Gå til innhold

Er det noen andre som er like verdiløse som meg?


Peteran

Anbefalte innlegg

Peteran skrev (På 18.3.2024 den 21.21):

Vært skikkelig deprimert de siste månedene etter å ha innsett at jeg ikke er god nok for noen. Har brukt flere tusen på å booste Tinder-profilen min og klikket like på sikkert halvparten av alle i hele landet. Jeg har også vært på mange forskjellige fritidsaktiviteter opp gjennom årene uten hell.
 

Jeg er nesten i midten av trettiårene og har null erfaring med det motsatte kjønn. Ikke engang en klem i hele mitt liv.

 

Kunnskapen om å være fullstendig verdiløs gjør så utrolig vondt for tiden. Er det noen andre der ute som har vært i samme situasjon hvor ting har hatt en lykkelig slutt?

Du er garantert god nok for noen, men det hjelper ikke å booste en Tinder profil som ikke fra før er attraktiv. De tusenlappene kunne du brukt på en selvstillitscoach som kan hjelpe deg forstå verdien av deg selv og se deg selv med andre øyne. Det er MYE som kan gjøres for å bli mer attraktiv for det motsatte kjønn. Du må bare være villig til å gjøre jobben og ikke tro at du kan kjøpe deg fri fra jobben som må gjøres. 

Anonymkode: 12505...e0d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 23.3.2024 den 23.21):

Hm, nå vet ikke jeg hvilke bilder du har på Tinder, men viser de ditt sanne jeg? Viser de en kul fyr som trener og er fresh, leser bøker og spiller piano? Er det noen bilder der som kanskje viser om du i tillegg liker å lage mat, gå tur i fjellet og campe? 

Anonymkode: 73363...f8a

Har flere bilder fra fjelltopper. Føler at bildene mine viser lite av interessene mine, men har listet de opp under interesse feltet på profilen min.  Kunne definitivt forbedret meg på dette område. 

Er veldig glad i å lage mat og det er noe jeg bruker tid på hver dag. Har prøvd å lage egne oppskrifter den siste tiden med varierende grad av suksess. Det er ikke noe som kommer frem i profilen. 

AnonymBruker skrev (På 23.3.2024 den 23.21):

Du virker for god til at du ikke skulle få noen treff mener jeg…. 

Det begynner å bli vanskelig å tro når jeg har blitt avist flere tusen ganger. Det skjer kanskje en gang hver tredje måned at jeg matcher med noen, men dessverre så er de ikke interessert å snakke eller bruker flere dager på å svare på meldinger. 

AnonymBruker skrev (På 23.3.2024 den 19.00):

Jeg føler meg også verdiløs, jeg kvinne 35, selv om jeg er gift og har 3 barn tror jeg alle hadde hatt det bedre uten meg

Anonymkode: b8df3...1bf

Blir lei meg av å høre at du føler det slik. Det er ikke en god følelse. Håper du kommer til å få de bedre. Hvor lenge har du hatt det sånn hvis jeg kan spørre? 

AnonymBruker skrev (På 23.3.2024 den 19.11):

Edit: Var også da jeg skjønte hvorfor jeg ikke hadde hatt noen venn siden barneskolen.

Anonymkode: 64f65...6c4

Beklager å høre at du også har hatt det vanskelig. Hvordan har du det i dag? 

Endret av Peteran
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trek skrev (På 23.3.2024 den 18.57):

Følelsene dine og tankene dine om verdiløsheten er veldig vanlig når man er deprimert. Det er også veldig naturlig at du tenker at hvis bare det og det skjer så blir alt bedre. 

Føler at tankene mine er et resultat av objektiv tenkning og ikke depresjon. Depresjonen er et resultat av flere tusen avisninger over mange år. Det er en utrolig sår følelse at ikke en eneste person av flere tusen ønsker å snakke med meg. 

Trek skrev (På 23.3.2024 den 18.57):

Har du slettet Tinder enda? 

Har ikke vært der inne på flere dager. 

Trek skrev (På 23.3.2024 den 18.57):

Og hvorfor har du ikke pratet med noen på mange måneder? Mener du damer som du er interesser i eller bare folk generelt? 

Har ikke snakket med noen siden jeg sluttet å jobbe. Har ikke kontakt med noen. 

AnonymBruker skrev (På 23.3.2024 den 23.14):

Hva leser du? Utrolig kult med pianospilling.

Leser mye forskjellig faktabaserte bøker og biografier. Bruker ofte å bare velge noe tilfeldig. Den siste boken jeg fulførte var A demon haunted world av Carl Sagan.

Pianospilling er en veldig kul ting å holde på med. Det er veldig lett å bare glemme alt og bare forsvinne inn i musikken i en liten periode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.3.2024 den 14.24):

Du er garantert god nok for noen

Det er ikke noe mer jeg vil være sant. Har lenge tenkt at hvis det var noe sannhet i det så ville ha møtt noen nå etter mange år med prøving. 

AnonymBruker skrev (På 24.3.2024 den 14.24):

men det hjelper ikke å booste en Tinder profil som ikke fra før er attraktiv. De tusenlappene kunne du brukt på en selvstillitscoach som kan hjelpe deg forstå verdien av deg selv og se deg selv med andre øyne.

Ser for meg at den eneste måten for meg å forbedre selvtilliten min på er med å få gode resultater i det jeg har lyst til å oppnå.  Blir litt som at noen som er i dårlig form går til en selvtillits trener og treneren overbeviser personen at han kan vinne et maraton løp. Ville ført til en stor skuffelse etter sitt første løp.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene TS

Kompisene mine og jeg har også samme erfaring. Vi får enten ingen matcher, eller så får vi matcher med damer som er langt nede i hierarkiet.

Anonymkode: 2c9a7...e1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er ikke alene TS

Kompisene mine og jeg har også samme erfaring. Vi får enten ingen matcher, eller så får vi matcher med damer som er langt nede i hierarkiet.

Anonymkode: 2c9a7...e1b

Så målet er ikke å finne en kjæreste, men å få matcher og bli valgt av noen så høyt oppe i hierkiet som mulig?  Og hvem er damene som er på topp i hierkiet? De som er pene som de fleste mennene vil ha? (eller som dere tenker at de fleste mennene vil ha) 

Anonymkode: 12505...e0d

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det fins hundretusener av menn i Norge som er i samme situasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Peteran said:

 

Beklager å høre at du også har hatt det vanskelig. Hvordan har du det i dag? 

 

Takk for at spør. Jeg som er han med asperger. Depresjonen, skammen  og ensomheten har faktisk gått over.  Da det var som verst fikk jeg mye psykologhjelp, i tillegg har jeg brukt mye tid for å få det bedre psykisk. Men jeg er fortsatt like venneløs og kjæresteløs som jeg alltid har vært.  Har ikke fått noen venner eller vært på noen dater. 

Anonymkode: 64f65...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Så målet er ikke å finne en kjæreste, men å få matcher og bli valgt av noen så høyt oppe i hierkiet som mulig?  Og hvem er damene som er på topp i hierkiet? De som er pene som de fleste mennene vil ha? (eller som dere tenker at de fleste mennene vil ha) 

Anonymkode: 12505...e0d

Nei jeg sa aldri noe om at de vil ha noen høyere oppe. Selvfølgelig er det fint om det skjer, men de aller fleste vil ha en de er på nivå med. Like barn leker best

Anonymkode: 2c9a7...e1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei jeg sa aldri noe om at de vil ha noen høyere oppe. Selvfølgelig er det fint om det skjer, men de aller fleste vil ha en de er på nivå med. Like barn leker best

Anonymkode: 2c9a7...e1b

Jeg synes det er så spesielt at de fleste her inne snakker for alle andre i tillegg til seg selv. Hvordan vet du at de aller fleste vil ha en de er på nivå med? 

Anonymkode: 12505...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peteran skrev (1 time siden):

Føler at tankene mine er et resultat av objektiv tenkning og ikke depresjon. Depresjonen er et resultat av flere tusen avisninger over mange år. Det er en utrolig sår følelse at ikke en eneste person av flere tusen ønsker å snakke med meg. 

Har ikke vært der inne på flere dager. 

Har ikke snakket med noen siden jeg sluttet å jobbe. Har ikke kontakt med noen. 

Leser mye forskjellig faktabaserte bøker og biografier. Bruker ofte å bare velge noe tilfeldig. Den siste boken jeg fulførte var A demon haunted world av Carl Sagan.

Pianospilling er en veldig kul ting å holde på med. Det er veldig lett å bare glemme alt og bare forsvinne inn i musikken i en liten periode. 

Vel, du føler det er objektivt, logisk og fornuftig. Det betyr ikke at det er det. 

Jeg har følt meg verdiløs i den grad jeg ikke så noe lyspunkt i livet. Jeg trodde helt ærlig at verden hadde vert ett mye bedre sted uten meg. Jeg kunne argumentert godt for det også, med logikk og fornuft, men det var ikke mer sant av den grunn. 

Grunnen til at jeg er litt streng når jeg sier dette er fordi du er ikke er så objektiv som du tror. 

Jeg tror oppriktig du kunne fått veldig mye nytte av å snakke med profesjonelle som er objektive. Er du deprimert så finnes det hjelp for det. Det er ingen gode grunner til å sitte hjemme og ikke prøve å få hjelp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peteran skrev (2 timer siden):

 

Har ikke snakket med noen siden jeg sluttet å jobbe. Har ikke kontakt med noen. 

 

Hvorfor jobber du ikke? 
 

Og når du en sjelden gang er i kontakt med noen, hva snakker du om da? 

Anonymkode: 4907d...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg synes det er så spesielt at de fleste her inne snakker for alle andre i tillegg til seg selv. Hvordan vet du at de aller fleste vil ha en de er på nivå med? 

Anonymkode: 12505...e0d

Nå nevnte jeg spesifikt meg og mine kamerater, så da er det helt innafor å snakke på vegne av dem. Hvis du også observerer andre par der ute i verden, så finner de fleste folk på sitt eget nivå. Men du har rett i en ting; de fleste kvinner søker oppover, i håp om at de finner en veldig bra mann. Men de fleste ender opp med å ta til takke med det de får

Anonymkode: 2c9a7...e1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Happiness is the little things in life" (Alltid åpen) Nora Helmer igjen? Errrrre muuuuuuuulig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får slå av appene og heller gå ut å møte folk. Gå på cafe, ut på byen, konsert, reis til Syden... Smil og se på folk, prøv å bli kjent med dem.

Anonymkode: fb843...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og når du en sjelden gang er i kontakt med noen, hva snakker du om da?

Det som føles naturlig ut på det tidspunktet. Har alltid vært flink til å få andre til å snakke om seg selv eller noe de er interessert i. Prøver å vise at jeg er engasjert i samtalen, spør oppfølgingsspørsmål og deler ting om meg selv der det er relevant. Liker også å få andre til å le med noen enkle spøker av og til. 

Trek skrev (3 timer siden):

Vel, du føler det er objektivt, logisk og fornuftig. Det betyr ikke at det er det. 

Håper at jeg kommer til den konklusjonen en dag i fremtiden, selv om det føles veldig urealistisk akkurat nå. 

Trek skrev (3 timer siden):

Jeg har følt meg verdiløs i den grad jeg ikke så noe lyspunkt i livet. Jeg trodde helt ærlig at verden hadde vert ett mye bedre sted uten meg. Jeg kunne argumentert godt for det også, med logikk og fornuft, men det var ikke mer sant av den grunn. 

Er glad for at du føler deg bedre nå, det er i hvert fall det inntrykket jeg får av måten du formulerte deg på. Hva var det som gjorde at du ikke klarte å se noe lyspunkt i livet og hvordan kom du deg ut av den negative tankegangen? Håper det er greit at jeg spør. Ble veldig nysgjerrig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Damer er ikke for alle. Damer er for vinnere. Ikke alle kan være vinnere. Du har de kortene du har fått utdelt i livet. Gjør det beste ut av det.

Jeg har alltid hatt et ønske om å bli verdens beste basketspiller. Men jeg er ikke 2 meter høy. Det er de kortene jeg har fått utdelt i livet. Jeg går ikke rundt og depper over at jeg ikke kan bli basketspiller. Jeg gjør heller det beste ut av livet og fokuserer på de tingene jeg faktisk kan oppnå her i livet som gir glede og mening. Når du slutter å fokusere så mye på å få dame, så vil du oppdage at livet har mye mer å by på.

Anonymkode: cdf95...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Damer er ikke for alle. Damer er for vinnere. Ikke alle kan være vinnere. Du har de kortene du har fått utdelt i livet. Gjør det beste ut av det.

Jeg har alltid hatt et ønske om å bli verdens beste basketspiller. Men jeg er ikke 2 meter høy. Det er de kortene jeg har fått utdelt i livet. Jeg går ikke rundt og depper over at jeg ikke kan bli basketspiller. Jeg gjør heller det beste ut av livet og fokuserer på de tingene jeg faktisk kan oppnå her i livet som gir glede og mening. Når du slutter å fokusere så mye på å få dame, så vil du oppdage at livet har mye mer å by på.

Anonymkode: cdf95...519

For min del var det å fokusere på god mat, gode reiser og opplevelser, og mye god stemning med gutta. 

Anonymkode: 2c9a7...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Takk for at spør. Jeg som er han med asperger. Depresjonen, skammen  og ensomheten har faktisk gått over.  Da det var som verst fikk jeg mye psykologhjelp, i tillegg har jeg brukt mye tid for å få det bedre psykisk. Men jeg er fortsatt like venneløs og kjæresteløs som jeg alltid har vært.  Har ikke fått noen venner eller vært på noen dater.

Er glad for at du føler deg bedre. Det er flere i tråden, inkludert deg, som har delt at de har gått gjennom en vanskelig periode og kommet bedre ut på den andre siden. Det er ganske inspirerende å lese nå når jeg føler meg langt nede. 

Takk for at du tok deg tid til å dele.

Endret av Peteran
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peteran skrev (På 18.3.2024 den 21.21):

Vært skikkelig deprimert de siste månedene etter å ha innsett at jeg ikke er god nok for noen. Har brukt flere tusen på å booste Tinder-profilen min og klikket like på sikkert halvparten av alle i hele landet. Jeg har også vært på mange forskjellige fritidsaktiviteter opp gjennom årene uten hell.
 

Jeg er nesten i midten av trettiårene og har null erfaring med det motsatte kjønn. Ikke engang en klem i hele mitt liv.

 

Kunnskapen om å være fullstendig verdiløs gjør så utrolig vondt for tiden. Er det noen andre der ute som har vært i samme situasjon hvor ting har hatt en lykkelig slutt?

Å snakke/trykke seg selv ned er skjeldent bra for sinnet.Snakk deg OPP først og fremst,slutt å vær offer.

Anonymkode: 0b94e...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...