Gå til innhold

Helt SINNSSYKE spørsmål i elektroniske jobbsøknadsskjemaer!!!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke søk, TS. Tror ikke du passer til denne jobben

Anonymkode: deae1...d8a

Joda. Ts er bare utstyrt med kritisk sans. Det er bra. 

Anonymkode: e5d07...abe

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnomynBurker skrev (4 minutter siden):

Dette ser ut som en test på om søker forstår seg å yte service. 

Jeg tolker det slik at du skal spørre verten om å bringe to til, du skal passe på tingene til folk, du skal trøste ungen, du skal kunne svare det du vet om de sjokoladene og du skal la kunden snakke dritt om kollegaen din. 

Ergo, de vil ha den mest innpåslitne selgeren. 

Anonymkode: e5d07...abe

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Skjønner den..men hvis jeg får den jobben og ikke trives så er det enklere for meg å få andre butikk jobber. Da kan jeg sette det opp i cvn.. nå har jeg vært renholder i mange år og bare jobbet kvelder i 10 år ca. Så jeg tenker at jeg kan ta denne jobben for en periode. Det kan jo hende jeg trives lell. Og hvis ikke bare befubnrr jeg å søke andre jobber med en gang jeg mistrives 

Anonymkode: a415a...9e8

Forstår du vil bort fra den jobben du har nå, og kanskje derfor er villig til å ta enhver mulighet for å få noe annet og få erfaring. Bare vær obs på at udugelig ledelse i en butikk kan skape problemer for deg om du raskt søker deg videre. Sier ikke dette for å være negativ, bare vær obs på det slik at du passer på at ledelsen ikke har noe å utsette på deg (enten det er reelle ting eller ting ledelse kan dikte opp). Gjør du en god jobb, er hyggelig mot ledelsen, stiller opp ekstra innimellom ved behov, og du yter god service mot kunder, så gir du deg selv gode muligheter videre.

Masse lykke til i både jobbsøkingen og i ny jobb! :)

Anonymkode: eb75d...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnomynBurker skrev (4 minutter siden):

Dette ser ut som en test på om søker forstår seg å yte service. 

Jeg tolker det slik at du skal spørre verten om å bringe to til, du skal passe på tingene til folk, du skal trøste ungen, du skal kunne svare det du vet om de sjokoladene og du skal la kunden snakke dritt om kollegaen din. 

Jo det skjønte jeg og. Men hva om jeg skulle på kveldsvakt etter jeg hadde vært på stranda. Skulle jeg da komme for sent på jobb fordi jeg passet på tingene til folk??? Derfor er det jævli vanskelig å svare på 

Anonymkode: a415a...9e8

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke søk, har ikke noe med deg å gjøre men får litt sekt feeling.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jepp. Jeg er desperat etter ny jobb akkurat nå. Jobber som renholder i barnehager hver eneste kveld og får dårlig lønn og liten tid. Det er ekdrrmt møkkete og jeg bruker lengre tid enn jeg får lønn for. Tatt det opp med lederne mine men får bare til svar at man må være veldig effektiv som renholder i dag. Så jeg ofter en del nå for å gjøre noe annet 😂

Anonymkode: a415a...9e8

Du har vel oppgitt en viss arbeidstid, etter det kan du dra. Ikke bruk tid på jobb som du ikke får betalt for. Hvorfor skal de betale når du åpenbart gjør det gratis?

Svar det du tror de vil ha som svar. Lykke til!

Anonymkode: 8949c...d72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har vel oppgitt en viss arbeidstid, etter det kan du dra. Ikke bruk tid på jobb som du ikke får betalt for. Hvorfor skal de betale når du åpenbart gjør det gratis?

Svar det du tror de vil ha som svar. Lykke til!

Anonymkode: 8949c...d72

Fordi sjefen mener at jeg må rekke alt på den tiden jeg får og hvis jeg ikke rekker det er det jeg som vasker for tregt. 

Anonymkode: a415a...9e8

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov?

Anonymkode: 5a8a9...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jikes, fra den ene håpløse arbeidssituasjonen til den andre. Innlysende at det er helt i inkompetent ledelse. Hva med å søke ass. jobb i bofelleskap elns.? Det er hakket bedre. 

Anonymkode: 3162b...0a3

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnomynBurker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jo det skjønte jeg og. Men hva om jeg skulle på kveldsvakt etter jeg hadde vært på stranda. Skulle jeg da komme for sent på jobb fordi jeg passet på tingene til folk??? Derfor er det jævli vanskelig å svare på 

Anonymkode: a415a...9e8

Du må svare som du er en ydmyk slave uten egen vilje. Du vil ha en jobb, du skal ikke svare sant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmonster skrev (4 minutter siden):

Ikke søk, har ikke noe med deg å gjøre men får litt sekt feeling.

Nå har jeg søkt men jeg kan bare avvise hvis jeg blir kalt inn til intervju. Eller jeg kan gå til intervju å få ett inntrykk av sjefen. Mulig det ikke er sjefen selv som har laget de spørsmålene men at det er et skjema som brukes i alle jobbsøknader til den butikkjeden. 

Butikksjefen der jeg har søkt kan være kjempe ålreit og kanskje selv synes det er mange spesielle spørsmål. Jeg merker jo det fort på ett intervju 

Anonymkode: a415a...9e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnomynBurker skrev (1 minutt siden):

Du må svare som du er en ydmyk slave uten egen vilje. Du vil ha en jobb, du skal ikke svare sant. 

Ja tydeligvis 

Anonymkode: a415a...9e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnomynBurker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja tydeligvis 

Anonymkode: a415a...9e8

Jeg jobbet innenfor service da jeg var ung. Det er slik det er ønskelig at du skal være mot kundene. 

Men du skal selvsagt ikke finne deg i hva som helst og det er lov å brøle på bakrommet. 

Jeg synes undersøkelsen var helt grei. For du vil ikke få jobben om du ikke forstår spørsmåla. Og det er jo bra for begge parter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svarene er for å diskuteres på ett evt. intervju..

Der kan du utdype, slike spm. er ofte for å se hvordan du ressonerer deg frem til svaret.. Og hvordan du reagerer på å få slike spm. 

Men kan være de gjør det for å luke ut🤷‍♀️

Hva som er bakgrunnen er umulig å vite.. 

Hold oss gjerne oppdatert om du blir innkalt👍🏻😁

Anonymkode: 3297b...b67

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Første handler om respekt, det andre om viljen til å sette egen tid tilside for andre, tredje er ren empati, fjerde er om evnen til å samahndle med kunder og svare på "dumme spørsmål" og det siste om å være lojal men likevel ha god kundebehandling, Alle er vel ganske relevant for noen som jobber i butikk vil jeg tro

Anonymkode: c0996...fdb

De er ganske vanskelige å svare på uten ytterligere info/kontekst. Man vil jo virke utrolig rar nesten uansett hva man svarer. Enten ender man opp med å være rigid og unyansert i enten «positiv» eller «negativ» retning, eller så er man en usikker vinglepetter som helst ikke vil ta stilling til noe som helst.

Hvis noen faktisk tror de kan tolke noe som helst om noens personlighet eller egnethet ut fra en slik kvasi-personlighetstest, er man rimelig useriøs og banal. 

Anonymkode: b4cbd...afb

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike spørsmål og «personlighetstester» er slik vi holdt på med i barne- og ungdsomsskolen.

At butikken har en ledelse med et slikt kognitivt (eller manglende kognitivt) nivå burde få varsellampene til å blinke.

Når ledelsen er så umoden og uproff så er det nok grunn til at jeg aldri ville søkt, jeg hadde rett og slett snudd i søkeprosessen om det var dette som møtte meg.

Ungdomsskolementalitet og en ledelse som fremmer disse verdiene er et arbeidsmiljø jeg ikke ønsker å være en del av. Dette burde vært avlagt og blitt forglemt på barne- og ungdomsskolen.

At det finnes ledere og arbeidsgivere som fremdeles er låst i dette tankemønsteret er ikke annet en skremmende.

Man skal virkelig være desperat etter jobb for å søke på noe så tullete som dette.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det lov?

Anonymkode: 5a8a9...3f2

Ja det er visst det. For de mener at jeg skal rekke alt på den tiden som er satt på alle Fus barnehager i Norge etter hvor store barnehagene er.Jeg bruker noen ganger 15 ekstra nå som snøen er smeltet og de drar med masse sand inn både fra sandkasse og strøsand som ligger utenfor. Men når det er tørt og fint om sommeren eller snø og kaldt om vinteren så holder tiden akkurat. Jeg får 1 t og 48 min på å vaske en vseneh men bruker som regel to hele timer på hver. Så det blir 24 min jeg ikke får betalt for. Hvis jeg ikke rekker å gjøre det bra nok og går når tiden min er ute så ringer de sjefen min å klager åsså ringer sjefen meg. Jeg forklarer problemet med tiden men de kan ikke gjøre noe siden det er sjefer over mine sjefer igjen som bestemmer roden. Det er stort firma med flere avdelinger over Norge. Hovedkontoret ligger i Oslo og det er der den sjefen som bestemmer alt er.

Men vi burde absolutt hatt en halvtime ekstra de dagene det blir dratt inn masse sand og barna gir søle oppetter veggener og alt når de er inne på do med sølete klær 

Anonymkode: a415a...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Svarene er for å diskuteres på ett evt. intervju..

Der kan du utdype, slike spm. er ofte for å se hvordan du ressonerer deg frem til svaret.. Og hvordan du reagerer på å få slike spm. 

Men kan være de gjør det for å luke ut🤷‍♀️

Hva som er bakgrunnen er umulig å vite.. 

Hold oss gjerne oppdatert om du blir innkalt👍🏻😁

Anonymkode: 3297b...b67

Mulig det. Det skal jeg gjøre. Ts 

Anonymkode: a415a...9e8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige tester hos Meny og Kiwi. Før så hadde de med spørsmål om du hadderømt hjemmefra som barn 😅 Samme spørsmålene jeg svarte på for 10 år siden så ikke noe har forandret seg 🤦🏽‍♀️

Anonymkode: 97cc8...c92

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlighetstester i en jobbsøkersammenheng er i de aller fleste tilfeller tull. Veldig sjeldent bedriftene har kompetanse til å vurdere dem i det hele tatt (ja det kreves faktisk ganske høy formell kompetanse for å kunne vurdere de seriøse personlighetstestene - ofte en grad i psykologi eller pedagogikk i tillegg til  grundige kurs om de aktuelle testene)

Endret av William_S
  • Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...