Gå til innhold

Syntes damer må ta seg litt sammen, mtp. misnøye med mannen, jobb, hjemme-tid osv.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde jeg ønsket å bo sammen igjen så måtte det være med en som så det som en absolutt selvfølge å ta halvparten av oppgavene hjemme, og likte at vi gjorde ting sammen - samtidig som vi unte hverandre tid hver for oss.
Penger er uinteressant. Jeg jobber full tid, har alltid gjort det, nyter det og fortsetter slik.
Menn blir ikke mer slitne enn kvinner, og kan ikke oppføre seg som om de er mer viktige, eller hevet over å skrubbe dassen, klippe plenen eller være med på fotballtrening. Primadonnaer er det ikke bruk for.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror kanskje at dette er skillelinjer som ikke går så tydelig på kjønn? Som mann så er det jeg som tar ansvaret for mat i heimen. Jeg ønsker at vi skal ha fisk, grønnsaker og kjøtt. Ikke frossen ferdigmat, hermetikk eller junk food. Og jeg planlegger, kjøper inn og laget maten. Ganske ofte er det jeg som betaler den også.

Jeg har forståelse for at andre (tilogmed min kjære) kan ha andre prioriteringer enn meg selv. Noen kan prioritere å slenge ned et kjapt måltid på McDonalds eller en Toro-suppe før de drar på fotballkamp. Heller enn å bruke 45min på å lage middag.

Jeg har altså forståelse for at andre mennesker prioriterer husarbeidet annerledes enn meg selv. Og jeg tenker ikke at kvinner som serverer toro suppe er «kvinnebabyer uten boevne».

Jeg tror at det har å gjøre med hvor rigid eller liberal vi er?

Anonymkode: 012f5...f12

Rydder du underveis og etter middagslagingen eller ser kjøkkenet bomba ut når du er ferdig og hun må stå å vaske ned hele kjøkkenet etter deg?

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 10.14):

Begynner å se det nå, 

absolutt ALLE forhold rundt meg, både familie og venner. Kvinnfolk som maser, sutrer og klager på mannen sin fordi han ikke er mer til stede hjemme, hjelper til mer hjemme, samtidig som han nesten går til grunne pga. arbeidspress på jobb osv.

Samtidig glemmer kvinnen at mannen står for kanskje 70% av inntektene til hjemmet. Mens dama kommer hjem tidlig hver dag (pga jobber bare halv stilling), og labber rundt. Støvsuger litt her og der, henter unger i barnehage osv. Egentlig bare kose-arbeid.

Lurer på hva dere kvinner egentlig ønsker dere? Ville dere akseptert om mannen gikk ned 2-300.000kr i lønn, mot at han var hjemme en time eller to tidligere hver dag?

Ser dere ikke at dere knekker mannen helt når dere holder på sånn? Pratet med en kamerat om dette i helgen, han er på nippet til å forlate hele familie-livet nå. Pga en hendelse på jobb ble han en time forsinket hjem på fredag (han har mye ansvar), og fikk den kjeften og surmulinga av kona da han endelig kom hjem, helt utslitt. Hun snakket ikke med ham resten av kvelden.

Er det rart at mennene forlater dere for ei ung, frisk og positiv jente i tidlig 20-åra?

Kjenner skremmende mange damer på samme alder som meg (40-ish) som nylig er blitt forlatt av mannen, til fordel for yngre damer. Fordi de ikke lengre orker det kjærring-hegemoniet de har hjemme. Og jeg skjønner dem så innmari godt.

Så tenk dere om damer, før dere kjefter mannen deres huden full fordi han blir litt forsinket hjem fra jobb, eller legger seg nedpå en times tid etter jobb fordi han har jobbet og slitt i 12 timer uten pause fordi i dag var nok en sånn dag på jobb.

Anonymkode: a2357...d15

Bare lest første siden med innlegg. 

Jeg gikk i fra en mann som mente det var en god ide at hans jobb ble prioritert fordi han tjente mest, så kunne jeg jobbe deltid, gå hjemme «på stas» og passe hus og hjem. Som om det var et alternativ jeg kunne leve med, etter at jeg hadde brukt 6 år på å utdanne meg. Så i stedet for å irritere meg over at han synes at han var viktigere enn meg og dermed hadde mer rett på en karriere, sa jeg takk for meg og valgte et liv der jeg jeg var noe annet enn mor og kone. 

Han tjener fremdeles mer enn meg, jeg endte opp med 90% av ansvaret for ungene (for hans jobb var jo så viktig). Men jeg har klart å ta vare på ungene, bygget meg en karriere, har en jobb jeg elsker, vaskehjelp og et fint liv. Med en mann som innser at jeg - som ham - er lykkeligere når jeg får bruke meg selv og hodet mitt. Og ikke minst er vi likestilte i forholdet.

Mens eksen min jobber døgnet rundt for å forsørge en needy ny kone, som ikke har jobbet en dag siden de ble sammen, men bruker penger som en full sjømann. 

Min mor lærte meg at man aldri skal være avhengig av en partner. Man vet aldri når man blir alene. Sykdom og utroskap skjer. Eller som meg - man blir lei av partner med oppblåst ego som mener at deres liv er viktigere og at man skal være fornøyd med rollen som statist i andres liv. 

Penger er ikke alt. Og velger man å få barn og familie bør man prioritere dem. Eller sørge for å avklare reglene for samlivet først og ikke bli overrasket når partneren forventer deltakelse ut over penger på konto. Det gjelder forøvrig like mye den som sitter hjemme og er sur fordi partneren prioriterer jobben - sånn må avklares før man får barn (og ja, jeg snakker klok av skade). 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelingen i heimen nå er ikke 50/50 mht alt som skal gjøres til en hver tid. Men summen er ganske 50/50. Begge vasker klær, begge lager mat, vi har vaskehjelp så der gjør vi ikke så mye, men jeg vasker nok litt mer enn ham. Til gjengjeld klipper han plenen hele sesongen. Den som ikke lager middag, rydder etterpå. Han skrur møbler og snekrer, jeg maler. I perioder der en av oss har det travlere på jobb, drar den andre mer av lasset hjemme. I perioder begge har det travelt, da flyter det litt mer. Han tjener mer enn meg, men føler ikke hans jobb er viktigere (om noe er min jobb viktigere, av ulike grunner).

Poenget er at vi er likestilte partnere som drar lasset sammen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (2 timer siden):

Det kan man ikke hvis man har unger. Da er rutiner alfa og omega

Jeg har unger. Rutiner har vi også, men middagene varierer fra alt mellom A til Å. Og ofte gjøres det lettvindt. Middager bør ikke være en unnskyldning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (6 minutter siden):

Jeg har unger. Rutiner har vi også, men middagene varierer fra alt mellom A til Å. Og ofte gjøres det lettvindt. Middager bør ikke være en unnskyldning.

Nei, så lenge kjerringa di tar unna både barn og middag, er det ingen unnskyldning. Du har det jo som plommen i egget.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

TS Her.

Oi, må si denne tråden virkelig engasjerte. Registrerer også at åpningsinnlegget mitt er ett av innleggene som har fått flest likes. Hyggelig det. Antar at det er dels fordi mange mener jeg har rett, men særlig fordi en del kvinner (og menn) kanskje føler på litt dårlig samvittighet for hvordan de oppfører seg og kommuniserer med og mot sin partner?

Beklager, innlegget mitt var egentlig ikke bare ment å handle om lønn. Men, lønn i forhold til arbeidstid, arbeidsmengde og den psykologiske belastningen grunnet arbeidsplassens natur.

Ser en over her sier at selv om hun tjener bedre enn mannen, så innsisterer mannen på å jobbe 150%. Det blir jo passe teit, da burde jo heller mannen halvere sin arbeidstid, mens kvinnen bør jobbe 120-130%, mot at mannen gjør mer av arbeidet på hjemmebane, og ikke sutrer og klager over at kona er sliten når hun kommer hjem fra jobb. Som sagt - og som jeg dessverre ikke fikk frem i åpningsinnlegget, så handler det ikke om kjønn. Men, hvem som er mest økonomisk innbringende i husstanden.

Takk for en sakelig kommentar. Den gjorde faktisk inntrykk. Ska innrømme at du nok har rett i det. Tror nok menn ofte kjenner på et slags forsørger-ansvar for familien. Kjenner en frivillig fra røde kors, som snakker om hvor ille det er for menn mtp. selvmords-fare i økonomiske nedgangstider. Fordi det er sårt for en mann å føle at han ikke lengre strekker til og ikke lengre kan forsørge familien sin slik det forventes av ham. (Eller, slik han tror det forventes av ham).

Vel, det stemmer forsåvidt. Mye yrker med "sivil" i tittelen, altså sivil-økonomer og ingeniører. Noen jobber med eiendom, andre forsikring (nei, ikke telefon-selger men mot større bedriftsmarkeder) og jeg og kameraten er siv.ing.

Vi har jobber med mye press mtp frister og deadlines. Der vi kan bli krevd av kunder for erstatning i hundretusen-klassen, i væreste fall millioner pr. dag ved forsinkelser. Sier seg selv at det kan bli en del overtid da, som man ikke bare kan ta neste uke.
Da er det provoserende å høre om kvinnfolk som kjører silent treatment fordi mannen kom hjem en time for sent, når hun selv selger joggebukser og bh'er på Kappahl med det ansvaret det medfører, samtidig som mannens inntekt gjør at hun kan leve et relativt behagelig liv hjemme, både hva gjelder bolig, bil, hytte og generelt forbruk.

Poengene i 90 % av innleggene i denne tråden gikk altså rett over hodet på deg.

Det er jo bare å gratulere med en helt forbløffende maktdemonstrasjon i navlebeskuelse. Kona di har virkelig gjort et kupp.

Anonymkode: b0003...2ed

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (3 timer siden):

Visste du at i homofile forhold er det mye mer utroskap enn i heterofile? Samtidig som det er mange færre brudd der? Hva forteller deg deg? Jo, at menn aksepterer utroskap fra andre menn.

Jeg sier heller ikke at det er EKSKLUSIVT for menn å stikke av når kona blir syk. Jeg sier at dere er i flertall, og det underbygges av statistikk:

https://www.finansavisen.no/nyheter/livsstil/2014/05/menn-skiller-seg-fra-syke-koner?zephr_sso_ott=S6ViwL

https://www.forskning.no/aldring-kreft/flere-brudd-nar-kvinnen-blir-syk/886884

Menn går også oftere TIL noen, altså venter og forblir i dårlige forhold ene og alene fordi de ikke gidder å være alene:

https://www.kk.no/samliv/er-det-sant-at-menn-vil-finne-en-annen-mens-kvinner-vil-finne-seg-selv/69680898

Noe av misforholdet i hvilket kjønn som initierer skilsmisse, har sammenheng med det siste - dere venter i crappy forhold helt til dere har ei annen mus å pule på. Dere ønsker ikke å leve i ufrivillig sølibat, og gå en usikker seksuell fremtid i møtet. 

Når det gjelder sterilisering, så søkte jeg om det etter to barn da jeg var 26. Fikk avslag. Får man avslag, så kan man ikke sterilisere seg. Min kompis fikk innvilget sterilisering, som barnløse tjuefireåring. Vi kvinner blir dessverre behandlet som viljeløse produksjonsdyr i slik henseende. Jeg fikk begrunnelsen om at jeg var så ung at jeg kanskje ville ha flere barn. Jeg fikk flere barn senere, og er glad for det. Problemet er at jeg igjen fikk avslag etterpå. Da var jeg 32. Fortsatt "for ung", selv om den teoretiske nedre aldersgrensa for sterilisering for kvinner er 25 år. Derfor valgte mannen at han skulle steriliseres. Så lenge han er sterilisert, er det null poeng for meg å gjøre det samme. Jeg har tatt mitt bør med hormonell prevensjon og masse lignende dritt i mange år. Jeg sier meg fornøyd.

Jeg bør heller ikke revurdere noe som helst. Jeg er sammen med en ansvarlig, kjærlig, omsorgsfull mann, og er ansvarlig, kjærlig og omsorgsfull overfor ham. Før ham har jeg dessverre vært borti drittsekker. Og nei, "onde dager" er ikke når mannen velger å være drittsekk og FORÅRSAKER disse onde dagene. En del av ekteskapsløftet er at partene lover og elske og ÆRE (!) hverandre. Når du nekter å gjøre husarbeid i det hele tatt, stikker på byen med gutta hver helg, ligger med ei annen dame osv, så ærer du ikke kona di. Da har DU brutt ekteskapsløftet, og kona di er ikke lenger forpliktet til deg. Hun kan altså forlate deg når du ikke lenger ÆRER henne.

Ja det er tydelig at du har brent deg på noe, for måten du omtaler hannkjønnet på er det mest nedverdigende jeg har hørt noensinne. Jeg håper ikke mannen din merker så mye som en prosent av oppgulpet du kommer med her, for om så er tilfelle, lider han i stillhet.

Den gruppen menn du omtaler som "menn flest" er marginal. Og du evner ikke se at menn flest stiller opp for familiene sine. Og uansett hvor lite godt du har å si om menn, så er det uansett 50% av oss som holder i ekteskap. Bare det burde fortelle deg noe. Hadde hvem som helst mann omtalt kvinner på lik linje med det du gjør om menn her på kg, hadde vedkomne trolig blitt utestengt. Alle de egenskapene du pålegger menn, gjelder ikke 50% av den mannlige befolkningen, som faktisk blir forlatt av konene sine! Og det er den marginale lille andelen av mannfolk som du burde angripe.

Skjerp deg! Se over hva du pøser ut. Det er flere enn deg som leser dette. Inkludert unge gutter og jenter som allerede vokser opp i et samfunn som lærer å hate det annet kjønn, blandt annet fra slike som deg. At du har gått på noen grove smeller i livet og havnet med udugelige menn, får du ta ansvar for helt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (11 minutter siden):

Nei, så lenge kjerringa di tar unna både barn og middag, er det ingen unnskyldning. Du har det jo som plommen i egget.

Hva er problemet ditt? Du kan virkelig ikke ha det godt med deg selv! Skjerp deg!

Endret av Thanos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bromance
Thanos skrev (4 timer siden):

Eller at du som kvinne også kan være åpen for å sterilisere deg om du ikke ønsker å bli gravid? Eller er det slik at mannen skal ansvarliggjøres i alt?

Når det gjelder dette så er det både et enklere inngrep og et billigere inngrep at mannen gjør dette fremfor at kvinnen gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (36 minutter siden):

Hva er problemet ditt? Du kan virkelig ikke ha det godt med deg selv! Skjerp deg!

Så sinna og skrikende, gitt. Sikkert veeeldig lykkelig i forholdet. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bromance skrev (9 minutter siden):

Når det gjelder dette så er det både et enklere inngrep og et billigere inngrep at mannen gjør dette fremfor at kvinnen gjør det.

I tillegg får mange kvinner avslag.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (42 minutter siden):

Ja det er tydelig at du har brent deg på noe, for måten du omtaler hannkjønnet på er det mest nedverdigende jeg har hørt noensinne. Jeg håper ikke mannen din merker så mye som en prosent av oppgulpet du kommer med her, for om så er tilfelle, lider han i stillhet.

Den gruppen menn du omtaler som "menn flest" er marginal. Og du evner ikke se at menn flest stiller opp for familiene sine. Og uansett hvor lite godt du har å si om menn, så er det uansett 50% av oss som holder i ekteskap. Bare det burde fortelle deg noe. Hadde hvem som helst mann omtalt kvinner på lik linje med det du gjør om menn her på kg, hadde vedkomne trolig blitt utestengt. Alle de egenskapene du pålegger menn, gjelder ikke 50% av den mannlige befolkningen, som faktisk blir forlatt av konene sine! Og det er den marginale lille andelen av mannfolk som du burde angripe.

Skjerp deg! Se over hva du pøser ut. Det er flere enn deg som leser dette. Inkludert unge gutter og jenter som allerede vokser opp i et samfunn som lærer å hate det annet kjønn, blandt annet fra slike som deg. At du har gått på noen grove smeller i livet og havnet med udugelige menn, får du ta ansvar for helt selv.

Hva gjør unge gutter på KVINNEguiden? Med mindre de identifiserer seg som kvinner? Og hva gjør de i en tråd om en mann på snart 40 som stiller spørsmål om dating og barn? 

Meg trenger du forresten ikke å belære. Gå og skrik og belær kjerringa i stedet.

Endret av Rosalilje84
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

TS Her.

Oi, må si denne tråden virkelig engasjerte. Registrerer også at åpningsinnlegget mitt er ett av innleggene som har fått flest likes. Hyggelig det. Antar at det er dels fordi mange mener jeg har rett, men særlig fordi en del kvinner (og menn) kanskje føler på litt dårlig samvittighet for hvordan de oppfører seg og kommuniserer med og mot sin partner?

Beklager, innlegget mitt var egentlig ikke bare ment å handle om lønn. Men, lønn i forhold til arbeidstid, arbeidsmengde og den psykologiske belastningen grunnet arbeidsplassens natur.

Ser en over her sier at selv om hun tjener bedre enn mannen, så innsisterer mannen på å jobbe 150%. Det blir jo passe teit, da burde jo heller mannen halvere sin arbeidstid, mens kvinnen bør jobbe 120-130%, mot at mannen gjør mer av arbeidet på hjemmebane, og ikke sutrer og klager over at kona er sliten når hun kommer hjem fra jobb. Som sagt - og som jeg dessverre ikke fikk frem i åpningsinnlegget, så handler det ikke om kjønn. Men, hvem som er mest økonomisk innbringende i husstanden.

Takk for en sakelig kommentar. Den gjorde faktisk inntrykk. Ska innrømme at du nok har rett i det. Tror nok menn ofte kjenner på et slags forsørger-ansvar for familien. Kjenner en frivillig fra røde kors, som snakker om hvor ille det er for menn mtp. selvmords-fare i økonomiske nedgangstider. Fordi det er sårt for en mann å føle at han ikke lengre strekker til og ikke lengre kan forsørge familien sin slik det forventes av ham. (Eller, slik han tror det forventes av ham).

Vel, det stemmer forsåvidt. Mye yrker med "sivil" i tittelen, altså sivil-økonomer og ingeniører. Noen jobber med eiendom, andre forsikring (nei, ikke telefon-selger men mot større bedriftsmarkeder) og jeg og kameraten er siv.ing.

Vi har jobber med mye press mtp frister og deadlines. Der vi kan bli krevd av kunder for erstatning i hundretusen-klassen, i væreste fall millioner pr. dag ved forsinkelser. Sier seg selv at det kan bli en del overtid da, som man ikke bare kan ta neste uke.
Da er det provoserende å høre om kvinnfolk som kjører silent treatment fordi mannen kom hjem en time for sent, når hun selv selger joggebukser og bh'er på Kappahl med det ansvaret det medfører, samtidig som mannens inntekt gjør at hun kan leve et relativt behagelig liv hjemme, både hva gjelder bolig, bil, hytte og generelt forbruk.

Men altså. Penger er ikke alt. Og man kan ha «sivil» på vitnemålet og mange år utdannelse, men tjene ulikt likevel. Man kan til og med ha ganske dårlig lønn, feks om man har er selskap i en oppstartsfase, og fremdeles måtte jobbe mye, og ting kan ha seriøse konsekvenser om man ikke gjør det. Så fokuset «den som tjener mest, skal jobbe mest», er latterlig. 

Og så har man som sagt det faktum at man er dum som et brød om man går med på å jobbe redusert fordi partneren skal få «realisere seg selv». Det var nettopp en artikkel i avisen om kvinner som ikke har råd til å gå ut av forhold som ikke fungerer, fordi de gjennom samlivet har nedprioritert egen karriere til fordel for mannens. 

Enkelte menn tror de er så viktige og at verden går under om de ikke prioriterer jobb 150% og lar kona stelle hjemme. Jeg har etablert firma som alenemor og fått til begge deler - både fulgt opp unger, ansatte og hus og hjem. Men jeg har ikke hatt så mye tid til fjas og trening. Og himler med øynene av venn med mann i viktig jobb, som ikke kan finne på noe fordi hun må være hjemme med ungene, for mannen må jo få tid til å trene. Stakkars. Mannen altså. Som jobber så mye. 

Jeg har hatt to lange forhold. Ett med en mann som hadde like lang utdannelse som meg. Tjente grisemye penger og mente jeg burde gå hjemme og passe unger, mens han forsørget oss. Og et med en mann som har kortere utdannelse enn meg, tjener nok penger og som synes det er veldig stas at jeg har en jobb jeg elsker, og at vi er likestilte hjemme mht viktighet av jobb og bidrag i heimen. 

Jeg kunne vært rik, deltidsarbeidende i diger villa og reist på dyre ferier. Jeg foretrekker mitt lille hus og ferier jeg sparer til, i et likestilt forhold. Ville ikke byttet livet mitt mot sus og dus med en rik, mann som aldri er hjemme om helvete frøs over. 

Endret av HSV50
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

TS Her.

Overrasker meg at en sivilingeniør har en så generaliserende tankegang. Tviler ikke på at ditt eksempel stemmer, men de blir like anekdotiske som mine. Silent treatment er generelt en veldig ugrei oppførsel. Høres ut som parterapi med fokus på å forstå hverandre trengs hos kompisen din. Hvis hun er reelt ekstremt urimelig, og det ikke er kommunikasjonssvikt mellom dem, så får han da skille seg. Men å skjære alle kvinner over 30 år under en og samme kam er litt urettferdig basert på dette 😁

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var så idiotisk at jeg har problemer med å ta det seriøst. Tenker dette er et skikkelig trolleinnlegg 🤦🏻‍♀️

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Olaug Olsen skrev (På 10.3.2024 den 17.56):

Dette var et nyttig innlegg. Ser at dere har diskutert heftig. Sikkert mange "underbetalte kjærringer med støvsuger" som er krenka nå. Kan det være et...

?

Noen har fjernet bildet av TROLLET!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (5 timer siden):

Rydder du underveis og etter middagslagingen eller ser kjøkkenet bomba ut når du er ferdig og hun må stå å vaske ned hele kjøkkenet etter deg?

Vi rydder kjøkkenet sammen etter mat men etter at jeg har lagd mat i 20 år så begynner det å komme seg med å rydde forløpende.

Jeg aner en viss motvilje her inne. Det oppleves litt som om de sjarmerende kvinnene på KG så gjerne, så gjerne vil at jeg skal være som de håpløse mannebeinene de selvsamme kvinnene har greid å pådra seg i løpet av livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi rydder kjøkkenet sammen etter mat men etter at jeg har lagd mat i 20 år så begynner det å komme seg med å rydde forløpende.

Jeg aner en viss motvilje her inne. Det oppleves litt som om de sjarmerende kvinnene på KG så gjerne, så gjerne vil at jeg skal være som de håpløse mannebeinene de selvsamme kvinnene har greid å pådra seg i løpet av livet?

Ikke jeg iallefall. Jeg håper egentlig at de aller fleste menn er kloke nok til å forvalte sitt liv og forhold godt, og tror helst det at de fleste gjør det. Det er utrolig trist med de som ikke gjør det, og ender med å miste kvinnen de egentlig virkelig ønsker å beholde. (Samme angående kvinner som ødelegger sitt forhold på å være ugrei. )

Jeg tror de fleste kvinner ønsker og håper på at menn er ok mot sin partner. 

Anonymkode: a2b96...9a1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...