Gå til innhold

«Hvorfor er det «greit» å snakke stygt om menn?»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De eneste feministene som hater menn er terfs. Om man kjøper fjolleriet deres om at transkvinner er menn så skal man lete lenge etter mer fiendtlighet. Ikke nok med det, men de har alliert seg med kristenkonservative og høyre-ekstreme som dyrker patriarkatet.

Interseksjonell feminisme handler om likeverdighet for alle uansett sett kjønn.

Anonymkode: bb7ee...b67

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bromance skrev (33 minutter siden):

Feminsmen er ikke feilslått. Den har styrket kvinners rettigheter og muligheter, og vi har enda en vei å gå for å utjevne forskjeller. Og da snakker jeg både om forskjeller som er et problem for kvinner, og forskjeller som er et problem for menn.

Å gå til angrep mot feminismen blir det samme som å si at kvinner skal ha færre muligheter enn menn, og det tolererer ikke dagens kvinner.

Å gå til angrep mot kommunismen blir det samme som å si at arbeidere skal ha færre rettigheter og det tåler ikke dagens arbeidere.

Utenom de som stemmer på Frp, da.

Anonymkode: 07859...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.3.2024 den 15.48):

Hvorfor er det greit å snakke stygt om damer. Jeg har vokst opp med gutter og de har da ikke så flatterende og mye bra ting å si om damer de heller.

Feticha snakker om menn slik menn snakker om damer. Bare med litt mer detaljer.

Anonymkode: 2bd35...3cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (Akkurat nå):

Gjengi et sitar hvor Jordan Peterson snakker dritt om kvinner.

Du har ikke Google? Skal jeg vise deg hvordan du bruker den?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.3.2024 den 15.48):

Dessverre er det en del bitre femcels her inne  på KG som sprer mannehat. Å dømme noen basert på kjønn, religion, etnisitet og generelt dømme en hel gruppe basert på enkeltpersoners handlinger er lavmål og brudd på menneskerettighetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (Akkurat nå):

Du har ikke Google? Skal jeg vise deg hvordan du bruker den?

Vis meg et sitat hvor Jordan Peterson slenger dritt om kvinner!

Du kom med en påstand. Jeg tror ikke du har lest eller sett så mye som et minutt, eller forstår hva Peterson står for. Derfor står min oppfordring: vis meg et sitat hvor Peterson slenger dritt eller snakker nedlatende om kvinner! Og ikke vis meg argumenter hvor han belyser statistiske fakta om hvorfor kvinner er slik eller menn er sånn.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.3.2024 den 17.36):

de slenger jo drit om oss også. Pluss at de kan finne på å drepe oss kun fordi vi er kvinner 

Anonymkode: 8c094...9a5

Derfor skal du synke like lavt? Og i tillegg dømme en hel gruppe, hele 51% av jordas befolkning, basert på enkeltindividers holdninger? Det blir litt som isrealittenes syn på palestinerne på Gaza: enten er de i Hamas, eller så blir de med i Hamas, så det er like greit å ta alle nå først som sist.

Endret av Grüner
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Å gå til angrep mot kommunismen blir det samme som å si at arbeidere skal ha færre rettigheter og det tåler ikke dagens arbeidere.

Utenom de som stemmer på Frp, da.

Anonymkode: 07859...6d8

Prøv igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Rosalilje84 said:

For øvrig finnes disse utsagnene i Debatten på NRK nett-TV. Jeg abonnerer ikke på det lenger, og gidder ikke å betale for at DU skal ta meg seriøst. Så viktig er det ikke.

Hvis du kommer med påstander som det der må du nesten vise til kildene dine.

Det var bare noe du diktet opp var det ikke?

Anonymkode: acdbf...08a

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bromance skrev (16 minutter siden):

Prøv igjen...

Neida, jeg traff utmerker. Takk for at du bekreftet at du følte deg truffet.

Anonymkode: 07859...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bør vi tåle. Jeg er mann, og vi snakker jo dritt om alt og alle hele tiden.

Anonymkode: 77d38...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvorfor er det greit å snakke stygt om damer.

Anonymkode: 2bd35...3cc

Jeg synes ikke at det er greit å snakke stygt om damer?

Sitat

Jeg har vokst opp med gutter og de har da ikke så flatterende og mye bra ting å si om damer de heller.

Har de en podcast? Promoteres de av NRK? Figurerer de ofte i media, i reality-programmer?

Sitat

Feticha snakker om menn slik menn snakker om damer. Bare med litt mer detaljer.

Er det ikke rart om en offentlig person, hjulpet av statskringkasteren skal snakke om menn på samme måte som 17-årige gutter snakket om jenter i kjellerstua til mamma og pappa?

Anonymkode: 07859...6d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (26 minutter siden):

Vis meg et sitat hvor Jordan Peterson slenger dritt om kvinner!

Du kom med en påstand. Jeg tror ikke du har lest eller sett så mye som et minutt, eller forstår hva Peterson står for. Derfor står min oppfordring: vis meg et sitat hvor Peterson slenger dritt eller snakker nedlatende om kvinner! Og ikke vis meg argumenter hvor han belyser statistiske fakta om hvorfor kvinner er slik eller menn er sånn.

For eksempel, at kvinner bruker rød leppestift på jobb for å opphisse sine mannlige kolleger seksuelt. Det er drittslenging. Jeg har blant annet brukt rød leppestift på en jobb med bare kvinner. Hvem skulle jeg forføre der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bromance skrev (50 minutter siden):

Feminsmen er ikke feilslått. Den har styrket kvinners rettigheter og muligheter, og vi har enda en vei å gå for å utjevne forskjeller. Og da snakker jeg både om forskjeller som er et problem for kvinner, og forskjeller som er et problem for menn.

Å gå til angrep mot feminismen blir det samme som å si at kvinner skal ha færre muligheter enn menn, og det tolererer ikke dagens kvinner.

Feminismen er ikke feilslått, det er jeg enig i. Den har vært kritisk for det likestillte samfunnet vi har fått idag. Men den har gått for langt nå. Og at enkelte hevder at vi som samfunn fortsatt mangler endel på likestillingen, er for meg helt absurd!

Kvinner er idag samfunnsvinnere helt ifra barneskole til graven. Å kritisere feminismens klør og det aspektet av det som favoriserer kvinner, er ikke det samme som å angripe eller ønske å ta fra kvinner rettigheter. Den samme formen for idiotisk argumentasjon så vi sist på Debatten hvor Simen forsøkte å løfte frem menns problemer, men så druknet debatten i snurtne feminister som var livredde for å miste makta. Det gjentar seg hver gang.

 

Rosalilje84 skrev (50 minutter siden):

Og der var jeg ferdig å diskutere med deg :) Ha en fin helg.

Selvfølgelig var du ferdig med å diskutere med ham når han parkerer deg med bullshitet ditt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fetisha er jo helt håpløs da, tar ingenting av det hun sier litt seriøst engang. 

K36

Anonymkode: 2319c...b79

Enig. Det går da ikke an å ta den dama seriøst. Og det er ikke meningen heller. Helt bevisst fra hennes egen side.

Anonymkode: 98cbf...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har de en podcast? Promoteres de av NRK? Figurerer de ofte i media, i reality-programmer?

Hva så. En får ikke noe bedre inntrykk av menn ved å sette på dagsrevyen heller akkurat.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, ltfutt said:

Hva så. En får ikke noe bedre inntrykk av menn ved å sette på dagsrevyen heller akkurat.

Man får ikke akkurat så veldig godt inntrykk av samfunnet som helhet heller. 

Anonymkode: 697b3...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (13 minutter siden):

Feminismen er ikke feilslått, det er jeg enig i. Den har vært kritisk for det likestillte samfunnet vi har fått idag. Men den har gått for langt nå. Og at enkelte hevder at vi som samfunn fortsatt mangler endel på likestillingen, er for meg helt absurd!

Absolutt. Kan ikke sies stort bedre egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (1 time siden):

Hvis du leser flere kilder, vil du også finne dette mønsteret:

* Kvinner som hater menn, tar som regel avstand fra alle menn. De unngår menn, vil ikke ha sex eller forhold med menn, ønsker ikke å omgås menn.

* Menn som hater kvinner, gjør ofte det motsatte. De oppsøker kvinner, forfølger dem, behandler dem som dritt, har sex med dem av hevn, voldtar, slår og i noen tilfeller også dreper. 

Hvor mange kvinner har blitt drept av menn i Norge i 2024? Mot tilsvarende antall menn?

https://www.smp.no/meninger/leserinnlegg/i/Ll8WpV/stopp-volden-mot-kvinner

14 kvinner har blitt drept i 2024. Vi er i begynnelsen av mars. Flere av kvinnene ble drept av partner eller tidligere partner. Flere av dem opplevde fysisk og/eller psykisk vold, samt forfølgelse i forkant av drapet, men ble ikke tatt på alvor av politiet før det var for sent. Menn som hater kvinner, dreper kvinner. Kvinner som hater menn, unngår menn. Selvfølgelig finnes det også kvinner som skader menn, men disse er i mindretall.

Ok, så da mener du det er greit at kvinner snakker nedlatende om menn (som gruppe) offentlig? På generell basis.

Tror du ordlyden kan føre til noen negative konsekvenser eller ser du bare positive konsekvenser av at menn på generell basis er "utro drittsekker, mest sannsynlig psykopater"? Du tenker det er et fruktbart klima å fortsette debatten i? 

Kvinner som hater menn holder seg nok som regel unna menn ja, men de holder ikke nødvendigvis kjeft om hvorfor. Kvinner er kanskje ikke like fysisk voldelige som menn, men de er nok minst like hevngjerrige, utspekulerte og nedlatende. 

Anonymkode: 073b5...d6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Rosalilje84 said:

Feminisme er selvfølgelig for kvinner. Oversett gjerne navnet "feminisme". Samtidig hadde dere menn verken blitt sluppet inn på fødestua eller hatt noe som helst foreldrepermisjon i et patriarkalsk samfunn, ikke fått aksept for å være hjemme fra jobb med syke barn osv. Vi bryr oss ikke om menns problemer? Bryr dere dere selv om deres egne problemer, da?

Ja, absolutt. I årtier klarte jeg verken å se skogen, meg selv eller andre menn for bare trær. Det er en liten gjeng av oss som føler det samme om dette, men jeg er den av mennene som blant nære venner får mest anerkjennelse for å bry meg mest, både om den forrige generasjonen, min egen, den yngre og de kommende. INFJ, for de som tror på sånt.
Jeg har til og med blitt kritisert for ønske å hjelpe for mye! Hehe. Av kvinner!
Jeg bryr meg om fellesskapet, individet, og de individuelle behovene, ofte på bekostning av mine egne. Det er greit å ofre der man har råd; det er greit å gi og ikke alltid få tilbake. Det er en plikt om man kan. Hva har vel jeg å tape?
Jeg slukte derfor propagandafilmen og likestillingstullet til Finansforbundet. Og at Jordan Peterson er en skummel dust, det kan jo hvem som helst se! Hvis en "simp" også beskriver en mann som blankt avviser menns problemer som ikke gjelder eller angår en selv, så tar jeg den selvkritikken, for jeg var en simp! Jeg argumenterte for ting jeg ikke hadde peiling på fordi jeg følte det var min plikt som en forståelsesfull mann og medborger i samfunnet, der alle kvinner daglig blir undertrykt og diskriminert, der menn har "skylda" (et uttrykk jeg syntes kvinnene alltid fant tilbake til), at alt ordner seg for alle bare de er seg selv, at staten egentlig bare mener vel selv om jeg syntes de gjorde alt galt.
Men så begynte jeg å ta varsler rundt meg på alvor, små ting jeg hadde lagt merke til en god stund allerede, innad i familien, nærområdet, jobben og på andre arenaer. Og plutselig begynte ballen å rulle raskt, der jeg skulle vitne mot en person (ikke voldtekt) basert på en kvinnelig kollegas påstander om sjefen, beskyldninger det aldri fantes hold i. Et nytt tilfellet skjedde igjen med en ny sjef et par år senere. Og så måtte jeg dessverre stille opp som vitne for andre om at å nekte en kvinne annsettelsen innad privaten på ingen måte var ment diskriminerende, men fordi hun var gravid i en situasjon som ikke var til å misforstå; der hun visste hvor stort behovet var og likevel hadde kalkulert hvordan hun kunne få dekket sine behov, på bekostning av mine eller kollegers ansettelsesforhold?!  Også kaller dem oss for egoister?? Tror du de kvinnelige ansatte hun kunne fått sparket pga egoismen hadde brydd seg det minste om hennes behov ved å frivillg gå på dagen?
På samlebånd skjedde det mye ubehagelig rundt meg om andre som alltid handlet om misforståtte eller en oppfattelse om forfordeling og at hun ikke fikk det samme som meg eller andre kun, og kun fordi hun var kvinne! Alltid ble konsensusen at menn hatet kvinner! Nok et bevis, å fyy ass. Siden jeg hadde innsikt og meninger, ble jeg med ett fiende av enkelte kvinner, alvorlig skuffet over meg og mangel på hensyn, respekt og pokker i vold.

Høydepunktet for endringen av min verdensanskuelse er høyst personlig, og innebærer intet kriminelt, tro hva dere vil! Jeg føler meg regelrett undertrykt som mann! Av tre forskjellige "sterke" kvinner. Som ikke kjente meg, knapt hadde møtt meg, som likevel omtalte meg som person, min personliget høyst negativt til andre. Meninger ble forvrengt, de ble manipulert og spredt. En høyst spesiell situasjon, som jeg av ulike grunner dessverre ikke kan skrive en bok om. Disse kvinnene veldig mye, og ikke bare for meg. Det verste av alt, er at jeg til og med, helt ærlig, er sikker på at disse kvinnene genuint mente vel!! Jeg kunne laget skikkelig bråk for dem. Jeg burde kanskje gjort det. Jeg liker ikke hevn. Igjen fant jeg meg i dette. Men det var nå bare meg! Hva med andre menn, og enda verre.. gutter? Mine kjære?

Resten ser jeg fra andres erfaringer og en mengde samtaler og artikler. Det er viljestyrt nå.
Interessen for å se flere sider, for ikke å bruke Google til faktasøk på grunn av dets algoritmer, bestrebe nøytralitet, og for enhver pris finne en antitese. Bytte om på temaer, ta pauser så man ikke begraver seg selv. Uten denne egenskapen hadde jeg aldri blitt en innbitt motstander av feminismen, som jeg mener bare er ett av mange tiltak jeg kan gjøre for å forbedre unge gutter og menns vilkår i dagens samfunn. Feminismen trenger ingen oversettelse siden den betyr det samme på norsk som på engelsk.

Anonymkode: 72383...da9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...