Gå til innhold

«Hvorfor er det «greit» å snakke stygt om menn?»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg snakker ikke om psykologer. Jeg snakker om menn her inne og på andre plattformer som overhodet ikke har noen peiling på biologi, som pynter seg med lånte fjær for å gi nedlatenheten sin et vitenskapelig skjær, og som cherry picker.

Anonymkode: ca89e...fa9

Fint, men det tror jeg allerede jeg har svart ut:

Sitat

Det er ingen som sier at det er greit å snakke ned kvinner. Det som påpekes er at en som kjendis eller i offentligheten tvert imot antagelig ville opplevd ganske sterke reaksjoner om en gjorde nettopp det, samtidig som vi ser figurer som nevnt i artikkelen gjøre det om menn. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men are the root of all evil.

Jentene er ikke bedre men verden ville vært bedre uten.

Anonymkode: d9c64...2fd

Uten menn hadde du fryst ihjel i en grøft. Sorry. Det er realiteten av tankegodset ditt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (Akkurat nå):

Uten menn hadde du fryst ihjel i en grøft. Sorry. Det er realiteten av tankegodset ditt.

Og uten kvinner hadde dere sultet og runket dere i hjel. Det er realiteten av tankegodset ditt. Sorry. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bromance said:

Feminsmen er ikke feilslått. Den har styrket kvinners rettigheter og muligheter, og vi har enda en vei å gå for å utjevne forskjeller. Og da snakker jeg både om forskjeller som er et problem for kvinner, og forskjeller som er et problem for menn.

Å gå til angrep mot feminismen blir det samme som å si at kvinner skal ha færre muligheter enn menn, og det tolererer ikke dagens kvinner.

Bryr meg ikke om hva dagens feminister påstår er kritikernes motiver. Jeg latterliggjør feminismen som å snakke på vegne av alle kvinner, når jeg elsker en av dere som har fått stemplet sitt av dere.
Men jeg ser ting dere ikke ser eller nekter for eksiserer. Dere sier selv at det er kvinner som skal behandle kvinner, at fremtiden for menn er uviktig for dere frem til dere finner noe dere tolker fiendlig på kvinner.
Vel. Kampen fortsetter. For et egalitært samfunn.

Anonymkode: 72383...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med han. Man ser jo bare her i denne tråden at det er bred aksept blant en del kvinner. For ikke lenge siden var det helt legitimt å mene og si at menn er drittsekker, at de tar til motmæle er helt rett og rimelig. En ting er hva folk gjør og sier privat, men hadde en mann snakket slik om kvinner i offentligheten, som enkelte kvinner gjør, hadde det blitt bannlyst og kansellert. At menn snakker nedlatende til/om kvinner gjør det ikke akseptabelt at kvinner snakker nedlatende til/om menn. Begge veier er vel for faen like feil?! 

Kvinner er vel og gjengs over minst like god på å "hate menn", som menn er på å "hate kvinner". En kvinne som blir såret av en mann har kort vei til å hevde at menn er drittsekker... min personlige erfaring.

K41

Anonymkode: 073b5...d6a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (3 minutter siden):

Fint, men det tror jeg allerede jeg har svart ut:

 

Nei. Det har du ikke. Du har latt som det er et tydelig skille mellom hat og saklighet i disse debattene og det er det ikke.

Anonymkode: ca89e...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er helt enig med han. Man ser jo bare her i denne tråden at det er bred aksept blant en del kvinner. For ikke lenge siden var det helt legitimt å mene og si at menn er drittsekker, at de tar til motmæle er helt rett og rimelig. En ting er hva folk gjør og sier privat, men hadde en mann snakket slik om kvinner i offentligheten, som enkelte kvinner gjør, hadde det blitt bannlyst og kansellert. At menn snakker nedlatende til/om kvinner gjør det ikke akseptabelt at kvinner snakker nedlatende til/om menn. Begge veier er vel for faen like feil?! 

Kvinner er vel og gjengs over minst like god på å "hate menn", som menn er på å "hate kvinner". En kvinne som blir såret av en mann har kort vei til å hevde at menn er drittsekker... min personlige erfaring.

K41

Anonymkode: 073b5...d6a

Ikke helt. Jeg kan kalle en konkret mann drittsekk når han har oppført seg som en. Jeg kan også kalle en konkret kvinne drittkjerring hvis hun har oppført seg som ei. Mennesker hater mennesker for bestemte ting. Problemet er at menn som hater kvinner, skader, voldtar og dreper. Kvinner som hater menn, skriker i media og syter. Farepotensial er vidt forskjellig, selv om begge handlingene er forkastelige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Det har du ikke. Du har latt som det er et tydelig skille mellom hat og saklighet i disse debattene og det er det ikke.

Anonymkode: ca89e...fa9

Jeg har pekt på et tydelig skille i den offentlige debatten, der en må skille mellom psykologer som snakker om forskning en ikke liker og noen som sier de hater andre. At bildet blir mer uklart i andre diskusjoner på internett endrer ikke på det. Håper det ble klart nå. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er helt enig med han. Man ser jo bare her i denne tråden at det er bred aksept blant en del kvinner. For ikke lenge siden var det helt legitimt å mene og si at menn er drittsekker, at de tar til motmæle er helt rett og rimelig. En ting er hva folk gjør og sier privat, men hadde en mann snakket slik om kvinner i offentligheten, som enkelte kvinner gjør, hadde det blitt bannlyst og kansellert. At menn snakker nedlatende til/om kvinner gjør det ikke akseptabelt at kvinner snakker nedlatende til/om menn. Begge veier er vel for faen like feil?! 

Kvinner er vel og gjengs over minst like god på å "hate menn", som menn er på å "hate kvinner". En kvinne som blir såret av en mann har kort vei til å hevde at menn er drittsekker... min personlige erfaring.

K41

Anonymkode: 073b5...d6a

Hvis du leser flere kilder, vil du også finne dette mønsteret:

* Kvinner som hater menn, tar som regel avstand fra alle menn. De unngår menn, vil ikke ha sex eller forhold med menn, ønsker ikke å omgås menn.

* Menn som hater kvinner, gjør ofte det motsatte. De oppsøker kvinner, forfølger dem, behandler dem som dritt, har sex med dem av hevn, voldtar, slår og i noen tilfeller også dreper. 

Hvor mange kvinner har blitt drept av menn i Norge i 2024? Mot tilsvarende antall menn?

https://www.smp.no/meninger/leserinnlegg/i/Ll8WpV/stopp-volden-mot-kvinner

14 kvinner har blitt drept i 2024. Vi er i begynnelsen av mars. Flere av kvinnene ble drept av partner eller tidligere partner. Flere av dem opplevde fysisk og/eller psykisk vold, samt forfølgelse i forkant av drapet, men ble ikke tatt på alvor av politiet før det var for sent. Menn som hater kvinner, dreper kvinner. Kvinner som hater menn, unngår menn. Selvfølgelig finnes det også kvinner som skader menn, men disse er i mindretall.

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (2 minutter siden):

Jeg har pekt på et tydelig skille i den offentlige debatten, der en må skille mellom psykologer som snakker om forskning en ikke liker og noen som sier de hater andre. At bildet blir mer uklart i andre diskusjoner på internett endrer ikke på det. Håper det ble klart nå. 

Det er ingen forskning som viser at kvinner over 40 er usynlige for menn. Han har heller ikke vist til noen konkret, fagfellevurdert forskning i disse intervjuene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bryr meg ikke om hva dagens feminister påstår er kritikernes motiver. Jeg latterliggjør feminismen som å snakke på vegne av alle kvinner, når jeg elsker en av dere som har fått stemplet sitt av dere.
Men jeg ser ting dere ikke ser eller nekter for eksiserer. Dere sier selv at det er kvinner som skal behandle kvinner, at fremtiden for menn er uviktig for dere frem til dere finner noe dere tolker fiendlig på kvinner.
Vel. Kampen fortsetter. For et egalitært samfunn.

Anonymkode: 72383...da9

Dere? Er det så vanvittig vanskelig å snakke om individer i stedet for å fremmedgjøre folk til dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (Akkurat nå):

Det er ingen forskning som viser at kvinner over 40 er usynlige for menn. Han har heller ikke vist til noen konkret, fagfellevurdert forskning i disse intervjuene.

Igjen må du nesten vise oss hvor han sier at kvinner over 40 er usynlige for menn for at vi skal klare å ta deg seriøst. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (2 minutter siden):

Igjen må du nesten vise oss hvor han sier at kvinner over 40 er usynlige for menn for at vi skal klare å ta deg seriøst. 

Jeg bryr meg ikke om du klarer å ta meg seriøst, og spiller ikke spillene dine. Beklager.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

herzeleid skrev (3 minutter siden):

Igjen må du nesten vise oss hvor han sier at kvinner over 40 er usynlige for menn for at vi skal klare å ta deg seriøst. 

For øvrig finnes disse utsagnene i Debatten på NRK nett-TV. Jeg abonnerer ikke på det lenger, og gidder ikke å betale for at DU skal ta meg seriøst. Så viktig er det ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Rosalilje84 said:

Og uten kvinner hadde dere sultet og runket dere i hjel. Det er realiteten av tankegodset ditt. Sorry. 

Menn og kvinner er avhengig av hverandre, enkelt og greit, men enkelte har litt vansker for å forstå det. Utrolig nok.

Anonymkode: 697b3...587

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Bromance said:

Dere? Er det så vanvittig vanskelig å snakke om individer i stedet for å fremmedgjøre folk til dere?

Nå sliter jeg kanskje litt. Hva er det du ikke skjønner?  Du skrev "vi kvinner", jeg skrev om "min kvinne" (fruen) som en av "dere kvinner". Er det her vi snakker forbi hverandre?
Jeg har et individuelt eksempel på at min kvinne ble angrepet av en ultrafeminist som var ultracrazy. Fysisk angrepet. Helt ubetydelig ørliten diskusjon på gata som eskalerte rekordraskt. Jeg vet hva som er hva der. Sånn. Der snakket om jeg om individer. Men det der er et ekstremt tilfelle. Hadde alle vært sånn, hadde vi ikke fått problemene feminismen sakter brer om seg. Derfor, nei. Jeg snakker ikke om individer. Det tjener ikke til nok.

Anonymkode: 72383...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rosalilje84 skrev (1 minutt siden):

Jeg bryr meg ikke om du klarer å ta meg seriøst, og spiller ikke spillene dine. Beklager.

Jeg tror de fleste voksne mennesker bør ha interesse av å finne ut om påstandene de kommer med er sanne, men skjønner at det ikke er så viktig for deg. 

Rosalilje84 skrev (1 minutt siden):

For øvrig finnes disse utsagnene i Debatten på NRK nett-TV. Jeg abonnerer ikke på det lenger, og gidder ikke å betale for at DU skal ta meg seriøst. Så viktig er det ikke.

Jeg har som sagt sett gjennom uttalelsene han kom med der og kunne ikke se at han sa dette. Derfor tillater jeg meg å tvile på sannhetsgehalten i påstanden, selv om jeg naturligvis kan ta feil. 

Du trenger ikke abonnere for å se på NRK. Her er en link til debatten, værsågod :)

https://tv.nrk.no/serie/debatten/202111/NNFA51111621/avspiller

 

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Rosalilje84 said:

eg abonnerer ikke på det lenger, og gidder ikke å betale for at DU skal ta meg seriøst.

Du vet hva confirmation bias er (selektiv hukommelse), men vet ikke at NRK med statsvelsignelse pålegger nordmenns skattepenger som lisens, og derfor er fritt tilgjengelig til alle nordmenn med den nettilgangen du nå bruker?

Anonymkode: 72383...da9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Kanskje du ikke bor i Norge lenger, eller bruker en plattform med sære abonnementsbetingelser, og vet ikke hvordan du skal unngå nasjonale sperrer. Ble fjernt. Uomtenksomt av meg.
Glem greia.

Anonymkode: 72383...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (54 minutter siden):

De profilerte mennene Jordan Peterson og Andrew Tate, hele redpill-gjengen og manosphere-gjengen snakker offentlig dritt om kvinner hver eneste dag, og får ingen konsekvenser.

Gjengi et sitat hvor Jordan Peterson snakker dritt om kvinner.

Endret av Thanos
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...