville skille seg mer ut rent stilmessig enn en søt sommerkjole som veldig mange vil like - og bruke :)

 

For meg er en grå mus noe mer enn en som er kledd som "alle andre". Hun er snarere påfallende tilbakeholden i både stil og væremåte.

Anonymkode: 99696...bef

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fint, ts. Sjansen er uansett liten for at alle som kommenterer her er moteeksperter. 

Anonymkode: 72d4b...577

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Olaug Olsen skrev (På 21.3.2024 den 20.28):

Jeg anbefaler heller denne stilen:

image.thumb.png.1ef5f0b92352b256895d4bade98a6d1d.png

Uff dette var absolutt ikke noe jeg kunne gått i. Foretrekker klærne ts postet.

Anonymkode: 97a5c...f41

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Uff dette var absolutt ikke noe jeg kunne gått i. Foretrekker klærne ts postet.

Anonymkode: 97a5c...f41

Jeg derimot synes dette var mye finere enn hva ts postet

Anonymkode: b261d...156

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.3.2024 den 17.07):

Typisk dame rundt 40 som ikke har hatt energi/tid til å følge moter etter hun fikk barn. Ville ikke kalt det stil, mer "tok på det jeg fant i skapet".

Anonymkode: 4bced...795

Heller voksen dame som er fornuftig nok til å bruke klær hun liker istedet for å kaste seg på stadig nye trender. Moter og trender er bare tull og vas, oppfunnet av klesprodusenter for å få folk til å kjøpe ny garderobe flere ganger i året. Utrolig lite bærekraftig og alt annet enn positivt eller kult.

Både slimfit/skinny jeans og baggy jeans er jo allerede på vei ut, nå er det subbelange flared jeans/slengbukser ala sent 90-tall/tidlig 2000-tall som trender blant ungdommen. Det neste er vel trampstamp og synlig stringtruse over buksekanten! :ler:

Det fineste er når folk kler seg akkurat sånn som de selv ønsker og føler seg mest vel i. Noen ganger leker man litt med stiler, snitt og farger, mens andre ganger går man for det trygge og enkle. Selv om man kanskje gjerne vil ha komplimenter fra andre, bør man ikke la andre diktere hva man skal kle seg i.

Anonymkode: 28378...0ec

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Grå mus?? Må man hele tiden ha alle mulige farger for å ikke bli kalt grå mus? 

Anonymkode: 7ff85...1fa

Når jeg tenker grå mus (som er et veldig passende begrep for noe, (på samme måte som noen her på kg liker å si at kjærringstil er " gudrun sjøden") så er det at det går et på dusinet. Du blir og liker deg i bakrunnsteppet. Ingen ser deg, du liker å være anonym, gå i bakrunnen, være usynlig mentalitet. Det finnes 1000 vis av eksempel på antrekket som er sorte og grå i farger men overhodet ikke faller inn under paraplyen "grå mus"  i det hele tatt, slik det finnes klær med farger som absolutt blir kategorisert som grå mus. Det handler om sammensetting og et lite hint av  originalitet i hvordan du setter sammen antrekket, stilen din og deg selv. Vil du ikke bli sett så er det helt ok, kle deg som at ingen ser deg= grå mus. Antrekkene i hi utviser absolutt en slik fremtoning.

Endret av skreppamedleppa
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...