Gå til innhold

Helt SINNSSYKE spørsmål i elektroniske jobbsøknadsskjemaer!!!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva faen skal man svare på sånt som dette???? 

 

Dette er relatert til jobb i en butikk......

 

Et annet spørsmål jeg glemte å ta bilde av var følgende:"hvis du blir invitert til et selskap og to venner av deg spør om de kan bli med på festen/selskapet, ville du da spurt den som har invitert deg om å ta med to til?"

 

(Det kommer jo helt an på hva slags delsksl. Er litt forskjell på en rølpefest og ett fint selskap) Om det paseer seg å spørre om å invitere med flere.

Men det står det jo ikke noe konkret om. Så da er det helt umulig å vite hva som er "riktig" svar her for å gjøre godt inntrykk ovenfor en arbeidsgiver. 

 

Hvis jeg ikke ville tatt med meg to til på den dedren vil kanskje arbeidsgiver se på meg som en person som ikke er inkluderende og utestenger andre, eller jeg kan bli sett på som at jeg har lite respekt for verten som har invitert meg til selskap når jeg spør om å ta med flere som verten kanskje ikke kjenner.

 

Så hva skal man svare til sånt???? 

Screenshot_2024-03-15-11-50-00-984.jpg

Screenshot_2024-03-15-11-56-18-968.jpg

Screenshot_2024-03-15-11-53-50-366.jpg

Screenshot_2024-03-15-11-52-05-656.jpg

Anonymkode: a415a...9e8

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svar det som er midt mellom, altså kanskje ?

 

de leter etter bare utskudd tror jeg

Anonymkode: be8eb...7a7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spesielle spørsmål ja, det kommer jo an på en masse faktorer hva jeg ville gjort i hver situasjon.

Anonymkode: d0cfa...a6b

  • Liker 16
  • Nyttig 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Svar det som er midt mellom, altså kanskje ?

 

de leter etter bare utskudd tror jeg

Anonymkode: be8eb...7a7

Svarte kanskje på en del av de. Men likevel da. Sånn som det med ungen som har mistet isen. Mest sannsynlig er vel mor eller far til stede og trldter og kjøper ny is så hvorfor skulle jeg stoppe å bry meg med det? 

Anonymkode: a415a...9e8

  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Veldig spesielle spørsmål ja, det kommer jo an på en masse faktorer hva jeg ville gjort i hver situasjon.

Anonymkode: d0cfa...a6b

Nettopp. Var jo umulig å dvsre konkret jer og. Ts

Anonymkode: a415a...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse er jo umulig å svare på uten kontekst. Sjokoladene? Hvilke da? Noen er like, andre er helt forskjellige. Noen kolleger gjør feil, man vil ikke henge dem ut men heller ikke påstå at vi aldri gjør feil. 
Hva skal du gjøre med et barn som har mistet isen? Barnet har vel voksne som tar seg av det? 

Anonymkode: 11bae...dd0

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette ser jo ut som spørsmål i en personlighetstest. Masse spørsmål, og poenget er jo at man skal svare ganske raskt/intuitivt. Formålet er vel å få en ide om hva slags type søkeren er. Ikke overtenk det, er min erfaring. 

Anonymkode: 4dcd9...141

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Disse er jo umulig å svare på uten kontekst. Sjokoladene? Hvilke da? Noen er like, andre er helt forskjellige. Noen kolleger gjør feil, man vil ikke henge dem ut men heller ikke påstå at vi aldri gjør feil. 
Hva skal du gjøre med et barn som har mistet isen? Barnet har vel voksne som tar seg av det? 

Anonymkode: 11bae...dd0

Nettopp! Ts 

Anonymkode: a415a...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette ser jo ut som spørsmål i en personlighetstest. Masse spørsmål, og poenget er jo at man skal svare ganske raskt/intuitivt. Formålet er vel å få en ide om hva slags type søkeren er. Ikke overtenk det, er min erfaring. 

Anonymkode: 4dcd9...141

Synes det er ubeh jeg. Ts 

Anonymkode: a415a...9e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk at jeg måtte ha vært temmelig desperat etter en jobb for å fulleføre en slik elektronisk søknad. For noe tull! Det er også altfor lite info i hvert av tilfellene som vist over til å ta en reell stilling til det.

Anonymkode: 8949c...d72

  • Liker 17
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike spørsmål hadde fått  meg til å tenke at dette er en så useriøs arbeidsplass at jeg ikke hadde fortsatt søkeprosessen.

Tenker også at dette er en arbeidsplass som kaster bort masse penger på slike tester, noe som også sier noe om kavliteten til ledelsen og andre som jobber med ansettelser.

Det virker som om de ikke ønsker tenkende, reflekterende, modne, intelligente og selvstendige ansatte.

Mitt svar er at jeg rett og slett ikke ville ha svart.

Anonymkode: eb75d...729

  • Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en slags personlighetstest, for å luke ut folk som ikke er behjelpelige nok. Siden man skal være SÅÅÅÅ behjelpelig i butikk 

Anonymkode: 4be9e...0d3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror faktisk at jeg måtte ha vært temmelig desperat etter en jobb for å fulleføre en slik elektronisk søknad. For noe tull! Det er også altfor lite info i hvert av tilfellene som vist over til å ta en reell stilling til det.

Anonymkode: 8949c...d72

Jepp. Jeg er desperat etter ny jobb akkurat nå. Jobber som renholder i barnehager hver eneste kveld og får dårlig lønn og liten tid. Det er ekdrrmt møkkete og jeg bruker lengre tid enn jeg får lønn for. Tatt det opp med lederne mine men får bare til svar at man må være veldig effektiv som renholder i dag. Så jeg ofter en del nå for å gjøre noe annet 😂

Anonymkode: a415a...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Useriøs arbeidsplass hvor idioter med BI har med ansettelser å gjøre, sannsynligvis ett konsulentfirma..

Anonymkode: 82550...fa6

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Slike spørsmål hadde fått  meg til å tenke at dette er en så useriøs arbeidsplass at jeg ikke hadde fortsatt søkeprosessen.

Tenker også at dette er en arbeidsplass som kaster bort masse penger på slike tester, noe som også sier noe om kavliteten til ledelsen og andre som jobber med ansettelser.

Det virker som om de ikke ønsker tenkende, reflekterende, modne, intelligente og selvstendige ansatte.

Mitt svar er at jeg rett og slett ikke ville ha svart.

Anonymkode: eb75d...729

Skjønner den..men hvis jeg får den jobben og ikke trives så er det enklere for meg å få andre butikk jobber. Da kan jeg sette det opp i cvn.. nå har jeg vært renholder i mange år og bare jobbet kvelder i 10 år ca. Så jeg tenker at jeg kan ta denne jobben for en periode. Det kan jo hende jeg trives lell. Og hvis ikke bare befubnrr jeg å søke andre jobber med en gang jeg mistrives 

Anonymkode: a415a...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første handler om respekt, det andre om viljen til å sette egen tid tilside for andre, tredje er ren empati, fjerde er om evnen til å samahndle med kunder og svare på "dumme spørsmål" og det siste om å være lojal men likevel ha god kundebehandling, Alle er vel ganske relevant for noen som jobber i butikk vil jeg tro

Anonymkode: c0996...fdb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spørsmålene gir ingen mening. Er det vgs elever som har laget dem eller? Djises, for et nivå!

Anonymkode: e5d07...abe

  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes spørsmålene i en viss grad er relevante, MEN jeg husker selv da jeg drev og søkte på deltidsjobber ifm studier for noen år siden og nærmest alle stillingsannonser krevde at man svarte på personlighetstester. Det tok så utrolig mye tid og jeg fikk heller ikke disse jobbene (rundt 200 søkere for å jobbe i matbutikk). Synes det er unødvendig at dette har blitt en del av en standard søkeprosess når man skal ha en ukomplisert jobb uten særlig med utviklingsmuligheter for et par år om gangen 

Anonymkode: 84ee6...86b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnomynBurker

Dette ser ut som en test på om søker forstår seg å yte service. 

Jeg tolker det slik at du skal spørre verten om å bringe to til, du skal passe på tingene til folk, du skal trøste ungen, du skal kunne svare det du vet om de sjokoladene og du skal la kunden snakke dritt om kollegaen din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke søk, TS. Tror ikke du passer til denne jobben

Anonymkode: deae1...d8a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...