Gå til innhold

Er det noen andre som er like verdiløse som meg?


Peteran

Anbefalte innlegg

Vært skikkelig deprimert de siste månedene etter å ha innsett at jeg ikke er god nok for noen. Har brukt flere tusen på å booste Tinder-profilen min og klikket like på sikkert halvparten av alle i hele landet. Jeg har også vært på mange forskjellige fritidsaktiviteter opp gjennom årene uten hell.
 

Jeg er nesten i midten av trettiårene og har null erfaring med det motsatte kjønn. Ikke engang en klem i hele mitt liv.

 

Kunnskapen om å være fullstendig verdiløs gjør så utrolig vondt for tiden. Er det noen andre der ute som har vært i samme situasjon hvor ting har hatt en lykkelig slutt?

  • Liker 2
  • Hjerte 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også vert skikkelig deprimert og følt meg fullstendig verdiløs i perioder. Er hjerteskjærende og vondt med den ensomheten. 

Du legger verdi i feil ting.. og tanker er ikke kunnskap eller fakta. Det er bare tanker. 

Får du hjelp for depresjonen? Jeg ville snakket med fastlegen hvis ikke. Det kan blir bedre og det kan bli helt bra også faktisk. 

Og slett Tinder når det gjør deg så ulykkelig.. det er definitivt ikke plassen for noen å måle sin egenverdi! 

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er verdifull ♥️

When you feel you're alone
Cut off from this cruel world
Your instincts telling you to run

Listen to your heart
Those angel voices
They'll see to you
They'll be your guide
Back home where life leaves us blind
Love keeps us kind
It keeps us kind

When you suffered it all
And your spirit is breaking
You're growing desperate from the fight
Remember your love
And you always will be
This melody will always bring
You right back home

When life leaves us blind
Love, keeps us kind
When life leaves us blind
Love keeps us kind

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri fått en klem? Det skal vi da ordne:

TeesPerky | Print on Demand Platform

Anonymkode: a6f14...d8b

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger du i god nok? Mange matcher på en datingapp og x antall kvinner på liggelista? 

Tenk litt over hva det vil si å være verdifull. Hvilke mennesker ser du på som verdifulle? Er du som disse menneskene? Hvor trykker skoen, hva er verdifullt for deg? 

Hva hadde du sagt til en annen mann i samme situasjon? Hadde du kalt han verdiløs? Hva med en kvinne i samme situasjon? Verdiløs hun også? 

Ingen mennesker er uten verdi. Jeg føler meg verdiløs også, men når jeg reflekterer rundt det å være verdifull som menneske, så innser jeg at jeg også er verdt noe. 

Hold ut og søk hjelp, men tenk litt på verdiene dine. Om verdiene dine er langt utenfor rekkevidde, fullstendig uoppnåelige.. Vel, da er det der problemet ligger. 

Anonymkode: 552cc...c33

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du den beste versjonen av deg selv? Kan du gjøre noe for å føle deg bedre? Førsteinntrykket ER viktig. Hvordan ser de ut, de DU blir interessert i? Er de velstelte, ser snille ut, har interessante hobbyer og tar vare på kropp og helse? 
Har sett endel menn på Tinder som ser alvorlige, sinte ut, har selfier tatt på en lite attraktiv måte slik at man mest legger merke til dobbelthake og nesebor.  
 

Snakker du med noen om hvordan du føler deg? Hvordan du framstår, og om du liker deg selv, og har noe å tilby i et forhold, vises i utstrålingen din. Føler du deg verdiløs, kan det være lurt å jobbe med å bygge deg selv opp. Lykke til! 

Anonymkode: 7e375...8c9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svarene i tråden. Har ikke hatt energi til å svare før nå.

Vet at ingenting positivt kommer ut av å lage en veldig negativ tråd, men følte veldig for å lufte noen følelser. 

Trek skrev (På 18.3.2024 den 21.29):

Får du hjelp for depresjonen? Jeg ville snakket med fastlegen hvis ikke. Det kan blir bedre og det kan bli helt bra også faktisk. 

Har aldri fortalt til noen at jeg sliter med depresjon. Er veldig skeptisk til at å snakke om det med en psykolog eller lege kommer til å ha noen effekt for meg. Føler at den eneste måten å kommer over følelsen av å være verdiløs er å bevise at jeg ikke er det, som ikke har fungert så langt. 

AnonymBruker skrev (På 19.3.2024 den 3.55):

Hva legger du i god nok? 

Å finne noen som har lyst til å tilbringe tid sammen med meg. Noen som ville kalt meg for en venn. Det er flere måneder siden sist jeg snakket med noen og det gjør at jeg føler meg utrolig ensom. 

Har lyst til å presisere at jeg ikke er en negativ person som bruker å klage på ting. Tror ingen jeg har møtt har kunne se at jeg sliter med depresjon, så det er ikke der problemet ligger. 

AnonymBruker skrev (På 19.3.2024 den 3.55):

Hva hadde du sagt til en annen mann i samme situasjon? Hadde du kalt han verdiløs? Hva med en kvinne i samme situasjon? Verdiløs hun også? 

Har aldri hørt om noen som har levd like lenge som meg uten å ha klart å forme noen form for sosial relasjon med noen andre. Har aldri sett på noen andre som verdiløse. 

AnonymBruker skrev (På 19.3.2024 den 12.15):

Er du den beste versjonen av deg selv? Kan du gjøre noe for å føle deg bedre? Førsteinntrykket ER viktig. Hvordan ser de ut, de DU blir interessert i? Er de velstelte, ser snille ut, har interessante hobbyer og tar vare på kropp og helse? 
Har sett endel menn på Tinder som ser alvorlige, sinte ut, har selfier tatt på en lite attraktiv måte slik at man mest legger merke til dobbelthake og nesebor.  

Føler jeg gjør mye for å ta vare på meg selv. Trener utholdenhet 5 dager i uken og styrketrening 1-2 dager i uken. Har helt normal normal hyggene. Går alltid i nyvaskede klær og drar til frisøren hver 8. uke. Har mange interesser som jeg holder på med på fritiden, blant annet har jeg spilt piano siden jeg var liten og leser masse. 

Har aldri funnet noe mønster i hvem jeg blir interessert i. Føler at jeg liker de aller fleste. 

Har ikke de beste bildene, men liker å tro at de ikke er dårlige. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peteran skrev (På 18.3.2024 den 21.21):

Vært skikkelig deprimert de siste månedene etter å ha innsett at jeg ikke er god nok for noen. Har brukt flere tusen på å booste Tinder-profilen min og klikket like på sikkert halvparten av alle i hele landet. Jeg har også vært på mange forskjellige fritidsaktiviteter opp gjennom årene uten hell.
 

Jeg er nesten i midten av trettiårene og har null erfaring med det motsatte kjønn. Ikke engang en klem i hele mitt liv.

 

Kunnskapen om å være fullstendig verdiløs gjør så utrolig vondt for tiden. Er det noen andre der ute som har vært i samme situasjon hvor ting har hatt en lykkelig slutt?

Innse at tinder er der for å tjene penger. Appen vil holde deg singel nettopp fordi de tjener mye penger på deg. Jeg har selv boostet mye i perioder, og om du ikke av en eller annen grunn får nye matcher, er det ikke verdt det. 

Anonymkode: 07871...ba0

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peteran skrev (40 minutter siden):

Har aldri fortalt til noen at jeg sliter med depresjon. Er veldig skeptisk til at å snakke om det med en psykolog eller lege kommer til å ha noen effekt for meg. Føler at den eneste måten å kommer over følelsen av å være verdiløs er å bevise at jeg ikke er det, som ikke har fungert så langt. 

AnonymBruker skrev (På 19.3.2024 den 3.55):

Hva legger du i god nok? 

Å finne noen som har lyst til å tilbringe tid sammen med meg. Noen som ville kalt meg for en venn. Det er flere måneder siden sist jeg snakket med noen og det gjør at jeg føler meg utrolig ensom. 

Skjønner det er skummelt å be om hjelp. Jeg synes også det er veldig vanskelig! 

Følelsene dine og tankene dine om verdiløsheten er veldig vanlig når man er deprimert. Det er også veldig naturlig at du tenker at hvis bare det og det skjer så blir alt bedre. 

Det er ikke en god strategi å legge lykken og selvfølelsen din i andre sånn, du må finne den i deg selv og det høres det ut som du trenger hjelp til nå❤️ 

Snakk med fastlegen eller en psykolog som spesialiserer seg på selvfølelsen. 

Har du slettet Tinder enda? 

Og hvorfor har du ikke pratet med noen på mange måneder? Mener du damer som du er interesser i eller bare folk generelt? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg også verdiløs, jeg kvinne 35, selv om jeg er gift og har 3 barn tror jeg alle hadde hatt det bedre uten meg

Anonymkode: b8df3...1bf

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen. Er mann i slutten av 30 årene med lignende erfaring. Var først for ett år siden jeg fikk diagnosen asperger og da skjønte jeg også litt hvorfor jeg  ikke engang hadde fått en klem fra noen andre kvinner enn mamma. 

Anonymkode: 64f65...6c4

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjenner meg igjen. Er mann i slutten av 30 årene med lignende erfaring. Var først for ett år siden jeg fikk diagnosen asperger og da skjønte jeg også litt hvorfor jeg  ikke engang hadde fått en klem fra noen andre kvinner enn mamma. 

Anonymkode: 64f65...6c4

Edit: Var også da jeg skjønte hvorfor jeg ikke hadde hatt noen venn siden barneskolen.

Anonymkode: 64f65...6c4

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peteran skrev (5 timer siden):

Takk for svarene i tråden. Har ikke hatt energi til å svare før nå.

Vet at ingenting positivt kommer ut av å lage en veldig negativ tråd, men følte veldig for å lufte noen følelser. 

Har aldri fortalt til noen at jeg sliter med depresjon. Er veldig skeptisk til at å snakke om det med en psykolog eller lege kommer til å ha noen effekt for meg. Føler at den eneste måten å kommer over følelsen av å være verdiløs er å bevise at jeg ikke er det, som ikke har fungert så langt. 

Å finne noen som har lyst til å tilbringe tid sammen med meg. Noen som ville kalt meg for en venn. Det er flere måneder siden sist jeg snakket med noen og det gjør at jeg føler meg utrolig ensom. 

Har lyst til å presisere at jeg ikke er en negativ person som bruker å klage på ting. Tror ingen jeg har møtt har kunne se at jeg sliter med depresjon, så det er ikke der problemet ligger. 

Har aldri hørt om noen som har levd like lenge som meg uten å ha klart å forme noen form for sosial relasjon med noen andre. Har aldri sett på noen andre som verdiløse. 

Føler jeg gjør mye for å ta vare på meg selv. Trener utholdenhet 5 dager i uken og styrketrening 1-2 dager i uken. Har helt normal normal hyggene. Går alltid i nyvaskede klær og drar til frisøren hver 8. uke. Har mange interesser som jeg holder på med på fritiden, blant annet har jeg spilt piano siden jeg var liten og leser masse. 

Har aldri funnet noe mønster i hvem jeg blir interessert i. Føler at jeg liker de aller fleste. 

Har ikke de beste bildene, men liker å tro at de ikke er dårlige. 

Du høres ut som en fantastisk fyr❤️. Jeg er gift og 20 år eldre enn deg, men jeg hadde digga deg om jeg traff deg for 20 år sida. Hva leser du? Utrolig kult med pianospilling.

Anonymkode: 91d6f...057

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, nå vet ikke jeg hvilke bilder du har på Tinder, men viser de ditt sanne jeg? Viser de en kul fyr som trener og er fresh, leser bøker og spiller piano? Er det noen bilder der som kanskje viser om du i tillegg liker å lage mat, gå tur i fjellet og campe? Du virker for god til at du ikke skulle få noen treff mener jeg…. 

Anonymkode: 73363...f8a

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså nettdating (spesielt Tinder) er svindel for gjennomsnittlige unge menn.

Du kan lage en profil med bra bilder og få 25 matcher med damer på "ditt nivå". Men ikke én eneste dame gidder å sende deg melding eller bry seg om deg.

Fordi alle damer har en horde med desperate menn etter seg. En gjennomsnittlig dame mottar 300 likes på 2 dager og 10 meldinger daglig. Selvfølgelig må du se sykt bra ut/spennende for å stjele hennes oppmerksomhet. 
 

Hypergami-datingmarkedet i vesten er på steroider nå. 
Det nytter ikke å være forsørger heller, da har du mest sjangs på alenemødre.

Dra til Filippinene så er rollene snudd.

Anonymkode: 54414...142

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest casca
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg føler meg også verdiløs, jeg kvinne 35, selv om jeg er gift og har 3 barn tror jeg alle hadde hatt det bedre uten meg

Anonymkode: b8df3...1bf

Det tror jeg 100% sikkert ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Hm, nå vet ikke jeg hvilke bilder du har på Tinder, men viser de ditt sanne jeg? Viser de en kul fyr som trener og er fresh, leser bøker og spiller piano? Er det noen bilder der som kanskje viser om du i tillegg liker å lage mat, gå tur i fjellet og campe? Du virker for god til at du ikke skulle få noen treff mener jeg…. 

Anonymkode: 73363...f8a

Det er utseende, høyde og kroppsstørrelse som teller, ikke de tingene du ramser opp her. Sånn er det bare

Anonymkode: d420e...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er utseende, høyde og kroppsstørrelse som teller, ikke de tingene du ramser opp her. Sånn er det bare

Anonymkode: d420e...e8a

Det og status. Damene tar sikkert å søker deg opp, men har du f. eks. 200 følgere på IG er det bare å gi opp.

Trist samfunn vi lever i. Overfladisk som f.

Anonymkode: 54414...142

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det

Fokuser på det som gjør deg lykkelig

Aktivitet,venner/relasjoner,lære noe nytt,opplevelser,hjelpe andre,ha en god hverdag

Damer er 50% flaks og 50% innsats, så ville fokusert på punktene over og satset på flaks

Anonymkode: f4653...7f2

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann her, med varierende grad av verdifølelse oppigjennom livet. Jeg preiker sjelden om selvutvikling, men det jeg synes du skal tenke på, er å lære deg å forlate det som ikke virker. Du henger på Tinder i flere år, og lar det bryte deg ned. Slutt med det. Du trenger ikke drive oppbyggelige aktiviteter hele tiden, men bli kvitt alt som drar deg ned først. Plutselig sitter du i et dårlig forhold med en kvinne, og du har ingen erfaring med å gå videre. 

Sexkjøp er forbudt, og det er heller ikke tillatt å oppfordre til lovbrudd her på KG, så det skal jeg ikke gjøre. Derfor kan jeg ikke foreslå å bruke noen sparekroner, på en hyggelig eskorte, som gir deg noen klemmer, eller viser deg hvordan du nærmer deg en kvinne. 

For mange så høres det ut som om det handler bare om sex, men å tørre å snakke med en kvinne, er like grunnleggende, uansett hva du vil ha ut av det. 

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Damer er 50% flaks og 50% innsats, så ville fokusert på punktene over og satset på flaks

Det er nok ikke langt fra sannheten. Jeg ventet lenge nok til at flaksen slo inn, før jeg ble 30.  Litt innsats ville hjulpet flaksen å finne meg, mye tidligere. 

Anonymkode: e0278...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...