Gå til innhold

«Hvorfor er det «greit» å snakke stygt om menn?»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

herzeleid skrev (7 minutter siden):

Jeg vil igjen oppfordre til å unngå persondiskusjon og å trekke frem kjønnet ditt i utide. Forsøk heller å finne igjen kilden din på uttalelsene du hevder Kjøs har kommet med. 

Bare fortsett, du, det er kjempeunderholdning :) 🍿🍿

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rosalilje84 skrev (55 minutter siden):

Den eneste mannen som er der da, er bikkja.

Å jeg kan tenke meg at du får mer positiv energi fra den mannen enn fra mange andre menn 🙋‍♀️🐶😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bromance skrev (11 minutter siden):

Å jeg kan tenke meg at du får mer positiv energi fra den mannen enn fra mange andre menn 🙋‍♀️🐶😘

Får jo positivt energi fra mannen og sønnene også, men så er det slik at mannen min klår uansett hvilken farge jeg har på leppestiften 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (2 minutter siden):

Får jo positivt energi fra mannen og sønnene også, men så er det slik at mannen min klår uansett hvilken farge jeg har på leppestiften 😅

Åja, hvordan du skrev så virket det som du var alene med hunden, derav svaret 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bromance skrev (5 timer siden):

Jeg er ikke enig i at feminismen har gått for langt. Det er enda områder vi trenger å jobbe for at kvinner får et godt liv, at de ikke blir utsatt for vold, at de ikke får lavere lønn fordi de er kvinner, at de ikke har råd til å skille seg fra mannen hvis de vil, og det er også områder vi må jobbe for at menn får det bedre, som skolevesen, psykisk helse,  barnefordeling ved samlivsbrudd. Feminister vil kjempe for både kvinner og menn, vær så grei og ikke demoniser de som ønsker å løfte alle opp til samme nivå.

At kvinner ikke blir utsatt for vold? Selvsagt vil vi ikke at kvinner skal bli utsatt for vold, men menn er langt mer utsatt for vold enn kvinner. https://www.bufdir.no/statistikk-og-analyse/kjonnslikestilling/vold-kjonn. Hvorfor skal feminismen kun sørge for at kvinner slipper vold?

Det er ulovlig i Norge å gi en kvinne lavere lønn basert på hennes kjønn. Grunnen til at noen kvinner tjener mindre enn menn er sammensatt, men består i slike faktorer som yrkesvalg, anseelse i jobben osv. Kvinner i Norge har IKKE lavere lønn fordi de er kvinner.

Ikke har råd til å skille seg?? I 80% av alle skillsmisser, er det kvinnen som tar initsiativet til skillsmissen. Og mannen blir i nesten samtlige tilfeller hvor det er uenighet, dømt og tvunget til å betale henne. Og har man ikke råd til å skille seg? Bytt jobb.

 

 

Og nei, feminister kjemper på ingen måte for menn og kvinner. Den har kun hatt fokus på kvinner. Det er en grunn til at menns problemer og psykisk helse først nå er iferd med å få oppmerksomhet, det er fordi ingen har brydd seg. Og det inkluderer feministene. Jeg sier IKKE at det er feministenes feil at menn sliter, men at de hevder de også jobber for menns ve og vel er bullshit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (16 minutter siden):

At kvinner ikke blir utsatt for vold? Selvsagt vil vi ikke at kvinner skal bli utsatt for vold, men menn er langt mer utsatt for vold enn kvinner. https://www.bufdir.no/statistikk-og-analyse/kjonnslikestilling/vold-kjonn. Hvorfor skal feminismen kun sørge for at kvinner slipper vold?

Det er ulovlig i Norge å gi en kvinne lavere lønn basert på hennes kjønn. Grunnen til at noen kvinner tjener mindre enn menn er sammensatt, men består i slike faktorer som yrkesvalg, anseelse i jobben osv. Kvinner i Norge har IKKE lavere lønn fordi de er kvinner.

Ikke har råd til å skille seg?? I 80% av alle skillsmisser, er det kvinnen som tar initsiativet til skillsmissen. Og mannen blir i nesten samtlige tilfeller hvor det er uenighet, dømt og tvunget til å betale henne. Og har man ikke råd til å skille seg? Bytt jobb.

 

 

Og nei, feminister kjemper på ingen måte for menn og kvinner. Den har kun hatt fokus på kvinner. Det er en grunn til at menns problemer og psykisk helse først nå er iferd med å få oppmerksomhet, det er fordi ingen har brydd seg. Og det inkluderer feministene. Jeg sier IKKE at det er feministenes feil at menn sliter, men at de hevder de også jobber for menns ve og vel er bullshit.

Du bor i Norge. Vi har ingenting som heter underholdsbidrag for ektefeller. Våkn opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosalilje84 skrev (1 time siden):

Konservative menn har fiendtlige holdninger til kvinner. Du har jo nettopp bevist mitt poeng. Hele hans teori er at kvinnen er underordnet mannen. Det er fiendtlig i seg selv. 

Hvis det å være konservativ er å være kvinnefiendtlig så tror jeg man kan si at du er for radikal til at vi to kan ha en meningsfull diskusjon.

Anonymkode: 07859...6d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (1 time siden):

Selvsagt vil vi ikke at kvinner skal bli utsatt for vold, men menn er langt mer utsatt for vold enn kvinner.

Menn er mer utsatt for å utøve vold mot både kvinner og menn. 

 

Thanos skrev (1 time siden):

Det er ulovlig i Norge å gi en kvinne lavere lønn basert på hennes kjønn. Grunnen til at noen kvinner tjener mindre enn menn er sammensatt, men består i slike faktorer som yrkesvalg, anseelse i jobben osv. Kvinner i Norge har IKKE lavere lønn fordi de er kvinner.

Ja det er sammensatt, og det består spesielt i at kvinner føder barn eller har mulighet til å føde barn. Hele inntektsgapet kan ikke forklares ved at man velger forskjellige yrker, at menn er flinkere til å forhandle lønn osv, det handler mye om at kvinner verdsettes lavere enn menn. 

 

Thanos skrev (1 time siden):

Ikke har råd til å skille seg?? I 80% av alle skillsmisser, er det kvinnen som tar initsiativet til skillsmissen. Og mannen blir i nesten samtlige tilfeller hvor det er uenighet, dømt og tvunget til å betale henne. Og har man ikke råd til å skille seg? Bytt jobb.

Nemlig, ikke råd til å skille seg. https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/bgRane/den-stille-skilsmissen-jeg-har-ikke-raad-til-aa-gaa-fra-ham - dømt og tvunget til å betale henne? Hva i all verden snakker du om? Hva skal han betale til henne hvis det er han som sitter på alle eiendelene før ekteskapet ble inngått? Ektefellebidrag etter skilsmisse er ikke en greie lenger...

 

Thanos skrev (1 time siden):

Og nei, feminister kjemper på ingen måte for menn og kvinner. Den har kun hatt fokus på kvinner. Det er en grunn til at menns problemer og psykisk helse først nå er iferd med å få oppmerksomhet, det er fordi ingen har brydd seg. Og det inkluderer feministene. Jeg sier IKKE at det er feministenes feil at menn sliter, men at de hevder de også jobber for menns ve og vel er bullshit.

Du kjenner ingen feminister du da? Det kan du ikke gjøre når du påstår at feminister kun har fokus på kvinner. Og du, det finnes mannlige feminister, altså menn som er for likestilling og som ikke er redd for å si at de dermed er feminister. Ordentlige menn med andre ord. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis det å være konservativ er å være kvinnefiendtlig så tror jeg man kan si at du er for radikal til at vi to kan ha en meningsfull diskusjon.

Anonymkode: 07859...6d8

Konservativ innebærer gjerne fordommer mot kvinner hvis man også er konservativ når det gjelder kjønn.

Anonymkode: ca89e...fa9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bromance skrev (10 timer siden):

1.Menn er mer utsatt for å utøve vold mot både kvinner og menn. 

 

2. Ja det er sammensatt, og det består spesielt i at kvinner føder barn eller har mulighet til å føde barn. Hele inntektsgapet kan ikke forklares ved at man velger forskjellige yrker, at menn er flinkere til å forhandle lønn osv, det handler mye om at kvinner verdsettes lavere enn menn. 

 

3. Nemlig, ikke råd til å skille seg. https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/bgRane/den-stille-skilsmissen-jeg-har-ikke-raad-til-aa-gaa-fra-ham - dømt og tvunget til å betale henne? Hva i all verden snakker du om? Hva skal han betale til henne hvis det er han som sitter på alle eiendelene før ekteskapet ble inngått? Ektefellebidrag etter skilsmisse er ikke en greie lenger...

 

4. Du kjenner ingen feminister du da? Det kan du ikke gjøre når du påstår at feminister kun har fokus på kvinner. Og du, det finnes mannlige feminister, altså menn som er for likestilling og som ikke er redd for å si at de dermed er feminister. Ordentlige menn med andre ord. 

1. Og hva tenker du likestillingskampen skal få gjort med det? Tvangskontrollere alle individer med utovertiss? Og menn er i størst grad mottaker av volden menn utøver, så igjen, hvorfor trekkes dette frem et problem for kun kvinner?

 

2. Så at kvinner er borte fra jobb i flere år dersom de selv velger å få flere barn, så blir kvinner mindre verdsatt fordi de taper økonomisk på det?? Er man ikke på jobb, får man heller ikke full lønn. Akkurat som en arbeidsledig heller ikke blir kompensert fullt ut for å ikke være i jobb. Det kommer med territoriet av å ikke jobbe. Enten det skyldes det ene eller andre. Hvilke løsning tenker du staten bør bidra med for å overstyre biologien?

Å drifte et selskap handler i stor grad om økonomisk profitt og å være tilstede i arbeidet for kontinuitet på arbeidsplassen. Jeg er helt enig med deg i at vi som samfunn bør gjøre vårt ytterste for å tette de ulikhetene vi kan. Jeg er også gladelig villig til å betale mer skatt for å kompensere for det staten må dekke til kompenseringen som bør gå til kvinner i permisjon. Men til syvende og sist er graviditet et valg. Og at man velger å få barn fører med seg flere ubehagelige konsekvenser. Ubehag, smerter og tap av lønn og kompetanse på arbeidsplassen. Det er i stor grad en ulempe ved å være kvinne og har lite med manglende likestilling å gjøre.

 

3. Har man ikke råd til å skille seg, skyldes det at man ikke har godt nok betalt jobb eller for dårlig utdannelse. Det er ene og alene den personens skyld. Det har ingenting med at man er kvinne å gjøre. Enten det er han eller hun som ikke har råd. Det har zero, nada, null å gjøre med mangelfull likestilling. Hva med å ta litt ansvar for sin egen livssituasjon og gjøre noe med det istede for å klage på at ting ikke blir tilrettelagt?

 

4. Jo jeg vet om flere. Jeg leser også tonnevis av debattinnlegg, ser debatter på tv med feminister og hører dem i podcaster. Noen av dem flagger at de også jobber for menns rettigheter, men tingenes tilstand forteller oss at det på ingen måte er realiteten. Hadde feministene jobbet likt for begge kjønns rettigheter, hadde ikke menn vært samfunnstaperne i alle aspekter av livet. Og selvsagt finnes det feminister som ønsker å hjelpe begge kjønn, men bevegelsen feminismen i seg selv, bryr seg katta om menns rettigheter og velvære. Det ser vi tydelig nå.

"Ordentlige menn"....🙄 Gud bedre er du 14 år og usikker på deg selv? Se tallene under. Om du hevder man må være feminist for å være ekte mann, er det litt stusselig at det er så få "ekte menn og kvinner".

 

"Feministene utgjør elleve prosent av befolkningen: fire prosent for menn, og 19 prosent for kvinner. En av fem kvinner er altså feminister etter eget utsagn."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Konservativ innebærer gjerne fordommer mot kvinner hvis man også er konservativ når det gjelder kjønn.

Anonymkode: ca89e...fa9

Utdyp dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (1 time siden):

1. Og hva tenker du likestillingskampen skal få gjort med det? Tvangskontrollere alle individer med utovertiss? Og menn er i størst grad mottaker av volden menn utøver, så igjen, hvorfor trekkes dette frem et problem for kun kvinner?

 

2. Så at kvinner er borte fra jobb i flere år dersom de selv velger å få flere barn, så blir kvinner mindre verdsatt fordi de taper økonomisk på det?? Er man ikke på jobb, får man heller ikke full lønn. Akkurat som en arbeidsledig heller ikke blir kompensert fullt ut for å ikke være i jobb. Det kommer med territoriet av å ikke jobbe. Enten det skyldes det ene eller andre. Hvilke løsning tenker du staten bør bidra med for å overstyre biologien?

Å drifte et selskap handler i stor grad om økonomisk profitt og å være tilstede i arbeidet for kontinuitet på arbeidsplassen. Jeg er helt enig med deg i at vi som samfunn bør gjøre vårt ytterste for å tette de ulikhetene vi kan. Jeg er også gladelig villig til å betale mer skatt for å kompensere for det staten må dekke til kompenseringen som bør gå til kvinner i permisjon. Men til syvende og sist er graviditet et valg. Og at man velger å få barn fører med seg flere ubehagelige konsekvenser. Ubehag, smerter og tap av lønn og kompetanse på arbeidsplassen. Det er i stor grad en ulempe ved å være kvinne og har lite med manglende likestilling å gjøre.

 

3. Har man ikke råd til å skille seg, skyldes det at man ikke har godt nok betalt jobb eller for dårlig utdannelse. Det er ene og alene den personens skyld. Det har ingenting med at man er kvinne å gjøre. Enten det er han eller hun som ikke har råd. Det har zero, nada, null å gjøre med mangelfull likestilling. Hva med å ta litt ansvar for sin egen livssituasjon og gjøre noe med det istede for å klage på at ting ikke blir tilrettelagt?

 

4. Jo jeg vet om flere. Jeg leser også tonnevis av debattinnlegg, ser debatter på tv med feminister og hører dem i podcaster. Noen av dem flagger at de også jobber for menns rettigheter, men tingenes tilstand forteller oss at det på ingen måte er realiteten. Hadde feministene jobbet likt for begge kjønns rettigheter, hadde ikke menn vært samfunnstaperne i alle aspekter av livet. Og selvsagt finnes det feminister som ønsker å hjelpe begge kjønn, men bevegelsen feminismen i seg selv, bryr seg katta om menns rettigheter og velvære. Det ser vi tydelig nå.

"Ordentlige menn"....🙄 Gud bedre er du 14 år og usikker på deg selv? Se tallene under. Om du hevder man må være feminist for å være ekte mann, er det litt stusselig at det er så få "ekte menn og kvinner".

 

"Feministene utgjør elleve prosent av befolkningen: fire prosent for menn, og 19 prosent for kvinner. En av fem kvinner er altså feminister etter eget utsagn."

1. Det trekkes frem som et problem for kvinner fordi kroppene til kvinner er mykere og svakere enn en mannlig kropp, dermed så vil skadepotensialet være så mye høyere. I tillegg så den volden som utføres mot kvinner, den skjer i hovedsak i hjemmet, det ene stedet hvor man bør være sikker på at man skal kunne føle seg trygg. Menn oppsøker i mye større grad situasjoner selv, ved at de havner i slåsskamp i fylla o.l. 

2. Et enkelt tiltak er å gi menn like stor rettighet til fødselspermisjon som kvinner. 50 / 50 fordeling av permisjonen. Dermed så er det ikke selvsagt at kvinner blir mer borte fra arbeidet, og man har ikke noe påskudd for å gi kvinner lavere lønn i utgangspunktet, eller å ikke ansette dem fordi man regner med de blir mer borte fra jobb enn menn. 

3. Det kan være mange årsaker til at man ikke har råd til å skille seg. Man kan ha blitt ufør f.eks, og dermed ikke ha spesielt mye penger som kommer inn. Påstår du at uførhet er ens egen skyld? Det er også endel kvinner som "ofrer" seg for at mannen skal følge sin karrieredrøm. Ja, det er dumt at de tar dette offeret, men når man er forelsket så tar man gjerne dumme valg uten å tenke gjennom hva hvis. 

4. Menn er ikke samfunnstapere i alle aspekter av livet. Og feminisme handler i hovedsak om å løfte kvinner ja, men feminister er også for full likestilling, som betyr at man også ser på problemer til menn der de trenger å løftes. 

Så til din siste kommentar: Man får kanskje ikke et så godt grunnlag for å debattere hvis man skal la det over i persondebatt som " er du 14 år og usikker på deg selv". Og når det gjelder hvor mange som sier de er feminister, så er det faktisk ganske mange i samfunnet som ikke tenker over at de er feminister, fordi feminister nærmest har blitt et skjellsord, og man blir kategorisert som "rødstrømper" o.l. En feminist er rett og slett en som ønsker likestilling i samfunnet, like rettigheter og muligheter uavhengig av kjønn, og hvis denne raten er 4 % for menn og 19 % for kvinner, så har vi et  alvorlig stort problem som samfunn. 

Endret av Bromance
skrivefeil
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Konservativ innebærer gjerne fordommer mot kvinner hvis man også er konservativ når det gjelder kjønn.

Anonymkode: ca89e...fa9

Smak gjerne på ordet «kvinnefiendtlig». Er Erna kvinnefiendtlig? 

Anonymkode: 07859...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosalilje84 skrev (På 8.3.2024 den 14.02):

Når så kvinner tar igjen, griner dere

Der fikk jeg det bekreftet ja, dere har en holding om at menn fortjener det og at dere skal ta igjen. Er det virkelig mulig å synke så lavt? 

Anonymkode: 9b4a6...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Der fikk jeg det bekreftet ja, dere har en holding om at menn fortjener det og at dere skal ta igjen. Er det virkelig mulig å synke så lavt? 

Anonymkode: 9b4a6...8b6

Det virker til dels drevet av bitterhet ja, og som demonstrert tidligere tilsynelatende bitterhet mot hva eksempelvis en psykologs henvisning til forskning får en til å føle mer enn noe annet. 

Denslags vil nok alltid eksistere i hjørner av internett. Det vi kanskje kan håpe på er en litt mer voksen offentlighet, der vi har samme forventninger til omtalen av menn i offentligheten, og mer "etablerte" kanaler, som vi har til omtalen av kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Der fikk jeg det bekreftet ja, dere har en holding om at menn fortjener det og at dere skal ta igjen. Er det virkelig mulig å synke så lavt? 

Anonymkode: 9b4a6...8b6

Når dere slutter med å kalle kvinner horer, fellesmadrass, stygge, pripne, traktorlesber og alt det andre dere lirer av dere i tide og utide, kan dere klage. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

herzeleid skrev (10 minutter siden):

Det virker til dels drevet av bitterhet ja, og som demonstrert tidligere tilsynelatende bitterhet mot hva eksempelvis en psykologs henvisning til forskning får en til å føle mer enn noe annet. 

Denslags vil nok alltid eksistere i hjørner av internett. Det vi kanskje kan håpe på er en litt mer voksen offentlighet, der vi har samme forventninger til omtalen av menn i offentligheten, og mer "etablerte" kanaler, som vi har til omtalen av kvinner. 

Dere har ingen forventninger til omtale av kvinner. Dessverre. Men selv ønsker dere å tas i med silkehansker. Det "sterke" kjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (1 minutt siden):

Dere har ingen forventninger til omtale av kvinner. Dessverre. Men selv ønsker dere å tas i med silkehansker.

Selvfølgelig har jeg forventninger til omtale av kvinner. Jeg forventer eksempelvis at vi ikke aksepterer om mannlige kjendiser sier offentlig at de hater kvinner. Det synes jeg ikke er å "ta i kvinner med silkehansker". 

Sitat

Det "sterke" kjønn?

Jeg tror ikke denne bitterheten og "kjønnskrigingen" din bidrar til noe positivt. Minst av alt for deg selv. 

 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (17 minutter siden):

Selvfølgelig har jeg forventninger til omtale av kvinner. Jeg forventer eksempelvis at vi ikke aksepterer om mannlige kjendiser sier offentlig at de hater kvinner. Det synes jeg ikke er å "ta i kvinner med silkehansker". 

Jeg tror ikke denne bitterheten og "kjønnskrigingen" din bidrar til noe positivt. Minst av alt for deg selv. 

 

Hvor mange ganger har du reagert når mannlige brukere på KG slengte dritt om kvinner? 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (6 minutter siden):

Hvor mange ganger har du reagert når mannlige brukere på KG slengte dritt om kvinner? 

Jeg har ikke talt, men antagelig tilnærmingsvis like mange som motsatt. Rene "drittslengingsposter" pleier jeg ikke å ta for meg med mindre de er rettet mot meg eller er relevante for meg. Forrige "drittslengingspost" (med unntak av dine egne) jeg besvarte var en som påstod kvinner er naive:

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...