Gå til innhold

Regner du sexen som feilet om du ikke får orgasme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ja. Om sex ikke resulterer i orgasme er det helt bortkastet for min del, da kunne jeg like godt bare blitt pjusket på ryggen. 

Anonymkode: 157e6...d56

Huff, det må sette et ganske stort press på partneren din. Dersom dere ikke når klimaks, feks partneren din underveis blir trett og takler for seg, eller partneren din ikke blir kåt nok til å gå all the way.... Jeg hadde følt meg jævlig kjipt når jeg visste at det kun var orgasmen og ikke meg, oss, du nøt når vi var sammen og ikke orgasmen til slutt. Høres forøvrig ut som et ekstremt kjedelig sexliv. 

Anonymkode: aaf82...05e

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Huff, det må sette et ganske stort press på partneren din. Dersom dere ikke når klimaks, feks partneren din underveis blir trett og takler for seg, eller partneren din ikke blir kåt nok til å gå all the way.... Jeg hadde følt meg jævlig kjipt når jeg visste at det kun var orgasmen og ikke meg, oss, du nøt når vi var sammen og ikke orgasmen til slutt. Høres forøvrig ut som et ekstremt kjedelig sexliv. 

Anonymkode: aaf82...05e

Jeg vil si meg enig med vedkommende, og vi har så absolutt ikke noe kjedelig sexliv. Ikke opplever min partner noe press heller. Jeg kommer såpass lett at for å ikke komme måtte innsatsen vært så egoistisk og dårlig at jeg mye heller ville blitt strøket på ryggen ja. Om han ikke gidder såpass er det virkelig ille. 

Anonymkode: 9811d...997

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ikke orgasme for å nyte sexen vår. Hun får som oftest orgasme og det betyr mye for meg.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.3.2024 den 13.06):

Eller så tar noen utgangspunkt i at selv om de kommer lett, er fortsatt nærkontakten ved sex det de søker, ikke selve orgasmen 😉

orgasmekontroll en greie, og mange unnlater å komme med vilje fordi det gjør en senere orgasme enda bedre.

Anonymkode: a64c0...fed

Skjønner ikke helt om du snakker om at kun nærhet er nok ved sex, eller om at det er digg å utsette orgasmen? Det sistnevnte vil jeg tro de fleste gjør hvis det mulig, det er vel ganske elementært? Nærheten ved sex er også fin og digg, men orgasme er den beste følelsen i verden, så det er såklart skuffende om man ikke får det når det ikke skal så mye til.

Anonymkode: fc761...0f5

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vil si meg enig med vedkommende, og vi har så absolutt ikke noe kjedelig sexliv. Ikke opplever min partner noe press heller. Jeg kommer såpass lett at for å ikke komme måtte innsatsen vært så egoistisk og dårlig at jeg mye heller ville blitt strøket på ryggen ja. Om han ikke gidder såpass er det virkelig ille. 

Anonymkode: 9811d...997

Jeg hadde uansett tenkt at om nærkontakt, kyss, berøringer også av kjønnsorgan og hud mot hud var bortkastet uten orgasme ja da var ikke den personen særlig glad i meg - da var den personen glad i orgasmen alene. En slik partner ville jeg absolutt ikke hatt. 

Anonymkode: aaf82...05e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde uansett tenkt at om nærkontakt, kyss, berøringer også av kjønnsorgan og hud mot hud var bortkastet uten orgasme ja da var ikke den personen særlig glad i meg - da var den personen glad i orgasmen alene. En slik partner ville jeg absolutt ikke hatt. 

Anonymkode: aaf82...05e

Da hadde jeg jo endt opp seksuelt frustrert. 

Jeg nyter selvfølgelig alt det nevnte, og tidligere når jeg ikke fikk orgasme ved sex var jeg også fornøyd med dette. Annet var jo ikke mulig. Da jeg begynte å få orgasme ved sex, og det lett også,  skjønner jeg ikke hvorfor jeg skal nøye meg med sex uten. Det er jo et behov for tilfredsstillelse som bygger seg opp ved kosen og sexen, som det å få utløp for nå er absolutt naturlig del av å ha sex. 

Jeg anser min partners orgasme som selvfølgelig ved sex, han anser også min som det. At kun ene av oss skulle få orgasme blir feil for oss begge, uten at det betyr at vi elsker hverandre mindre. Det er jo bare dumskap å ikke sørge for at begge får den ultimate tilfredsstillelse ved sex når det er mulig og temmelig enkelt. 

Var det vanskelig ville jeg nok ikke krevd det. Som jeg ikke gjorde da det var umulig/vanskelig. 

Anonymkode: 9811d...997

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja det er jo litt kjedelig, men det skjer veldig sjelden, men merkelig nok er det dama som synes det er mest kjipt😅 Kvinner tar jo ofte slikt veldig personlig 

Anonymkode: 5fdf8...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer svært lett, og gjerne 5-10 ganger (ofte enda fler) hver gang.  Så hadde nok blitt skuffet dersom jeg ikke fikk det.  

Anonymkode: f22f2...dc4

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Huff, det må sette et ganske stort press på partneren din. Dersom dere ikke når klimaks, feks partneren din underveis blir trett og takler for seg, eller partneren din ikke blir kåt nok til å gå all the way.... Jeg hadde følt meg jævlig kjipt når jeg visste at det kun var orgasmen og ikke meg, oss, du nøt når vi var sammen og ikke orgasmen til slutt. Høres forøvrig ut som et ekstremt kjedelig sexliv. 

Anonymkode: aaf82...05e

Tenker det er du som er litt kjedelig om du ikke skjønner at man kan få orgasme på mange andre vis enn samleie. ;) 

Anonymkode: 157e6...d56

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke at jeg ikke nyter sexen uten orgasme men det blir ikke det samme uten.

Anonymkode: a20a0...781

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne 39.

Nei, ikke mislykket. Har hatt sex hele livet uten orgasme under sex. Helt til jeg møtte kjæresten min, som jeg håper varer livet ut 😇 Han er langt fra størst utrustet, og heller ikke den objektivt sett peneste, og han er eldst av alle jeg har hatt. Men sexen vi har, hjelpes, det er ut av en annen verden, og jeg kommer vaginalt minst 2-3 ganger før han ikke klarer å holde igjen mer... 

Anonymkode: be1c0...a28

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Tenker det er du som er litt kjedelig om du ikke skjønner at man kan få orgasme på mange andre vis enn samleie. ;) 

Anonymkode: 157e6...d56

Det er jo ikke det det handler om. Det handlee om at dersom jeg visste at for hver gang jeg initierte en seksuell handling med en partner så ville partner bli skuffet dersom det ikke ble orgasme - da hadde jeg ofte ikke orket å starte opp noe. Med en gang man vet man må nå et visst mål for partneren sin for at det man gjør sammen ikke skal bli skuffet og mene at koden var bortkastet - ja da vil jeg langt sjeldnere inngå i seksuelle aktiviteter. Dersom jeg visste at hver gang han slikket meg måtte jeg gjengleder med en blowjob feks. Visste jeg at om jeg fikk orgasme måtte jeg gjengjelde hans. Det handler om at orgasmen er viktigere enn kontakten og at det st sex må ha en fast endestasjon og en form for byttehandel av handlinger for å ha verdi. 

 

Dette er forøvrig det som ofte leder til potensproblemer for en mann - følelsen av å måtte nå et visst mål og en viss retning når man starter på noe. Mange kvinner har samme potensproblemer - det bare snakkes ikke om. Det omtales som manglende lyst bare. 

 

Jeg har oftest orgasme når jeg har sex jeg også. Og om sexen er intens blir jeg frustrert om jeg ikke får orgasme, og ville nok onanert dagen etterpå for å få ut spenningen. Men dette er ikke poenget. Poenget er hvilken verdi man legger i den fysiske kontakten alene. Det er jo her verdien i sex bør ligge. Orgasmen er bare et pluss på toppen av det hele. 

Anonymkode: aaf82...05e

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

og han er eldst av alle jeg har hatt. Men sexen vi har, hjelpes, det er ut av en annen verden, 

Anonymkode: be1c0...a28

Samme her😃

Først når jeg møtte han som er min partner i dag jeg virkelig skjønte hva fantastisk sex kan være. Han er ganske mye eldre en andre jeg har hatt sex med. Han har et helt annet nivå av modenhet rent seksuelt💃🏼

Anonymkode: 1be32...f30

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hatt orgasme med en mann, så det er jo kjedelig.

Men kommer når jeg leker selv.

Anonymkode: 10683...50f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å ha sex uten å få orgasme er som å spise uten å få bli mett. Så det er jo utilfredsstillende. Jeg kommer lett da så det er veldig få jeg ikke har fått orgasme med. Når det er sagt så er andre deler av sexen også veldig viktig, så orgasme er ikke alt. Men uten orgasme synes jeg det mangler noe vesentlig.

Anonymkode: 491a5...778

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dersom jeg visste at hver gang han slikket meg måtte jeg gjengleder med en blowjob feks. Visste jeg at om jeg fikk orgasme måtte jeg gjengjelde hans.

Det er jo denne logikken veldig mange kvinner bruker. "Du kan ikke forvente BJ om du ikke slikker selv" og "Om du ikke tar noe opp i rumpa, så blir det ikke analsex". 

Men enig i at en slik tankegang er veldig dårlig for sexlivet, sex er ikke en byttehandel 

Anonymkode: 5fdf8...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etk skrev (På 17.3.2024 den 11.57):

Absolutt ikke! Har hatt fantastisk sex uten å få orgasme…. Det er det som skjer underveis som er det viktigste😊

For meg er det som regel motsatt. Jeg får alltid orgasme, men det betyr ikke nødvendigvis at sexen har vært god. 

Sex er gørrkjedelig og en plikt, likevel reagerer kroppen med orgasme. 

Anonymkode: 627ef...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Målet med sex er for meg felles nytelse og glede. Orgasmen er jo prikken over i'en, men ikke et must. Og er ikke det som er hovedfokus.

Anonymkode: 6d8eb...c70

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...